Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.

Dus maar een nieuwe.

Dingen die je pas heel laat begreep :

Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.

ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie

... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor

.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Alle reacties Link kopieren
quote:brenne schreef op 23 februari 2015 @ 18:13:

Ik besefte vannacht opeens dat de van forumster NYC niet alleen op de stad doelt maar ook als 'nick' uitgesproken kan worden....Verrek.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:-tinkerbell- schreef op 20 februari 2015 @ 19:31:

Ik kwam er denk ik een jaar geleden achter dat je niet aan je autoruit kunt zien of het gevroren heeft. Ik dacht dat je altijd zou moeten krabben als het gevroren had, dat dat niet nodig is als het niet vochtig is geweest 's nachts had ik nooit kunnen bedenken. Ik dacht altijd dat het weerbericht er wéér naast had gezeten Oh?!? Ik denk nog steeds dat als het gevroren heeft, je autoruiten bevroren zijn (en je dus moet krabben). Niet?!?
Dat die tandpasta niet voor niets pro DENT heet. Nooit bij stil gestaan dat dent op tand sloeg...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Broedkippetje schreef op 10 februari 2015 @ 09:22:

[...]

Het is geen floppy maar een harde diskette Zo'n harde diskette werd ook floppy genoemd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Belle73 schreef op 24 februari 2015 @ 12:00:

Dat die tandpasta niet voor niets pro DENT heet. Nooit bij stil gestaan dat dent op tand sloeg...

En Labello is 'voor de lip'.

(Latijn)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Susan schreef op 24 februari 2015 @ 12:05:

[...]

Zo'n harde diskette werd ook floppy genoemd.Ik dacht dat de floppy de buigzame en grotere voorloper was

En dat die hardere variant floppy disk heette.

Maar dat kan ik mis hebben.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Dat 'hete bliksem' op de temperatuur van het gerecht slaat ... Heb de hele basisschool mijn vriendinnetje bewonderd dat zij dit durfde te eten. Want ik lustte liever gewoon aardappels met appelmoes.... (voor de huh?-ers onder ons: het is hetzelfde gerecht!)
Je hebt het niet mis hoor Broedkippetje, de naam zegt het eigenlijk al ('floppy').
quote:Broedkippetje schreef op 24 februari 2015 @ 12:49:

[...]

Ik dacht dat de floppy de buigzame en grotere voorloper was

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 5_inch.JPG[/img]

En dat die hardere variant floppy disk heette.

Maar dat kan ik mis hebben.

Je hebt het mis

In PC-tijden had je twee formaten floppy disks, of floppies: de 5 1/4" met de kartonen hoes, en de 3,5" met de harde plastic hoes en metalen schuifje. Beide waren floppy.
Waarom er op disney films altijd DisneP stond.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 24 februari 2015 @ 12:58:

[...]

Je hebt het mis

In PC-tijden had je twee formaten floppy disks, of floppies: de 5 1/4" met de kartonen hoes, en de 3,5" met de harde plastic hoes en metalen schuifje. Beide waren floppy.Volgens mij waren alleen de grote buigzame floppies (vandaar ook de naam) en heetten de kleinere van hard plastic diskettes.
Ik dacht vroeger dat bij de benzine de 95 en 98 het jaartal aanduidden... Ik vroeg me af waarom je in godsnaam benzine wilde uit 1995 als er ook verse te krijgen was...
Dat dacht ik ook! En ik vroeg me ook af waarom er na 98 nooit meer een betere benzine op de markt was gekomen.
quote:sjoko schreef op 24 februari 2015 @ 13:09:

Volgens mij waren alleen de grote buigzame floppies (vandaar ook de naam) en heetten de kleinere van hard plastic diskettes.Precies.
quote:Belle73 schreef op 24 februari 2015 @ 12:00:

Dat die tandpasta niet voor niets pro DENT heet. Nooit bij stil gestaan dat dent op tand sloeg...O, wat goed, bedankt! Ook nooit aan gedacht. Terwijl ze die naam waarschijnlijk na intensief brainstormen boven alle andere hebben verkozen omdat hij zo duidelijk en pakkend was...

Murrrieluwwiès, meisje bij mij in de kleuterklas.

Ook haar moeder noemde haar zo, jaren later begrepen dat zij 'Marie-Louise' gedoopt was.
quote:brenne schreef op 23 februari 2015 @ 18:13:

Ik besefte vannacht opeens dat de nick van forumster NYC niet alleen op de stad doelt maar ook als 'nick' uitgesproken kan worden.... Na hier bijna zes jaar rondgespookt te hebben.

Ach ja beter laat dan nooit Haha, daar kom ik nu dan ook pas achter. 'T was inderdaad als de stad bedoeld. Maar heb hier al meer dan eens gelezen dat men zich afvroeg waar de letters NYC voor stonden totdat men mijn avatar zag.
quote:sjoko schreef op 24 februari 2015 @ 13:09:

[...]

Volgens mij waren alleen de grote buigzame floppies (vandaar ook de naam) en heetten de kleinere van hard plastic diskettes.

Nee, die kleinere zijn net zo floppy als de grotere. Alleen het omhulsel is hard.

Floppy = floppy disk = diskette.
quote:prik schreef op 24 februari 2015 @ 13:32:

[...]

Precies.Precies niet. Sorry.
quote:Een diskette of floppy(disk) is een opslagmedium dat gebruikt wordt in een computer. Het medium was vanaf de jaren tachtig tot aan het eind van de jaren negentig populair voor gegevensopslag en -transport tussen verschillende computers, als extern geheugen of back-up.

Een diskette bestaat uit een dun, flexibel (waarvan de Engelse benaming floppy is afgeleid), rond stuk plastic, bedekt met een magnetiseerbare laag en gevat in een vierkant of rechthoekig omhulsel.

De schijf wordt gelezen en beschreven in een zogenaamde floppydiskdrive, FDD of diskettestation, niet te verwarren met een 'fixed disk drive', dat een oude IBM-benaming is voor een harde schijf.
Waar ik ook laat achter kwam, is dat margarine niet vetarm is. Ik verstond altijd magerine
Weet pas sinds een paar weken dat ik het hoesje van de iPad ook als standaard kan gebruiken.
Als ik vroeger in de krant las 'de scheidend voorzitter van ....', dacht ik altijd wat sneu, is die arme man zijn baan kwijt, gaat hij ook nog scheiden...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik dacht vroeger dat die voetballer Vennegoor of Hesselink twee personen waren die een shirt deelde. Dus het was of Vennegoor of Hesselink die aan het voetballen was.

Ik voelde me echt best wel dom toen het kwartje uiteindelijk viel dat het 1 persoon is.
quote:pritzels102 schreef op 25 februari 2015 @ 09:23:

Ik dacht vroeger dat die voetballer Vennegoor of Hesselink twee personen waren die een shirt deelde. Dus het was of Vennegoor of Hesselink die aan het voetballen was.

Ik voelde me echt best wel dom toen het kwartje uiteindelijk viel dat het 1 persoon is.

Ik dacht eerst wel dat de commentator niet goed kon zien wie het nou was die aan de bal was. Vennegoor of Hesselink?

Het is ook gewoon een stomme naam.
Ik heb tot mijn 12e volgehouden dat ik kinderjuffrouw in een bejaardentehuis wilde worden...dan kon ik lekker op de thee bij mijn oma terwijl ik op de kinderen pastte..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven