Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ja daar wordt je inderdaad een beetje zuur van Oldwood. Goed goed dat je er wat van gezegd hebt!

Ik werd pas stiekem gevolgd door de winkel door een oud dametje die t blijkbaar leuk vond verhalen af te luisteren terwijl het helemaal niet zo interessant was waar ik en manlief t over hadden. Dook elke keer heel stom toevallig overal op waar wij kwamen (wij hebben ook echt nooit een normale route ) keek steeds snel weg en benaderde ons dan weer van de andere kant.. was heel apart of ik word paranoia...
quote:Taxxi schreef op 31 mei 2016 @ 18:09:

Ja daar wordt je inderdaad een beetje zuur van Oldwood. Goed goed dat je er wat van gezegd hebt!

Ik werd pas stiekem gevolgd door de winkel door een oud dametje die t blijkbaar leuk vond verhalen af te luisteren terwijl het helemaal niet zo interessant was waar ik en manlief t over hadden. Dook elke keer heel stom toevallig overal op waar wij kwamen (wij hebben ook echt nooit een normale route ) keek steeds snel weg en benaderde ons dan weer van de andere kant.. was heel apart of ik word paranoia...

Lijkt me sterk dat iemand dat doet.

Denk echt dat jij paranoia bent.
Het leek mij ook sterk, maar manlief had hetzelfde... samen paranoia

Denk dat die vrouw beetje crazy was.
Mag een irritatie bij een slagboom ook?

Oké, ik was met oudste naar het ziekenhuis voor een controle. Voor dit ziekenhuis moet je bij entree parkeerterrein een kaartje trekken. Eerste kwartier gratis, daarna betalen.

Goed, wij op controle, alles goed, dus ik betaal het kaartje en wij lopen naar de auto en rijden naar de uitgang van de slagboom. Aldaar troffen we een slagboom die kennelijk de weg kwijt was. Hij klapperde op en neer.

Ik rij op naar de automaat waar je het parkeerkaartje moet insteken. Daar stak het kaartje van de vorige parkeerder/passeerder nog uit.

Ik haal dat eruit en de slagboom gaat neer.

Vervolgens steek ik mijn kaartje erin en de slagboom begint opnieuw te klapperen.

Ik bel even via de knop met de receptie en leg de situatie uit. Althans, dat probeer ik, omdat de mafkees achter mij een toeterconcert begint dat hij eruit wil. Ja, dat wil ik ook, maar liefst zonder op-en-neer-gaande-eventueel-mijn-motorkap-slopende-slagboom.

Terwijl ik de situatie uitleg aan de receptie toetert de auto (hij is de enige) achter mij inmiddels in full force dat hij er langs wil.

Dan ben ik het zat.

Ik stap uit, en loop naar de man toe en probeer de situatie uit te leggen. Hij raast en tiert dat ik 'natuurlijk-een-stom-wijf-ben-dat-niet-kan-rijden'. Ik vraag vriendelijk of hij bereid is om enige schade aan mijn motorkap van een op-en-neer-klappende-slagboom te vergoeden. Hij blèrt alleen maar dat hij er langs wil.

Ik geef aan dat zolang hij weigert mij te begrijpen hij er nog wel een poosje staat. Hij toetert er verder lustig op los.

Klaplul.

Ik laat me niet meer opjagen.

Die tijd heb ik gehad.

Uiteindelijk mag ik er langs en klapt de boom dicht, waarbij hij op een haartje na net niet de motorkap van het 'stuk ongeduld' achter mij weet te raken...want die dacht nog wel even achter mij door te kunnen schieten.

Echt, wat is het tegenwoordig met mensen?
Ook nog plek voor ergernissen in bedrijfskantines? Ik was gisteren bij onze vestiging in U en had heel erg trek in een broodje frikadel. Frikadellen uitverkocht. Vandaag was ik in de vestiging in A en weer trek in een broodje frikadel. Uitverkocht Dus maar een broodje kroket genomen. Kom ik bij mijn tafeltje, snijd de kroket open, blijkt hij bevroren. Ik weer terug naar de frituur, nieuwe gekregen, naar mijn tafeltje, deze ook bevroren Dus ik weer terug, want ik wil wel een lekkere kroket als ik toch ladingen calorieën naar binnen ga werken. Mevrouw biedt aan om deze keer mijn broodje kroket te komen brengen. Tien (!) minuten later is ze daar eindelijk. Ik snijd mijn kroket open, ziet er goed uit, neem een hap van mijn broodje en verbrand mijn lip
Wat een eikel zeg, soetkees.

En eh... klaplul
Gister ging ik wat boodschappen halen en toen ik wilde afrekenen was het hartstikke druk bij de kassa. Geen probleem. Ik had tijd genoeg.

Vrouw voor me had veel boodschappen en denk ik ook alle tijd, want ze ging na het afrekenen pas haar tassen vullen... met het karretje achter haar waardoor het karretje nog voor de caissière stond.

Ondertussen waren mijn 3 boodschappen Gestand en moest ik afrekenen.

Gelukkig hebben ze inmiddels contactloos betalen want ik kon niet bij de pinautomaat

Mevrouw reageerde zelfs niet op mijn vraag of ze iets verder wilde lopen zodat ik ook bij mijn boodschappen en de automaat kon. Uiteindelijk blokkeerde ze nog de doorgang en negeerde mij (en de volgende die inmiddels ook al had betaald) volkomen.
Zus1987, in zo'n geval snap ik niet dat de caissière die vrouw niet even aanspreekt.
quote:MinkeDeWit schreef op 03 juni 2016 @ 22:11:

Ook nog plek voor ergernissen in bedrijfskantines? Ik was gisteren bij onze vestiging in U en had heel erg trek in een broodje frikadel. Frikadellen uitverkocht. Vandaag was ik in de vestiging in A en weer trek in een broodje frikadel. Uitverkocht Dus maar een broodje kroket genomen. Kom ik bij mijn tafeltje, snijd de kroket open, blijkt hij bevroren. Ik weer terug naar de frituur, nieuwe gekregen, naar mijn tafeltje, deze ook bevroren Dus ik weer terug, want ik wil wel een lekkere kroket als ik toch ladingen calorieën naar binnen ga werken. Mevrouw biedt aan om deze keer mijn broodje kroket te komen brengen. Tien (!) minuten later is ze daar eindelijk. Ik snijd mijn kroket open, ziet er goed uit, neem een hap van mijn broodje en verbrand mijn lip

Sorry, maar

MinkedeWit, dat is ook balen, als je je verheugt op een lekkere kroket, lekker fout maar who cares? en je dan tot tig keer toe een koud exemplaar krijgt.
Nieuwe kassa gaat open, en hoognodig ook, want er staan minstens 8 mensen in de rij van de enige kassa die open is.

De caissière roept dat de eerstvolgende mag komen, en een overdatum stel tokkies dat net aan komt lopen probeert voor te dringen.

Dus die spreek ik daarop aan, dat het de bedoeling is dat de eerstvolgende eerst gaat, en dat dat die oudere meneer 3 mensen voor mij is.

En ik ben dan zo'n etter die dus al die mensen met een vriendelijke armzwaai voorlaat. Ze waren tenslotte voor mij in de rij. De tokkies hebben de hele tijd passief agressief tegen elkaar staan miepen dat de eerstvolgende degene is die het eerst aansluit en dat soort gezeik.

Ik heb ze maar genegeerd, zinloze figuren die denken dat ze eruit zien alsof ze 18 zijn en er uitzien alsof ze 40 jaar ervaring in drankmisbruik hebben.
quote:Lotte35 schreef op 04 juni 2016 @ 08:47:

Zus1987, in zo'n geval snap ik niet dat de caissière die vrouw niet even aanspreekt.Ik geef het meestal ook wel voorzichtig aan, maar heb ook een keer van een collega gehoord dat ze toen zo'n grote mond terugkreeg dat ze nu wel uitkijkt.. Ik werk dan niet bij een supermarkt, maar bij een ander bedrijf waar mensen soms best veel kopen en de hele band achter volraakt en ze pas gaan inladen wanneer ze betaald hebben en ik dus de volgende spullen nog niet kwijt kan. Maar ik schat wel in of ik er dan beleefd iets van kan zeggen als ze nog in de weg staan of dat ik beter mijn mond houd. Kan zijn dat de caissière wel iets wilde zeggen, maar dacht dat het bij deze mevrouw misschien niet handig was.
quote:Falathiel schreef op 04 juni 2016 @ 11:06:

Ik geef het meestal ook wel voorzichtig aan, maar heb ook een keer van een collega gehoord dat ze toen zo'n grote mond terugkreeg dat ze nu wel uitkijkt.. Ik werk dan niet bij een supermarkt, maar bij een ander bedrijf waar mensen soms best veel kopen en de hele band achter volraakt en ze pas gaan inladen wanneer ze betaald hebben en ik dus de volgende spullen nog niet kwijt kan. Maar ik schat wel in of ik er dan beleefd iets van kan zeggen als ze nog in de weg staan of dat ik beter mijn mond houd. Kan zijn dat de caissière wel iets wilde zeggen, maar dacht dat het bij deze mevrouw misschien niet handig was.

Snap ik.

Je moet tegenwoordig ook 'uitkijken' tegen wie je wat zegt.

Sommige mensen zijn zo snel op hun teentjes getrapt.
Niet echt een ergernis, maar eerder een tragisch verhaal: ik zie altijd de vader van een klasgenootje van een van mijn kinderen weetikveel hoeveel meter bier ophalen bij de plaatselijke Aldi. Vader maakt routinematig ruzie met het schoolbestuur, andere ouders en mensen in het algemeen. Jochie mag nooit spelen, ziet er sjofel uit en is niet echt populair (terwijl het echt een schatje is). Echt triest.

Ik kijk wel vaker voor de lol wat anderen inslaan (eenzame vijftigers met hondenbrokken en goedkope wijn, studentjes met quinoasalades, je snapt het) en meestal is het gewoon leuk met al die stereotypes, maar dit is erg sneu om te zien.
Ja dat is zeker triest. Hier bij de plaatselijke super ook een moeder met kind, nooit geld, altijd bietsen.

Ze bietst zoveel dat ze de bijnaam Plakje Worst heeft gekregen,niet alleen in de super maar ook op de school van kind, die is een jaar of 9. Ze heeft haar kind geleerd bij andere klanten zakjes snoepgoed los te peuteren. Als kinderen trakteren spreekt ze daarna op school de moeder aan, of ze de restanten mag hebben. Smoezelig kind ook.

Wel geld voor goedkoop bier en sigaretten natuurlijk, of een nieuwe telefoon. Je moet toch prioriteiten stellen.

Nog een stel, meerdere kinderen al uit huis geplaatst. Ze maken gewoon nieuwe, bot gezegd. Met grote regelmaat geen saldo, dan is avondeten 1 pizza en een zakje kattenvoer.

Ik ben wel eens binnen geweest bij hen thuis,menn... geen bed, matras op de kale vloer. Meerdere paren gloednieuwe dure schoenen nog in de doos. Overal enorme bergen oud eten, bakken gekookte macaroni enzo. Ik hoorde later dat ze eerst ook een uil hielden op hun flat, die was inmiddels ook afgepakt.
quote:Steampunkcat88 schreef op 04 juni 2016 @ 13:17:

Ja dat is zeker triest. Hier bij de plaatselijke super ook een moeder met kind, nooit geld, altijd bietsen.

Ze bietst zoveel dat ze de bijnaam Plakje Worst heeft gekregen,niet alleen in de super maar ook op de school van kind, die is een jaar of 9. Ze heeft haar kind geleerd bij andere klanten zakjes snoepgoed los te peuteren. Als kinderen trakteren spreekt ze daarna op school de moeder aan, of ze de restanten mag hebben. Smoezelig kind ook.

Wel geld voor goedkoop bier en sigaretten natuurlijk, of een nieuwe telefoon. Je moet toch prioriteiten stellen.

Nog een stel, meerdere kinderen al uit huis geplaatst. Ze maken gewoon nieuwe, bot gezegd. Met grote regelmaat geen saldo, dan is avondeten 1 pizza en een zakje kattenvoer.

Ik ben wel eens binnen geweest bij hen thuis,menn... geen bed, matras op de kale vloer. Meerdere paren gloednieuwe dure schoenen nog in de doos. Overal enorme bergen oud eten, bakken gekookte macaroni enzo. Ik hoorde later dat ze eerst ook een uil hielden op hun flat, die was inmiddels ook afgepakt.Echt, hierom ben ik dus voor verplichte anticonceptie. Man, man, man.
Vandaag een lintje voor een medewerkster van de supermarkt. Joch van ca. 10 voor me. Brutale rotkop, dacht ik nog terwijl ik achter hem stond te wachten. Hij had een pak koekjes en twee blikjes drinken. De caissière slaat het aan, hij gooit een vuistvol kleingeld neer "zoek maar uit". Terwijl de caissière nog bezig is met uitzoeken van alle muntjes van 10 en 20 cent, roept hij "Ik moet een tasje". (Niet: zou ik alsjeblieft een tasje kunnen krijgen"). Caissière geeft hem een tasje en slaat dat aan, waarop het joch roept "Kankerwijf, tasjes kosten overal 10 cent, waarom hier 20"? Caissière zegt netjes dat dat nou eenmaal de prijs is voor een boodschappentas in de supermarkt. Joch gooit zijn blikjes in het tasje, en het pak koek, en zegt kortaf tegen de caissière als ze hem 5 cent wisselgeld wil teruggeven "Hou maar, heb ik niet nodig".

Caissière bleef uiterst netjes, en zei, terwijl ze hem de 5 cent in de hand drukte: "Van jou heb ik geen fooi nodig".

Chapeau!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 04 juni 2016 @ 18:46:

Vandaag een lintje voor een medewerkster van de supermarkt. Joch van ca. 10 voor me. Brutale rotkop, dacht ik nog terwijl ik achter hem stond te wachten. Hij had een pak koekjes en twee blikjes drinken. De caissière slaat het aan, hij gooit een vuistvol kleingeld neer "zoek maar uit". Terwijl de caissière nog bezig is met uitzoeken van alle muntjes van 10 en 20 cent, roept hij "Ik moet een tasje". (Niet: zou ik alsjeblieft een tasje kunnen krijgen"). Caissière geeft hem een tasje en slaat dat aan, waarop het joch roept "Kankerwijf, tasjes kosten overal 10 cent, waarom hier 20"? Caissière zegt netjes dat dat nou eenmaal de prijs is voor een boodschappentas in de supermarkt. Joch gooit zijn blikjes in het tasje, en het pak koek, en zegt kortaf tegen de caissière als ze hem 5 cent wisselgeld wil teruggeven "Hou maar, heb ik niet nodig".

Caissière bleef uiterst netjes, en zei, terwijl ze hem de 5 cent in de hand drukte: "Van jou heb ik geen fooi nodig".

Chapeau!

Zeker. Dat is nou professioneel je werk doen. Dat joch wilde ongetwijfeld een reactie uitlokken die hij (heel goed!) niet kreeg.

Ik vind het soms wel heel irritant dat ik met een paar spullen in mijn armen bij de kassa sta, en er staat iemand voor me met een megakar. En ze zien dat er iemand achter zich staat met een paar boodschappen. Ze hoeven me niet voor te laten hoor, maar ergens vind ik het wel netjes ofzo. Destemeer als ze nog bezig zijn met alles op de band te zetten. Tegen de tijd dat zij er alles opgezet hebben, heb ik alles al afgerekend....
Laatst bij ons in het winkelcentrum.

Ik stond met mijn moeder in rolstoel en een aantal andere mensen met rolstoelen en kinderwagens te wachten op de lift. Een lange rij dus.

Komt er een groepje 13-jarigen (gok ik) vragen/eisen dat zij even voor mochten met de lift! Er is nog een roltrap en een trap om de hoek.

Niemand die iets durfde te zeggen maar ik werd pissig. Ik heb hen verteld dat zij prima met de (rol)trap konden en dat de lift was voor mensen die dat niet kunnen.

'Maar ik heb last van mijn enkel'. Ik heb tegen dat joch gezegd dat als hij niet snel uit de weg zou gaan ik hem even een pijnlijke enkel zou geven!

Kom nou zeg! Ik word niet snel kwaad...
quote:elf12 schreef op 04 juni 2016 @ 20:11:

Ik stond met mijn moeder in rolstoel en een aantal andere mensen met rolstoelen en kinderwagens te wachten op de lift. Een lange rij dus.

Komt er een groepje 13-jarigen (gok ik) vragen/eisen dat zij even voor mochten met de lift! Er is nog een roltrap en een trap om de hoek.

Niemand die iets durfde te zeggen maar ik werd pissig. Ik heb hen verteld dat zij prima met de (rol)trap konden en dat de lift was voor mensen die dat niet kunnen.

'Maar ik heb last van mijn enkel'. Ik heb tegen dat joch gezegd dat als hij niet snel uit de weg zou gaan ik hem even een pijnlijke enkel zou geven!

Kom nou zeg! Ik word niet snel kwaad... Ik zou ze ook niet voor hebben laten gaan, maar kun jij voelen wat die jongen voelt? Alsof een 13 jarige geen pijn kan hebben.
quote:marthe1991 schreef op 04 juni 2016 @ 20:15:

[...]

Ik zou ze ook niet voor hebben laten gaan, maar kun jij voelen wat die jongen voelt? Alsof een 13 jarige geen pijn kan hebben.Dat werd geroepen nadat ze waren geweigerd. Hij liep stoer met zn vriendjes (en ze kwamen aanrennen). Dus ik geloof er niets van
quote:elf12 schreef op 04 juni 2016 @ 20:11:

Kom nou zeg! Ik word niet snel kwaad...
Ik sta vanmorgen af te rekenen en terwijl ik nog een brood pak wat ik bovenop mijn (al ingepakte) tas wil leggen duwt een oudere man achter mij even zijn karretje in mijn knieholtes. Ik heb hem even vriendelijk gevraagd of ik niet snel genoeg ging naar zijn zin. Hij kreeg een rood hoofd en begon schamper te lachen. Eikel, die bejaarden denken dat ze alles mogen omdat ze oud zijn.
quote:hatsetats schreef op 30 mei 2016 @ 17:33:

[...]

Welnee, lekker verdienen voor die studenten.jep. mijn scholier-buurmeisje vertelde met grote trotse ogen dat ze bij de plaatselijke super had gesolliciteerd. en op zondag krijg je daar 200 procent! zei ze stralend
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven