dingen van vroeger-nostalgie

09-04-2012 12:25 32 berichten
Nu weet ik niet meer of er al so een soort topic bestaat.Er staan hier namelijk zoveel onderwerpen.Maar goed.Zijn er dingen van vroeger die jullie nog herinneren,kleding,muziek,speelgoed,tv-series etc...

Zo keek ik vaak naar Beverly Hills 90210...was toen nog een kind/puber.Tegenwoordig hebben we alle 10 saisoenen thuis.Mijn eerste mobiel uit 2000 was formaat koelkast.Heb er lang mee gedaan.Kon er alleen mee bellen en sms'en.Culture Beat met calling Mr.Vain etc...Ouders waren in het begin niet zo blij toen ik begon met stappen.Eind jaren 90 leggings in korte vorm...noemden ze Radlerhosen in Duitsland (fietsbroeken) welke ik dan droeg met een colbertje.Was toen de mode.Of een legging met een sportieve trui en gympen (eind jaren 90/begin 2000,in Duitsland).Mijn kleinste zus had Poca Hontas.

Wat zijn jullie herinneringen?Maakt niet uit wat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamuza schreef op 09 april 2012 @ 23:31:

Koud he?-mutsen (ligt nog steeds op zolder)Sloa um pa.....
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand nog die rage van die 'speenkettingen'? Waren gekleurde veters waar je dan verschillende kleuren en formaten speentjes aan kom sparen. Had er op een zeker moment zelfs oorbellen van!

Verder; de furby, een frambozenijsje (de 'speedy') wat niet meer te krijgen is,

Krijg spontaan last van jeugdsentiment, hihi!
Die speentjes heb ik ook gehad. Ongeveer 1991 was dat.

Verder jeugdsentiment: Dufties, stickerboekjes, Fireballen, Villa Achterwerk op zondagochtend (De Drie Dikke Dames) en zo'n zakje met in de ene helft poeder en in de andere helft een dropstaaf. Kon je die dropstaaf meerdere keren in het poeder stoppen en aflikken. Weet iemand nog hoe die heten?
Oh ja, en herinneren jullie je Tjolk nog? Pakjes melk met banaan-, aardbei- en chocosmaak? Er stond een aapje, konijn of beer op. Ik kreeg ze in de kleuterklas wel eens van iemand en we kregen ze op schoolreis mee.
Volgends mij hadden ze soms iets andere dingen in de jaren 80 en 90 in Duitsland.Als kind zijnde van die kauwgomballen die van

kleur veranderten totdat ze helemaal klein werden,dropjes voor 10

Pfenning per stuk en voor 1 Deutschmark een zakje vol (in de jaren

'90).Dat zijn 50 Eurocent.

Heeft hier iemand ook de hippietijd of de rock'n roll tijd of de jaren '50 als kind/tiener/20er etc meegemaakt?Want hier zitten er ook veel forummers van 50+ en 60+.Ben echt wel benieuwd hoe jullie dat beleeften.

En natuurlijk ook de hele rest hier,iedereen is natuurlijk welkom om

te reageren,ook als het dingen van 10 jaar geleden betrefft.Ik moet

nog steeds lachen om de koelkastmobieltjes...
quote:Summerdance schreef op 09 april 2012 @ 12:54:

Bessen 7-up, hoelahoepen, getoupeerde kuiven, grote oorringen en lichtroze lippenstift.

Oh..en All-Stars aan je voeten, bij voorkeur een verschillende aan elke voet Heb ik nooit op.Was dat lekker?
Smurfensnot,gekke trolletjes,wat dat eind jaren '80?

En iemand nog herinneringen aan de jaren 50-70 als kind,puber

of 20er?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven