Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Wat ik niet snap: mensen die hun lege kar al naar binnen duwen terwijl er nog 3, 4 mensen met volle kar úit moeten (infobalie zit bij de uitgang en wordt nogal druk bezocht door mensen die net boodschappen hebben afgerekend) en dan ook nog chagrijnig zijn dat ze amper de poortjes om naar binnen te gaan kunnen bereiken. Is het niet een soort universele regel 'wie eruit wil heeft voorrang', zoals bij treinen en liften enzo?

Ook meegemaakt afgelopen week: een theekransje letterlijk in de ingang van de winkel (net na de schuifdeuren) en een maffe caissière die alleen maar steekwoorden brulde.

"BONUSKAART?!"

"ZEVENTIEN-VIJFENDERTIG!"

"ZEGELTJES?!"

"BONNETJE?"

"DIERENPLAATJES?!"

"RESTAURANTZEGELS?!"

En toen ondanks mijn keurige antwoorden ("Ja, alstublieft... ik wil graag pinnen... nee dank u... ja graag, dat wel. Oja, die ook graag.") zonder groeten overging op de volgende. "BONUSKAART?!"...

Ik was niet echt geërgerd want ik voelde me niet persoonlijk aangevallen, maar ik vond het wel vreemd...
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Ik was gisteren bij het Kruidvat nog getuige van een stoere actie van de caissière.

Er stonden best wat mensen te wachten voor de kassa. Een vrouw die niets kocht wilde de winkel uitlopen, toen het volgende gebeurde:

Caissière: 'Mevrouw?'

Vrouw: 'Ja?'

Caissière: 'Wilt u voortaan geen snoep meer uit de bakken pakken? Ik heb u er al vaker op aangesproken, maar nu zag ik het u net weer doen. Ik vind het niet zo netjes.'

En dat waar dus alle klanten bijstonden.

Sta je dan voor lul?

Ik erger me altijd kapot aan mensen die met hun klauwen in die bakken lopen te graaien, dus ik kon de actie van de caissière zeker waarderen.

Die vrouw mompelde trouwen alleen iets, en wist niet hoe snel ze weg moest komen.
quote:spuit-elf schreef op 11 juli 2015 @ 22:17:

Via de vluchtstrook de file inhalen is ook best wel slim, maar niet echt sociaal naar je medeweggebruiker

Ik moet even nadenken of ik dat vergelijkbaar vind.

Hang hier met een wijntje op de bank, ben niet helemaal helder meer
quote:Lotte35 schreef op 11 juli 2015 @ 22:05:

[...]

Oh, ik vind het eigenlijk wel een soort van slim.

Ik vind het ook slim. Snap niet wat er asociaal aan is. Die ene student heeft netjes in de rij gestaan, dat daar dan uiteindelijk boodschappen bij komen is toch niet verwonderlijk. Waarom zou hij/zij anders in de rij staan?

Ik erger mij aan mensen die achter je staan en hun boodschappen al op de band leggen terwijl jij nog bezig bent je spullen uit te laden. En mensen die zien dat jij naar een kassa loopt (je hebt de kassa nog niet bereikt) en dan vluchtig vanuit een gangpad komen aanhollen om je af te snijden en snel hun spullen op de band gaan plaatsen. Pfff.

Nog eentje: laatst was er een vrouw aan het treuzelen voor een schap. Na het zo'n 10 sec afgewacht te hebben, heb ik gewoon mijn spulletjes gepakt. Vertelde ze aan haar zoon dat ze het niet netjes van mij vond dat ik spullen ging pakken terwijl zij nog "bezig" was. Die vrouw STOND voor het schap. Ze pakte al 10 seconden niks en stond maar wat voor zich uit te kijken. Ga dan wat meer naar achteren staan en laat ruimte over voor de mensen die al WEL een keuze hebben gemaakt. Pfff!
No love without lost
quote:spuit-elf schreef op 11 juli 2015 @ 22:17:

[...]

Via de vluchtstrook de file inhalen is ook best wel slim, maar niet echt sociaal naar je medeweggebruiker

Ik vind het ook wel slim, en, in tegenstelling tot inhalen over de vluchtstrook, is het niet strafbaar

Geen enkele (ongeschreven) regel schrijft voor dat je verplicht eerst tijd moet besteden aan winkelen voor je je fysiek in de rij mag vervoegen. Als er maar iemand op die beurt aan de kassa gewacht heeft, toch? En als die studenten de taken verdelen (de ene wachtend vlees, de andere boodschappen doen) is dat alleen maar handig lijkt me. Ik zou hooguit balen dat ik zelf geen plus one bij me heb om die constructie te regelen. En in tegenstelling tot mensen die een plekje claimen met spullen (zoals lege boodschappenmandjes neerzetten of handdoeken op een stoel leggen in het zwembad) is het denk ik minder snel geneigd ergernis op te roepen.
quote:Bitje93 schreef op 11 juli 2015 @ 22:17:

Hé Lotje, ik begon je al te missen

Wees maar niet bang hoor.

Zolang er topics over ergernissen en irritaties zijn, ben ik altijd wel ergens in de buurt
quote:vrouw2punt0 schreef op 11 juli 2015 @ 22:24:

[...]

Nog eentje: laatst was er een vrouw aan het treuzelen voor een schap. Na het zo'n 10 sec afgewacht te hebben, heb ik gewoon mijn spulletjes gepakt. Vertelde ze aan haar zoon dat ze het niet netjes van mij vond dat ik spullen ging pakken terwijl zij nog "bezig" was. Die vrouw STOND voor het schap. Ze pakte al 10 seconden niks en stond maar wat voor zich uit te kijken. Ga dan wat meer naar achteren staan en laat ruimte over voor de mensen die al WEL een keuze hebben gemaakt. Pfff!Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, maar ik vind dat er een regel moet komen dat mensen die wél weten wat ze willen, voorrang moeten krijgen van de twijfelkonten. Dus sta jij nog voor het schap te twijfelen of je sla met of zonder tuinkruiden neemt, en komt er iemand aanlopen met vaste tred en een ondubbelzinnige focus op de rucola, dan moet je gewoon even een stapje opzij doen en dan kun je daarna weer verder piekeren (ik ben zelf regelmatig die piekeraar en geef altijd ruimte aan mensen die zonder dralen hun ding komen doen. Zelfs als dat betekent dat mijn laatste kans op veldsla geëlimineerd wordt).
quote:ZusterPetronella schreef op 11 juli 2015 @ 22:24:

[...]

Ik vind het ook wel slim, en, in tegenstelling tot inhalen over de vluchtstrook, is het niet strafbaar

Geen enkele (ongeschreven) regel schrijft voor dat je verplicht eerst tijd moet besteden aan winkelen voor je je fysiek in de rij mag vervoegen. Als er maar iemand op die beurt aan de kassa gewacht heeft, toch? En als die studenten de taken verdelen (de ene wachtend vlees, de andere boodschappen doen) is dat alleen maar handig lijkt me. Ik zou hooguit balen dat ik zelf geen plus one bij me heb om die constructie te regelen. En in tegenstelling tot mensen die een plekje claimen met spullen (zoals lege boodschappenmandjes neerzetten of handdoeken op een stoel leggen in het zwembad) is het denk ik minder snel geneigd ergernis op te roepen.Zo kun je het ook bekijken. Maar ik vind het weinig uitmaken of je vast je zakje aardappelen neerlegt, of dat je je medestudent vast neerzet
quote:vrouw2punt0 schreef op 11 juli 2015 @ 22:24:

Ik vind het ook slim. Snap niet wat er asociaal aan is. Die ene student heeft netjes in de rij gestaan, dat daar dan uiteindelijk boodschappen bij komen is toch niet verwonderlijk. Waarom zou hij/zij anders in de rij staan? Oké, ik heb nagedacht, en sluit me hier volledig bij aan.
Het verhaal over die student in die rij doet me trouwens denken aan deze geniale foto:

Er zit natuurlijk wel wat in, dat in elk geval één van de twee net zo lang gewacht heeft als ieder ander.

Maar op deze manier omzeilen ze toch een stukje wachttijd, door het winkelen en het wachten over twee mensen te verdelen. Die schoenen (geniale foto trouwens) veranderen niks aan de volgorde waarin mensen afrekenen. Het opsplitsen wel. Student A stond voor mij, terwijl student B als ze geen plekje hadden gereserveerd achter me zou staan. Ik denk dat ik het daarom toch asociaal vond overkomen.
Over in de rij staan gesproken: bij mijn vorige apotheek waren soms behoorlijke wachttijden en moest je een nummertje uit de automaat trekken dat dan minstens een kwartier later werd omgeroepen. Zodra ik dat doorhad, trok ik een nummertje en ging dan rustig even boodschappen doen (eenpersoonshuishouden, dus dat redde ik makkelijk). Was altijd op tijd terug voor mijn beurt. Ik vind het persoonlijk niet asociaal dat ik mijn plek in de rij 'claimde' en toen wat anders ging doen. Ik zie het meer als zinnig opvullen van de wachttijd (want als ik meteen aan de beurt was geweest, had ik het ook prima gevonden).

In de apotheek waar ik nu kom zijn soms ook best wat wachtenden, maar daar is dus geen nummertjesautomaat en evenmin een handige architectonische indeling zodat je automatisch in de rij gaat staan. Dan staan al die half dove en krakkemikkige oudjes (99% van de populatie hier) maar een beetje als een kluitje op mekaar als ik binnenkom, en ik vind het teveel moeite om te onthouden wie er allemaal al stond en wie er na mij binnenkwam, dus ik roep altijd in de ruimte 'Goeiemiddag! Wie was er als laatste?' zodat ik alleen maar hoef te onthouden dat ik ná diegene ben. Kijken ze me vaak een partij raar aan en als ik dan deze informatie heb weten te verkrijgen en keurig na diens beurt naar de balie loop, is er altijd wel iemand (die dus echt na mij binnenkwam) die passief-agressief gaat zitten verzuchten dat zij nog wel even langer wacht met haar reumatische enkels/doorgezakte knieën/noem hier een andere willekeurige kwaal. Er staan overigens gewoon bankjes om op te zitten terwijl je wacht.
quote:spuit-elf schreef op 11 juli 2015 @ 22:41:

Er zit natuurlijk wel wat in, dat in elk geval één van de twee net zo lang gewacht heeft als ieder ander.

Maar op deze manier omzeilen ze toch een stukje wachttijd, door het winkelen en het wachten over twee mensen te verdelen. Die schoenen (geniale foto trouwens) veranderen niks aan de volgorde waarin mensen afrekenen. Het opsplitsen wel. Student A stond voor mij, terwijl student B als ze geen plekje hadden gereserveerd achter me zou staan. Ik denk dat ik het daarom toch asociaal vond overkomen.

Ik snap jouw argumentatie wel, maar als ze allebei een ander gangpad in duiken om de spullen verdeeld te halen, zijn ze eerder klaar en dus ook eerder bij de kassa (misschien alsnog wel voor jou). Ze hebben gewoon dubbel zoveel mankracht om de taken die een mens in de winkel heeft (spullen zoeken en wachten in de rij) te vervullen.

Voor mij maakt het alle verschil of er een mens heeft staan wachten of niet. Is dat het geval, dan maakt het mij niet meer zo uit (tenzij een tiener in de rij staat om al zijn vriendjes af te laten rekenen, maar dan heeft er maar 1 persoon gewacht voor meerderen dus is mijn bovenstaande argumentatie ook niet aan de orde).
Het Kruidvat is een winkel die ik altijd vermijd, maar om de zoveel tijd trap ik er weer in en sta me mateloos te ergeren omdat ik nergens langs kan door de opengerukte dozen op de grond en de afgesloten gangpaden door de troep. Het sluitstuk vormen dan de cassières personeel, van die ongeïnteresseerde hertjes van amper 15. Ik snap dat ze supergoedkoop zijn, maar if you pay peanuts you get monkeys...

Een keertje kreeg ik niet genoeg wisselgeld terug, maar tegen de tijd dat ik het door had, was de kassalade al weer dichtgeklapt.

Ik: "En nu?" vroeg ik.

Zij: "Nu kan hij niet meer open..."

Ik: "Nooit meer?"

Zij: "Nee, dan moet u eerst iets kopen!"

Ik: "Dat heb ik toch net gedaan?"

Zij: "Ja, ik bedoel nog iets!"

Ik: "Eh...ik moet dus meer geld uitgeven om mijn eigen geld terug te krijgen?"

Zij: "Ja..."

Ik: "Ja, nee dus."

Zij: "Hij kan nu echt niet meer open hoor!"

Ik: "Dat lijkt me sterk. Of koopt jullie chef ook eerst iets voor hij hem natelt 's avonds?"

Zij: "Nee..."

Ik: "..."

Zij: "Zal ik de manager anders roepen?"

Het ergste was dat die man ook deed alsof ik iets heel raars vroeg
Over apotheken gesproken, die van mij doet zoiets raars (vind ik). Als je een medicijn op recept komt ophalen willen ze uiteraard je gegevens weten (geboortedatum, naam en adres) maar ten eerste mag je dit niet discreet melden maar moet je dit half roepen, anders blijven ze vragen wat je zei. Daarna roepen ze het nog eens uit volle borst terug (ZUSTER PETRONELLA UIT DE KLOOSTERSTRAAT 56?!) waarna ze echt met het volume van een scheepshoorn de naam van je medicijn door de apotheek schallen.

Het zal misschien nodig zijn om te voorkomen dat je verkeerde medicijnen aan verkeerde mensen meegeeft, maar ik vind het altijd een beetje een inbreuk op mensen hun privacy. Goed, nu heb ik alleen de anticonceptiepil en dat mag iedereen weten, maar ik weet van enkele buurtgenoten nu dat ze bloedverdunners gebruiken, antidepressiva, pillen tegen candida en plaspillen. Moet dat nou, vraag ik me dan af.
quote:lotus77 schreef op 11 juli 2015 @ 22:50:

Het Kruidvat is een winkel die ik altijd vermijd, maar om de zoveel tijd trap ik er weer in en sta me mateloos te ergeren omdat ik nergens langs kan door de opengerukte dozen op de grond en de afgesloten gangpaden door de troep. Het sluitstuk vormen dan de cassières personeel, van die ongeïnteresseerde hertjes van amper 15. Ik snap dat ze supergoedkoop zijn, maar if you pay peanuts you get monkeys...

Een keertje kreeg ik niet genoeg wisselgeld terug, maar tegen de tijd dat ik het door had, was de kassalade al weer dichtgeklapt.

Ik: "En nu?" vroeg ik.

Zij: "Nu kan hij niet meer open..."

Ik: "Nooit meer?"

Zij: "Nee, dan moet u eerst iets kopen!"

Ik: "Dat heb ik toch net gedaan?"

Zij: "Ja, ik bedoel nog iets!"

Ik: "Eh...ik moet dus meer geld uitgeven om mijn eigen geld terug te krijgen?"

Zij: "Ja..."

Ik: "Ja, nee dus."

Zij: "Hij kan nu echt niet meer open hoor!"

Ik: "Dat lijkt me sterk. Of koopt jullie chef ook eerst iets voor hij hem natelt 's avonds?"

Zij: "Nee..."

Ik: "..."

Zij: "Zal ik de manager anders roepen?"

Het ergste was dat die man ook deed alsof ik iets heel raars vroeg

Wilde een aanbieding kopen bij het Kruidvat. Je had het in verpakking klein, middel en groot. Ik zag de verpakking groot en de prijs erbij vond ik wel aantrekkelijk (had het nooit gebruikt maar wilde het voor die prijs wel proberen). Dus ik naar de kassa, was het, zag ik na afrekenen met de pinpas, twee keer zo duur. Dus ik wijs caissière erop, bleek het prijsbordje van mediumverpakking bij het schap van large verpakking te hangen. Maar: er was werkelijk op geen enkele manier af te leiden dat het om de mediumverpakking ging, er stonden geen maten of gewichten bij, alleen de productnaam en de van-voorprijs.

Ik weet dat de kassaprijs leidend is, maar ik vind het in zo'n geval de winkel wel sieren als ze je het product gewoon meegeven voor de prijs die ze er zelf bij hadden gezet. Het was namelijk niet omgewisseld met een ander bordje, bleek, maar gewoon echt verkeerd opgeplakt. Maargoed, manager erbij want kassajuf was allang de draad kwijt, en ik kon onder veel gezucht mijn geld terugkrijgen of anders niks. Het bordje zou aangepast worden maar hing er na een week nog. Toen vroeg dat duiveltje op mijn schouder zich wel af of ik als consument dan niet gewoon récht heb op dat product voor die prijs, als zij me moedwillig misleiden (want ze wisten dat het niet klopte en lieten het toch hangen). Maar in het kader van 'pick your battles' heb ik het er maar bij gelaten...
quote:ZusterPetronella schreef op 11 juli 2015 @ 22:46:

[...]

Ik snap jouw argumentatie wel, maar als ze allebei een ander gangpad in duiken om de spullen verdeeld te halen, zijn ze eerder klaar en dus ook eerder bij de kassa (misschien alsnog wel voor jou). Ze hebben gewoon dubbel zoveel mankracht om de taken die een mens in de winkel heeft (spullen zoeken en wachten in de rij) te vervullen.

Voor mij maakt het alle verschil of er een mens heeft staan wachten of niet. Is dat het geval, dan maakt het mij niet meer zo uit (tenzij een tiener in de rij staat om al zijn vriendjes af te laten rekenen, maar dan heeft er maar 1 persoon gewacht voor meerderen dus is mijn bovenstaande argumentatie ook niet aan de orde).Tja, eigenlijk zit hier wel wat in. Wat betreft die nummertjes en eerst een nummertje trekken en dan even boodschappen gaan doen: dat vind ik wel heel normaal. Want de volgorde verandert niet doordat jij iets anders doet. Wat die studenten deden is eigenlijk zoiets als van te voren iemand sturen om een nummertje te trekken. Ik vind het bij nader inzien een twijfelgeval. Want waar ligt de grens: mag ik dan ook vast mijn peuter in de rij zetten? Of mijn hond?
quote:spuit-elf schreef op 11 juli 2015 @ 22:59:

[...]

Tja, eigenlijk zit hier wel wat in. Wat betreft die nummertjes en eerst een nummertje trekken en dan even boodschappen gaan doen: dat vind ik wel heel normaal. Want de volgorde verandert niet doordat jij iets anders doet. Wat die studenten deden is eigenlijk zoiets als van te voren iemand sturen om een nummertje te trekken. Ik vind het bij nader inzien een twijfelgeval. Want waar ligt de grens: mag ik dan ook vast mijn peuter in de rij zetten? Of mijn hond?

Ik denk dat de juiste richtlijn is of jou 'plus one' in staat is om de taken des levens in een winkel te verrichten. Kan jouw achtjarige zelf prima de shampoo en de deodorant pakken, dan ja. Maar een hond kan dat overduidelijk niet en een peuter evenmin, dus nee (al zou ik dat dan weer lief vinden, zo'n kind dat trots zijn Taak als Wachtende In De Rij staat te vervullen).

Maar als ik met drie vriendinnen een taakverdeling heb (jij pakt de shampoo, jij de deo en jij de tandpasta) en we walsen simultaan richting kassa in driemaal zo weinig tijd als wanneer ik het in mijn eentje had moeten doen, dan had er net zo goed meteen een in de rij kunnen gaan staan, mits die lang genoeg is om nog andere spullen te kunnen pakken zonder de boel te traineren.
Maar: het gaat mij er niet om of er iemand in de rij heeft staan wachten, maar om het principe 'wie het eerst komt, die het eerst maalt', waarbij degene die het eerst klaar is met zijn boodschappen bij elkaar zoeken degene hoort te zijn die het eerst maalt (aka afrekent). Vandaar dat ik het toch niet netjes vind.

Wat betreft de hond/peuter-vergelijking geef ik je gelijk.
quote:ZusterPetronella schreef op 11 juli 2015 @ 22:28:

[...]

Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, maar ik vind dat er een regel moet komen dat mensen die wél weten wat ze willen, voorrang moeten krijgen van de twijfelkonten. Dus sta jij nog voor het schap te twijfelen of je sla met of zonder tuinkruiden neemt, en komt er iemand aanlopen met vaste tred en een ondubbelzinnige focus op de rucola, dan moet je gewoon even een stapje opzij doen en dan kun je daarna weer verder piekeren (ik ben zelf regelmatig die piekeraar en geef altijd ruimte aan mensen die zonder dralen hun ding komen doen. Zelfs als dat betekent dat mijn laatste kans op veldsla geëlimineerd wordt).Makkelijk toch, hoef je daar niet meer over te twijfelen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:spuit-elf schreef op 11 juli 2015 @ 23:08:

Maar: het gaat mij er niet om of er iemand in de rij heeft staan wachten, maar om het principe 'wie het eerst komt, die het eerst maalt', waarbij degene die het eerst klaar is met zijn boodschappen bij elkaar zoeken degene hoort te zijn die het eerst maalt (aka afrekent). Vandaar dat ik het toch niet netjes vind.

Wat betreft de hond/peuter-vergelijking geef ik je gelijk.Ik kan me daar wel een beetje in vinden, maar toch kan ik er niet zo mee zitten. Wat nou als iemand in de kroeg een rondje voor tien haalt, dan moet de barman tien bier tappen terwijl er maar een persoon op heeft staan wachten, en er altijd nog veel meer wachtenden zijn. En dat wordt geen probleem gevonden. En die negen anderen krijgen bier zonder dat ze aan de bar de aandacht van de barman hebben hoeven trekken.
niet echt een ergernis maar wel apart. Sta ik in de rij voor de kassa bij de Appie. Tussen mij en de persoon die aan het afrekenen is nog een klant. Vraagt die enigszins op leeftijd zijnde voor mij geheel onbekende man aan de kassa aan mij of WIJ restaurantzegels willen......... whut?

Nee dus. Kassameisje kon er wel om lachen. Toen ik aan de beurt was gaf zij mij zijn zegels alsnog mee...

Wat ik zelf trouwens nog best vaak doe als er lange rijen staan bij AH: wachten tot ik mijn spullen op de band gelegd heb en dan pas, vlak voordat ik aan de beurt ben, de laatste diepvriesspullen halen. Soms staan de rijen hier tot diep in het gangpad, dan is de boel gesmolten voor ik aan de beurt ben, laat staan thuis. Misschien spaar ik wel tijd uit door de spullen niet meteen te halen en eindig ik dan een beetje eerder in de rij dan anders het geval was geweest. Maar ik laat vaak genoeg mensen voor, dus dat zal mijn karma wel weer rechttrekken
quote:ZusterPetronella schreef op 11 juli 2015 @ 23:12:

[...]

Ik kan me daar wel een beetje in vinden, maar toch kan ik er niet zo mee zitten. Wat nou als iemand in de kroeg een rondje voor tien haalt, dan moet de barman tien bier tappen terwijl er maar een persoon op heeft staan wachten, en er altijd nog veel meer wachtenden zijn. En dat wordt geen probleem gevonden. En die negen anderen krijgen bier zonder dat ze aan de bar de aandacht van de barman hebben hoeven trekken.Eens. Maar deze vergelijking vind ik dan toch weer een beetje een gevalletje: 'waarom geef je een ober een fooi, terwijl je op de markt juist probeert af te dingen en je bij de V&D tot op 5 cent nauwkeurig afrekent?' Sommige conventies zijn nou eenmaal zo.
quote:ZusterPetronella schreef op 11 juli 2015 @ 23:17:

Wat ik zelf trouwens nog best vaak doe als er lange rijen staan bij AH: wachten tot ik mijn spullen op de band gelegd heb en dan pas, vlak voordat ik aan de beurt ben, de laatste diepvriesspullen halen. Soms staan de rijen hier tot diep in het gangpad, dan is de boel gesmolten voor ik aan de beurt ben, laat staan thuis. Misschien spaar ik wel tijd uit door de spullen niet meteen te halen en eindig ik dan een beetje eerder in de rij dan anders het geval was geweest. Maar ik laat vaak genoeg mensen voor, dus dat zal mijn karma wel weer rechttrekken Hier zou ik me ook niet aan storen. Het gaat mij om het principe. Als die studenten hadden gevraagd of ze even voor mochten omdat hun trein bijna zou vertrekken had ik dat waarschijnlijk geen enkel probleem gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven