Domme opmerkingen
woensdag 23 maart 2016 om 00:05
Ik trap af. De situatie. Ik lig met griep op bed en presteer het om net zonder blikken of blozen tegen mijn man uit te kramen "als ik vrijdag nog ziek ben ga jij maar hoor" over de pret echo die dan in de agenda staat.
Waarop mijn man me aankijkt alsof ik gek ben geworden "euh schat daar hebben ze jou toch ècht bij nodig"
Wat zijn jullie 'ehh oooowkeeee ooo ja' momentjes? Ik ben benieuwd.
Waarop mijn man me aankijkt alsof ik gek ben geworden "euh schat daar hebben ze jou toch ècht bij nodig"
Wat zijn jullie 'ehh oooowkeeee ooo ja' momentjes? Ik ben benieuwd.
dinsdag 2 augustus 2016 om 20:38
quote:maylina schreef op 02 augustus 2016 @ 12:08:
[...]
Ik dacht ook iets spannends te hebben ontdekt in onze tuin: een 'interraciaal' vogelkoppeltje die samen een nestje met jonkies hadden. Wist ik veel dat bij merels het vrouwtje bruin en het mannetje zwart is.
Oh my...
Zo zat ik een paar jaar terug bij een kapper, zij vertelde dat ze 'van die pluisbloemen' zo mooi vond. Oh, zei ik, je bedoelt paardebloemen. Neeeeeee zegt ze, die zijn geel.
Andere kapster en ik keken elkaar aan met zo'n blik:
[...]
Ik dacht ook iets spannends te hebben ontdekt in onze tuin: een 'interraciaal' vogelkoppeltje die samen een nestje met jonkies hadden. Wist ik veel dat bij merels het vrouwtje bruin en het mannetje zwart is.
Oh my...
Zo zat ik een paar jaar terug bij een kapper, zij vertelde dat ze 'van die pluisbloemen' zo mooi vond. Oh, zei ik, je bedoelt paardebloemen. Neeeeeee zegt ze, die zijn geel.
Andere kapster en ik keken elkaar aan met zo'n blik:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
dinsdag 2 augustus 2016 om 22:35
quote:streepjessokken schreef op 02 augustus 2016 @ 20:38:
[...]
Oh my...
Andere kapster en ik keken elkaar aan met zo'n blik: Haha!
[...]
Oh my...
Andere kapster en ik keken elkaar aan met zo'n blik: Haha!
dinsdag 2 augustus 2016 om 22:58
Toen ik een jaar of 6 was, zouden we een dagje gaan varen. Het was snikheet, dus de frisdrank ging in de flessen aan een touw overboord om koel te blijven.
Ik heb heel bezorgd gevraagd of frisdrankflessen wel waterdicht waren, want anders zou het zeewater in de frisdrank komen en dat was zonde.
En nog eentje:
Vriendin van me op de middelbare school had een jonger broertje als nakomertje. Ik had die vriendin een jaar ervoor leren kennen en toen had ze me ook over haar familie verteld.
Anyway, ik hoor haar op een gegeven moment tegen iemand anders vertellen over thuis en ze heeft het over haar broertje van 4 jaar oud. Dus ik zeg: 'Huh? Vorig jaar zei je nog dat hij 3 was!'
Ik heb heel bezorgd gevraagd of frisdrankflessen wel waterdicht waren, want anders zou het zeewater in de frisdrank komen en dat was zonde.
En nog eentje:
Vriendin van me op de middelbare school had een jonger broertje als nakomertje. Ik had die vriendin een jaar ervoor leren kennen en toen had ze me ook over haar familie verteld.
Anyway, ik hoor haar op een gegeven moment tegen iemand anders vertellen over thuis en ze heeft het over haar broertje van 4 jaar oud. Dus ik zeg: 'Huh? Vorig jaar zei je nog dat hij 3 was!'
dinsdag 2 augustus 2016 om 23:19
quote:streepjessokken schreef op 02 augustus 2016 @ 20:38:
[...]
Oh my...
Andere kapster en ik keken elkaar aan met zo'n blik: Ik weet ook pas sinds vorig jaar ofzo - en door mijn vriend - dat dat dezelfde bloemen zijn.
[...]
Oh my...
Andere kapster en ik keken elkaar aan met zo'n blik: Ik weet ook pas sinds vorig jaar ofzo - en door mijn vriend - dat dat dezelfde bloemen zijn.
woensdag 3 augustus 2016 om 22:32
quote:GateKeeper schreef op 03 augustus 2016 @ 22:28:
Collega na een telefoongesprek:
- Die Brabo's zijn ook niet te verstaan he?
- Nee klopt, ik had van de week Mr. Jansen aan de telefoon en die verstond ik ook echt niet.
- Die is homo he
- Wie? Mr. Jansen?
- Ja, maar hij is wel aardig.
Jij werkt op Het Kantoor van Voskuil?
Collega na een telefoongesprek:
- Die Brabo's zijn ook niet te verstaan he?
- Nee klopt, ik had van de week Mr. Jansen aan de telefoon en die verstond ik ook echt niet.
- Die is homo he
- Wie? Mr. Jansen?
- Ja, maar hij is wel aardig.
Jij werkt op Het Kantoor van Voskuil?
woensdag 3 augustus 2016 om 22:33
woensdag 3 augustus 2016 om 23:49
quote:Kimmie2016 schreef op 06 april 2016 @ 03:15:
Ik las vroeger als kind weleens tijdschriften waarin mensen anoniem hun verhaal naartoe stuurden. Ik dacht toen bij mezelf....er heten wel heel veel mensen anoniem. Wat een populaire naam maar ik kom het in het dagelijks leven nooit tegen. Jaren later kwam ik er pas achter wat anoniem betekent.
dit heb ik lang, heel lang gehad met 'moeder zaliger, oma zaliger, vader zaliger' enz.
En ik maar denken ; zo'n populaire achternaam en ik kom hem nooit tegen...
Ik las vroeger als kind weleens tijdschriften waarin mensen anoniem hun verhaal naartoe stuurden. Ik dacht toen bij mezelf....er heten wel heel veel mensen anoniem. Wat een populaire naam maar ik kom het in het dagelijks leven nooit tegen. Jaren later kwam ik er pas achter wat anoniem betekent.
dit heb ik lang, heel lang gehad met 'moeder zaliger, oma zaliger, vader zaliger' enz.
En ik maar denken ; zo'n populaire achternaam en ik kom hem nooit tegen...
Dus.
donderdag 4 augustus 2016 om 01:17
Jaren geleden samen met ( nu ex) man en vriend van man naar Beverwijk. Man wilde broek kopen met afritsbare pijpen. Komen we bij een kleding kraam, vraagt man heeft u ook broeken met afpijpbare ritsen. Vriend en ik lagen ongeveer op grond van het lachen. Verkoper probeerde serieus te blijven en man probeert met rood hoofd en al stotterend zich eruit te te redden.
Mijn zusje had ook zoiets. Had tijdens sporten een beenspiertje gescheurd. Op werk moet ze veel lopen en een van de collega's vroeg haar waarom loop je zo moeilijk. Haar antwoord was. Ik heb een gespierde scheur
Mijn zusje had ook zoiets. Had tijdens sporten een beenspiertje gescheurd. Op werk moet ze veel lopen en een van de collega's vroeg haar waarom loop je zo moeilijk. Haar antwoord was. Ik heb een gespierde scheur
donderdag 4 augustus 2016 om 01:35
donderdag 4 augustus 2016 om 07:54
donderdag 4 augustus 2016 om 10:46
Ik moet heel erg uitkijken wanneer ik Borderline beschrijf waarbij aantrekken en afstoten van anderen bekend gedrag is. Gelukkig heb ik 'aftrekken en aanstoten' alleen in de privésfeer er een keertje uitgegooid, maar sindsdien moet ik elke keer oppassen dat het niet weer fout gaat.
Well behaved women rarely make history.
donderdag 4 augustus 2016 om 11:37
Medio jaren '70 woonde ik met mijn ouders en zusje in Paramaribo. Mijn vader werkte bij de SLM (Surinaamse Luchtvaart Maatschappij). De directie had bedacht dat het wel eens leuk zou zijn om een vlucht te maken met een aantal kinderen die in een blindeninstituut woonden, zeg maar een excursie. Ik was toen 13 jaar (die kinderen waren ook van die leeftijd) en mijn vader vroeg of ik mee wilde gaan, om ook met die kinderen te kletsen tijdens de vlucht. Want voor de rest waren het allemaal volwassen vrijwilligers. Nou, ik wilde dat wel, toen vond ik vliegen nog leuk.
Ik lekker met een meisje kletsen (zij zat bij het raam) en toen keek ik ook uit het raam en zei: "Kijk dan, daar vliegen we over mijn school." Met dat ik dat 'Kijk dan...' uitkraamde, realiseerde ik me dat dát nou juist de handicap van die kinderen was. Ik sloeg gelijk helemaal dicht... wist niet meer wat ik moest zeggen.
Ik lekker met een meisje kletsen (zij zat bij het raam) en toen keek ik ook uit het raam en zei: "Kijk dan, daar vliegen we over mijn school." Met dat ik dat 'Kijk dan...' uitkraamde, realiseerde ik me dat dát nou juist de handicap van die kinderen was. Ik sloeg gelijk helemaal dicht... wist niet meer wat ik moest zeggen.
donderdag 4 augustus 2016 om 12:43
quote:Zij-van-boven schreef op 04 augustus 2016 @ 11:37:
Medio jaren '70 woonde ik met mijn ouders en zusje in Paramaribo. Mijn vader werkte bij de SLM (Surinaamse Luchtvaart Maatschappij). De directie had bedacht dat het wel eens leuk zou zijn om een vlucht te maken met een aantal kinderen die in een blindeninstituut woonden, zeg maar een excursie. Ik was toen 13 jaar (die kinderen waren ook van die leeftijd) en mijn vader vroeg of ik mee wilde gaan, om ook met die kinderen te kletsen tijdens de vlucht. Want voor de rest waren het allemaal volwassen vrijwilligers. Nou, ik wilde dat wel, toen vond ik vliegen nog leuk.
Ik lekker met een meisje kletsen (zij zat bij het raam) en toen keek ik ook uit het raam en zei: "Kijk dan, daar vliegen we over mijn school." Met dat ik dat 'Kijk dan...' uitkraamde, realiseerde ik me dat dát nou juist de handicap van die kinderen was. Ik sloeg gelijk helemaal dicht... wist niet meer wat ik moest zeggen.Nu niet meer?
Ik lekker met een meisje kletsen (zij zat bij het raam) en toen keek ik ook uit het raam en zei: "Kijk dan, daar vliegen we over mijn school." Met dat ik dat 'Kijk dan...' uitkraamde, realiseerde ik me dat dát nou juist de handicap van die kinderen was. Ik sloeg gelijk helemaal dicht... wist niet meer wat ik moest zeggen.Nu niet meer?
donderdag 4 augustus 2016 om 13:27
2e klas middelbare school, het Bijbelverhaal van de geboorte van Jezus. Ondanks de katholieke signatuur van de school moesten wij als 13, 14 jarigen uitleggen welke elementen in het verhaal niet "klopten" en waaruit bleek dat het hele verhaal een verzinsel is.
Nou, van alles passeerde de revue. De engelen konden niet echt, de ster die de weg wijst etc. En toen ik, als allerlaatste: "nou, als maagd kun je helemaal geen eens kinderen krijgen." Had net het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes meegekregen
Klas in een deuk, lerares onder haar bureau van het lachen.....
Nou, van alles passeerde de revue. De engelen konden niet echt, de ster die de weg wijst etc. En toen ik, als allerlaatste: "nou, als maagd kun je helemaal geen eens kinderen krijgen." Had net het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes meegekregen
donderdag 4 augustus 2016 om 13:29
quote:yoogs schreef op 04 augustus 2016 @ 13:27:
2e klas middelbare school, het Bijbelverhaal van de geboorte van Jezus. Ondanks de katholieke signatuur van de school moesten wij als 13, 14 jarigen uitleggen welke elementen in het verhaal niet "klopten" en waaruit bleek dat het hele verhaal een verzinsel is.
Wat een schattige wijsneus was jij !
Wat een schattige wijsneus was jij !
maandag 15 augustus 2016 om 10:09
Zoiets heeft mijn broer er op de lagere school ook eens uitgegooid. Leraar stond uit te leggen dat mensen eerst gingen trouwen en daarna het verhaal over eitjes en zaadjes en dat daar dan een baby van kwam.
Roept mijn broertje: daar hoef je niet getrouwd voor te zijn.
Die kon linea recta de gang op
Vond ik eigenlijk helemaal geen domme opmerking.
Roept mijn broertje: daar hoef je niet getrouwd voor te zijn.
Die kon linea recta de gang op
Vond ik eigenlijk helemaal geen domme opmerking.