Droom najagen?
dinsdag 16 mei 2017 om 15:55
Al jaren loop ik met de droom in mijn hoofd om een tijd op reis te gaan. Na mijn studie heb ik 3 maanden gereisd door Zuid Amerika, een fantastische ervaring. Nu ben ik gesetteld en heel gelukkig met vriend en zoontje. Maar de laatste tijd denk ik steeds vaker: 'wat zijn we nou eigenlijk aan het doen'?
We werken allebei (minimaal 4 dagen) en zoontje gaat 3 dagen naar de creche. Het is altijd druk, werk, ophalen, files, koken enz. Heel veel mensen zullen dit wel herkennen. Ik heb een leuke baan maar verlang steeds vaker naar rust en vrijheid. Niet de hele tijd dweilen met de kraan open en de ballen hoog houden.
Onlangs waren we twee weken op vakantie, ik heb intens genoten van de tijd die we voor elkaar hadden, in de natuur zijn, dingen zien en ontdekken. Ik zit hier niet in een sleur, maar denk wel vaak: nu hebben we nog geen schoolgaande kinderen, hoe tof zou het zijn om ons boeltje te pakken en minimaal een half jaar weg te gaan? De ultieme droom als je het mij vraagt!
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit scenario? Hoe hebben jullie dat aangepakt? We zouden zeker nog een tijd flink moeten sparen. Het liefst zou ik het doen op het moment dat ik zwanger ben van de tweede, een hele lange verlofperiode lijkt me ideaal. Daarbij speelt het ook in mijn hoofd om gewoon ons huurhuis op te zeggen en het hele roer om te gooien en terug te verhuizen van de Randstad naar onze geboorteplaats in het zuiden van het land. Want sinds ik moeder ben geworden vind ik het heel fijn om dichterbij (nu 2,5 uur) bij onze ouders te wonen. Dus misschien is dit de meest ideale volgorde om dit alles te gaan doen..
Vooral financieel ben ik er nog niet uit. Vriend ziet dit ook wel zitten maar bij hem is er nog bezwaar omdat hij niet zo lang weg zou willen van zijn naaste familie (vooral moeder en nichtjes). Maar ja, daar vinden we wel wat op, die kan ons gewoon opzoeken lijkt me
Nu zien we ze ook maar eens in de 5 weken.
We werken allebei (minimaal 4 dagen) en zoontje gaat 3 dagen naar de creche. Het is altijd druk, werk, ophalen, files, koken enz. Heel veel mensen zullen dit wel herkennen. Ik heb een leuke baan maar verlang steeds vaker naar rust en vrijheid. Niet de hele tijd dweilen met de kraan open en de ballen hoog houden.
Onlangs waren we twee weken op vakantie, ik heb intens genoten van de tijd die we voor elkaar hadden, in de natuur zijn, dingen zien en ontdekken. Ik zit hier niet in een sleur, maar denk wel vaak: nu hebben we nog geen schoolgaande kinderen, hoe tof zou het zijn om ons boeltje te pakken en minimaal een half jaar weg te gaan? De ultieme droom als je het mij vraagt!
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit scenario? Hoe hebben jullie dat aangepakt? We zouden zeker nog een tijd flink moeten sparen. Het liefst zou ik het doen op het moment dat ik zwanger ben van de tweede, een hele lange verlofperiode lijkt me ideaal. Daarbij speelt het ook in mijn hoofd om gewoon ons huurhuis op te zeggen en het hele roer om te gooien en terug te verhuizen van de Randstad naar onze geboorteplaats in het zuiden van het land. Want sinds ik moeder ben geworden vind ik het heel fijn om dichterbij (nu 2,5 uur) bij onze ouders te wonen. Dus misschien is dit de meest ideale volgorde om dit alles te gaan doen..
Vooral financieel ben ik er nog niet uit. Vriend ziet dit ook wel zitten maar bij hem is er nog bezwaar omdat hij niet zo lang weg zou willen van zijn naaste familie (vooral moeder en nichtjes). Maar ja, daar vinden we wel wat op, die kan ons gewoon opzoeken lijkt me
Live life to the fullest
dinsdag 16 mei 2017 om 16:00
Ja ik hoop dat het absoluut niet bij dromen blijft, dit plan!Troeteltje schreef: ↑16-05-2017 15:57Als het lukt....doen!
Tips en adviezen heb ik niet, ben zelf een angsthaas (geweest) op dit vlak. Dus heb koe niet bij de horens gevat.
Live life to the fullest
dinsdag 16 mei 2017 om 16:30
Een half jaar reizen: doen!
Maar ik zou het doen als je zwanger bent. Voor hetzelfde geld verloopt je zwangerschap niet goed en dan zit je daar in het buitenland. Denk ook aan prenatale zorg. Ik zou eerder proberen een half jaar onbetaald verlof te regelen.
Terug gaan naar je geboortedorp is iets heel anders. Hoe ga je dat aanpakken? Beide je baan opzeggen en daar nieuw werk zoeken? En je vriend wil niet lang weg bij zijn moeder en nichtjes, maar wel naar jouw geboortedorp verhuizen?
Ik begrijp dat beide dromen van je zijn maar misschien moet je eerst eens bedenken wat je eigenlijk precies wilt. Want deze twee lijken me lastig beiden op korte termijn te realiseren. En hoe je een half jaar reizen zou kunnen bekostigen.
Maar ik zou het doen als je zwanger bent. Voor hetzelfde geld verloopt je zwangerschap niet goed en dan zit je daar in het buitenland. Denk ook aan prenatale zorg. Ik zou eerder proberen een half jaar onbetaald verlof te regelen.
Terug gaan naar je geboortedorp is iets heel anders. Hoe ga je dat aanpakken? Beide je baan opzeggen en daar nieuw werk zoeken? En je vriend wil niet lang weg bij zijn moeder en nichtjes, maar wel naar jouw geboortedorp verhuizen?
Ik begrijp dat beide dromen van je zijn maar misschien moet je eerst eens bedenken wat je eigenlijk precies wilt. Want deze twee lijken me lastig beiden op korte termijn te realiseren. En hoe je een half jaar reizen zou kunnen bekostigen.
anoniem_198599 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 16:34
Reden: Niet goed gelezen
Reden: Niet goed gelezen
0.48% gewijzigd
dinsdag 16 mei 2017 om 16:31
redandwhite, To zegt helemaal niet dat haar wens van dichtbij haar ouders wonen voor gaat op zijn wens om dicht bij zijn moeder te wonen.
ze schrijft dat vriend de reisplannen wel ziet zitten maar het nog een beetje lastig vindt om een half jaar bij zijn moeder vandaan te zijn ( als hij op reis is dus). Dat is heel wat anders.
ze schrijft dat vriend de reisplannen wel ziet zitten maar het nog een beetje lastig vindt om een half jaar bij zijn moeder vandaan te zijn ( als hij op reis is dus). Dat is heel wat anders.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 24 mei 2017 om 13:17
Beetje late reactie maar kon dit topic ineens niet meer openen en nu dus wel. Klopt helemaal wat redandwhite zegt! Natuurlijk gaat mijn wens niet voor zijn wens. En daarbij: onze ouders wonen allemaal in dezelfde stad (handig!).biol schreef: ↑16-05-2017 16:31redandwhite, To zegt helemaal niet dat haar wens van dichtbij haar ouders wonen voor gaat op zijn wens om dicht bij zijn moeder te wonen.
Ons zoontje is net 1 en dus nog een hele tijd niet leerplichtig. Dus het hoeft niet meteen binnen een jaar gerealiseerd te worden. Dromen kan altijd, en hopelijk is het een keer te realiseren.. Geld is daarbij nog een dingetje ja.
Zo ook het zoeken / vinden van een baan in onze 'hometown' mochten we terugverhuizen. Ik heb een ontzettend leuke baan, in de creatieve sector. Maar ik overweeg om deels dan te gaan freelancen. Mijn vriend zou in zijn sector redelijk makkelijk werk kunnen vinden daar.
Live life to the fullest
woensdag 24 mei 2017 om 13:24
Dank voor je tips Patsy.patsy--stone schreef: ↑16-05-2017 16:36Kijk eens in het Lonely Planet 'Thorn Tree' forum, 'Kids to go' heet die peiler geloof ik.
En op Instragram naar 'ouropenroad'.
Ik weet niet hoe oud je kind is? Nog niet leerplichtig?
Deze accounts volgde ik al (jaloersmakend!!) :
@thebucketlistfamily
@ourwildandfreefamily
@currentlywandering
@nappy_nomad_
@amilycoreladventures
Live life to the fullest