drie maanden oude kattenbrokjes nog eetbaar?

23-12-2009 14:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leenpoes in huis. Er zijn alleen nog drie maanden oude kattenbrokjes, niet luchtdicht verpakt. Kan ik die nog aan hem presenteren? Katten weten toch zelf wanneer iets niet goed is?

Ik kan pas over een paar uur naar de winkel.
Staat er een houdbaarheidsdatum op?
als het niet goed meer is...zal de kat het niet eten...zolang zij/hij het eet...zal het wel goed zijn...
ik neem aan dat je droge brokken bedoeld

Als ze niet vochtig zijn geweest, zullen die nog best goed zijn. Misschien alleen niet meer zo krokant...

Maar inderdaad: als het niet meer goed is, eet de poes het echt niet (zo test ik wel eens vleeswaren als ik twijfel).
als ze niet luchtdicht verpakt zijn, zijn ze ook niet meer krokant. Je kan het proberen, maar lekker is anders.

Jammer dat de eigenaar van de leenpoes niet ook wat eten heeft meegeven.

Heb je geen kip of vis in huis wat je zou kunnen geven?
Ik zou sowieso geen kattenbrokjes eten.
Dank voor jullie reacties. Ik heb de brokken gegeven, en in twee minuten had hij het bakje schoon leeg...
Krokant is iets wat wij mensen lekker vinden. Heeft niets met de smaak van katten te maken. Als ie 't eet is 't oké.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
@Doornroosje - Mijn katten zijn verwende nesten, die willen alleen maar verse, krokante brokjes. Anders raken ze ze niet aan. Verwende gevallen.
quote:qwertu schreef op 23 december 2009 @ 15:08:

Ik zou sowieso geen kattenbrokjes eten. Wij gaan lekker voor de Bonzo brokken, toch?
Heb je hem ook een bakje water gegeven?

Waar komt je 'leenpoes' vandaan?
Gelukkig is het goed gegaan en dat is ook niet zo gek met brokjes, maar toch kun je er niet altijd op vertrouwen dat katten niet eten wat niet meer goed is.

Zo at mijn ene kat wel van de bedorven gehakt uit mijn vuilinisbak en mijn andere kat niet.
Mijn katten eten elke 3 maanden brokjes die 3 maanden uit de verpakking zijn. Ik koop zakken van 10 kg en die gaan in de voorraad emmers en zijn iets meer dan 3 maanden pas op.

Ze eten en leven alle 3 nog steeds.
@peppermint patty als ze in die emmer zitten (ik neem aan dat je die goed afsluitbare tonnen bedoeld) dan blift het toch ook redelijk vers? Die gebruiken wij ook...wij kopen dan de 15kg zakken voor 4 katten..(die kopen we goedkoper in duitsland)

maar als de brokjes een dag in de bakjes heeft gestaan...reken er maar op dat onze katten hun neus er voor ophalen...vriend geeft wel in maar ik geef ze echt geen verse brokjes als er nog brokjes van gisteren in zit
misschien moet je even voorproeven
quote:geve schreef op 23 december 2009 @ 15:27:

[...]

Wij gaan lekker voor de Bonzo brokken, toch? Is dit een uitnodiging voor een etentje?
quote:gelukkigmeisje schreef op 23 december 2009 @ 16:57:

ik geef ze echt geen verse brokjes als er nog brokjes van gisteren in zit Brokjes van gisteren? Hoe doe je dat? Laten ze dat gewoon liggen? Bij mijn katten is alles binnen 5 minuten schoon op. Het komt niet in hun hoofd op om wat te laten staan. En hoe meer ik neerzet, hoe meer ze eten.
quote:iris1969 schreef op 23 december 2009 @ 15:30:

Gelukkig is het goed gegaan en dat is ook niet zo gek met brokjes, maar toch kun je er niet altijd op vertrouwen dat katten niet eten wat niet meer goed is.

Zo at mijn ene kat wel van de bedorven gehakt uit mijn vuilinisbak en mijn andere kat niet.Ik kan dat haast niet geloven. Weet je zeker dat het bedorven was? Was het niet alleen maar over de datum?
quote:Christiane04 schreef op 23 december 2009 @ 17:40:

[...]

Brokjes van gisteren? Hoe doe je dat? Laten ze dat gewoon liggen? Bij mijn katten is alles binnen 5 minuten schoon op. Het komt niet in hun hoofd op om wat te laten staan. En hoe meer ik neerzet, hoe meer ze eten.Katten in hun eentje eten vaak (niet altijd) precies wat ze nodig hebben. Mijn kat laat ook van alles staan als hij geen honger meer heeft. Hij kan er namelijk op vertrouwen dat het blijft staan. Als je meerdere katten hebt, eten ze vaak alles direct op, anders eten de andere het namelijk wel op.
quote:delphicat schreef op 23 december 2009 @ 17:41:

[...]

Ik kan dat haast niet geloven. Weet je zeker dat het bedorven was? Was het niet alleen maar over de datum?

Aan de geur en kleur te merken was het echt niet meer goed (het was al een paar dagen over de datum én het was al een dag buiten de koelkast geweest), maar voor mijn ene kat blijkbaar nog net goed genoeg. De andere kat wilde er echter niets meer van weten.

Nu zijn mijn katten wel ex-zwervers, dus die waren gewend uit vuilnisbakken te eten en ze zijn blijkbaar wel wat gewend
nou ik heb hier ook katten die alles eten wat je ze voorzet, bedorven of niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven