Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.

Dus maar een nieuwe.

Dingen die je pas heel laat begreep :

Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.

ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie

... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor

.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Alle reacties Link kopieren
Zie hier het vorige topic.
quote:englishrose schreef op 22 september 2012 @ 21:44:

[...]

Het kwartje rond Palmolive valt bij mij nog niet..Bij mij ook niet, heeft het iets met palmen en olijven te maken??? Mosterd, maar ik had het goed he?
quote:Verana schreef op 22 september 2012 @ 21:47:

Ik zong het altijd als: Toenkaboesta viel Glück.
quote:Yvonne77 schreef op 22 september 2012 @ 21:26:

Dat het logo van Shell een schelp is omdat Shell schelp betekent.

OMG, hoe blond kan ik zijn. En echt, ik bedacht het me pas rond mijn 30ste ofzo.

[img]http://www.impact-ontwikkeling.nl/files ... oroids.jpg[/img]

Shell is voortgekomen uit een firma die schelpen importeerde. Ze noemden zich dus naar die schelpen. Toen bedachten ze dat lampolie uit dezelfde regio ook wat kon opbrengen, en zo ging het balletje rollen. Dus er is wel degelijk een link tussen het schelpenlogo en de schelpennaam dan, toch?

Mijn "wist ik niet" was vrij genant. Ik kreeg dagelijks een appel mee naar de basisschool. Ik had echt een topdag als ik een heerlijke banaan mee mocht nemen, dus dan at ik die heel langzaam op. Mijn medescholieren zeiden op een keer "JJ pijpt een banaan". Ik had geen idee wat dat was, maar door het gegiechel durfde ik niet meer zo uitbundig van mijn bananen te genieten op de basisschool. En jaren later vatte ik het grapje.
dat de vragen van de woordzoeker in de zaterdagkranten van wegener op alfabetische volgorde staan van de antwoorden.. (het antwoord van vraag 1 begint met een a etc..) dat wist een hoogbejaarde man mij vorige week te vertellen...
Iejoor voor die ezel slaat in het Nederlands niet echt ergens op. Ik kwam er dus achter dat inhet Engels Ee-yore (fonetisch) hetzelfde is als i-a in het Nederlands, namelijk het standaard ezelgeluid. Daarom heet die ezel dus zo!

dit lees ik zojuist ergens anders. ( http://forum.fok.nl/topic/887633/3/25 om precies te zijn. Wat een leerzame avond dit. )
quote:brocoli schreef op 22 september 2012 @ 21:49:

[...]

Head and Shoulders altijd als 1 woord bedacht. Is natuurlijk gewoon hoofd en schouders. Daar ligt de roos meestal.

En palmolive is met extracten uit de olijfboom. Kwam er pas achter toen ik er een reclame over zag in het buitenland. Door de uitspraak. Het is palm-olive. Niet palm-o-lie-ve zoals we het in het nederland uitspreken.Ja die van Head and Shoulders die had ik al, maar van Palm Olive wist ik nog niet! Thanx!
Ik dacht vroeger dat reclameblokken eigenlijk geen enkel ander doel hadden dan de tijd opvullen tussen de programma's.
quote:englishrose schreef op 22 september 2012 @ 21:32:

[...]

Dat wist ik niet.............Ik moest het vier keer lezen en nu begrijp ik het ook . Wist ik echt niet!
Ik heb heel lang gedacht dat er op dit bord een berg staat. Heel erg logisch, zo midden in de polder

Pas tijdens mijn eerste rijles wist ik waarvoor de versnellingspook in de auto diende. Ik zag mensen wel altijd aan dat ding rammelen, maar waarom? Geen flauw idee.
quote:Yvonne77 schreef op 22 september 2012 @ 21:38:

[...]

Oh, de dingen die ik vertel zijn 30+ Hoe dom je dan bent is nog erger.

Hahaha, agja!!

Wij kennen je toch niet, hehe!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Lotte35 schreef op 22 september 2012 @ 21:54:

Pas tijdens mijn eerste rijles wist ik waarvoor de versnellingspook in de auto diende. Ik zag mensen wel altijd aan dat ding rammelen, maar waarom? Geen flauw idee.

Ik pis echt in mijn broek hier!!!

Wat een geweldig topic!
Dat de paashaas niet bestond.... (daar heb ik nog langer in geloofd dan sinterklaas)

Mijn moeder en ik gingen rond Pasen boodschappen doen en toen moesten er paaseitjes gekocht worden zodat we die voor mijn broertje konden verstoppen. Ik heb een hoop stennis gemaakt omdat ik er in de supermarkt achterkwam dat OOK de paashaas niet bestond!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Tattort, die Duitse crimi van vroeger.

Weet pas sinds kort dat het tat-ort oftewel plaatsdelict betekent.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:achnein schreef op 22 september 2012 @ 21:52:

Ik heb heel lang gedacht dat er op dit bord een berg staat. Heel erg logisch, zo midden in de polder

[img]http://www.zuid-holland.nl/blauw_bord.jpg[/img]Wat staat er dan wel op?? ik zie het niet

[img]http://www.zuid-holland.nl/blauw_bord.jpg[/img]uhm... ik zie wolkjes. en inderdaad een soort berg zonder top. wat moet het dan voorstellen?

[afbeelding]Wat is dat vierkant dan eigenlijk? Is dat het gebied? Ik snap ook nooit wat het is? Mag je daar dan helemaal geen geluid maken en met welk doel?
In de familie knots woont tante til boven alwaar zij overal een kloddertje hier en een kloddertje daar schilderde. Pas na jaaaaaren zag ik dat er een echte deur, en een geschilderde deur in de muur zat.

Die vent met dat koffertje knalde elke keer tegen die geschilderde deur.

Was me nooit opgevallen.
Ja en?
/
quote:NYC schreef op 22 september 2012 @ 21:51:

Ik dacht vroeger dat reclameblokken eigenlijk geen enkel ander doel hadden dan de tijd opvullen tussen de programma's.Nee, die zijn er om te plassen en drinken en eten te pakken.

[afbeelding] ...
quote:JanneJip schreef op 22 september 2012 @ 21:50:

[...]

Mijn "wist ik niet" was vrij genant. Ik kreeg dagelijks een appel mee naar de basisschool. Ik had echt een topdag als ik een heerlijke banaan mee mocht nemen, dus dan at ik die heel langzaam op. Mijn medescholieren zeiden op een keer "JJ pijpt een banaan". Ik had geen idee wat dat was, maar door het gegiechel durfde ik niet meer zo uitbundig van mijn bananen te genieten op de basisschool. En jaren later vatte ik het grapje.Ik kan niet lezen. Ik dacht dat de link tussen die 2 ontkend werd. Dus ik zocht al naar verschillende redenen voor schelpsymbool en naam. Gaap. Ik ga wel slapen.
Woehahahhaha die Shell-schelp! Heb ik nooit geweten! Ben 33

[img]http://www.zuid-holland.nl/blauw_bord.jpg[/img]Wat is het dan? (dankzij dit topic voel ik me super dom)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven