Ereader

09-07-2026 21:51 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al jaren lees ik op een E-reader. Ik ben vooral een vakantielezer maar lees dan ook rustig 20 boeken in 2,5 week. Om dat op papier mee te nemen is dan ook geen optie en dus is de E-reader een geweldige oplossing.

Mijn e-reader, een kobo Clara van een jaar of 5 oud moest even gereset worden. Hij startte niet lekker op en liep vast. Dus resetten en gaan dacht ik. Helaas was dat niet waar.

Door de reset was ik de internet connectie kwijt en aangezien wij blijkbaar tegenwoordig internet hebben op 5ghz en de kobo kan alleen 2,4 ghz aan. Top.. maar niet heus. De andere optie is om via een hulpsysteem vanuit kobo een desktop optie te downloaden. Maar helaas, dit wordt niet meer ondersteund voor mijn e-reader.

Driewerf kak dus, want ik heb een prima apparaatje maar de techniek ontwikkelingen hebben me duidelijk ingehaald.

Dus op naar een nieuwe E-reader.

Welke is aan te raden? En welke features zou jij niet meer willen missen op je E-reader. Ik had in de laatste versie ook backlight en dat vond ik wel heel relaxed lezen, dus die wil ik nu ook wel weer.

Ik ben benieuwd!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Miro45 schreef:
11-07-2026 08:07
Een keer is genoeg
Nou, die ene keer was ook niet nodig geweest. Waarom op de man spelen en die aangebrande toon? Je zou ook enkel gewoon inhoudelijk kunnen reageren als je het allemaal zo goed weet.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
11-07-2026 01:17

Ik heb nu een Tolino via Libris omdat ik dan ren makkelijke connectie heb met Libris, wat ik belangrijk vind omdat ik boekhandels wil steunen. Tolino heeft veel overeenkomsten met Kobo, in ieder geval dezelfde hardware.
Wat goed dit! Ik dacht dat ik al goed bezig was met mijn kobo plus abo, en geen illegale downloads, maar dit is nog beter.
ladadieladieda schreef:
11-07-2026 11:41
Wat goed dit! Ik dacht dat ik al goed bezig was met mijn kobo plus abo, en geen illegale downloads, maar dit is nog beter.
Het is wel dat ik dus losse boeken koop, zoals ik ook in de fysieke boekwinkel doe. Geen abonnement. Dat vind ik niet erg, omdat ik vrij "gericht" lees en niet zo veel. Dat kan voor TO natuurlijk weer anders zijn. Ik zie op de site van Libris wel iets abonnementachtigs met de naam Fluister, maar daar weet ik verder niets van.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven