Enorm belangrijk vraagstuk.

17-08-2008 10:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke zomer weer vraag ik me hetzelfde af. En niemand die me het antwoord kan geven.

Wáárom vliegen vliegen altijd rond/onder een lamp, ook als deze uit is?

Het valt me op dat áls er, ondanks voorzorgsmaatregelen zoals een hor, vliegen binnen zijn gekomen, dat deze zich altijd verzamelen onder onze lamp. Ook als deze uit is. En niet alleen onder ónze lamp, maar ik zie het fenomeen ook bij andere mensen.

Ik heb dat vanochtend eens liggen observeren vanuit mijn bed, maar ik kan er geen zinnig ding over zeggen. Heeft het iets met een electrisch veld te maken? Vliegen vliegen graag centraal in een kamer? Hopen ze dat je hem aandoet?

Is er íemand die mij kan vertellen hoe dat komt? Of zelfs maar iemand die het herkent?
Vraag het Willem Wever...
quote:Vana77 schreef op 17 augustus 2008 @ 11:51:

Getsie ik wist niet dat ze zoveel bacterien konden overbrengen..Zo zitten ze op een hoop hondenstront, zo op je fruitschaal. Eet smakelijk.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:mamzelle schreef op 17 augustus 2008 @ 11:53:

Léés jij al die links ook, Bianca?

Ja.

Over een paar jaar ben ik een wandelende anseklopie .

( vlak ook alle gelezen links niet uit die ik wél lees maar níet plaats )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien omdat ze dan lekker snel vastplakken aan de vliegenvangers die bij ons aan de lampen hangen? :-)
Ik heb eens gelezen, dat vliegen (en ook al die andere beesten die vliegen zoals motten e.d.) zich orienteren met behulp van de maan. Als ze dan gaan vliegen, houden ze de maan heel de tijd links (of rechts) bijvoorbeeld. Ze zien de lamp dan aan voor de maan en omdat ze hem heel de tijd links houden, vliegen ze rondjes.

Verklaart dan niet, waarom ze het ookoen als de lamp uit is. Misschien dat hij dan licht weerkaatst en daardoor alsnog de maan lijkt?
Ben ook wel erg benieuwd naar een antwoord.. vieze beesten.

Ik heb gewoon een halve vliegen-familie onder mijn hanglampen zwermen maar snap ook niet waaróm want schoon huis, schone vuilnisbak, geen rottend fruit. En ze zitten ook nergens op ofzo, ze vliegen alleen maar rondjes onder lamp! *tikt op voorhoofd*
dan zoeken ze dus juist zo'n vies stukje huis om op te gaan zitten, Bambi

Als het donker is, zitten ze trouwens wel. Met vakantie hadden we heel veel vliegen in ons huisje, maar ze gingen pas vliegen als het licht werd (dus waren we om 6 uur wakker )
Later is nu
quote:Bambi schreef op 18 augustus 2008 @ 18:40:

Ben ook wel erg benieuwd naar een antwoord.. vieze beesten.

Ik heb gewoon een halve vliegen-familie onder mijn hanglampen zwermen maar snap ook niet waaróm want schoon huis, schone vuilnisbak, geen rottend fruit. En ze zitten ook nergens op ofzo, ze vliegen alleen maar rondjes onder lamp! *tikt op voorhoofd*

Ja, dát bedoel ik dus.

Ik ben er nog steeds niet uit. Vanochtend weer 2 vliegen. En idd, hier ook schoon huis, geen vieze vuilnisbak of andere dingen dus wat ze hier dóen, ik weet het niet.
quote:mamzelle schreef op 17 augustus 2008 @ 11:10:

Ik heb geen hor en ze vliegen eigenlijk altijd naar buiten..Gatverdakkie, alleen maar naar buiten. Nu weten we tenminste wel waar die vliegen vandaan komen. Bah,bah, Mamz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven