Dit klopt niet, toch? (Engels)

12-05-2014 20:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic ging ik even googlen hoe een feniks-tattoo er eigenlijk uitziet. Meteen bij een van de eerste plaatjes heeft iemand de vertaalplank een beetje misgeslagen, toch? She flied with her own wings

Moet dat niet zijn She flew? En dat with her own wings klinkt ook niet echt lekker, toch? Native speakers in de zaal?

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Er staat flies ipv flied, is geen d maar een s.
Staat er niet she flies with her own wings?

Flied kan inderdaad niet.

She flies with her own wings, kan geloof ik wel het klinkt alleen niet zo lekker naar mijn idee.
Volgens mij staat daar: 'she flies with her own wings'.

Dat lijkt me niet verkeerd, alhoewel on her own wings me beter in de oren klinkt, maar dat kan wel een heul fout Amerikanisme zijn...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:boerderijgeit028 schreef op 12 mei 2014 @ 20:16:

Er staat flies ipv flied, is geen d maar een s.

Oh verhip, je hebt gelijk!

Nou, dan klinkt het al een stuk beter.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ah, nou heb ik het ook gevonden met Google. Ik dacht ook 'on', maar She flies with her own wings is het motto van de Amerikaanse staat Oregon (zegt Wikipedia).

Raadsel opgelost. Dat was snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven