Domme acties waar je met heel veel geluk weg komt

24-08-2019 11:15 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er wel eens iets onwijs doms gedaan maar met heel veel geluk weggekomen?

Ik had gisteren dus iets en ook al is t goed afgelopen, kan ik nog steeds wel door de grond zakken!

Ik leende een auto die ik uit de garage moest halen. Nooit eerder gebruikt en het duurde een eeuwigheid voor ik eindelijk de (zware) garagedeur openkreeg via een soort automatisch hefboomsysteem - ik bedacht nog, die deur gaat met een hoek open, daar moet ik aan denken als ik vanavond thuis kom.

Goed, dat was om half 8 's ochtends en ik bracht de auto rond 2 uur 's nachts weer terug. Lange dag. Ik moest de garage vanuit binnen open doen, dus auto neergezet en door de voordeur naar binnen gegaan.

Na wat gepruts ging de deur weer automatisch open... en er zat nog geen 10 cm tussen waar de deur langs ging en de voorkant van de auto.

Wat was dat genant geweest als t mis was gegaan.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik liep een paar jaar geleden met mijn hond de voordeur uit. Er stuift zo een enorme hond van de overkant van de straat door de bosjes tussen straat en stoep en door de hegafscheiding van mijn tuin op mijn hond af.
Ik was ZO boos dat ik dat beest van mijn hond afgetrokken heb en de straat weer op smeet. Later hoorde ik dat die hond meerdere honden en mensen kapot gebeten heeft.
Ik heb er geen schrammetje aan overgehouden gelukkig (mijn hond een klein wondje aan zijn achterpoot).
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Vorige week met 2 kinders de stad in gegaan. Kom ik terug, staat de voordeur wagenwijd open. Ben gewoon zo weggelopen. Er was gelukkig niks weg. :@@:
wiezel schreef:
24-08-2019 12:24
Ik liep een paar jaar geleden met mijn hond de voordeur uit. Er stuift zo een enorme hond van de overkant van de straat door de bosjes tussen straat en stoep en door de hegafscheiding van mijn tuin op mijn hond af.
Ik was ZO boos dat ik dat beest van mijn hond afgetrokken heb en de straat weer op smeet. Later hoorde ik dat die hond meerdere honden en mensen kapot gebeten heeft.
Ik heb er geen schrammetje aan overgehouden gelukkig (mijn hond een klein wondje aan zijn achterpoot).
Waarom is dit een domme actie van jou?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
24-08-2019 11:54
Ik werkte bij een bank. 20.000 euro niet in de kluis gelegd maar op mijn toetsenbord laten liggen. Daarna de beide deuren van de sluis van de beveiligde kasruimte opengezet met een wigje en een stoel zodat de schoonmaak erin kon.

De volgende morgen toen ik ging openen lag het er nog gewoon. De schoonmakers hadden wel de deuren in het slot laten vallen wat ze anders nooit deden.
Zo, dat is zeker geluk hebben!!! Dat zal je nooit meer vergeten denk ik zo!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Een lege pan op het fornuis terug gezet terwijl het gas niet goed dicht was gedraaid. Dat had ik niet in de gaten en ben een rondje gaan lopen. Ik merkte het pas toen ik weer terug kwam. De pan was al behoorlijk heet...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
elninjaa schreef:
24-08-2019 12:25
Vorige week met 2 kinders de stad in gegaan. Kom ik terug, staat de voordeur wagenwijd open. Ben gewoon zo weggelopen. Er was gelukkig niks weg. :@@:
Zo herkenbaar! Ik heb ook al een paar keer de autosleutels op het dak van de auto laten liggen en rustig een paar uur weggeweest. Tot nu toe altijd geluk gehad.
wiezel schreef:
24-08-2019 12:26
Zo, dat is zeker geluk hebben!!! Dat zal je nooit meer vergeten denk ik zo!

Eigenlijk is het natuurlijk geen geluk maar normaal. Niemand had het geld mogen wegnemen want het was geld van de bank en niemand heeft het weggenomen.

In een ideale wereld zou je je fiets ook nooit op slot hoeven zetten. 😇
Oh, eentje van mijn broer in zijn jonge jaren: vuurtje stoken in een halfvolle papiercontainer. Was ook een goed leermoment... (en een goede oefening voor de lokale brandweer).
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
24-08-2019 11:54
Ik werkte bij een bank. 20.000 euro niet in de kluis gelegd maar op mijn toetsenbord laten liggen. Daarna de beide deuren van de sluis van de beveiligde kasruimte opengezet met een wigje en een stoel zodat de schoonmaak erin kon.

De volgende morgen toen ik ging openen lag het er nog gewoon. De schoonmakers hadden wel de deuren in het slot laten vallen wat ze anders nooit deden.

Als ik jouw werkgever was geweest had ik je echt op staande voet ontslagen.. al geloof ik dit verhaal niet zo zeer..
Alle reacties Link kopieren
In Washington DC werd ik s avonds na aankomst in de hal aangesproken door een man of ik een taxi nodig had. Meegelopen; het bleek geen officiële taxi maar een town car waar hij naar eigen zeggen doordeweeks zakenlui mee vervoerde. Hij heeft me keurig bij Mn hotel afgezet na nog kosteloos een extra rondje langs de highlights gedaan te hebben. Achteraf bedacht ik dat het niet zo slim was om op zo’n aanbod voor een onofficiële taxi in te gaan..ik was alleen en Mn ouders hadden me pas een week later op Schiphol gemist..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Strijkbout/koffiepot/oven/kookplaat/voordeur en achterdeur en ramen op benedenverdieping open.

Dakraam... heerlijk met regen en laminaat.
Allemaal wel eens gehad of zelfs meerdere keren. :-$ :-D

Ik heb nu een strijkbout die vanzelf afslaat na 30 seconden, thermokoffiezetapparaat.
Een kookplaat die uitgaat als de pan eraf is en kinderen en man die opletten of alles wel dicht is.

Het gekke is dat ik nooit vergeet om rondje deuren en ramen en elektrische aparaten te doen voor ik naar bed ga. Nooit. Ik kan anders echt niet slapen.

Maar wel als ik met kinderen ergens op tijd heen moet met stress. :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 12:36
8.53% gewijzigd
Murrmurr schreef:
24-08-2019 12:24
Zeg nou maar gewoon eerlijk dat je zelf dat kantoor in de fik hebt gezet. :proud:
Afbeelding
Abejoha schreef:
24-08-2019 12:28
Zo herkenbaar! Ik heb ook al een paar keer de autosleutels op het dak van de auto laten liggen en rustig een paar uur weggeweest. Tot nu toe altijd geluk gehad.
Sleutels in de voordeur. :-D
Lucifer2018 schreef:
24-08-2019 11:34
Zeer dronken wakker worden in een vreemde studio/huis met voornamelijk vreemden. Een bekende man ( aardige jongeman en had op me gelet) en de rest was onbekend en man. Enige dame lag ik daar.

Allemaal in bed en de vloer en het bad. Ik had alleen gedronken ( de rest aan wat meer) en gelukkig wist ik nog wel veel ( of alles?) en ik had alles nog aan. Ik weet wel dat een van die gasten me probeerde lastig te vallen op het toilet, die heb ik gemept.

Daarna heeft die vriend die gozer de straat op gemept en daarna ben ik in slaap gevallen op het bed.
Hij is naast mij gaan liggen en niemand heeft me verder aangeraakt al hebben ze rare dingen over me gezegd. Ik ben die jongeman nog steeds dankbaar.

Ik was er alleen nooit geweest als ik hem niet kende en het een goed idee vond om met een vage groep bekenden, van een betrekkelijk nieuwe vriend, mee te gaan met mijn dronken harses.

Nooit meer zoveel gedronken en altijd extra geld en telefoon mee voor een taxi. En nooit meer met hen gaan stappen. :-D :-D
Heb een keer iets soortgelijks meegemaakt.

Dat was in een periode dat ik heel vaak uitging en elk weekend naar een specifieke club. Een vriendin van mij had op een avond nummers uitgewisseld met een gozer die daar ook steevast elk weekend was en waar we weleens een praatje mee maakte.
Op een avond vroeg hij of we zin hadden om bij hem langs te komen om in te drinken en daarna samen naar de club te gaan.
Nu ben ik altijd al best verstandig geweest op dat vlak, als je iemand niet goed kent ga je niet naar zijn huis toe, maar mijn vriendin was zo een naive tuthola die nergens gevaar inzag en ik wilde ook geen partypooper zijn dus ik mee als een malloot.

Daar aangekomen zat het hele huis vol met mannen terwijl we onderweg nog gebeld hadden en hij aangaf dat hij met 1 vriend was dus ik vond het al meteen verdacht.
Een paar kerels stonden om zo een statafel heen en wij gingen zitten op de bank waar nog 3 vrienden van hem zaten.
Op een gegeven moment moest ik naar de wc en om daar te komen moest ik langs de tafel lopen waar die heren dus allemaal mysterieus omheen stonden, terwijl ik er langs liep zag ik dat ze aan het snuiven waren! Holy shit dacht ik. Ik moet hier weg, denk dat ik wel een kwartier op de wc heb gezeten om een escape plan te bedenken.
Na ongeveer een halfuurtje kwam er opeens nog een man binnen gewandeld.
Ze begonnen met elkaar te praten in een andere taal en opeens staat 1 van de mannen op, draait de voordeur opslot en haalt de sleutels uit het slot. Ik dacht kut you're going to die tonight bitch.
Ik keek naar die vriendin van me en zij trok ook meteen wit weg.

Naast mij zaten twee kerels aan ieders zijde 1 en die vuillakken begonnen handtastelijk te worden maar ik speelde het spelletje een beetje mee ik zeg hebben jullie geen wiet in huis ik lust nu wel een jointje hoor, ja zegt ie en hij trekt een zak wiet uit een laatje die bevestigd zat aan de salontafel.
Mooi ga ik even een peukje roken zei ik, (rookte helemaal geen sigaretten). Pak mijn handtasje en zeg kut! Heb geen sigaretten meer, ik loop even naar de tankstation, goed? Kan ik nog wat voor jullie mee nemen?
Een van die gasten zei nog wij hebben wel sigaretten hoor en hij haalt een pak Malboro tevoorschijn.
Ik zo nee, ik rook alleen Camel.

Wonder boven wonder hebben ze me laten gaan juist omdat ik zo luchtig erover deed denk ik.. en is het uiteindelijk allemaal goedgekomen.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
24-08-2019 12:32
In Washington DC werd ik s avonds na aankomst in de hal aangesproken door een man of ik een taxi nodig had. Meegelopen; het bleek geen officiële taxi maar een town car waar hij naar eigen zeggen doordeweeks zakenlui mee vervoerde. Hij heeft me keurig bij Mn hotel afgezet na nog kosteloos een extra rondje langs de highlights gedaan te hebben. Achteraf bedacht ik dat het niet zo slim was om op zo’n aanbod voor een onofficiële taxi in te gaan..ik was alleen en Mn ouders hadden me pas een week later op Schiphol gemist..

Ik ben jaren geleden op reis in de VS eens bij de verkeerde metrohalte uitgestapt in DC. Bovengronds bleek het niet zo'n frisse buurt, en behulpzame buurtbewoners zagen meteen dat wij daar niet thuishoorden. We kregen dringende instructies om bij de bushalte te gaan staan en met de eerste de beste bus de buurt te verlaten. Dan realiseer je je toch wel dat je in Nederland zeer verwend bent wat veiligheid in de openbare ruimte betreft.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
24-08-2019 12:37

Wonder boven wonder hebben ze me laten gaan juist omdat ik zo luchtig erover deed denk ik.. en is het uiteindelijk allemaal goedgekomen.
je hebt je vriendin wel meegenomen mag ik hopen o_o
Alle reacties Link kopieren
Meerdere malen bij vreemde mannen (ontmoet in de disco) in de auto gestapt, met vreemde mannen in de speedboot mee gegaan, met een internetdate die ik nog nooit gezien had in zijn auto in een verlaten bos zitten ‘kletsen’. Er had van alles kunnen gebeuren, is gelukkig nooit fout gegaan.

Na carnaval om 6 uur ‘s ochtends stomdronken thuiskomen maar wel moeten werken, dus uurtje slapen, douchen en gewoon naar mijn werk gereden. Niet door hebben dat ik nog compleet dronken was, ik vond dat het prima kon.

Maar ook deuren open laten staan en uren weg zijn, vuur aan laten staan (1x met pan met pasta erop, hele huis stond blauw, was compleet drooggekookt en bijna afgefikt).

En 2x mazzel gehad met een boete; politie hield me staande, 1x voor bellen in de auto en 1x voor over een doorgetrokken streep rijden. Eerste keer werden ze opgeroepen voor een spoedgeval en moesten ze dus snel weg, tweede keer heb ik het domme, onschuldige vrouwtje uitgehangen en kwam ik ook onder de bekeuring uit.
Pindakaasjes schreef:
24-08-2019 12:31
Als ik jouw werkgever was geweest had ik je echt op staande voet ontslagen.. al geloof ik dit verhaal niet zo zeer..

Als het geld weg was geweest dan had ik een verschil gehad van 20.000 en zou niet hebben geweten hoe dat kwam. Ik had het immers niet bewust niet opgeruimd.

Als mijn leidinggevende het had zien liggen dan had ik een behoorlijk standje gekregen, maar na een fout werd je daar echt niet meteen ontslagen.

Eerder werken er altijd twee mensen in de kas ivm vier-ogen-principe maar dat werd na een bezuinigingsronde te veel omdat er maar werk was voor een. Eventuele verschillen afboeken was goedkoper dan het jaarsalaris van een tweede kassier.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
24-08-2019 12:29
Eigenlijk is het natuurlijk geen geluk maar normaal. Niemand had het geld mogen wegnemen want het was geld van de bank en niemand heeft het weggenomen.

In een ideale wereld zou je je fiets ook nooit op slot hoeven zetten. 😇
Je schuift hiermee jouw eigen verantwoordelijkheid volledig aan de kant.
Want de schoonmaakploeg hoort nu eenmaal overal van af te blijven..??
Hiermee sla je wel een paar fikse stappen over.. 'jij' was namelijk degene die slordig en nalatig is geweest in de omgang met het geld en de kluis.. jij, en niemand anders!
Dat het goed is afgelopen is wel degelijk jouw dikke, vette mazzel en helemaal niet zo 'normaal' zoals jij beschrijft.
Normaal was het geweest als jij jouw taken naar behoren en vertrouwen had uitgevoerd.
Wat er dan alsnog kon gebeuren.. daar had jij dan niks aan kunnen doen.
Maar dit? nee zeg.. schaam jij je niet??
Alle reacties Link kopieren
Een tussenstop voor werk in Azië. Met de taxi naar een eiland zo'n 20 minuten van mijn hotel vandaan, zodat ik even naar het strand kon. Op de terugweg leek het mij een leuk idee een stuk zelf terug te lopen, omdat zo toch meer van de omgeving ziet.

Uiteindelijk stopte het voetpad ineens, waardoor alleen over de autoweg kon lopen. Omdat iedereen aan het toeteren was en ik te koppig was om hetzelfde stuk terug te lopen (want dat was saai en ik was al een half uur verder), besloot ik een zijweg in te slaan. Dit bleek over allemaal bergen te lopen. Het was mega warm die dag, ik had alleen een appel en water bij me, geen bereik en heb er uiteindelijk vijf uur over gedaan omdat ik niet dezelfde wegen wilden belopen... :-$

Ook ben ik een keer van een balkon naar een andere gesprongen van 4 hoog, omdat mijn deur was geblokkeerd en ik ergens op tijd moest zijn.

En een andere keer ben ik na een bezoek van een restaurant bij een vreemde man (al dan wel van dat restaurant) op een scooter meegegaan naar een pinautomaat omdat ik niet bij hen kon pinnen. Tijdens het pinnen voelde ik mij echt niet op m'n gemak, maar wat moet je anders doen op zo een moment...
ddukbokki wijzigde dit bericht op 24-08-2019 12:58
23.12% gewijzigd
Ooit een feestje bij een sportclub ergens behoorlijk afgelegen. Ik zat lekker Jagermeister te pimpelen met wat mensen. Was gezellig en ik vond Jagermeister best lekker. Had alleen niet door dat dat 40% alcohol is. Voelde me prima, tot ik opstond en me ineens stomdronken voelde. Was echt van de wereld en besloot toen naar huis te lopen. Schoenen uit en gaan op een klein weggetje in het pikdonker. Maar ik dacht "daarginds is een grote weg met auto's dus daar loop ik heen".
Op een gegeven moment drong wel tot me door dat ik gevaarlijk bezig was en ben ik terug gelopen. Omdat ik zo van de wereld was hebben ze geregeld dat een man me naar huis bracht. Daar weet ik nauwelijks meer iets van.
Het is de enige keer in mijn leven geweest dat ik hele stukken van een avond kwijt was. Tot op de dag van vandaag kan ik me stukken niet herinneren.
Nooit meer Jagermeister gedronken, wat een link spul is dat.
Pindakaasjes schreef:
24-08-2019 12:53
schaam jij je niet??
En dan post ze het ook nog in het topic 'superslimme acties waar je apetrots op bent'!
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
24-08-2019 11:29
Hier een keer een kind van 2 die het raam had opengezet en uit het raam hing.

Kind moest ook nog op de vensterbank hebben gestaan om het raam open te zetten. Dus stond gewoon op de vensterbank voor het open raam, is daarna op z'n buik gaan liggen.

2 Hoog. Zo geschrokken zeg.
Mijn dochter net zo... we hebben meteen een houten balk voor haar raam gemaakt zodat ie alleen nog op een kier open kon.
Paar dagen later dronk ze shampoo en weer later is ze ‘s nachts in de speeltuin gaan spelen. Toen heeft ze een ketting op haar slaapkamerdeur gekregen zodat ze haar kamer niet meer uit kon.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Pindakaasjes schreef:
24-08-2019 12:53
Je schuift hiermee jouw eigen verantwoordelijkheid volledig aan de kant.
Want de schoonmaakploeg hoort nu eenmaal overal van af te blijven..??
Hiermee sla je wel een paar fikse stappen over.. 'jij' was namelijk degene die slordig en nalatig is geweest in de omgang met het geld en de kluis.. jij, en niemand anders!
Dat het goed is afgelopen is wel degelijk jouw dikke, vette mazzel en helemaal niet zo 'normaal' zoals jij beschrijft.
Normaal was het geweest als jij jouw taken naar behoren en vertrouwen had uitgevoerd.
Wat er dan alsnog kon gebeuren.. daar had jij dan niks aan kunnen doen.
Maar dit? nee zeg.. schaam jij je niet??

Zo, ga je lekker. Laat haar met rust joh, je maakt een hele hoop drama terwijl dat helemaal niet nodig is. Iedereen deelt hier stommiteiten, daarvoor hoef je niet zo los te gaan op haar.
Als leerling liep ik stage in een verpleeghuis. Bijna aan het einde van mijn stage dus ik draaide ook nachtdiensten in mijn eentje op de afdeling. Gedeeltelijk demente en gedeeltelijke somatische patienten.

Een patient was nogal onrustig en verkouden. Een demente dame. Ze mocht bij onrust 0.5 ml van een kalmeringsdrankje en bij aanhoudende hoest 5 ml van een hoestdrankje.
Ze ging die nacht nogal tekeer met hoesten dus ik gaf haar haar hoestdrankje. Je raad het al, 5 ml kalmeringsdrankje.
Die mevrouw heeft zeker een week heel slecht gelegen en niemand wist waarom, ik ook niet want ik had nog steeds niet in de gaten dat ik de flesjes verwisseld had.

Ik was altijd heel uitgebreid in mijn verslagen dus ik had het wel genoteerd en een oplettende collega die na een paar dagen alles nog eens teruglas had het ineens in de gaten.
Op het matje komen bij de manager en uiteraard werd de familie ingelicht die het gelukkig goed opnam. Het was niet erg geweest als ze toen was overleden volgens hen omdat het zo ook geen leven voor haar was.

Maar jeetje, wat heb ik me een tijd klote gevoeld zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven