dingen van vroeger-nostalgie
maandag 9 april 2012 om 12:25
Nu weet ik niet meer of er al so een soort topic bestaat.Er staan hier namelijk zoveel onderwerpen.Maar goed.Zijn er dingen van vroeger die jullie nog herinneren,kleding,muziek,speelgoed,tv-series etc...
Zo keek ik vaak naar Beverly Hills 90210...was toen nog een kind/puber.Tegenwoordig hebben we alle 10 saisoenen thuis.Mijn eerste mobiel uit 2000 was formaat koelkast.Heb er lang mee gedaan.Kon er alleen mee bellen en sms'en.Culture Beat met calling Mr.Vain etc...Ouders waren in het begin niet zo blij toen ik begon met stappen.Eind jaren 90 leggings in korte vorm...noemden ze Radlerhosen in Duitsland (fietsbroeken) welke ik dan droeg met een colbertje.Was toen de mode.Of een legging met een sportieve trui en gympen (eind jaren 90/begin 2000,in Duitsland).Mijn kleinste zus had Poca Hontas.
Wat zijn jullie herinneringen?Maakt niet uit wat.
Zo keek ik vaak naar Beverly Hills 90210...was toen nog een kind/puber.Tegenwoordig hebben we alle 10 saisoenen thuis.Mijn eerste mobiel uit 2000 was formaat koelkast.Heb er lang mee gedaan.Kon er alleen mee bellen en sms'en.Culture Beat met calling Mr.Vain etc...Ouders waren in het begin niet zo blij toen ik begon met stappen.Eind jaren 90 leggings in korte vorm...noemden ze Radlerhosen in Duitsland (fietsbroeken) welke ik dan droeg met een colbertje.Was toen de mode.Of een legging met een sportieve trui en gympen (eind jaren 90/begin 2000,in Duitsland).Mijn kleinste zus had Poca Hontas.
Wat zijn jullie herinneringen?Maakt niet uit wat.
maandag 9 april 2012 om 12:30
maandag 9 april 2012 om 12:42
maandag 9 april 2012 om 12:51
Ja er zijn dus wat vaker topics over geweest.Maar mooi is zo eem topic tocj.Soms inspireert het me ook.Heb zelf kleding gekocht uit vroegere decenia's die ik niet heb meegemaakt zoals b.v. uit de jaren 20-70 b.v.Heb ook een hoop jaren 80 dingen o.a. velle kleuren etc.Hangt nu in de winkel.Schiet me nog binnen:It,American Pie etc...Tv klassikers!
maandag 9 april 2012 om 13:04
Testbeeld op tv, grijze ptt-telefoon met draaischijf. Alleen al het vasthouden van de hoorn was pure fitness.
Een kwartje zakgeld dat ik dan besteedde bij ´het bakkertje´, daar stonden allemaal potten snoep op een rij, dropveter voor 1 cent, colaflesjes voor 2 cent.. voor dat kwartje kon ik aardig inslaan.
Later leerde ik typen op een ouderwetse ´hamermachine´, wel heel hightech met bláádjes tipp-ex.
Met 16 permanent in mijn haar, kapsel ala Olivia Newton John.
Een kwartje zakgeld dat ik dan besteedde bij ´het bakkertje´, daar stonden allemaal potten snoep op een rij, dropveter voor 1 cent, colaflesjes voor 2 cent.. voor dat kwartje kon ik aardig inslaan.
Later leerde ik typen op een ouderwetse ´hamermachine´, wel heel hightech met bláádjes tipp-ex.
Met 16 permanent in mijn haar, kapsel ala Olivia Newton John.
maandag 9 april 2012 om 13:22
quote:Summerdance schreef op 09 april 2012 @ 12:54:
Bessen 7-up, hoelahoepen, getoupeerde kuiven, grote oorringen en lichtroze lippenstift.
Oh..en All-Stars aan je voeten, bij voorkeur een verschillende aan elke voet
Dat laatste inderdaad....mijn vriendin had rode en ik witte, zelfde maat dus hop...switch.
Boerenzakdoek om je nek.
Een jeanstuinpak (bij voorkeur van het merk Heavy) of salopette (zelfde maar dan met bermuda pijpen)
Kuif in het haar
Een glimmend jasje wat je aan twee kanten kon dragen
Mac and Maggie kleding (eeuwig jammer dat die zaak niet meer bestaat)
In de kindertijd:
Loloballen inderdaad (bijna nog een keer mijn poten gebroken)
Slijm in een potje
smurfensnot
de breakdance rage begin jaren 80
De Anita, Popfoto en Hitkrant lezen
Avro's kinderbios op woensdagmiddag
Elastiek springen
Knikkeren
Schoolspulletjes van Bobby and Kate
fluoriscerende truien met beenwarmers (denk aan de kleuren van markerstiften)
en nog zoveel meer....zucht, was een leuke tijd.
Bessen 7-up, hoelahoepen, getoupeerde kuiven, grote oorringen en lichtroze lippenstift.
Oh..en All-Stars aan je voeten, bij voorkeur een verschillende aan elke voet
Dat laatste inderdaad....mijn vriendin had rode en ik witte, zelfde maat dus hop...switch.
Boerenzakdoek om je nek.
Een jeanstuinpak (bij voorkeur van het merk Heavy) of salopette (zelfde maar dan met bermuda pijpen)
Kuif in het haar
Een glimmend jasje wat je aan twee kanten kon dragen
Mac and Maggie kleding (eeuwig jammer dat die zaak niet meer bestaat)
In de kindertijd:
Loloballen inderdaad (bijna nog een keer mijn poten gebroken)
Slijm in een potje
smurfensnot
de breakdance rage begin jaren 80
De Anita, Popfoto en Hitkrant lezen
Avro's kinderbios op woensdagmiddag
Elastiek springen
Knikkeren
Schoolspulletjes van Bobby and Kate
en nog zoveel meer....zucht, was een leuke tijd.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 9 april 2012 om 13:47
quote:sprokkelientje schreef op 09 april 2012 @ 13:22:
[...]
Daar had ik dus een jas (in die fluor kleuren).
Verder;
Zwarte leren riemen met zo'n grote zilverkleurige gesp in de vorm van een bloem of een hartje.
Popfoto, die later de fancy werd, Hitkrant, de Breakout en de duitse Bravo.
Houthakkersoverhemden
Doc. Martens
Britpop (het Oasis -vs Blur gebeuren)
[...]
Daar had ik dus een jas (in die fluor kleuren).
Verder;
Zwarte leren riemen met zo'n grote zilverkleurige gesp in de vorm van een bloem of een hartje.
Popfoto, die later de fancy werd, Hitkrant, de Breakout en de duitse Bravo.
Houthakkersoverhemden
Doc. Martens
Britpop (het Oasis -vs Blur gebeuren)
Rock and Roll, Sent Us Insane
maandag 9 april 2012 om 14:18
quote:exces schreef op 09 april 2012 @ 13:04:
Testbeeld op tv, grijze ptt-telefoon met draaischijf. Alleen al het vasthouden van de hoorn was pure fitness.
Met 16 permanent in mijn haar, kapsel ala Olivia Newton John.Dit herken ik ook allemaal, leuk!
Met 16 permanent in mijn haar, kapsel ala Olivia Newton John.Dit herken ik ook allemaal, leuk!
maandag 9 april 2012 om 15:25
TV testbeeld, Starsky en Hutch, The A-Team, Miami Vice, V, De Willem Duis show, Hoger Lager, Veronica, Urbanus, cowboy/indiaan of oorlogje spelen, GI-Joe, Playmobile, Lego, op een bal gaan shotten in het park, met barbiepoppen spelen, met speelgoedtreinen spelen, val van de Berlijnse muur, ramp met Herald of free Enterprise, Nintendo, Roxette, Nintendo
maandag 9 april 2012 om 20:33
idd smurfensnot.... heb me vrij lang afgevraagd watvoor spul het was. totdat het duidelijk werd dat het gewoon een kwestie was van een fles shampoo leegknijpen in een plastic zakkie
en een tennisbal in een pantykous en dan tegen de muur slaan, elastieken, knikkeren enz.
ik weet niet meer hoe dat pcies heette maar er waren ook een tijdje van die soort van trollenpoppetjes met van dat gekke haar.
en toen dat over was (of daarvoor dat weet ik niet meer) kwamen van die glazen trolletjes.
verder: telekids, 2 unlimitit, paaltjesvoetbal, idd. val van de muur, de wederopkomst van de broek met de wijde pijpen, permanent (vond ik verschrikkelijk) Mister blue (Rene Klijn, die jongen met aids), Ace of bace, ub40 enz enz.
en een tennisbal in een pantykous en dan tegen de muur slaan, elastieken, knikkeren enz.
ik weet niet meer hoe dat pcies heette maar er waren ook een tijdje van die soort van trollenpoppetjes met van dat gekke haar.
en toen dat over was (of daarvoor dat weet ik niet meer) kwamen van die glazen trolletjes.
verder: telekids, 2 unlimitit, paaltjesvoetbal, idd. val van de muur, de wederopkomst van de broek met de wijde pijpen, permanent (vond ik verschrikkelijk) Mister blue (Rene Klijn, die jongen met aids), Ace of bace, ub40 enz enz.