Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.

Dus maar een nieuwe.

Dingen die je pas heel laat begreep :

Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.

ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie

... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor

.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Ow, heb het niet over de vakantieman. Mijn oma is toen op tv geweest en heeft toen enthousiast Noorwegen aangewezen toen ze in Italie zat
Alle reacties Link kopieren
quote:OlympeMaxime schreef op 17 maart 2015 @ 11:03:

Ow, heb het niet over de vakantieman. Mijn oma is toen op tv geweest en heeft toen enthousiast Noorwegen aangewezen toen ze in Italie zat Dat kan ik me herinneren. Grappig dat dat jouw oma was.
Door de vakantieman kan ik dus altijd tot op de mm nauwkeurig aanwijzen waar ik zit. Want het zou mij niet overkomen!

Maar ik hielp toen ik op de middelbare school zat, mijn oppaskind met topografie en was overtuigd dat Marokko en Turkije naast elkaar lagen. Boos dat ik was toen ik Turkije niet op de Afrikaanse kaart kon vinden!
De benaming "klein-Azië" deed geen belletje rinkelen ?
Dat je kunt zien waar je tankdop zit aan het pijltje bij de benzinemeter....rij al 20 jaar maar nooit geweten tot mijn man er onlangs achter kwam.
*met heel erg klein stemmetje* Ik had een 7 op mijn Havo examen aardrijkskunde......................... Deze bijles heeft me vast goed gedaan toen.
Wat n heerlijk topic! Al n tijdje niet meer gelezen dus ben nu aan het bijlezen.

Zo zat ik ooit naast m'n vriend in de auto toen hij zei: altijd fijn zo'n groene golf. En ik dus serieus ging zoeken naar n groene Volkswagen golf op de weg, deze niet kon vinden en toen zei: ik zie m niet hoor maar zou zelf altijd voor een zwarte golf gaan. Sjonge....hij bedoelde natuurlijk de groene stoplichten. Voelde me wel n beetje dom
quote:zomersterre80 schreef op 17 maart 2015 @ 11:38:

Wat n heerlijk topic! Al n tijdje niet meer gelezen dus ben nu aan het bijlezen.

Zo zat ik ooit naast m'n vriend in de auto toen hij zei: altijd fijn zo'n groene golf. En ik dus serieus ging zoeken naar n groene Volkswagen golf op de weg, deze niet kon vinden en toen zei: ik zie m niet hoor maar zou zelf altijd voor een zwarte golf gaan. Sjonge....hij bedoelde natuurlijk de groene stoplichten. Voelde me wel n beetje domNou die zou ik ook niet snappen hoor
quote:GateKeeper schreef op 17 maart 2015 @ 11:40:

[...]

Nou die zou ik ook niet snappen hoor Nou vanaf dat moment zag ik dus dat op die weg van die digitale bordjes staan met een groen golfje erop, dat als je de adviessnelheid volgt, je in de groene stoplichtenflow zit. Die stonden er op dat moment dus al jaren. Nooit gezien en legde dus ook echt geen link toen mijn vriend die opmerking maakte!
quote:AnAppleADay schreef op 17 maart 2015 @ 08:19:

[...]

Ik denk het wel. Net als Nick & Simon voor de NS...
quote:TheHorseWithNoName schreef op 17 maart 2015 @ 12:12:

[...]

Je bent zelf een theepot
quote:Tuorrebout schreef op 17 maart 2015 @ 11:35:

Dat je kunt zien waar je tankdop zit aan het pijltje bij de benzinemeter....rij al 20 jaar maar nooit geweten tot mijn man er onlangs achter kwam.Is geen algemene regel, want bij mij klopt het niet...
quote:Blondie456 schreef op 16 maart 2015 @ 13:24:

Wij zijn in december op vakantie geweest naar Egypte. Voorheen nooit geweten dat Egypte in Afrika ligt.Omg... Dit is echt te erg... Sorry hoor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dat y-grec hetzelfde betekent als griekse y (ik dacht altijd dat het een ander woord was, maar het is gewoon een franse vertaling)
quote:charlieb schreef op 18 maart 2015 @ 11:12:

dat y-grec hetzelfde betekent als griekse y (ik dacht altijd dat het een ander woord was, maar het is gewoon een franse vertaling)Haha en ik me nu ineens door jouw post ook realiseer dat y-grec idd een letterlijke vertaling is. Nooit bij stilgestaan maar wel altijd dit woord gebruikt. Wat een eyeopener dit topic over sommige dingen!
quote:SuzanneSuus schreef op 16 maart 2015 @ 18:12:

Duck quote

MeerBedankt voor de links. Tssssss, dat is multifunctioneel, ga hem vaker gebruiken, kan heel veel schrijfwerk besparen.
quote:zomersterre80 schreef op 18 maart 2015 @ 11:28:

[...]

Haha en ik me nu ineens door jouw post ook realiseer dat y-grec idd een letterlijke vertaling is. Nooit bij stilgestaan maar wel altijd dit woord gebruikt. Wat een eyeopener dit topic over sommige dingen!

Jullie zijn de enigen niet! In mijn achternaam komt een Griekse Y voor en die spel ik meestal als Y-grecque. Heel vaak vraagt men dan wat dat is. Als ik dan zeg een Griekse Y gaat er een lichtje branden. Ik denk dat ik voortaan alleen de benaming Griekse Y ga gebruiken.

Al weet lang niet iedereen wat een Griekse Y is. Hoe wordt dat tegenwoordig op school genoemd? Een IJ zonder puntjes?
quote:zomersterre80 schreef op 18 maart 2015 @ 11:28:

[...]

Haha en ik me nu ineens door jouw post ook realiseer dat y-grec idd een letterlijke vertaling is. Nooit bij stilgestaan maar wel altijd dit woord gebruikt. Wat een eyeopener dit topic over sommige dingen! 😳☺️
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:amarna schreef op 18 maart 2015 @ 12:19:

[...]

Jullie zijn de enigen niet! In mijn achternaam komt een Griekse Y voor en die spel ik meestal als Y-grecque. Heel vaak vraagt men dan wat dat is. Als ik dan zeg een Griekse Y gaat er een lichtje branden. Ik denk dat ik voortaan alleen de benaming Griekse Y ga gebruiken.

Al weet lang niet iedereen wat een Griekse Y is. Hoe wordt dat tegenwoordig op school genoemd? Een IJ zonder puntjes?Mijn zoon van net 6 (groep 2) noemt het een Griekse y, ik stond ervan te kijken dat hij dat nu al weet.
Home is where your wifi connects automatically.
quote:ana_isabel schreef op 12 maart 2015 @ 08:39:

[...]

Dat heb ik echt nooit geweten!! Arme kinderen...diaree luiers gingen hier toch echt uit over het hoofd...😒

Ik hoop toch heul heul erg dat je het hier nog over het rompertje hebt en niet over die luier! Arme kinderen!

Zo en nu ga ik eten
quote:amarna schreef op 18 maart 2015 @ 12:19:

[...]

Al weet lang niet iedereen wat een Griekse Y is. Hoe wordt dat tegenwoordig op school genoemd? Een IJ zonder puntjes?Staat Grecque niet voor Grieks?
quote:Sensy12 schreef op 18 maart 2015 @ 13:35:

[...]

Staat Grecque niet voor Grieks?Ja
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Sensy12 schreef op 18 maart 2015 @ 13:35:

[...]

Staat Grecque niet voor Grieks?

Ik mag hopen dat dit toch gewoon een hele droge en sarcastische opmerking is....
quote:Doreia schreef op 17 maart 2015 @ 11:27:

Door de vakantieman kan ik dus altijd tot op de mm nauwkeurig aanwijzen waar ik zit. Want het zou mij niet overkomen!

Maar ik hielp toen ik op de middelbare school zat, mijn oppaskind met topografie en was overtuigd dat Marokko en Turkije naast elkaar lagen. Boos dat ik was toen ik Turkije niet op de Afrikaanse kaart kon vinden!

Hahaha! Ik als Marokkaanse kreeg dat vaak te horen:"Marokko ligt naast Turkije toch?"

In dezelfde lijn: sommige mensen denken dat Casablanca de hoofdstad is van Marokko.
quote:nephthys schreef op 18 maart 2015 @ 13:38:

[...]

Ik mag hopen dat dit toch gewoon een hele droge en sarcastische opmerking is....Sarcastisch niet, maar ik zeg ook altijd Y-grecque maar echt nooit bij stilgestaan dat Grecque voor Grieks kan staan. Had even een momentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven