Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Ik erger me niet aan de huilende en dreinende peuters, want mijn zoon heeft ook heel wat afgebruld/geschreeuwd in de winkel. En dan voel je je behoorlijk ongemakkelijk. Kind thuislaten deed ik ook wel als het even kon, maar soms kan je niet anders. Dus hier geen ergernis, maar alleen begrip.

Ook aan de vraag 'heeft u alles kunnen vinden?' kan ik me niet ergeren. Dan zeg ik gewoon 'Ja hoor, dank u wel' Als ik iets niet kan vinden dan vraag ik het wel aan een medewerker wie in de winkel rondloopt
Gistermiddag bij AH kon ik inderdaad een produkt (een zoutarm produkt voor mijn ouders) niet vinden. Aan een medewerkers gevraagd, die het ook niet kon vinden. Het was blijkbaar op. Vroegen ze aan de kassa of ik alles had kunnen vinden. Nee , zei ik naar waarheid. Wilde ze de supervisor van de afd. houdbaar bellen, maar die had ik dus al gesproken. Het werkt dus wel, het is niet zomaar een vraag uit beleefdheid van de cassiere.
Ja, maar het heeft dus geen nut dat een kassamedewerker dit vraagt. Je hebt dan in de winkel al hulp gevraagd om iets te vinden. Daar wacht je niet mee tot je gaat betalen.
quote:runningbaleys schreef op 19 maart 2015 @ 19:40:

Ja, maar het heeft dus geen nut dat een kassamedewerker dit vraagt. Je hebt dan in de winkel al hulp gevraagd om iets te vinden. Daar wacht je niet mee tot je gaat betalen.Precies. Je maakt ook geen vrienden om pas bij de kassa te vragen om de vier producten die je niet kon vinden en die dan alsnog opgesnord moeten worden.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in.
Vandaag stond er bij de kassa iemand achter me die bloedirritant was. (Ok ik was al bloedchagerijnig) Ik had mijn spullen nog niet neergelegd of zij legde haar zooi al op de band, ze duwde haar karretje de hele tijd tegen me aan etc. Echt heel erg irritant...
Waar ik me af en toe aan erger (als ik haast heb) zijn mensen, en met name oudere dames hebben er last van, die bijvoorbeeld breeduit voor de vleeswarenkoeling gaan staan, er na lang kijken (alsof ze het aanbod uit hun hoofd moeten leren ofzo) eindelijk een pakje leverkaas of ham uit pakken, het aan álle kanten bekijken, drie keer, en dan denk je dat ze eindelijk klaar zijn, nee, dan zetten ze dat pakje weer terug, pakken een pakje kipfilet... enz. enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Heb het hier al eerder gezegd, maar:

Gewoon even vragen: Sorrie, pardon, mag ik er heel even bij? Doet wonderen, echt. Je hoeft niet op ze te staan wachten en als je het netjes vraagt kom je ook niet onbeschoft over.
quote:pejeka schreef op 19 maart 2015 @ 23:12:

Waar ik me af en toe aan erger (als ik haast heb) zijn mensen, en met name oudere dames hebben er last van, die bijvoorbeeld breeduit voor de vleeswarenkoeling gaan staan, er na lang kijken (alsof ze het aanbod uit hun hoofd moeten leren ofzo) eindelijk een pakje leverkaas of ham uit pakken, het aan álle kanten bekijken, drie keer, en dan denk je dat ze eindelijk klaar zijn, nee, dan zetten ze dat pakje weer terug, pakken een pakje kipfilet... enz. enz.

Oww dat is zo godvergeten bloedirritant... gister ook, bij het stuk koeling waar ik bij wilde

ook een oudere vrouw die daar bijna theepauze aan het houden was of zo.

Gloeiende gloeiende, opzouten ouwe..
Ik vind die intolerantie een stuk storender dan een treuzelende medemens.
Wat is er mis mee om gewoon te vragen of je erbij mag om even snel te pakken wat je wilt hebben?
quote:Thordis007 schreef op 20 maart 2015 @ 09:33:

Ik vind die intolerantie een stuk storender dan een treuzelende medemens.

Niet op een topic wat over (nutteloze) supermarktergenissen gaat.

Ja wij snappen ook wel dat de kwestie in Syrië erger is... pfffff...
quote:runningbaleys schreef op 20 maart 2015 @ 08:11:

Heb het hier al eerder gezegd, maar:

Gewoon even vragen: Sorrie, pardon, mag ik er heel even bij? Doet wonderen, echt. Je hoeft niet op ze te staan wachten en als je het netjes vraagt kom je ook niet onbeschoft over.Oh, dat doe ik dan ook, maar ik vraag me altijd in alle oprechtheid af wat die mensen daar zo lang staan te doen. Ik bedoel, je gaat naar de supermarkt en dan weet je toch ongeveer wat je wilt gaan halen? En je kent het aanbod van je supermarkt toch zo ondertussen? Waarom moet je daar dan een kwartier gaan staan te staren alsof je het allemaal voor het eerst ziet? Dan pak je toch gewoon dat pakje vleeswaren wat je wilde hebben (en OK, dat je dan even de houdbaarheidsdatum checkt e.d. snap ik), maar wáárom 10 verschillende dingen in je handen nemen, ze uitgebreid aan alle kanten bestuderen, vervolgens weer terugzetten, enz.?
Pejeka, soms heb ik op mijn lijstje staan 'vleeswaren' en dan moet ik ook nog ter plekke bedenken in welke vleeswaren ik zin heb, wat er het lekkerst uit ziet, of ik datgene wil wat in de aanbieding is of toch wat anders, etc.
quote:marana schreef op 20 maart 2015 @ 10:22:

Pejeka, soms heb ik op mijn lijstje staan 'vleeswaren' en dan moet ik ook nog ter plekke bedenken in welke vleeswaren ik zin heb, wat er het lekkerst uit ziet, of ik datgene wil wat in de aanbieding is of toch wat anders, etc.Nee, dat snap ik op zich, ik ga ook wel eens van huis met het idee ham te kopen, maar dan krijg ik toch trek in iets anders en kijk even of ze dat hebben. Maar echt een kwartier gaan staan te peinzen voor de koeling, van alles pakken, uitgebreid bekijken en weer terugzetten, enz. nee, dat doe ik nooit. Dus vandaar misschien.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 04 maart 2015 @ 21:07:

Ik erger mij aan mensen die in plaats van af te rekenen eerst nog op hun dooie gemak de spullen in de tas doen, en pas als ze alles in de tas hebben, dan op zoek gaan naar hun geld. Grrr. Dat terwijl de kasiere allang het bedrag heeft genoemd. Kan mij vaak nog net inhouden. Is het nou echt zoveel moeite om gelijk te betalen en DAN pas de rest van de spullen in te pakken.

Hebben jullie dat wel eens en zeg je er dan wat van?

Aan de andere kant denk ik dan.... Dat ik het fijn vind dat als mijn spullen gescand worden zij niet nog bezig is met inpakken zodat ik er niet lekker bij kan zeg maar... Dus laat het haar maar mooi inpakken dan is ze weg zodra ik moet gaan inpakken...

Ik denk dat dat mijn grote ergenis is, te weinig ruimte bij het inpakken omdat er nog iemand voor je staat te treuzelen...
quote:phoebe1982 schreef op 20 maart 2015 @ 09:41:

[...]

Niet op een topic wat over (nutteloze) supermarktergenissen gaat.

Ja wij snappen ook wel dat de kwestie in Syrië erger is... pfffff...

Loop je leeg?

Er staat nergens 'nutteloze' en de toon van veel berichten is alles behalve grappig of mild. Ik heb het helemaal niet over ergere kwesties, die haal jij er ook bij.
quote:pejeka schreef op 20 maart 2015 @ 10:25:

[...]

Nee, dat snap ik op zich, ik ga ook wel eens van huis met het idee ham te kopen, maar dan krijg ik toch trek in iets anders en kijk even of ze dat hebben. Maar echt een kwartier gaan staan te peinzen voor de koeling, van alles pakken, uitgebreid bekijken en weer terugzetten, enz. nee, dat doe ik nooit. Dus vandaar misschien.Ik wil soms weten wat de ingrediënten zijn, wat de bereidingswijze is. Dus dan pak je idd wat en zet je het eventueel weer terug. Ik snap niet dat dat vervelend is. Als een ander er bij wil kan hij toch gewoon vragen 'pardon, mag ik er even bij?'. Zo doe ik dat ook. En hoe erg is die 5 minuten wachten nu?
quote:pejeka schreef op 20 maart 2015 @ 09:55:

[...]

Oh, dat doe ik dan ook, maar ik vraag me altijd in alle oprechtheid af wat die mensen daar zo lang staan te doen. Ik bedoel, je gaat naar de supermarkt en dan weet je toch ongeveer wat je wilt gaan halen? En je kent het aanbod van je supermarkt toch zo ondertussen? Waarom moet je daar dan een kwartier gaan staan te staren alsof je het allemaal voor het eerst ziet? Dan pak je toch gewoon dat pakje vleeswaren wat je wilde hebben (en OK, dat je dan even de houdbaarheidsdatum checkt e.d. snap ik), maar wáárom 10 verschillende dingen in je handen nemen, ze uitgebreid aan alle kanten bestuderen, vervolgens weer terugzetten, enz.?Ik weet lang niet altijd precies wat ik wil hebben dus kan best een tijdje voor de vitrines staan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:godfried schreef op 20 maart 2015 @ 10:26:

[...]

Aan de andere kant denk ik dan.... Dat ik het fijn vind dat als mijn spullen gescand worden zij niet nog bezig is met inpakken zodat ik er niet lekker bij kan zeg maar... Dus laat het haar maar mooi inpakken dan is ze weg zodra ik moet gaan inpakken...

Ik denk dat dat mijn grote ergenis is, te weinig ruimte bij het inpakken omdat er nog iemand voor je staat te treuzelen...Waar is de goeie ouwe tijd gebleven... toen ik nog jong was, had je bij onze AH-winkel loopjongens, die pakten de boodschappen voor je in nadat ze waren aangeslagen (heel vlug en heel netjes) en dan kon je na het betalen ofwel je volle tas in ontvangst nemen aan het einde van de band, ofwel werd je (als veel had, bijv.) netjes geholpen de boodschappen naar je auto te brengen...
quote:Thordis007 schreef op 20 maart 2015 @ 09:33:

Ik vind die intolerantie een stuk storender dan een treuzelende medemens.+ Heel veel. Ik vind het vooral veel gezeik in dit topic. Een beetje relaxter in het leven staan scheelt een hoop ergernis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 20 maart 2015 @ 10:34:

[...]

Ik weet lang niet altijd precies wat ik wil hebben dus kan best een tijdje voor de vitrines staan.Zei ook al, misschien dat ik me dat moeilijk kan voorstellen omdat ik zelf zo geen boodschappen zou kunnen doen. Als ik bij elke vitrine 10 minuten moet gaan staan twijfelen en kiezen en keuren ben ik uren kwijt in die supermarkt, geen zin in. Ik bedenk thuis wat ik hebben wil en ben dan in een half uur heen en weer (supermarkt is nog geen 5 minuten lopen) en dan heb ik de totale weekendboodschappen gedaan. En dan komt het heus wel eens voor dat ik iets zie en denk "Hé, dat is misschien ook lekker", nou dan pak ik dat gewoon en klaar.
quote:pejeka schreef op 20 maart 2015 @ 10:39:

[...]

Zei ook al, misschien dat ik me dat moeilijk kan voorstellen omdat ik zelf zo geen boodschappen zou kunnen doen. Als ik bij elke vitrine 10 minuten moet gaan staan twijfelen en kiezen en keuren ben ik uren kwijt in die supermarkt, geen zin in. Ik bedenk thuis wat ik hebben wil en ben dan in een half uur heen en weer (supermarkt is nog geen 5 minuten lopen) en dan heb ik de totale weekendboodschappen gedaan. En dan komt het heus wel eens voor dat ik iets zie en denk "Hé, dat is misschien ook lekker", nou dan pak ik dat gewoon en klaar.Ik sta al 5 minuten bij de komkommers Keuzestress
Ik beken: Ik sta ook wel eens stil in het gangpad omdat ik me ineens afvraag wat ik vergeten ben. Of bij de diepvries om dezelfde reden. Wat soms uitkomt op een praatje met een volslagen onbekende vrouw, die het ook even niet weet. We zien allebei iets herkenbaars in elkaar, pakken wat we uiteindelijk gekozen hebben en wandelen richting kassa
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Nouschi schreef op 20 maart 2015 @ 10:47:

[...]

Ik sta al 5 minuten bij de komkommers Keuzestress Ik wacht nog steeds op een koffieautomaat bij de chips afdeling, mag ik daar eindelijk langer stil staan om te bedenken welke zak de gelukkige is om met mij mee naar huis te mogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven