Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Lotte35 schreef op 02 oktober 2015 @ 10:55:

[...]

Oh bah, wat irritant.

Ik trof gisteren in het koekschap weer een pak vla aan, wat iemand blijkbaar 'toch niet hoefde'.

Asociale lui toch.

Ik vond pageleden een biefstuk tussen de appels, echt waar is je fatsoen om dat niet even terug te leggen als je het niet meer blieft. Heb het wel tegen een medewerker gezegd, ik hoop niet dat hij hem weer teruggelegd heeft in het vleesvak....

In "mijn" AH kom je werkelijk overal lege koffiebekertjes tegen tussen de producten, dat heb ik ook gemeld bij de klantenservice.

Hopelijk doen ze er iets mee, want ze zijn soms ook nog halfvol en kletteren dan leeg als je een pak hagelslag probeert te pakken.
quote:runningbaleys schreef op 02 oktober 2015 @ 09:05:

[...]

Is dat toevallig de gele supermarkt? Daar zie ik ook wel vaak dat dingen er niet zijn. Maar vanochtend heb ik me wel even verbaasd.

In alle vroegte (winkel net open) liep er een meneer bij medewerkers te klagen dat bepaalde frisdrank er niet was. En misschien nog wel meer dingen, dat kreeg ik niet helemaal mee. Eind van het liedje was dat hij de boodschappen die hij wel had gratis kon meenemen. Dat was niet een paar spulletjes.

Je zou kunnen zeggen goede service, maar ik vond het lichtelijk overdreven en niet helemaal relevant. Dan hadden ze beter alleen de produkten die er niet waren later gratis kunnen geven, eventueel nog met thuisbezorging.Ik vind dat compleet van de pot gerukt. Jammerdebammer als het er een keer iets niet is. Het is helemaal doorgeslagen met die gratis producten. Dan krijg je dit dat mensen al steen en been gaan klagen als er iets niet is, en gecompenseerd willen worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben blij met "de gele supermarkt". Bij AH, er zijn er vijf in mijn nabije omgeving, grijp ik met de regelmaat van de klok ergens naast, bij de AH vestiging die vlak bij mijn moeder is idem en dat is echt geen AH to go. Bij "die gele" gebeurt dat vrijwel nooit.
verba volant, scripta manent.
quote:runningbaleys schreef op 02 oktober 2015 @ 09:05:

[...]

Is dat toevallig de gele supermarkt? Daar zie ik ook wel vaak dat dingen er niet zijn. Maar vanochtend heb ik me wel even verbaasd.

In alle vroegte (winkel net open) liep er een meneer bij medewerkers te klagen dat bepaalde frisdrank er niet was. En misschien nog wel meer dingen, dat kreeg ik niet helemaal mee. Eind van het liedje was dat hij de boodschappen die hij wel had gratis kon meenemen. Dat was niet een paar spulletjes.

Je zou kunnen zeggen goede service, maar ik vond het lichtelijk overdreven en niet helemaal relevant. Dan hadden ze beter alleen de produkten die er niet waren later gratis kunnen geven, eventueel nog met thuisbezorging.Ze wilden natuurlijk zo snel mogelijk van die zeikerd af zijn
quote:paper-clip schreef op 02 oktober 2015 @ 13:11:

[...]

Ik vond pageleden een biefstuk tussen de appels, echt waar is je fatsoen om dat niet even terug te leggen als je het niet meer blieft. Heb het wel tegen een medewerker gezegd, ik hoop niet dat hij hem weer teruggelegd heeft in het vleesvak....

In "mijn" AH kom je werkelijk overal lege koffiebekertjes tegen tussen de producten, dat heb ik ook gemeld bij de klantenservice.

Hopelijk doen ze er iets mee, want ze zijn soms ook nog halfvol en kletteren dan leeg als je een pak hagelslag probeert te pakken.Dat snap ik dan wel weer. Die koffie is echt niet te zuipen.
quote:aviv_13 schreef op 02 oktober 2015 @ 13:04:

Misschien was dat gebeurd met de boerenkool die ik gisteren wilde eten, buiten de koeling gestaan!

Ik had de boerenkool vers gekocht bij die gele supermarkt. Toen ik die zak openmaakte kwam me er toch een stank uit! Gelukkig werd het GFT afval vandaag opgehaald, want die zak is regelrecht in de container beland voordat ik over mijn nek ging.

Op de achterkant van de zak stond dat je je geld terugkrijgt als je niet tevreden bent (het niet te vreten is) maar ik ga niet met een open stinkzak weer helemaal terug naar de supermarkt, dan ben ik al 3x niet goed geworden voordat ik die zak weer heb ingeleverd.

De keuken stonk nog zeker 10 minuten nadat de boerenkool eruit verwijderd was.

En dat je dan terug gaat naar de winkel met je stinkzak, een nieuwe krijgt en die thuis blij openmaakt: weer een stinkzak
quote:MarianneDavids schreef op 02 oktober 2015 @ 13:31:

Ik ben blij met "de gele supermarkt". Bij AH, er zijn er vijf in mijn nabije omgeving, grijp ik met de regelmaat van de klok ergens naast, bij de AH vestiging die vlak bij mijn moeder is idem en dat is echt geen AH to go. Bij "die gele" gebeurt dat vrijwel nooit.Ik grijp echt bijna nooit mis bij de AH. 2 keer per jaar is veel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 02 oktober 2015 @ 13:28:

[...]

Ik vind dat compleet van de pot gerukt. Jammerdebammer als het er een keer iets niet is. Het is helemaal doorgeslagen met die gratis producten. Dan krijg je dit dat mensen al steen en been gaan klagen als er iets niet is, en gecompenseerd willen worden.

Inderdaad. Belachelijk zeg.

Dan zijn er altijd mensen die hopen dat hun potje Calvé er niet is en dan zo blijven zeiken dat ze de rest van de kar gratis krijgen

Rare vorm van klantenservice ook. Ben dan gewoon zo attent om die missende producten na te sturen ofzo of geef een belletje wanneer de producten er wel zijn en eventueel een korting ofzo, als je dan toch zo klantvriendelijk wil zijn. Maar een hele kar gratis weggeven omdat er 1 of 2 producten niet op voorraad zijn, slaat in mijn ogen echt nergens op.
quote:Lotte35 schreef op 02 oktober 2015 @ 10:55:

[...]

Oh bah, wat irritant.

Ik trof gisteren in het koekschap weer een pak vla aan, wat iemand blijkbaar 'toch niet hoefde'.

Asociale lui toch.

Aso is dat ja.

Ik trof gisteren ook worst tussen de cola aan. Leg het gewoon terug zeg en zeker met vershoudproducten.

Net trouwens wel weer even geërgerd

Oma en ik staan voor de snoepschap, zo dicht erop dat je er niet meer voor langs kan zeg maar (oma is dol op snoepen en ik doe elke week met haar de boodschappen). Komt er zo'n oude brompot die met zijn hele arm voor mijn gezicht gaat om iets te pakken. Sjongejonge, vraag dan gewoon effe of je erbij mag. Eikel.
In dat soort gevallen zeg ik altijd: "ja, natuurlijk mag u er wel even bij"...

Op een overdreven vriendelijke toon...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:paper-clip schreef op 02 oktober 2015 @ 13:11:

[...]

Hopelijk doen ze er iets mee, want ze zijn soms ook nog halfvol en kletteren dan leeg als je een pak hagelslag probeert te pakken.

Koffiebekertjes is inderdaad onfatsoenlijk gedrag.

Die biefstuk tussen de colaflessen: dat doen mensen echt niet expres. Dat zijn gewoon 'mandjes-klanten': Mandje halfvol, een paar zware dingen onderin willen doen, wat lichte dingen eruit halen en even parkeren in een schap, zware dingen pakken en erin leggen, en dan weglopen. En dan je thuis wanhopig afvragen waarom je je toch echt kunt herinneren dat je een biefstuk uit de koeling hebt gehaald, maar die niet in je tas zit.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Vera8 schreef op 02 oktober 2015 @ 14:13:

Op een overdreven vriendelijke toon...

Ja dat doe ik ook weleens, maar ja nu inderdaad niet

Mijn oma leunt altijd op het karretje, zij duwt het karretje dus voort. Ik trek het karretje altijd een beetje lichtjes voort omdat ze erg traag loopt. Ik loop dus aan de voor/zijkant. Hoe vaak we wel niet worden afgesneden door moeders met een buggy of kinderwagen. Meestal zucht ik dan heel hard en overdreven

Ik herinner me trouwens dat ik wel een keer tegen iemand zei dat ze 'er wel bij mocht'. Was jaren geleden in de Primark. Ik sta voor een rek wat te bekijken en 2 asovrouwen duwen me gewoon aan de kant. Toen kreeg IK de volle lading omdat IK had moeten zien dat ZIJ erbij wilden

Ook al zou ik dat zien, IK sta daar op dat moment toch ook wat te bekijken, waarom zou ik dan weg moeten gaan omdat er 2 anderen voorbij komen? Maar goed, die 2 waren sowieso aso want later kwam ik ze in de winkel weer tegen en toen begonnen ze weer te zeiken over dat voorval.

Maar ja ook weleens een grote bek gehad van een echt Utrechts volksmens. Zij trekt iets uit mijn handen (wat ik aan het bekijken was) en vervolgens was ik het kutwijf toen ik zei dat ik dat niet normaal vond. En toen werd ik ook nog uitgemaakt voor chagrijnig mens en ze hadden medelijden met mijn man, dat die zo'n zuurpruim als vrouw had

Waren moeder en dochter en die bleven ook doorgaan. Terwijl ik al lang weer ergens anders in de winkel stond. Heel vreemd.

En jaren geleden op een beurs: ik stond met mijn moeder schoenen te bekijken. Althans, mijn moeder liet mij schoenen zien die zij wilde kopen. Staat er aan de andere kant een vrouw tegen mij aan te duwen. Eerst denk je nog dat je het verbeeld, maar nee, ze stond echt te duwen. Een beetje lichtjes maar toch, ze deed het echt! Ik keek haar eerst heel verbaasd aan en toen dat niet hielp, vroeg ik wat er aan de hand was. Ja, ik kon toch zelf ook wel zien dat zij erbij moest?? Ik heb gereageerd dat ze dat gewoon kon vragen aangezien ze een Hollandse mond had en dat ik hier niet van gediend was.

Sommige mensen vertonen echt heeeeeel raar gedrag.
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaarom nemen mensen krijsende peuters toch mee naar de Action?

En om de één of andere bizarre manier is dat dus altijd bij de Action. Ik snap dat je je koter niet altijd ergens kan stallen en dat het als moeder ook érg genant is als je peuter net een tantrum krijgt als je in de winkel loopt, maar op de één of andere manier hebben ze er patent op bij de Action.

En ook patent op moeders die de krijsende peuter dan gewoon lekker laten krijsen en rustig verder winkelen.

Je zal maar werken bij de Action trouwens
668, the neighbour of the Beast
Oh, en ik stond vandaag in de rij bij de Aldi gesandwiched tussen twee mensen die het niet zo nauw namen met persoonlijke ruimte.

Meneer voor mij in de rij schoot niet op, bleef belachelijk lang staan, en de mevrouw achter mij duwde me bijna letterlijk tegen die meneer voor me aan, kwam echt veeeeeel te dichtbij staan.

Yuk!
ik heb ontdekt dat als je op woensdag of vrijdag boodschappen gaat doen dat het dan drukker is met krijsende peuters. Iets met parttime werkende mama's die allemaal op woensdag en vrijdag vrij hebben en dan dus lekker gezellig met hun peuter gaan winkelen.

Ik had op werkdagen altijd opvang tot 5 uur, maar was vaak om 4 uur al klaar, dan ging ik in dat uurtje gewoon winkelen, veel beter.
Ik werk praktisch naast de action dus kom daar heel regelmatig, maakt hier niet uit qua dag :(
quote:Vera8 schreef op 02 oktober 2015 @ 14:13:

Op een overdreven vriendelijke toon...Oh ja, heerlijk is dat.
quote:Marels schreef op 02 oktober 2015 @ 16:12:

maar op de één of andere manier hebben ze er patent op bij de Action.

Ik heb een beetje een haat-liefdeverhouding met de Action.

Aan de ene kant vind ik het er zalig, omdat ze zulke heerlijke spulletjes hebben voor een habbekrats.

Aan de andere kant wil ik, als ik er naar binnen loop, me op de grond werpen en krijsen als een klein kind, want het is er altijd zo drúk! En dan die afgrijselijk felle TL-verlichting, die mijn ingebouwde lichtsensoren tart (ik ben nogal gevoelig voor dat soort prikkels, ik heb het ook als ik een filiaal van Zeeman betreed).

Afijn, misschien hebben die kindertjes daar óók wel last van
Ik stond overduidelijk in de verkeerde rij. Ik schoof netjes aan, en zette er twee flessen cola op. Die pasten er nog net op, want de band was nog niet doorgelopen.

Eerste lastpak was iemand met 100 euro biljet, dat moest gewisseld worden.

Tweede lastpak meende een heel betoog te moeten houden over een fles sap tegen de caissière..

Derde lastpak begon te zeuren dat iets in de aanbieding was, thee geloof ik, maar dat haar favoriete smaak niet meer in het vak stond.

En al dit tijd liep de band niet door.

Ik heb dus gezegd: jongens, ik ga naar een andere kassa. Als ik wil praten ga ik wel naar een psycholoog.

Ik heb mijn flessen gepakt en ben naar een andere kassa gegaan.

Ik was al klaar met afrekenen, naar auto brengen etc en de kar terugbrengen naar de winkel en toen waren de mensen voor mij nog niet klaar met afrekenen. Pffffff.
quote:soetkees schreef op 02 oktober 2015 @ 18:21:

Ik heb dus gezegd: jongens, ik ga naar een andere kassa. Als ik wil praten ga ik wel naar een psycholoog.

En wat vonden ze daarvan?
quote:handigmetgeld schreef op 02 oktober 2015 @ 14:20:

[...]

Koffiebekertjes is inderdaad onfatsoenlijk gedrag.

Die biefstuk tussen de colaflessen: dat doen mensen echt niet expres. Dat zijn gewoon 'mandjes-klanten': Mandje halfvol, een paar zware dingen onderin willen doen, wat lichte dingen eruit halen en even parkeren in een schap, zware dingen pakken en erin leggen, en dan weglopen. En dan je thuis wanhopig afvragen waarom je je toch echt kunt herinneren dat je een biefstuk uit de koeling hebt gehaald, maar die niet in je tas zit.

Of klierende koters. Toen die van mij nog klein waren en hun zin niet kregen gooiden ze in een onbewaakt ogenblik bijv. een blok kaas uit de kar tussen de hagelslag.

En man en ik maar bekvechten dat hij/zij de kaas vergeten was of had laten liggen in de kar....
quote:Fenrir-Greyback schreef op 02 oktober 2015 @ 18:23:

[...]

En wat vonden ze daarvan?

De mensen voor mij - die dus nog niet afgerekend waren toen ik met de kar terugkwam - gaven mij groot gelijk, maar mopperden dat er teveel boodschappen al op de band lagen, anders deden ze hetzelfde.

De mensen achter mij vertrokken ook inmiddels en de mensen voor het echtpaar voor mij en de caissière hadden het te druk met zeuren over thee, sap en geld wisselen.
Ik heb vaak één irritant persoon die tegelijk met mij de hele winkel doorloopt. Bij het eerste schap staan we elkaar al in de weg en dat blijft dan ook zo. Zal wel aan mij liggen maar ik denk vaak .. Grrr komt ze weer...

( het zijn altijd vrouwen )
quote:Lotte35 schreef op 02 oktober 2015 @ 17:09:

[...]

Ik heb een beetje een haat-liefdeverhouding met de Action.

Aan de ene kant vind ik het er zalig, omdat ze zulke heerlijke spulletjes hebben voor een habbekrats.

Aan de andere kant wil ik, als ik er naar binnen loop, me op de grond werpen en krijsen als een klein kind, want het is er altijd zo drúk! En dan die afgrijselijk felle TL-verlichting, die mijn ingebouwde lichtsensoren tart (ik ben nogal gevoelig voor dat soort prikkels, ik heb het ook als ik een filiaal van Zeeman betreed).

Afijn, misschien hebben die kindertjes daar óók wel last van

Voor ik de Action in ga haal ik altijd diep adem en zet ik mijn zen-modus aan.

Werkt geweldig, want dan loop ik volstrekt zen door de Action en maak ik me nergens druk om. En dan is het dubbel leuk om te kijken hoe alle andere mensen zich wel groen en geel ergeren.

En idd, haat-liefde verhouding. Geweldige prullaria voor bijna niks maar altijd veel te druk, altijd overal dozen en vakkenvullers, krijsende koters, huisvrouwen die de gangpaden blokkeren en veeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel te druk.

Maar toch ist fijn, de Action :P

Moet ook wel zeggen dat de Action bij mijn werk extreem dramatisch is. In een achterstandswijk, veel allochtonen (wat op zich niet uit maakt, maar hoger percentage huisvrouwen en dus meer krijsende peuters )

En extreeeeeeeeeem druk, mijn Action. Maar toch he
quote:soetkees schreef op 02 oktober 2015 @ 18:21:

Ik stond overduidelijk in de verkeerde rij. Ik schoof netjes aan, en zette er twee flessen cola op. Die pasten er nog net op, want de band was nog niet doorgelopen.

Eerste lastpak was iemand met 100 euro biljet, dat moest gewisseld worden.

Tweede lastpak meende een heel betoog te moeten houden over een fles sap tegen de caissière..

Derde lastpak begon te zeuren dat iets in de aanbieding was, thee geloof ik, maar dat haar favoriete smaak niet meer in het vak stond.

En al dit tijd liep de band niet door.

Ik heb mijn flessen gepakt en ben naar een andere kassa gegaan.

Ik was al klaar met afrekenen, naar auto brengen etc en de kar terugbrengen naar de winkel en toen waren de mensen voor mij nog niet klaar met afrekenen. Pffffff.

Probeer de zen-modus

Geloof me, het helpt

Zulke dingen maak ik me dan weer niet druk om dus. Of ik ga gewoon naar de andere kassa, of ik wacht lijdzaam af / maak een praatje met de bejaarde voor / achter mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven