Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.

Dus maar een nieuwe.

Dingen die je pas heel laat begreep :

Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.

ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie

... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor

.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Alle reacties Link kopieren
quote:bollinger schreef op 27 maart 2015 @ 23:08:

[...]

Gsus = jezus

SIN(dustries) = zonde.

Ja, dus toch

Vind hem alleen niet leuk gevonden ofzo
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:jawelikdus schreef op 27 maart 2015 @ 23:03:

Ik keek tot een aantal jaren terug veel crimeseries. In veel afleveringen hadden ze het over ene "John Doe". Na een tijdje ging ik me toch afvragen waarom er zoveel John Doe's in (veelal) Amerika waren. Wist ik veel dat ze daarmee bedoelen dat het een ongeïdentificeerd persoon is!

En ik vond mezelf zo'n doorgewinterde crimeserie-kijker Jane Doe ken je wel?
Ik weet eindelijk wat een zilvervisje is. Geen vis dus :(
Beter een half motto....
Ik versprak me laatst, en vroeg of we zilvervisrijst gingen eten. Sindsdien kan ik het niet meer normaal zilvervliesrijst noemen
quote:Bim schreef op 03 april 2015 @ 00:40:

Ik weet eindelijk wat een zilvervisje is. Geen vis dus :(Helaas niet.. Gruwelijke beestjes..
Aan het einde van de jaren '70 nam Nederland Vietnames bootvluchtelingen op.

Ik dacht destijds (toen was ik 8 of 9 jaar oud) dat die mensen helemaal uit Vietnam naar ons strand waren gevaren.

Pas jaren later begreep ik dat vluchtelingen soms naar een ander land verder mogen reizen.

(in die tijd hamerde nederland nog niet op "opvang in de regio")
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Vroeger had je de tekenfilm serie " seabert" over een klein zeehondje.

Het liedje bij het filmpje verstond ik zo; seabert ookal is hij klein

kijk maar eens hoe slim een zeehondje kan zij-hijn

seabert is voor niemand bang ,

Helpt, BEDREIGT, de dieren waar hij kan...

ik snapte dat nooit..waarom helpt en bedreigt hij de dieren tegelijkertijd?

jaaaaren later kwam ik erachter dat het zinnetje als volgt ging " helpt BEDREIGDE dieren waar hij kan..."
Kinderen voor kinderen: opeen onbewoond eiland. 1 vd regeltjes uit een couplet is:

En de tram, die ik toen nam, bleef steken in een steeg.

Ik heb dit jaren meegezongen zonder te weten wat een tram was, tot plots het kwartje viel; ze bedoelde de Tram (gewoonlijk uitgesproken als trem). Context van de zin was me ineens duidelijk! 💡
Haha Ana :-)

Ik geniet al zolang van dit topic, dit is ook weer zo'n vondst.
quote:Mies85 schreef op 25 maart 2015 @ 15:10:

Het merk gsussindustries. Veel denken dat het gsuss industries is maar het is gsus SINdustries.

Dat ik trots met mijn Gsus jasje in Parijs liep en vreemd aangekeken werd. Paar weken later legde Albert Verlinde bij RTL Boulevard uit dat G-sus frans slang is voor je sus, ik pijp je...

Kut zooi!
life is to celebrate
Het is niet echt dat ik het heel laat begreep, maar ik kwam er toch te laat achter en het heeft me geld gekost ;

In de bus in Londen check je gewoon in en That's it. Of je nu één stop neemt of meerdere, maakt niet uit. Toen voor het eerst in Londen kwam wonen dacht ik dus dat je, net zoals in Nederland, in en uit moest checken. De bus chauffeur keek altijd al raar dat ik bij het uitstappen nog een keer m'n Oyster card tevoorschijn haalde. is me zo'n drie keer gebeurd. Maar ik voelde me wel een beetje dommig.

En toch had ik het laatst weer. Waar mijn vriend woont heb je een tram en daar staat het incheck ding op het perron (net zoals op Nederlandse trein stations) Ik ook weer in en uit checken de eerste keer. Lekker handig want dan betaal je gewoon twee ritten. Ik woon al 3 jaar hier maar dat zit nog steeds ingebakken blijkbaar.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik ben er van de week achter gekomen dat als je online je virusscanner verlengt, je die ook nog apart moet installeren op je pc. Heel suf, ik betaal dus al járen voor mijn verlenging en heb er nooit gebruik van gemaakt Ik heb dus al die keren nooit de bevestigingsmail gelezen die Norton stuurt.
quote:MinkeDeWit schreef op 15 mei 2015 @ 11:06:

Ik ben er van de week achter gekomen dat als je online je virusscanner verlengt, je die ook nog apart moet installeren op je pc. Heel suf, ik betaal dus al járen voor mijn verlenging en heb er nooit gebruik van gemaakt Ik heb dus al die keren nooit de bevestigingsmail gelezen die Norton stuurt.En zo blijkt dus dat je die hele virusscanner niet nodig hebt
quote:-Bladora- schreef op 03 mei 2015 @ 01:16:

Het is niet echt dat ik het heel laat begreep, maar ik kwam er toch te laat achter en het heeft me geld gekost ;

In de bus in Londen check je gewoon in en That's it. Of je nu één stop neemt of meerdere, maakt niet uit. Toen voor het eerst in Londen kwam wonen dacht ik dus dat je, net zoals in Nederland, in en uit moest checken. De bus chauffeur keek altijd al raar dat ik bij het uitstappen nog een keer m'n Oyster card tevoorschijn haalde. is me zo'n drie keer gebeurd. Maar ik voelde me wel een beetje dommig.

En toch had ik het laatst weer. Waar mijn vriend woont heb je een tram en daar staat het incheck ding op het perron (net zoals op Nederlandse trein stations) Ik ook weer in en uit checken de eerste keer. Lekker handig want dan betaal je gewoon twee ritten. Ik woon al 3 jaar hier maar dat zit nog steeds ingebakken blijkbaar.Dan vond je het vast heel gek en onhandig dat je weer helemaal naar de chauffeur moest lopen om uit te checken en dat dat niet bij de achterste deur kon...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:boomklever schreef op 27 maart 2015 @ 22:13:

Ik heb lang gedacht dat een spookrijder opzettelijk spook reed.Dacht ik vroeger ook altijd ja. Dat het een soort pestkop was die dat deed om anderen bang te maken, terwijl het voor die persoon zelf natuurlijk ook ontzettend eng moet zijn.
quote:DG2015 schreef op 15 mei 2015 @ 11:56:

[...]

Dan vond je het vast heel gek en onhandig dat je weer helemaal naar de chauffeur moest lopen om uit te checken en dat dat niet bij de achterste deur kon... Vandaar dat die chauffeur ook zo raar keek
Frankly my dear, I don"t give a damn
Naar aanleiding van de spookrijder opmerking. Weten jullie eigenlijk wat je als spookrijder moet doen als je er achter komt dat je aan het spookrijden bent? Hoe kom je weer goed op de weg? Ik zou dat echt niet weten.
Vroeger dacht ik dat de Bee Gees, stay in the light zongen ipv staying alive.

Ik had er een bijbehorend dansje bij, voor mijn verzonnen publiek, dat ik opdat moment richting de lamp dansde en in het licht kwam te staan..
quote:Eva- schreef op 16 mei 2015 @ 08:38:

Vroeger dacht ik dat de Bee Gees, stay in the light zongen ipv staying alive.

Ik had er een bijbehorend dansje bij, voor mijn verzonnen publiek, dat ik opdat moment richting de lamp dansde en in het licht kwam te staan.. Dit vind ik een leuke mama appelsap en erg schattig
Ik dacht altijd dat een AED gebruikt werd om een stilstaand hart weer aan de gang te krijgen. Maar hij is er voor als je hartritmestoornissen hebt. Net als in films, dat ze met zo'n schok "dode" mensen tot leven brengen (dus zo'n strakke lijn waar ineens weer een piek komt) is dikke flauwekul!
En zo'n ding dat door de lucht vliegt met een camera eraan; ik dacht dat dat een drome heette in plaats van een drone.
quote:zas schreef op 16 mei 2015 @ 09:36:

Ik dacht altijd dat een AED gebruikt werd om een stilstaand hart weer aan de gang te krijgen. Maar hij is er voor als je hartritmestoornissen hebt. Net als in films, dat ze met zo'n schok "dode" mensen tot leven brengen (dus zo'n strakke lijn waar ineens weer een piek komt) is dikke flauwekul!

Haha, ik denk dat je hier wat dingen door elkaar haalt.

Een hartstilstand wil niet altijd zeggen dat je hart letterlijk stilstaat en niet beweegt. Bij een hartstilstand die veroorzaakt wordt door kamerfibrilleren beweegt je hart namelijk juist heel erg snel, té snel, waardoor het geen bloed meer rond kan pompen. Een AED 'reset' je hart eigenlijk weer. Het staat even stil, waarna het weer op een normale manier kan gaan kloppen.

Lang niet elke hartstilstand heeft kamerfibrilleren als oorzaak, maar dat zie je niet aan de buitenkant natuurlijk, dus moet je altijd die AED gebruiken.

Maar bij een hartstilstand, wat de oorzaak ook is, zie je wel altijd die strakke lijn: de pieken worden veroorzaakt door het samentrekken van het hart en dat gebeurt niet als het hart stilstaat.
Ja, dat zal wel, maar als een hart stilstaat, dan krijg je hem met zo'n schok toch niet meer aan de gang? Ik heb begrepen dat ze dat met een injectie recht in het hart doen. Maar als zo'n hart fibrileert, krijg je dan ook een "flat line"? Ik dacht dat dat alleen was als het hart echt niets meer deed. Nou ja, hoop er in ieder geval nooit mee te maken te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven