Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Die heb ik al eerder gebruikt hoor, niet precies die zin maar wel zoiets Gewoon heeeeeel vriendelijk erbij lachen, dat is al de helft. En het gezeur preiceis andersom uitleggen de andere helft ;)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ah, dat scheelt. Maar mooi dat je juist op dat moment die opmerking weer herinnerde. Ik ben meestal verbluft.
quote:landylover schreef op 20 mei 2016 @ 21:34:

want dat doen ze hier, ook op taal fouten trouwens, maar dat is off topic, Volgens mij is taalfouten één woord :D
Niet geschoten is altijd mis
Gisteren was ik in de AH, vreselijk druk! Gelukkig waren alle kassa's open, dus daar liep het wel door.

Ik ging in een rij staan, met een oudere meneer voor me. Die wat langzamer was met uitpakken van zijn kar. De kassamedewerker sprong achter zijn kassa vandaan om de oude man te helpen met z'n kar uitladen. Daarna riep hij een collega erbij om de man te helpen inladen. Ik vond dat echt fantastische service. Ik heb hem een compliment gegeven. 'Ach,' zegt hij, 'ik ben nog jong en meneer niet meer.'

(En nu de reden dat ik op dit topic ben:)

Nadat ik betaald had, pakte ik mijn boodschappen in mijn tassen, om ze daarna weer in de kar te zetten. De kar stond achter me, omdat het zo druk was.

Ik draai me om met mijn volle tassen, kar weg!

Ik zie nog net een jongetje van een jaar of acht weglopen met de kar en hem terugzetten om mijn euro eruit te halen. Ik vind dat zo raar! Het jochie stond blijkbaar te azen op karretjes om het muntgeld eruit te pikken.

Ik ben achter hem aan gelopen en sprak hem aan, dat ik mijn kar graag terugwilde. 'Waarom?' vroeg hij nog heel brutaal.

Toen ik hem uitlegde dat ik mijn zware tassen niet naar de auto kon tillen omdat ik een baby in mijn buik heb, kreeg ik een verontschuldiging, en mijn euro terug. Dat dan weer wel. Maar wat een asociaal gedrag, vooral omdat het niet gecorrigeerd werd door zijn ouders.
quote:Hertjehertje schreef op 22 mei 2016 @ 09:15:

Gisteren was ik in de AH, vreselijk druk! Gelukkig waren alle kassa's open, dus daar liep het wel door.

Ik ging in een rij staan, met een oudere meneer voor me. Die wat langzamer was met uitpakken van zijn kar. De kassamedewerker sprong achter zijn kassa vandaan om de oude man te helpen met z'n kar uitladen.

Ik vond dat echt fantastische service. Ik heb hem een compliment gegeven.

Nadat ik betaald had, pakte ik mijn boodschappen in mijn tassen, om ze daarna weer in de kar te zetten. De kar stond achter me, omdat het zo druk was.

Ik zie nog net een jongetje van een jaar of acht weglopen met de kar en hem terugzetten om mijn euro eruit te halen. Ik vind dat zo raar! Het jochie stond blijkbaar te azen op karretjes om het muntgeld eruit te pikken.

Ik ben achter hem aan gelopen en sprak hem aan, dat ik mijn kar graag terugwilde. 'Waarom?' vroeg hij nog heel brutaal.

Toen ik hem uitlegde dat ik mijn zware tassen niet naar de auto kon tillen omdat ik een baby in mijn buik heb, kreeg ik een verontschuldiging, en mijn euro terug. Dat dan weer wel. Maar wat een asociaal gedrag, vooral omdat het niet gecorrigeerd werd door zijn ouders.Wat asociaal, dat is gewoon diefstal! En de ouders stonden erbij en zagen het?
Ik zag hem een halve minuut later met z'n ouders de winkel uitlopen. Of ze het voorval gezien hadden weet ik niet, maar de routine van het kind doet mij vermoeden dat dit niet de eerste keer was.
En jij bent niet ff naar die ouders toegestapt?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Wat een onopgevoed gedrag! Die van mij zou geen kans krijgen om dit voorval en mijn mening daarover ooit te vergeten!
Ik heb er ook weer eentje hoor . Sta in de super met een zwaar mandje en de persoon voor me is klaar maar geen beurtbalkje erachter zetten. En ook niet een stap naar voren gaan maar achteraan de band blijven staan terwijl de persoon voor haar al afgerekend heeft dus plek zat. Ik vraag haar, wilt u een stapje naar voren zetten? Dan kan ik mijn mandje erop zetten, deze is nogal zwaar. Dit weigerde ze, haar reactie, ik maak zelf wel uit of en wanneer ik naar voren loop . Dus ik heb mijn mandje om haar heen erop gezet (over de mandjes op de vloer aan het einde van de kassa heen hangend) en begon met uitpakken. Dit vond ze vervelend genoeg om toch een stap naar voren te doen. Als ik klaar ben pak ik twee balkjes en ze begint toch te schreeuwen . Waar ik het gore lef vandaan haal om me zo te gedragen? Twee balkjes was onnodig etc. Ik was asociaal en ongeduldig en meer van die bladiebladiebla.

Dus ik spreek haar kalm aan en verzoek haar niet zo tegen me te schreeuwen, dat het nergens voor nodig is. Waarop ze zo pissig wordt dat ze de caissière aankijkt en haar vraagt in te grijpen?!? Die zegt met trillende stem, mevrouw wilt u ophouden met schreeuwen, de dame achter u heeft niets verkeerd gedaan. Ze pakt iets van de band, gooit het naar de caissière toe en gilt 'zak in de stront met je kut producten' . Mijn reflexen zijn nog niet zo goed anders had ik haar arm gegrepen voor ze gooide. Ze is er al gillend en schreeuwend uitgegooid door de manager. De caissière was helemaal van slag dat arme ding.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Arme cassiere. Het zou je inderdaad maar gebeuren dat je zo iemand aan je kassa krijgt
quote:Hertjehertje schreef op 22 mei 2016 @ 09:15:

Ik ging in een rij staan, met een oudere meneer voor me. Die wat langzamer was met uitpakken van zijn kar. De kassamedewerker sprong achter zijn kassa vandaan om de oude man te helpen met z'n kar uitladen. Daarna riep hij een collega erbij om de man te helpen inladen. Ik vond dat echt fantastische service. Ik heb hem een compliment gegeven. 'Ach,' zegt hij, 'ik ben nog jong en meneer niet meer.'

Toen ik hem uitlegde dat ik mijn zware tassen niet naar de auto kon tillen omdat ik een baby in mijn buik heb, kreeg ik een verontschuldiging, en mijn euro terug. Dat dan weer wel. Maar wat een asociaal gedrag, vooral omdat het niet gecorrigeerd werd door zijn ouders.Sjeezus het lijkt wel of kinderen steeds brutaler worden.
quote:Sommar schreef op 22 mei 2016 @ 09:44:

Arme cassiere. Het zou je inderdaad maar gebeuren dat je zo iemand aan je kassa krijgtIk had het echt met haar te doen. Jong meisje denk 16/17 jaar oud en had haar nog niet eerder gezien dus denk dat ze nog niet zo heel lang er werkt.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Kia-Ora schreef op 22 mei 2016 @ 09:42:

Ik heb er ook weer eentje hoor . Sta in de super met een zwaar mandje en de persoon voor me is klaar maar geen beurtbalkje erachter zetten. En ook niet een stap naar voren gaan maar achteraan de band blijven staan terwijl de persoon voor haar al afgerekend heeft dus plek zat. Ik vraag haar, wilt u een stapje naar voren zetten? Dan kan ik mijn mandje erop zetten, deze is nogal zwaar. Dit weigerde ze, haar reactie, ik maak zelf wel uit of en wanneer ik naar voren loop . Dus ik heb mijn mandje om haar heen erop gezet (over de mandjes op de vloer aan het einde van de kassa heen hangend) en begon met uitpakken. Dit vond ze vervelend genoeg om toch een stap naar voren te doen. Als ik klaar ben pak ik twee balkjes en ze begint toch te schreeuwen . Waar ik het gore lef vandaan haal om me zo te gedragen? Twee balkjes was onnodig etc. Ik was asociaal en ongeduldig en meer van die bladiebladiebla.

Dus ik spreek haar kalm aan en verzoek haar niet zo tegen me te schreeuwen, dat het nergens voor nodig is. Waarop ze zo pissig wordt dat ze de caissière aankijkt en haar vraagt in te grijpen?!? Die zegt met trillende stem, mevrouw wilt u ophouden met schreeuwen, de dame achter u heeft niets verkeerd gedaan. Ze pakt iets van de band, gooit het naar de caissière toe en gilt 'zak in de stront met je kut producten' . Mijn reflexen zijn nog niet zo goed anders had ik haar arm gegrepen voor ze gooide. Ze is er al gillend en schreeuwend uitgegooid door de manager. De caissière was helemaal van slag dat arme ding.

Bizar.

Dat mens was dus sowieso al zwaar chagerijnig.

Dus ik spreek haar kalm aan en verzoek haar niet zo tegen me te schreeuwen, dat het nergens voor nodig is. Waarop ze zo pissig wordt dat ze de caissière aankijkt en haar vraagt in te grijpen?!? Die zegt met trillende stem, mevrouw wilt u ophouden met schreeuwen, de dame achter u heeft niets verkeerd gedaan. Ze pakt iets van de band, gooit het naar de caissière toe en gilt 'zak in de stront met je kut producten' . Mijn reflexen zijn nog niet zo goed anders had ik haar arm gegrepen voor ze gooide. Ze is er al gillend en schreeuwend uitgegooid door de manager. De caissière was helemaal van slag dat arme ding.Jemig
Die vrouw had overduidelijk haar dag niet!

Kon jij, de caissière, de winkel, de hele wereld niets aan doen.
quote:Kia-Ora schreef op 22 mei 2016 @ 09:48:

[...]

Ik had het echt met haar te doen. Jong meisje denk 16/17 jaar oud en had haar nog niet eerder gezien dus denk dat ze nog niet zo heel lang er werkt.Dat arme kind is meteen geshockeerd voor de rest van haar kassa carrière
quote:Troeteltje schreef op 22 mei 2016 @ 09:59:

Die vrouw had overduidelijk haar dag niet!

Kon jij, de caissière, de winkel, de hele wereld niets aan doen.Inderdaad wat een tokkie zeg
Kia-Ora wat een ontzettend asociale vrouw zeg! Gooien met producten, voor je het weet heb je een meloen naar je hoofd of iets anders zwaars.

Ik heb ook weer wat meegemaakt.

Kruidvat.

Bij de KV hebben ze een inpaktafel vlakbij de kassa. Net toen ik afrekende klonk er een donderend geraas van jewelste in die hoek. Ik zie dat een Kruidvatmedewerkster naar de tafel toeloopt en de twee dames die er stonden, aanspreekt en vraagt of alles goed gaat. Een dame zit gehurkt en het meisje dacht dat de vrouw gevallen was. Begint die gehurkte dame toch te blèren naar het arme kind; ze zat gehurkt en zag dat eruit alsof ze gevallen was brul brul brul...

Het arme kind was helemaal beduusd.

Ik heb opgemerkt dat het meisje het hulpvaardig bedoelde en zich zorgen maakte en dat de mevrouw niet zo onvriendelijk moest zijn.

*iets met blikken en doden*

Hema.

Ik ga met een vriendin een kopje thee drinken. Ik pak een kaasbroodje en een bakje fruit en loop naar de kassa. De mevrouw groet mij, ik groet terug, ze vraagt of ik nog iets wens. Dus ik verzoek om twee thee en geef aan dat ik ook een kaasbroodje heb en een beker fruit. Het is nl lastig zichtbaar vanaf hun kassa op zo'n dienblad, ze moeten altijd over de kassa heen hangen.

Zegt ze: "Je meent het?" Het klonk ook echt onvriendelijk, niet grappig bedoeld.

Ik heb haar alleen maar merkwaardig aangestaard waarop ze met een rood hoofd ging afrekenen.

Echter, toen ik terugliep zag ik dat de beker een datum van de dag ervoor had.

Dus ik loop terug en meld dat de beker van gisteren is qua houdbaarheidsdatum. De caissière zegt daarop: oh ik heb vanochtend nog alle bekers nagelopen op datum. Ik beet op mijn tong maar de knul die na mij was niet en die riep "Je meent het!"

Sorry, maar ik schoot onbedaarlijk in de lach.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Sommar schreef op 22 mei 2016 @ 09:44:

Arme cassiere. Het zou je inderdaad maar gebeuren dat je zo iemand aan je kassa krijgt+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dus ik spreek haar kalm aan en verzoek haar niet zo tegen me te schreeuwen, dat het nergens voor nodig is. Waarop ze zo pissig wordt dat ze de caissière aankijkt en haar vraagt in te grijpen?!? Die zegt met trillende stem, mevrouw wilt u ophouden met schreeuwen, de dame achter u heeft niets verkeerd gedaan. Ze pakt iets van de band, gooit het naar de caissière toe en gilt 'zak in de stront met je kut producten' . Mijn reflexen zijn nog niet zo goed anders had ik haar arm gegrepen voor ze gooide. Ze is er al gillend en schreeuwend uitgegooid door de manager. De caissière was helemaal van slag dat arme ding.Mag ik even melden dat ik het heel goed van dat meisje dat ze het voor jou op neemt. Dat zal echt niet makkelijk zijn geweest.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:pejeka schreef op 21 mei 2016 @ 01:11:

De beste tactiek is: gewoon blijven staan waar je staat. De meeste mensen rennen als een gek naar de nieuw geopende kassa, en 9 van de 10 keer ben jij dan gewoon eerder aan de beurt bij de kassa waar je al stond omdat iedereen zich nu staat te verdringen bij kassa 6 die net open is gegaan

Zo doe ik het ook. Leuk om te zien hoe anderen zich de benen uit het lijf rennen met een sjagerijnige kop

Als ik 8+ uur heb gewerkt en 3 uur in het OV heb gezeten dan kunnen die 30 seconden die ik langer moet wachten er ook nog wel bij, adem in adem uit...
quote:soetkees schreef op 25 mei 2016 @ 10:37:

Ik beet op mijn tong maar de knul die na mij was niet en die riep "Je meent het!"Bonuspunten voor hem!
niet interessant dus....
Vanmorgen stond een man met z'n rollator aan de trap van de super (zit op -1) en ik vroeg of ik hem naar beneden kon helpen. De lift bleek al heel de week stuk maar hij had liever iemand van het personeel om hem naar beneden te helpen, dus heb binnen iemand aangesproken. Kwam de man later in de winkel tegen en hij zei dat hij er al een tijdje stond, niet goed hulp durfde vragen omdat hij nog maar net met een rollator liep (knieoperatie, hij was nog relatief jong) en dat ik de eerste was die zelf aanbood hem te helpen.

Geen egopost-intentie, maar wel dat mensen blijkbaar niet meer letten op andere mensen in hun omgeving...
quote:dianaf schreef op 25 mei 2016 @ 10:54:

[...]

Mag ik even melden dat ik het heel goed van dat meisje dat ze het voor jou op neemt. Dat zal echt niet makkelijk zijn geweest.Ja! Hulde. Ik heb me eens erg in de steek gelaten gevoeld door een caissiere bij het Kruidvat. Ik wilde iets hebben wat achterin gehaald moest worden door haar collega. Ik zei: 'Help de mensen achter mij maar vast, anders houd ik de boel zo op'. Dus ik doe een stapje naar links. Wachten duurt lang. Op het moment dat de collega terug is met mijn product, laat de caisierre mij afrekenen. Dit tot zeer grote onvrede van twee Tokkies in de rij, die denken dat ik voordring en keihard door de zaak roepen dat ik 'op een Turkse (???) manier' in de rij sta. Nou, de caissiere zegt niets ter verdediging van mij, hoor. Ik was zo beduusd dat ik daar ook niets van heb gezegd, maar had daar achteraf wel spijt van.
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven