Een hele lange lap met tekst.

20-11-2009 02:44 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Okee nou mischien snap ik het niet helemaal hoe het forum werkt maar mischien kan iemand mij dit even uitleggen.

Ik lees regelmatig verhalen en dan staan er reacties bij die ik niet snap. Bijv: Wat onleesbaar door de lange tekst. Nou kan het aan mij liggen maar dat moet toch iemand helemaal zelf weten hoe lang die tekst word. Je kunt toch je tekst over gevoelens niet even inkorten omdat iemand vind dat ie dan te lang bezig is met lezen.

Reageer dan niet en klik verder zal ik zeggen.

Of een andere reactie die ik regelmatig lees: Wat wil je nou.

Terwijl er duidelijk in de tekst staat dat diegene even van zich af wil schrijven. Lijkt mij ook heel duidelijk toch.

Misschien begrijp ik het verkeerd maar leg het dan even uit. Ik irriteer me er mateloos aan.

Groetjes
Je ergert je mateloos neem ik aan?

Maar goed, mijn antwoord op dit verwijt:

De TO mag zelf bepalen wat en hoe er geschreven wordt, klopt helemaal. En de mensen die reageren mogen net zo goed zelf bepalen hoe ze daar op reageren.

Dus.
Lange teksten is het probleem niet, maar vaak de ontbrekende leestekens, komma's en witregels....

Als je zo'n lange tekst neertypt, zit iets je erg dwars. Als je daar graag antwoord op wilt, moet je zorgen dat het leesbaar is...anders krijg je geen antwoorden..
Wat wil je nou?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Ik erger me mateloos aan al die rondslingerende groetjes.
Und?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
het werd ook weer tijd he
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Okee nou mischien snap ik het niet helemaal hoe het forum werkt

Je hebt wél zelfkennis...
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 november 2009 @ 06:26:

Wat wil je nou?
Het is een forum, geen dagboek. Dat betekent dat je te maken hebt met lezers. Als je daar bij het schrijven rekening mee houdt, krijg je andere reacties dan wanneer je vooral voor jezelf schrijft. Je moet soms wat meer uitleggen en soms juist wat minder. "Wat wil je nou" hoeft niet letterlijk bedoeld te zijn, kan ook zijn om iemand wakker te schudden of te helpen nadenken.

Een tekst over je gevoelens kun je best inkorten hoor. Gevoelens zijn niet heilig en we hoeven niet alle details te weten.

Kijk, als iemands man na 20 jaar de deur uitloopt naar zijn jongere liefje en je zit thuis met kinderen en schulden, dan snap ik best dat je dat niet in twee zinnen kunt vertellen. Maar als je liefdesverdriet hebt omdat hij jou niet zo leuk vindt als jij hem, dan hoef ik niet per se te weten waar je hem ontmoet hebt, dat er ''meteen al een klik was", hoe vaak je hebt afgesproken voor je de eerste keer seks hebt gehad, hoe vaak hij je sindsdien ge-sms't heeft, dat je vroeger gekwetst bent en daardoor nu heel voorzichtig geworden, wanneer je voor de eerste keer ruzie kreeg en wat hij toen zei, wanneer je voor de tweede keer ruzie kreeg, wat zijn moeder daar van vond en jouw moeder, wat de smoezen waren waarom je zijn telefoon en pc ging controleren... dat is allemaal zo weinig relevant.

"Hij wil me niet.

Ik heb verdriet."

Zo. Klaar.
quote:korenwolf schreef op 20 november 2009 @ 08:24:

"Hij wil me niet.

Ik heb verdriet."

Zo. Klaar.

Och jezus ik zie het alweer helemaal voor me. Dat wij dan bij het 3e 'ik heb verdriet' topic gaan roepen 'zo'n topic bestaat al'

En dat we zeggen 'ja hier kunnen we niks mee, beetje meer info graag'

Dat je die lap tekst tot het eind gelezen hebt, HPL...

Ik dacht eerst 'wat wil ze nou?'
Soepkip, wil je erover praten?
quote:korenwolf schreef op 20 november 2009 @ 08:24:

Kijk, als iemands man na 20 jaar de deur uitloopt naar zijn jongere liefje en je zit thuis met kinderen en schulden, dan snap ik best dat je dat niet in twee zinnen kunt vertellen. Maar als je liefdesverdriet hebt omdat hij jou niet zo leuk vindt als jij hem, dan hoef ik niet per se te weten waar je hem ontmoet hebt, dat er ''meteen al een klik was", hoe vaak je hebt afgesproken voor je de eerste keer seks hebt gehad, hoe vaak hij je sindsdien ge-sms't heeft, dat je vroeger gekwetst bent en daardoor nu heel voorzichtig geworden, wanneer je voor de eerste keer ruzie kreeg en wat hij toen zei, wanneer je voor de tweede keer ruzie kreeg, wat zijn moeder daar van vond en jouw moeder, wat de smoezen waren waarom je zijn telefoon en pc ging controleren... dat is allemaal zo weinig relevant.

"Hij wil me niet.

Ik heb verdriet."

Zo. Klaar.

Haha, ja, dat dus!!

Als ik aan een topic begin, begin ik altijd oprecht betrokken en geïnteresseerd te lezen. Als ik dan verzand in een ellenlange opsomming van 'en toen, 2 jaar geleden om 2 uur 's middag's', 'en toen zei hij, en toen zei ik', 'mijn ouders gingen toen en zijn ouders', dan word ik er gewoon helemaal iebel van.

Dat mensen daar iets van zeggen, is in mijn ogen met de beste bedoelingen voor TO, want 'wij' wíllen écht wel! Soms zie je dan dat TO zijn topic inderdaad iets aanpast en er gewoon een heel mooi en duidelijk topic ontstaat.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 november 2009 @ 06:26:

Wat wil je nou?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Welkom in de wondere forumwereld!
Weet je waar ik me rot aan erger? Aan mensen die geen normaal Nederlandse kennen.

" Ik irriteer me er mateloos aan."

HELEMAAL FOUT.

Het irriteert je mateloos

of

Je ergert je er mateloos aan.
Ik haak al af bij de eerste of tweede zin als er me vriend staat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
TLDNR
Ach TO zoals je ziet het zijn allemaal een stel bitchen hier

Dus, het ligt niet aan jou hoor
Lange tekst op zich is niet erg hoor maar please cut the crap.
Het ligt aan het ontbreken van hoofdletters, punten, komma's en alinea's.

Daarmee kun je een lange tekst een stuk leesbaarder maken.

En spelfouten en kromme zinnen lezen vervelend.

Dus; een nieuwe forumregel moet zijn: eerst een cursus tekstschrijven volgen voordat je een topic mag openen.

Ik bemoei me er niet mee vandaag.
Ja, en er staat zo vaak onzin-informatie in; "me vriend ze moeder heb een hond en die is ook nie lief tegen me, altijd bijte in me scheenbeen. Toen dacht ik al dat ze moeder me ook niet aardig vondt".

Heeft niemand wat aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven