dingen waarvan jij niet begrijpt dat ze onbelangrijk zijn

17-11-2019 16:15 185 berichten
Voor andere mensen, dan. Dus: wat vind jij superbelangrijk, maar wordt door veel mensen niet gedeeld?

Wederom: geen heel serieus topic per se.
Alleen zijn.
Weinig doen.
Nadenken.

Snel terugmailen/appen/sms'en.

Op de afgesproken tijd komen.

Spelling en interpunctie.
Heel stom en onredelijk, maar ik vind het belangrijk dat als ik ergens dolenthousiast over ben (film, serie, boek), en ik het mensen aanraad, ze het ook daadwerkelijk kijken en ook goed vinden.
9 van de 10 keer gebeurt dat niet (wat ik ook wel weer snap want andersom zou ik dat ook niet altijd doen) waardoor ik ook terughoudender ben geworden met dat soort dingen delen met anderen. Omdat het me echt stoort.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-11-2019 18:22
Ik heb al een paar keer de dierenambulance gebeld voor een gewonde vogel. Vinden sommigen echt belachelijk
Dat is toch juist super lief :) Ik werk als centralist bij de dierenambulance en er bellen heel vaak lieve mensen voor gewonde vogels. Laatst zelfs een leraar van een middelbare school die zijn leerlingen door de achteruitgang liet gaan omdat hij bang was dat een gewonde merel (die bij de ingang zat) anders bang zou worden. Dat vind ik zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het sowieso al niet omdat het voor mij wel belangrijk is. :lmao:
Zo.
Dierenleed. Begrijp niet dat er mensen wegkijken en/of zelf schuldig zijn hieraan.
Als ik het bespeur of zie bel ik meteen de Dierenpolitie of Dierenbescherming.
Maar dat geldt ook voor kindermishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja dat heb ik ook, ik haat dierenleed.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Zie je, ik begrijp niks van dit topic denk ik, maar ik vind het wel leuk!
Zo.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
17-11-2019 16:29
Ik denk dat wat ik belangrijk vind best door veel mensen gedeeld wordt :D
Zijn niet echt bijzondere zaken denk ik.

Qua luchtige zaken,

Een mooie gezellige inrichting in huis.
Schoon en opgeruimd huis ( dat laatste lukt niet altijd met zoveel mensen zoals ik het fijn zou vinden)
Een tuin.
Schone kleding dragen wat niet kapot is.
Elke dag douchen.
Altijd iets lekkers in huis hebben en ruim voldoende voorraad.
Kaarsjes aansteken.
Beleefd zijn.

Ehm....
Vast eigenlijk heel veel, ik ben nogal truttig in veel dingen.

Nu ik dit zo van mijzelf terug lees, lijkt vooral sfeer in huis een belangrijk onderdeel van mij te zijn, en daar kan ik idd heel truttig in zijn.
Dit huis is het thuis van veel mensen en ik creëer graag rust en gezelligheid rondom de “ chaotische” en wisselde bezetting.
Naast dat het ook rustpunt voor mijn drukke brein geeft, geef ik ook orde en overzicht voor de pubers in dit huis.
Het is ook mijn eigen invulling van gezelligheid, ook als ik visite krijg dan vind ik het gewoon net wat gezelliger staan dat de hapjes in een leuke schaaltjes zitten, het leuk op tafel staat, de kaarsjes aangestoken zijn, het huiselijk warm is.
Ik cocoon graag en hoop dat het anderen ook met de sfeer omarmt om lekker te kunnen landen.

Klinkt allemaal oppervlakkig wellicht maar kennelijk is sfeer ,zoals ik het zie, een soort houvast voor mij waar ik rust uithaal en gezelligheid mee wil uitstralen .
En daar uit voortvloeiend vind ik het dan ook belangrijk altijd voldoende lekkers in huis te hebben, koffie / thee momenten te hebben met zijn allen in huis, aan tafel eten en te kletsen met elkaar, spelletjes doen, film kijken met wie wil aanhaken etc.
Mijn man is trouwens ook een gezelligheidsdier, maar dan meer voor het buitenleven.
Die steekt graag de vuurkorf aan, lekker buiten eten etc.

Ik vind het belangrijk om met aandacht met mensen om te gaan.
Daarom is mijn sociale kring ook niet zo groot, want dan kan ik niet waarmaken hoe ik in contact wil staan met mensen.
Dat vind ik toch al lastig om een sociale kring met aandacht bij te houden naast het hebben van een groot samengesteld gezin.
Ik vind het erg belangrijk om mensen niet te oordelen. Ik zie om me heen dat mensen elkaar constant oordelen. Op wat ze zeggen, wat ze doen, hoe ze eruit zien. Alles invullen voor iemand. Het lijkt voor mij soms alsof ik een van de weinige ben die daar bewust van is en dat maakt me soms verdrietig.

Ik vind het daarnaast erg belangrijk om niet te discrimineren.

Verder vind ik zelf mijn eigen normen en waarden respecteren belangrijk. Je ziet mij niet zo snel iets doen wat daaraan tegenstrijdig is en kan daardoor goed mijn grenzen aangeven. Overigens probeer ik wel heel goed te begrijpen als iemand andere normen en waarden heeft. Dat mag en kan naast elkaar leven als er respect en begrip is.

Verder vind ik niet zoveel écht belangrijk. De rest is allemaal maar oppervlakkig en vervangbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nooit begrijp is waarom sommige mensen honderden of zelfs duizenden euro's spenderen aan een babykamer/kinderwagen, en dan qua kinderzitje genoegen nemen met een merkloos exemplaar van de bouwmarkt, de Hema of de Prenatal.
Babykamers redden geen levens, goede kinderzitjes doen dat wel.
Ik vind het belangrijk om mensen in hun waarde te laten. Te nemen zoals ze zijn.
Scv1989 schreef:
18-11-2019 05:47
Ik vind het erg belangrijk om mensen niet te oordelen. Ik zie om me heen dat mensen elkaar constant oordelen. Op wat ze zeggen, wat ze doen, hoe ze eruit zien. Alles invullen voor iemand. Het lijkt voor mij soms alsof ik een van de weinige ben die daar bewust van is en dat maakt me soms verdrietig.

Ik vind het daarnaast erg belangrijk om niet te discrimineren.


Verder vind ik zelf mijn eigen normen en waarden respecteren belangrijk. Je ziet mij niet zo snel iets doen wat daaraan tegenstrijdig is en kan daardoor goed mijn grenzen aangeven. Overigens probeer ik wel heel goed te begrijpen als iemand andere normen en waarden heeft. Dat mag en kan naast elkaar leven als er respect en begrip is.

Verder vind ik niet zoveel écht belangrijk. De rest is allemaal maar oppervlakkig en vervangbaar.
Dit wilde ik ook typen.
partner
familie
vrienden
gastvrijheid
betrokkenheid
knusheid
schoon bed
schone kleding
elke dag een lange warme douche (liefst 2)
lichaamsverzorging
dieren
natuur
milieu
fatsoen (ik haat schreeuwende mensen)
chocola (beste uitvinding ooit)
Scv1989 schreef:
18-11-2019 05:47
Ik vind het erg belangrijk om mensen niet te oordelen. Ik zie om me heen dat mensen elkaar constant oordelen. Op wat ze zeggen, wat ze doen, hoe ze eruit zien. Alles invullen voor iemand. Het lijkt voor mij soms alsof ik een van de weinige ben die daar bewust van is en dat maakt me soms verdrietig.

Ik vind het daarnaast erg belangrijk om niet te discrimineren.

Verder vind ik zelf mijn eigen normen en waarden respecteren belangrijk. Je ziet mij niet zo snel iets doen wat daaraan tegenstrijdig is en kan daardoor goed mijn grenzen aangeven. Overigens probeer ik wel heel goed te begrijpen als iemand andere normen en waarden heeft. Dat mag en kan naast elkaar leven als er respect en begrip is.

Verder vind ik niet zoveel écht belangrijk. De rest is allemaal maar oppervlakkig en vervangbaar.

Mooi :)
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van een opgeruimd huis. Niet brandschoon, ik zeem echt niet iedere 2 weken de ramen, maar mijn huis ziet er altijd uit om door een ringetje te halen.
Als ik thuiskom uit mn werk even een doekje over mn glazen tafel en als mn vogel veel troep heeft gemaakt de stofzuiger door de kamer.
Vuile vaat direct opruimen, geen stapels tijdschriften en correspondentie zichtbaar in de woonkamer.

Ik houd er van om er verzorgd uit te zien naar werk, visite of andere afspraak. Netjes gekleed. Goed kapsel. Opgemaakt maar niet té. Bijpassende sieraden en accessoires. Op een vrije dag draag ik een trui en legging/trainingsbroek maar niet vaal of versleten.

Ook ik eet ik biologisch vlees, vis en eieren. Ik betaal daar iets meer voor, maar dat vind ik niet erg.

Ik vind gastvrijheid belangrijk. Ik bied iedere monteur of klusjesman koffie/thee/fris aan, Met een koekje. Of een beker melk tussen de middag. Ook mogen ze naar het toilet. Hoorde pas van een installateur dat hij bij bewoners in mijn flat niet naar het toilet mocht. Te gek om los te lopen!

Voor mij zijn zowel natuur als cultuur heel belangrijk. Ik kan genieten van een panorama. De geur in een bos. De kleuren van een bergmeer.
Evenzo van een mooi schilderij of beeldhouwwerk, een bijzonder gebouw. Dat geeft me energie.
Niet zo sympathiek van mezelf dat ik weinig begrip op kan brengen voor mensen die hier helemaal niet om geven :-(
@ Amarna: inderdaad biologisch vlees, eieren en zuivel. Vind ik ook belangrijk. Vergat ik nog.

En ik heb pas je jaloezieen-schoonmaak-tip weer toegepast :-D
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
18-11-2019 15:14
@ Amarna: inderdaad biologisch vlees, eieren en zuivel. Vind ik ook belangrijk. Vergat ik nog.

En ik heb pas je jaloezieen-schoonmaak-tip weer toegepast :-D
Hahaha! Toevallig moest ik gisteren aan die tip denken toen ik zag dat de jalouzieën in de keuken weer eens een beurtje nodig hadden.
Maar daar wacht ik mee tot januari, dan heb ik meer tijd (vroegpensioen).
Nooit eten weggooien. Ik haal altijd meer dan genoeg, maar nooit zoveel dat de vuilnisbak ermee te maken krijgt.
Het idee dat er jaarlijks 700.000.000 kilo etenswaren wordt weggegooid, alleen al in Nederland, maakt me onwel. Kan je nagaan hoeveel dat moet zijn in de hele 1ste en 2de wereld.
Het blijkt daaruit ook wel dat honger in de wereld helemaal niet nodig is, er is meer dan genoeg voor iedereen.

Ik gruwel van hebberigheid.
Alle reacties Link kopieren
dat er mensen zijn die het niet het niet belangrijk vinden of een dier een kutleven heeft gehad, zodat diegene zo goedkoop mogelijk vlees, eieren, melk etc. kan eten.

mensen die het milieu niet belangrijk vinden en denken dat het allemaal onzin is en je een 'linkse gekkie' noemen als je je afval scheidt.

mensen die het niet belangrijk vinden om zelf na te denken, maar anderen achterna lopen.

dat als je niet harder dan 30 km per uur mag, er zelfs drempels aangemaakt zijn en je je kop aan het dak van je auto stoot als je harder rijdt, omdat er tijdens spitsuren veel scholieren fietsen. En dat je dan tóch iemand die gewoon 30km p/u rijdt - gaat bumperkleven en gaat proberen in te halen en zodra dat niet kan je agressief gaat toeteren, middelvingertje etc. En zodra het lukt met 60/80 over de drempels scheurt.


Met andere woorden: het ikke-ikke-ikke-syndroom
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk om veel tijd met mijn man/ kind/ gezin door te brengen. Als ik dan bv moet kiezen tussen met collega's een borrel drinken of op tijd naar huis, dan ga ik naar huis.
Net zoals ik het leuk vind om met man en dochter te appen overdag. En ja, dan hebben we elkaar 's avonds echt nog wel wat te vertellen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Opruimen - ik word zo ontzettend onrustig van een rommelig huis. Je hoeft heus niet van de vloer te kunnen eten, maar ook niet overal spullen slingeren. Niet dat ik er last van heb bij een ander hoor, moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten.

Sporten - gewoon omdat het zo goed is voor je mentale en fysieke gezondheid. En dat mensen dan zeggen 'ik heb een hekel aan sport', dat ik dan denk maar er zijn zooooveel verschillende sporten? En je doet het daarnaast ook voor je gezondheid, niet alleen voor de leuk.

Tijd zonder je telefoon - het is gewoon niet gezond dat we tegenwoordig 24/7 maar beschikbaar moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
18-11-2019 15:04
Ik houd van een opgeruimd huis. Niet brandschoon, ik zeem echt niet iedere 2 weken de ramen, maar mijn huis ziet er altijd uit om door een ringetje te halen.
Als ik thuiskom uit mn werk even een doekje over mn glazen tafel en als mn vogel veel troep heeft gemaakt de stofzuiger door de kamer.
Vuile vaat direct opruimen, geen stapels tijdschriften en correspondentie zichtbaar in de woonkamer.

Ik houd er van om er verzorgd uit te zien naar werk, visite of andere afspraak. Netjes gekleed. Goed kapsel. Opgemaakt maar niet té. Bijpassende sieraden en accessoires. Op een vrije dag draag ik een trui en legging/trainingsbroek maar niet vaal of versleten.

Ook ik eet ik biologisch vlees, vis en eieren. Ik betaal daar iets meer voor, maar dat vind ik niet erg.

Ik vind gastvrijheid belangrijk. Ik bied iedere monteur of klusjesman koffie/thee/fris aan, Met een koekje. Of een beker melk tussen de middag. Ook mogen ze naar het toilet. Hoorde pas van een installateur dat hij bij bewoners in mijn flat niet naar het toilet mocht. Te gek om los te lopen!

Voor mij zijn zowel natuur als cultuur heel belangrijk. Ik kan genieten van een panorama. De geur in een bos. De kleuren van een bergmeer.
Evenzo van een mooi schilderij of beeldhouwwerk, een bijzonder gebouw. Dat geeft me energie.
Niet zo sympathiek van mezelf dat ik weinig begrip op kan brengen voor mensen die hier helemaal niet om geven :-(
Dit vind ik grappig en tegenstrijdig ook wel. Wel geven om de natuur als je dezelfde luxe kunt betalen, niet als het aan je status/uiterlijk raakt.

In dat verband, heb ik het andersom. Ik bespaar energie, ik verslijt alles en recycle wat er nog van over is. Ik probeer mijn consumptie te beperken. Ik koop alleen dingen die ik ook verslijt en dan nog het liefst tweedehands. Niet lekker, niet mooi etc zijn geen redenen om dingen dan maar weg te smijten. Make-up is per definitie overbodig.

Maar als ik dan een keer vlees eet zal het mij een zorg zijn of het biologisch is. Biologisch is niet per se duurzaam.

Verder;
- gastvrijheid
- zorgen voor je naasten
- vrijwilligerswerk
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
18-11-2019 18:31
Dit vind ik grappig en tegenstrijdig ook wel. Wel geven om de natuur als je dezelfde luxe kunt betalen, niet als het aan je status/uiterlijk raakt.

In dat verband, heb ik het andersom. Ik bespaar energie, ik verslijt alles en recycle wat er nog van over is. Ik probeer mijn consumptie te beperken. Ik koop alleen dingen die ik ook verslijt en dan nog het liefst tweedehands. Niet lekker, niet mooi etc zijn geen redenen om dingen dan maar weg te smijten. Make-up is per definitie overbodig.

Maar als ik dan een keer vlees eet zal het mij een zorg zijn of het biologisch is. Biologisch is niet per se duurzaam.

Verder;
- gastvrijheid
- zorgen voor je naasten
- vrijwilligerswerk

Ik kan niet voor Amarna spreken maar mijn beweegreden voor het kopen van biologisch vlees, zuivel en eieren is niet zozeer het milieu sparen. Ik doe dat puur voor het dierenwelzijn.
Ik vind de OP een beetje verwarrend. Ik weet wel wat ik belangrijk vind maar niet of anderen dat niet belangrijk vinden.
herfstappeltaart schreef:
19-11-2019 08:43
Ik vind de OP een beetje verwarrend. Ik weet wel wat ik belangrijk vind maar niet of anderen dat niet belangrijk vinden.
Dat kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven