Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Daantje1970 schreef op 04 oktober 2015 @ 10:18:

[...]

Ik parkeer eigenlijk altijd achteruit en ik vind dat daar bij rijlessen veel meer aandacht aan besteed zou moeten worden. Het is zoveel makkelijker als je wegrijdt, want je hebt veel meer overzicht. Maar zo vaak hoor ik mensen zeggen dat is zoveel gedoe en dan moeten er mensen wachten als ik achteruit parkeer. Net alsof de mensen niet hoeven te wachten als je achteruit eruit rijdt. En het gedoe eromheen snap ik niet. Het parkeren achteruit is makkelijker want je draaicirkel is kleiner en als je wegrijdt zie je veel meer. Hoe je ook parkeert, je moet op een gegeven moment achteruit rijden. Dan is het toch veel makkelijker als je dat met inparkeren doet?Bij ons winkelcentrum hebben ze schuine parkeervakken geïntroduceerd. Daar moet je dus vooruit inparkeren. Heel irritant.
quote:Daantje1970 schreef op 04 oktober 2015 @ 10:18:

[...]

Ik parkeer eigenlijk altijd achteruit en ik vind dat daar bij rijlessen veel meer aandacht aan besteed zou moeten worden. Het is zoveel makkelijker als je wegrijdt, want je hebt veel meer overzicht. Maar zo vaak hoor ik mensen zeggen dat is zoveel gedoe en dan moeten er mensen wachten als ik achteruit parkeer. Net alsof de mensen niet hoeven te wachten als je achteruit eruit rijdt. En het gedoe eromheen snap ik niet. Het parkeren achteruit is makkelijker want je draaicirkel is kleiner en als je wegrijdt zie je veel meer. Hoe je ook parkeert, je moet op een gegeven moment achteruit rijden. Dan is het toch veel makkelijker als je dat met inparkeren doet?

Er zijn ook genoeg situaties dat achteruit inparkeren niet handig is. Denk aan bijvoorbeeld een kinderwagen willen/moeten pakken uit de achterbak. Als er geen stoep of lage bosjes achter het parkeervak zit, kan ik over het algemeen niet meer bij de kinderwagen als ik achteruit inparkeer. Heb wel een vrij grote auto, dus moet ivm uitsteken van de voorkant wel altijd goed achteruit parkeren...

Overigens parkeer ik inderdaad vanwege die grote auto het liefst achteruit in ook ivm beter overzicht.
Ik parkeer bij voorkeur gewoon vooruit in.

Boodschappen achterin de auto doen vind ik handiger als ik niet met mijn krat en tassen tussen 2 geparkeerde auto's door moet.
quote:citronella schreef op 04 oktober 2015 @ 16:55:

Gisteren nog fijne ergernis in een warenhuis. Bij de klantenservice 2 balies open en ervoor 1 lange rij, iets van 8 mensen ofzo. Iedereen sluit aan in die ene rij, behalve 1 vrouw die als laatste aan komt lopen, die gaat bij de 2e kassa staan recht achter de klant die op dat moment geholpen werd. De mensen in de rij zeggen dat ze in de rij moet gaan staan omdat het 1 rij is voor 2 balies.. De kassamedewrkers zeggen dat ze in die ene rij moet gaan staan. Maar nee hoor, mevrouw is het er niet mee eens en gaat de winkelmanager halen die vervolgens nogmaals moet uitleggen waarom ze in die ene rij moet gaan staan. En ondertussen maar blijven mopperen he, dat het toch niet normaal is enzo, dat ze niet bij die korte rij mag gaan staan. Doos.Ik zou niet zo gaan mopperen, maar normaal vind ik het inderdaad ook niet. Als je één rij wil voor meerdere balies, moet je het ook zo inrichten. Nu zie het de ene met verschillende rijen bij de verschillende balies. Dan weer één rij voor meerdere balies, en dat kan zomaar per rij verschillen. Zet een bordje neer waarop staat dat je één rij moet vormen voor alle balies, of doe het zoals in Engeland. Maar de halfbakken manier zoals ik het hier vaak ziet, geeft alleen maar verwarring.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Vandaag een boze mevrouw in de Hema.

Ze had iets gekocht dat tijdens een aanbiedingsperiode was, maar het paste niet, dus ze bracht het terug. Gewoon binnen de garantietermijn.

Maar ze had met een of andere cadeaukaart betaald en vroeg hoe eea. nou zat met geld teruggeven. Het kassameisje begreep er helemaal geen zak van en ging de halve winkel rondvragen.

Ondertussen was de mevrouw aan het mopperen: ze was al laat, moest op visite en het kassameisje ging over de aanbieding vragen maar dat was haar vraag niet en ze wist ook wel dat de aanbieding inmiddels over was.

En ja hoor, kassameisje terug: de aanbieding geldt niet meer.

De vrouw: ja, dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Waarom ga je nou de hele winkel rondrennen om mij iets te vertellen wat ik niet vraag.

Ik heb het vervolg niet meer meegekregen want manlief riep mij, maar ik vrees dat het niet meer goed gekomen is tussen die twee.
quote:IBAOHI schreef op 04 oktober 2015 @ 19:56:

[...]

Ik zou niet zo gaan mopperen, maar normaal vind ik het inderdaad ook niet. Als je één rij wil voor meerdere balies, moet je het ook zo inrichten. Nu zie het de ene met verschillende rijen bij de verschillende balies. Dan weer één rij voor meerdere balies, en dat kan zomaar per rij verschillen. Zet een bordje neer waarop staat dat je één rij moet vormen voor alle balies, of doe het zoals in Engeland. Maar de halfbakken manier zoals ik het hier vaak ziet, geeft alleen maar verwarring.Het is ook niet altijd meteen in iedere winkel duidelijk maar als zowel de klanten in de rij als de kasssamedewerkster je verzoeken in die ene rij plaats te nemen omdat er gewerkt wordt met 1 rij dan laat dat aan duidelijkheid niets te wensen over toch. Beetje raar om te denken dat die 8 klanten en die 2 kassamedewerker die dame voor laten gaan omdat zij niet wenste plaats te nemen in die ene rij. Nou ja, ik heb mijn fijne portie winkel ergernis wel weer gehad.
Ik kan sowieso niet achteruit inparkeren maar bij een supermarkt is dat ook niet heel handig hoor, ik wil mijn winkelkar bij de achterbak vd auto parkeren om alles in te laden, dat gaat niet als je achteruit ingeparkeerd staat. Bij het wegrijden is het wel veiliger overigens want ik heb wel eens een aanrijding gehad om ik tegelijk met een andere auto achteruit het parkeervak uit stak.

De supermarkt waar ik heen ga heeft sowieso hele krappe schuine parkeerplaatsen en totaal geen manoevreer ruimte om welke draai dan ook te maken.
quote:soetkees schreef op 04 oktober 2015 @ 20:50:

Vandaag een boze mevrouw in de Hema.

Ze had iets gekocht dat tijdens een aanbiedingsperiode was, maar het paste niet, dus ze bracht het terug. Gewoon binnen de garantietermijn.

Maar ze had met een of andere cadeaukaart betaald en vroeg hoe eea. nou zat met geld teruggeven. Het kassameisje begreep er helemaal geen zak van en ging de halve winkel rondvragen.

Ondertussen was de mevrouw aan het mopperen: ze was al laat, moest op visite en het kassameisje ging over de aanbieding vragen maar dat was haar vraag niet en ze wist ook wel dat de aanbieding inmiddels over was.

En ja hoor, kassameisje terug: de aanbieding geldt niet meer.

De vrouw: ja, dat had ik je ook wel kunnen vertellen. Waarom ga je nou de hele winkel rondrennen om mij iets te vertellen wat ik niet vraag.

Ik heb het vervolg niet meer meegekregen want manlief riep mij, maar ik vrees dat het niet meer goed gekomen is tussen die twee.Klinkt als mijn Hema Daar werkt een dame (geen kassa'meisje' meer) die echt het buskruit niet heeft uitgevonden. Gottegottegot, daar raak zelfs ik van uit mijn Zen. Ik heb even geen voorbeelden paraat, maar als ik die dame zie staan ga ik als het even kan naar een andere kassa. Oh, ik weet er toch een. Ik had laatst iets wat ik kwam ruilen. Was een actie-artikel (wist ik niet), en bij ruilen gaat dat dan ook tegen de actieprijs, ook al is de actieweek voorbij. Ze heeft dus 10 minuten staan klooien en intussen had ze al vijf verschillende opties hoe we dit enorme probleem gingen oplossen. Je zou toch denken dat zoiets wel vaker voorkomt.
quote:MinkeDeWit schreef op 04 oktober 2015 @ 21:43:

[...]

Klinkt als mijn Hema Daar werkt een dame (geen kassa'meisje' meer) die echt het buskruit niet heeft uitgevonden. Gottegottegot, daar raak zelfs ik van uit mijn Zen. Ik heb even geen voorbeelden paraat, maar als ik die dame zie staan ga ik als het even kan naar een andere kassa. Oh, ik weet er toch een. Ik had laatst iets wat ik kwam ruilen. Was een actie-artikel (wist ik niet), en bij ruilen gaat dat dan ook tegen de actieprijs, ook al is de actieweek voorbij. Ze heeft dus 10 minuten staan klooien en intussen had ze al vijf verschillende opties hoe we dit enorme probleem gingen oplossen. Je zou toch denken dat zoiets wel vaker voorkomt.Eindhoven?
quote:citronella schreef op 04 oktober 2015 @ 21:12:

Bij het wegrijden is het wel veiliger overigens want ik heb wel eens een aanrijding gehad om ik tegelijk met een andere auto achteruit het parkeervak uit stak.

Dit heb ik weleens zien gebeuren.

Volgens mij was er niet echt schade, maar ik vroeg me wel af wie dan de 'schuldige' is.

Geen van beide (of allebei) toch? Aangezien je allebei achteruit rijdt.

De parkeerplaats van AH hier is ook echt niet te doen.

Heel krap, en er wordt volop gefietst ook.

Ik parkeer altijd achteruit in, ook al is dat lastiger met boodschappen inladen.

Als je daar vooruit inparkeert, kom je er van je levensdagen niet meer weg.
omdat het niet op de openbare weg is ben je beiden 50/50 schuldig, al was ik de eerste die wegreed en reed hij tegen mij aan

zo heb ik me laten vertellen door de verzekeringsmaatschappij en ik hoop dat dat klopt anders betalen we al jaren onnodig te veel premie, want schade was er wel degelijk
quote:Lotte35 schreef op 04 oktober 2015 @ 21:59:

[...]

Dit heb ik weleens zien gebeuren.

Volgens mij was er niet echt schade, maar ik vroeg me wel af wie dan de 'schuldige' is.

Geen van beide (of allebei) toch? Aangezien je allebei achteruit rijdt.Ik heb het meegemaakt en je bent inderdaad allebei schuldig. Het was een hele suffe aanrijding, we keken allebei net op het verkeerde moment in de verkeerde spiegel en boem.
Ik verbaas me erover dat er (zoveel) mensen zijn die achteruit inparkeren moeilijk vinden. Volgens mij is het juist makkelijker dan vooruit omdat je draaicirkel kleiner is. Vooruit moet ik vaak wel twee keer steken, maar achteruit kan gewoon in een keer.
quote:citronella schreef op 04 oktober 2015 @ 21:12:

Ik kan sowieso niet achteruit inparkeren maar bij een supermarkt is dat ook niet heel handig hoor, ik wil mijn winkelkar bij de achterbak vd auto parkeren om alles in te laden, dat gaat niet als je achteruit ingeparkeerd staat. Bij het wegrijden is het wel veiliger overigens want ik heb wel eens een aanrijding gehad om ik tegelijk met een andere auto achteruit het parkeervak uit stak.

De supermarkt waar ik heen ga heeft sowieso hele krappe schuine parkeerplaatsen en totaal geen manoevreer ruimte om welke draai dan ook te maken.Als ik jou was, zou ik er een paar rijlessen tegenaan gooien....

[...]

Klinkt als mijn Hema Daar werkt een dame (geen kassa'meisje' meer) die echt het buskruit niet heeft uitgevonden. Gottegottegot, daar raak zelfs ik van uit mijn Zen. Ik heb even geen voorbeelden paraat, maar als ik die dame zie staan ga ik als het even kan naar een andere kassa. Oh, ik weet er toch een. Ik had laatst iets wat ik kwam ruilen. Was een actie-artikel (wist ik niet), en bij ruilen gaat dat dan ook tegen de actieprijs, ook al is de actieweek voorbij. Ze heeft dus 10 minuten staan klooien en intussen had ze al vijf verschillende opties hoe we dit enorme probleem gingen oplossen. Je zou toch denken dat zoiets wel vaker voorkomt.

Hier in het dorp is het hema personeel zo friggin langzaam dat zelfs het 'bliep' geluidje van het scan apparaat langzaam is...Onwaarschijnlijk zo langzaam als ze daar zijn. Heb vaak de neiging om de tasjes uit de handen te rukken en zelf alles in te pakken, te bliepen, af te slaan, niet dommig te kijken als me 20 cent aangeboden wordt omdat het bedrag 5,20 is en ik met 10 euro wil betalen...

Dat is een winkel waar ik me erger. Ik kom er zo weinig mogelijk.
Dus.
Ik parkeer ook altijd achteruit in. Het is alleen heel irritant als ik achteruit in ga steken, mijn richtingaanwijzer knippert (mijn achteruitrijlicht brandt dan ook) dat er dan iemand snel vooruit in parkeert op mijn plekje. Echt zo asociaal is dat. Ik zeg er wel altijd wat van en dan kijken ze je glazig aan, zeggen dat ze je niet hadden gezien!!! en lopen weg. Grrrrr.
quote:MinkeDeWit schreef op 04 oktober 2015 @ 22:13:

Ik verbaas me erover dat er (zoveel) mensen zijn die achteruit inparkeren moeilijk vinden. Volgens mij is het juist makkelijker dan vooruit omdat je draaicirkel kleiner is. Vooruit moet ik vaak wel twee keer steken, maar achteruit kan gewoon in een keer.

Ik vind achteruit ook veel makkelijker, maar ben dan weer een draak in fileparkeren.

Zo hebben we allemaal onze talenten, niet?

[...]

Klinkt als mijn Hema Daar werkt een dame (geen kassa'meisje' meer) die echt het buskruit niet heeft uitgevonden. Gottegottegot, daar raak zelfs ik van uit mijn Zen. Ik heb even geen voorbeelden paraat, maar als ik die dame zie staan ga ik als het even kan naar een andere kassa. Oh, ik weet er toch een. Ik had laatst iets wat ik kwam ruilen. Was een actie-artikel (wist ik niet), en bij ruilen gaat dat dan ook tegen de actieprijs, ook al is de actieweek voorbij. Ze heeft dus 10 minuten staan klooien en intussen had ze al vijf verschillende opties hoe we dit enorme probleem gingen oplossen. Je zou toch denken dat zoiets wel vaker voorkomt.

Ik heb wel eens bij de hema gehaf dat ik een aanbieding van 3 voor 10 euro kocht.

Het stond niet goed in het systeem en het kassameisje wist maar niet hoeveel het product per stuk moest kosten. Zelfs met een calculator kwam ze er niet uit.
quote:Lotte35 schreef op 04 oktober 2015 @ 22:28:

[...]

Ik vind achteruit ook veel makkelijker, maar ben dan weer een draak in fileparkeren.

Zo hebben we allemaal onze talenten, niet? Helaas bezit ik geen van die talenten, ik hou gewoon niet van parkeren.
quote:citronella schreef op 04 oktober 2015 @ 22:49:

Helaas bezit ik geen van die talenten, ik hou gewoon niet van parkeren.Maar jij kunt vast weer rijden als een béést!
quote:Lotte35 schreef op 04 oktober 2015 @ 23:24:

Maar jij kunt vast weer rijden als een béést! Volgens mij krijg ik daar beeld bij.
Niet geschoten is altijd mis
ik wil het niet weten denk ik
quote:boro_ schreef op 04 oktober 2015 @ 22:21:

[...]

Hier in het dorp is het hema personeel zo friggin langzaam dat zelfs het 'bliep' geluidje van het scan apparaat langzaam is...Onwaarschijnlijk zo langzaam als ze daar zijn. Heb vaak de neiging om de tasjes uit de handen te rukken en zelf alles in te pakken, te bliepen, af te slaan, niet dommig te kijken als me 20 cent aangeboden wordt omdat het bedrag 5,20 is en ik met 10 euro wil betalen...
quote:minnimouse schreef op 04 oktober 2015 @ 16:44:

[...]

Ik ook!

Laatst een litermaat bij de Action gekocht en wát ik ook probeerde, die sticker ging er niet af. Heb het ding uit frustratie maar helemaal weggesmeten Stickerverwijderaar kopen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven