Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
OMG vanmiddag een oude man in de AH zonder shirt aan met een bierbuik van heb ik jou daar

Hij had ook zo'n verschaalde lucht om zich heen, ik heb op veilig afstand diep ingeademd en met ingehouden adem hem snel voorbij gelopen brrrr wat een viespeuk. Ik kan echt niet begrijpen dat je zonder een shirt aan boodschappen gaat doen met je zweetlijf gatver !!
quote:topdropje schreef op 22 juni 2015 @ 19:31:

De kinderen staan hier keurig achter een hek te wachten. Sommigen zijn idd wat brutaler ("mag ik dan de dubbele van jouw dochter hebben?") maar dat op je af rennen ken ik helemaal niet. Ik dacht dat AH daar korte metten mee had gemaakt? Wel irritant als ouders dat gewoon laten gebeuren.

Sommige zijn zeker wat brutaler, de meest brutale bij mij tot nu toe was:

"Mevrouw heeft u dierenplaatjes?"

"Nee"

"Voor hoeveel geld had u dan boodschappen?"

Vraag negerend verder gelopen, terwijl er nog geroepen werd.

"Als je voor meer dan 10 euro heeft dan moet je ze hebben hoor".

Volgens mij snapt er iemand het woord nee niet.....
quote:MadameQetesh schreef op 03 juli 2015 @ 12:21:

Ik raapte wat op wat was gevallen terwijl ik in de rij stond bij de kassa. Duwt een vrouw opeens in mijn rug met dr kar terwijl ik gebukt zit om wat omgevallen was op te rapen.

Kruipt zo voor.

Ik zeg: goh ik stond hier.

"Moet je maar doorlopen met je dikke lijf en niet blijven staan"

Euh ik ben zwanger.

Ben maar niet meer begonnen over de kar in mijn rug. Raar mens.

Dit is toch echt te erg voor woorden.
vandaag bij de appie de vraag of ik alles gevonden had.Ik wel, maar de man voor mij niet ( iets met boter ) en daar werd toch echt iemand voor gebeld die moest gaan zoeken. en de rest van de rij maar wachten. De vrouw na mij wilde wit ijs, maar dat was er ook al niet meer. Zou de cassiere dat allemaal onthouden en dan zorgen dat het bij besteld wordt?
never a failure, always a lesson
quote:fireandice schreef op 03 juli 2015 @ 19:31:

vandaag bij de appie de vraag of ik alles gevonden had.Ik wel, maar de man voor mij niet ( iets met boter ) en daar werd toch echt iemand voor gebeld die moest gaan zoeken. en de rest van de rij maar wachten. De vrouw na mij wilde wit ijs, maar dat was er ook al niet meer. Zou de cassiere dat allemaal onthouden en dan zorgen dat het bij besteld wordt?Wat langs de scanner gaat wordt meteen geregistreerd, zo wordt de winkelvoorraad op peil gehouden, liever gezegd, zo hoort de voorraad op peil te worden gehouden want mijn ervaring bij Appie is dat ik wel héél vaak misgrijp, bij de Jumbo overkomt me dat nooit maar AH is dichterbij.
verba volant, scripta manent.
quote:_blabla_ schreef op 03 juli 2015 @ 17:39:

[...]

Sommige zijn zeker wat brutaler, de meest brutale bij mij tot nu toe was:

"Mevrouw heeft u dierenplaatjes?"

"Nee"

"Voor hoeveel geld had u dan boodschappen?"

Vraag negerend verder gelopen, terwijl er nog geroepen werd.

"Als je voor meer dan 10 euro heeft dan moet je ze hebben hoor".

Volgens mij snapt er iemand het woord nee niet.....De meest brutale in onze Appie was toch echt de jongen die naar klanten schreeuwde (!) of hij hun dierenplaatjes mocht hebben. Die klanten hebben dan nog niet eens betaald.
Man en ik staan vandaag in de rij bij de Action. Er was één rij gevormd voor twee kassa's. De ene kassa schoot niet op omdat een man die wat wilde ruilen zich niet erg goed kon uiten en vervolgens ontbrak er ook nog eens een prijskaartje... anyway, wij waren de eerst wachtenden. Toen die meneer die wat ging ruilen klaar was, stuurde één van de wachtenden achter ons haar kleinzoon snel richting lopende band met de opdracht hetgeen zij gingen kopen (een plantenspuit) snel neer te leggen. Je zag de twijfeling in de ogen van het jochie, hij wist dat dit niet oké is, maar oma zei "ja toe maar!"

Man en ik deden nog een poging om de asociale dame duidelijk te maken dat wij als eersten aan de beurt waren en dat ze gewoon in de rij moest wachten, maar cassiere had niks door en sloeg het artikel van de asociale dame al aan op de kassa.

We hebben nog even staan mopperen terwijl ze afrekende, maar ze keek alleen maar bijdehand en arrogant. Ben nog steeds een beetje in shock

Dit was gewoon enorm voordringen, schaamteloos. En ook nog eens zo'n klein jochie misbruiken. Heel treurig

Ik raapte wat op wat was gevallen terwijl ik in de rij stond bij de kassa. Duwt een vrouw opeens in mijn rug met dr kar terwijl ik gebukt zit om wat omgevallen was op te rapen.

Kruipt zo voor.

Euh ik ben zwanger.

Ben maar niet meer begonnen over de kar in mijn rug. Raar mens.

Dit meen je toch niet???

Hoe heb je gereageerd?? Alhoewel, ik kan me ook zomaar voorstellen dat je met je mond vol tanden staat als iemand zoiets durft te zeggen...
wat belachelijk MadameQetesh. wat een raar individu

nou ik heb weer wat ervaringen opgelopen in 2 supermarkten de laatste 2 weken

Eerste ervaring, oudste was op school, ik was met jongste in de AH, nog even voordat ik oudste van school moest halen. (ik had toen nog het gekke idee om ook te gaan sparen samen met mijn zoontje, actie was al 2 a 3 weken bezig dus wist al dat we het nooit bij elkaar zouden krijgen en nadat ik ontdekte dat die Freek ook op stickers zat dacht ik die wil ik niet sparen)

Maar goed ik had dus een paar van die plaatjes gehad en deed het in mijn portomonee, komt er brutaal ventje naar me toe en die zei,

Ik wil u plaatjes die u heeft gekregen, waarop ik zei nee die is voor mijn kind (bedoel de oudste daarmee) en hij wijst mijn jongste aan en zei, maar zij is een baby en die hoeft ze niet, ik heb er meer recht op. Ik keek echt waarop ik maar verder antwoordde jij krijgt ze niet..

Paar dagen later weer bij ah, ik was met beide kinderen nu, gewoon in winkel al in de buurt van de kassa's (bij vriesafdeling) ik zag dat er een doos bij de kassa was gevallen (caissière had het niet door bij het afsluiten van de kassa) dus alle plaatjes over de grond, ik wou er nog naroepen maar mijn zoon trok mijn aandacht met iets stout, nou nadat ik mijn zoon had toegesproken keek weer naar de kassa en ik zie er opeens een stoot kinderen graaien naar die plaatjes, komt er een oude man na ze toegelopen en die zei iets van jongens jullie leggen het nu terug want het is niet van jullie stelletje bengels. zegt de grootste kind Houd je bek Ouwe. vond het zo zielig voor die man, gelukkig was de winkelmanager ook al in de buurt, en wat ik heb begrepen mogen ze nu alleen maar buiten staan.

Mijn derde ervaring is vandaag, en die hoort eigenlijk niet echt in dit topic thuis ik was dus met beide kinderen in Dirk, ik voelde iets kriebelen op me hoofd, ik dacht een haartje dat me irriteert zeker gezien de warmte. opeens zeg mijn zoon er zit een Web in je haar, (hij bedoeld een wesp) en ik zeg. doe niet zo gek, mama heeft geen webben in haar haar. hoorde ik opeens een zoem. ik dacht nu kan ik 2 dingen doen, of keihard gillen wat ik normaal doe bij een wesp of ik kan het rustig aan doen, dus koos voor de tweede, ik vroeg aan man die voorbij liep meneer zit er een wesp op mijn hoofd ? opeens Zwiep en hij zegt nu niet meer en ik uhm bedankt
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Waar ik me wel eens aan "erger" (of beter gezegd: over verbaas) is dit:

Als je bij de AH komt, weet je dat je bij het afrekenen je bonuskaart (als je die hebt) moet geven, dat je moet betalen, enz. Als ik mijn boodschappen op de band heb gelegd, heb ik dus mijn bonuskaart al in mijn hand, bankpas in de aanslag.

En dan zijn er toch nog van die vrouwen die het presteren om die dingen onder in hun handtas te hebben. Dus dan slaat de caissière de boodschappen aan en vraagt "Hebt u een bonuskaart"? Pas dan gaan die vrouwen staan te graven in hun tas om die kaart te zoeken. Vervolgens moeten ze afrekenen, en dan moeten ze weer ergens anders graven om hun bankpas te zoeken. Hallo, dat kan je toch ook doen terwijl je staat te wachten, zodat je gelijk door kunt gaan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
MQ = wat ontzettend onbeschoft!

En die plaatjes brengen bepaald niet het beste bij kinderen naar boven. Ik snap best dat ze er om vragen, maar dat ze je even aan de Zaanse Verhoormethode onderwerpen waarom jij niet genoeg boodschappen hebt voor een plaatje of het lef hebt ze zelf te sparen...onvoorstelbaar.

Bij dat voorbeeld van Blabla krijg je zoiets van: "nee, ik had voor 500 euro boodschappen maar ik zag jouw smoel en zei tegen de caissière: daar heb je die klojo weer, dus vooral géén plaatjes om 'm te pesten".

Hmm brengt bij mij ook niet veel goeds naar boven, geloof ik , maar man, dat is toch niet meer normaal, die brutaliteit?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Mensen die eerst de helft van hun boodschappen doen, die bij de kassa op de band zetten en vervolgens de andere helft doodleuk gaan halen vind ik heel asociaal bezig. Ja, je kan een keertje de boter vergeten of de thee, maar als je triomfantelijk met je armen vol terug komt ben je het systeem dus aan het misbruiken ten koste van anderen. Ben je lekker eerst bij de kassa zonder te wachten haha! En al die andere sukkels maar wél wachten!

Ik had laatst bijna ruzie in de Aldi hierom, zonder dat ik het doorhad. Ik stond met mijn schapjes op de band te wachten. Voor mijn boodschappen lag een balkje en een zakje aardappelschijfjes en voor me stond een meisje waarvan die aardappelen waren (dacht ik). Begint er ineens een dikke knul tegen me aan te rijden, dus ik kijk om.

"Ja," zei hij. "Ik moet er dus langs!"

Ik probeerde hem de ruimte te geven, maar hij was gewoon te dik om langs mijn karretje te passen.

"Sorry, het gaat zo niet," zei ik. "Dus even wachten nog."

"Je kunt toch doorrijden?!" zei hij toen al vrij hard. Maar dat kon dus niet, want dat meisje was nog aan het afrekenen.

"Ik kan niet door haar heen, sorry," zeg ik. "Dus even wachten nog."

Hij nog wat duwen en zuchten en mompelen van "Als je nou gewoon doorrijdt..." en dit en dat. Ik negeerde het maar, want ik kon er niks mee. Kon mezelf niet wegtoveren.

Enfin, het meisje is klaar en ik rijd naar voren om hem erlangs te laten, zie ik dat dat zakje aardappelen plus balkje er nog liggen. Kassiere slaat dit snel aan en zegt tegen mij dat het 59 cent is, en ik antwoord (terwijl die gast achter mij er eindelijk langs kan): "Oh, nee, die zijn nog van haar." en kijk om. Ik bedoelde dus het meisje wat net nog voor me stond.

Bleek dus dat die jongen die aardappelschijfjes alvast op de band had gelegd en nog meer spullen uit de winkel was gaan halen.

"Haar? HAAR!?" schreeuwde hij met overslaande stem. "Nu is ie helemaal lekker! Haar! Ben je blind? Als jij me er gewoon langs had gelaten was ik nu al klaar geweest. Zie dit dan?" Kwam er dus een andere knul bij type trainingspak en gouden ketting, en met zijn tweeën stonden ze te blazen over "domme kutten die het niet snapten".

Ben normaal best ad rem, maar nu was ik zo verbouwereerd dat ik buiten pas in de gaten had wat er nu was gebeurd. Kassameisje zat er ook een beetje bij en had ook niet doorgehad wat er nu aan de hand was.

Dan heb je dus echt niet door hoe het werkt en bent dan ook nog te onbeschoft om te gaan schelden om iets wat je eigen gedrag veroorzaakt. Bah.
Mensen die met een mandje vol boodschappen bij de kassa komen. Alles wordt aangeslagen, totaalprijs bijv. 17,65. Zegt mevrouw doodleuk "Oh sorry, heb maar een tientje bij me". Dan moet er net zo lang van alles teruggeboekt worden tot het totaal onder de 10 euro is. Echt hoor, als je maar een tientje bij je hebt, dan kijk je toch wat je in je mandje stopt en dan reken je toch zo ongeveer uit wanneer je je limiet hebt bereikt?
Ook irritant; de stickeracties. Krijg je zo'n velletje in de brievenbus met stickers waar 20%, 30% en 40% korting op staat. Je mag dan die stickers op artikelen naar keuze plakken. Die artikelen moeten dan gescand worden en daarna de kortingscode. Je wil niet weten hoeveel mensen verwachten dat de kassière uitzoekt welke 3 artikelen het duurst zijn (en in de juiste volgorde) om zo de hoogste korting te krijgen. Bij een HEMA is dat misschien nog wel te doen, aangezien je relatief weinig artikelen koopt, maar bij de supermarkt is dit natuurlijk geen doen. En toch verwacht men het.

Of ze zijn de stickers vergeten ("hebben jullie geen velletjes liggen? Hoezo niet?") Of ze toveren een velletje tevoorschijn als ze al hebben afgerekend. Het duurt lang....
Ach, ergernis is een groot woord, maar af en toe snap je mensen niet. Laatst: een oudere vrouw voor me. Ze had twee vrij goedkope artikelen. De caissière vroeg netjes of ze zegels wilde, maar ze reageerde niet. Uiteindelijk sloeg de caissière dus gewoon het totaal zonder zegels aan. Die mevrouw betaalt (pin), en zegt daarna opeens "Oh ja, en mijn zegels nog...". Moest de caissière weer helemaal het aangeslagen bedrag terug gaan zitten halen, op basis daarvan het aantal koopzegels bepalen... Uiteindelijk bleek mevrouw recht te hebben op 1 zegel. Die moest ze afrekenen (15 cent ofzo). Wat doet ze? Ze zegt "Oh, die betaal ik dan zó wel even", trekt haar portemonnee open en haalt er 20 euro uit met "Sorry, heb niet kleiner".

Écht? Héél de rij 5 minuten ophouden vanwege één f*cking zegeltje dat je bent vergeten te vragen?
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 04 maart 2015 @ 20:28:

ook vaak genoeg andersom meegemaakt. Caissières die met elkaar kletsen en lachen maar niets zeggen tegen de klant.

Dit is zooo irritant.

Cassieres die uitgebreid hun relatieperikelen/date bespreken.. en waar jij het gevoel hebt dat je ze nog lastig valt ook omdat je even je product wil afrekenen.
Vanmiddag stond er een mandje met boodschappen op de stapel met mandjes bij de kassa. Loop dat mandje voorbij en leg mijn boodschappen op de band. Ben ik bijna klaar komt er een verhit meisje op me af lopen. Dat mandje wat daar stond was van haar en toen dat mandje daar neergelegd werd stond die jongen voor mij er al. Naar haar mening was ze dus voor mij aan de beurt.

Heb haar vriendelijk verteld dat ze absoluut voor mij aan de beurt was geweest als ze gewoon bij haar mandje was blijven staan. Met haar kinderachtige gedrag wist ze vast wel hoe je het spelletje opgestaan plaats vergaan moest spelen.

Welke gek vindt het nou normaal nou dat ze een plaatsje in de rij kunnen claimen alleen maar omdat ze hun boodschappen onbeheerd achterlaten? Die hele winkel ligt vol met diezelfde boodschappen, de hele winkel staat vol met mensen van wie die boodschappen kunnen zijn en is die paar minuten wachten echt al dat asociale gedoe waard?
quote:stellar schreef op 03 juli 2015 @ 21:05:

[...]

Dit meen je toch niet???

Hoe heb je gereageerd?? Alhoewel, ik kan me ook zomaar voorstellen dat je met je mond vol tanden staat als iemand zoiets durft te zeggen...Mond vol tanden. Niks meer gezegd.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
lotus!!

Wat erg zeg.
Was ze niet gewoon wat vergeten blije-blij?

Overkomt mij ook wel eens in de rij.

Shit de thee. Of kaas enz.

Ff snel rennen ( en dan dus oververhit).
quote:paper-clip schreef op 03 juli 2015 @ 17:24:

OMG vanmiddag een oude man in de AH zonder shirt aan met een bierbuik van heb ik jou daar

Bij de AH waar ik altijd boodschappen doe is er een soort van "dress code", je komt er niet in als je in je zwemkleding aan komt wandelen of zoals mannen zonder shirts. De afgelopen dagen zijn er al heel wat verhitte mensen weggestuurd, vanavond ook weer toen ik nog snel een boodschapje ging halen. Die man liep te schelden en tieren en riep nog na, het is altijd hetzelfde gezeur hier als je zonder shirt komt. Kom dan met shirt of trek een shirt aan als je binnenkomt.

Ze hadden de kinderen die om plaatjes vroegen hier buiten de deur gezet alleen het probleem was dat ze al die plaatjes die ze kregen open scheurden en alles van zich af gooiden, alle troep buiten. Inmiddels staan ze weer binnen zodat hun zooi makkelijk weg te vegen is. Idioterie is het!

Voor een groot benefiet evenement ging ik met wat anderen samen boodschappen doen. We hadden een partij met karren dus even gemeld bij binnenkomst dat wij dus echt veel nodig hadden (ook wat dingen al besteld voor die dag). De manager was zo aardig om een extra kassa daarvoor te openen, zodat we andere klanten niet zo tot last waren. Was niet echt onze intentie maar de manager had zoiets van om problemen te voorkomen. Nou dat is dus niet gelukt. Wij moesten even een seintje doen als we bijna klaar waren want dan konden de eerste karren alvast op de band en kon er gestart worden met afrekenen. Tussen kar 3 en 4 zat nog ruimte omdat er nog wat aan het overleggen waren dus er sloot iemand aan. Ik zeg heel vriendelijk tegen die meneer, wij horen allemaal bij elkaar dus ik wijs op de mannen voor mij en de rest van de groep achter mij, ik denk nog een kar of 6. Zijn reactie was ja en? Nou wij rekenen alles in één keer af. Dat interesseerde hem weinig en dan moest het maar in de wacht. Zodat hij kon afrekenen. Ik blijf vriendelijk en zeg, kijk bij de andere kassa bent u sneller aan de beurt want daar staat nog maar één persoon. Hij ging helemaal los! K.....wijf en meer van die dingen (erg leuk als je voor de kankerstichting boodschappen aan het doen bent), hij duwt zijn kar aan de kant en komt nogal dreigend op mij af. Ben wel wat gewend gelukkig dus ik maakte mij niet zoveel zorgen, maar als de manager en de andere mannen hem niet naar buiten gewerkt hadden dan had hij mij zeker aangevallen. Om zoiets achterlijks. Dus stond hij buiten zonder zijn boodschappen, een beetje dom.
Sommige mensen sporen niet hoor.... jemig... Die kerel moet toch wel een schroefje los hebben KiaOraHoi?!
quote:heelveelblabla schreef op 05 juli 2015 @ 03:39:

Sommige mensen sporen niet hoor.... jemig... Die kerel moet toch wel een schroefje los hebben KiaOraHoi?!Mijn specialiteit omgaan met losse schroefjes, maar dan liever alleen op werk en niet privé.

Kruipt zo voor.

Euh ik ben zwanger.

Ben maar niet meer begonnen over de kar in mijn rug. Raar mens.Dit had ik dus echt NOOIT gepikt.. Die vrouw was echt wel weer achter mij gaan staan (nadat ik haar de huid vol had gescholden) Wat een ongelooflijk kutwijf!
quote:pejeka schreef op 04 juli 2015 @ 22:39:

Mensen die met een mandje vol boodschappen bij de kassa komen. Alles wordt aangeslagen, totaalprijs bijv. 17,65. Zegt mevrouw doodleuk "Oh sorry, heb maar een tientje bij me". Dan moet er net zo lang van alles teruggeboekt worden tot het totaal onder de 10 euro is. Echt hoor, als je maar een tientje bij je hebt, dan kijk je toch wat je in je mandje stopt en dan reken je toch zo ongeveer uit wanneer je je limiet hebt bereikt?Oh nee hoor. Keertje meegemaakt. Iemand knalt voor bijna 100 euro op de band, doet portemonnee open, zitten er drie tientjes in. En dan op verongelijkte ja-neem-het-mij-maar-kwalijk-toon: ja, dit is wat me man me meegaf...
I can explain it to you, but I can't understand it for you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven