Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 05 oktober 2015 @ 20:41:

[...]

Holy moly, hoe kom je aan een dergelijk biljet?Ik snap de winkelier wel maar ik snap die man ergens ook wel. Geld is geld.
quote:soetkees schreef op 05 oktober 2015 @ 20:41:

[...]

Holy moly, hoe kom je aan een dergelijk biljet?In Amsterdam willen er nog wel eens toeristen zijn die in het thuisland geld hebben laten omwisselen in euro's. Die komen ook regelmatig met biljetten van 200 of 500 aanzetten. Dat je zelfs in een 3e-wereldland tegenwoordig op elke hoek van de straat kunt pinnen, en in west-europa al helemaal, dat ontgaat sommigen, of misschien rekent hun bank daarvoor teveel kosten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Fenrir-Greyback schreef op 05 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

Oh dat geloof ik zo. In een grijs verleden (jaren 80) was ik zoals iedereen werkloos en op een goede dag vatte ik het plan op om bij de HEMA te gaan werken, want daar vroegen ze personeel. Zo gezegd zo gedaan, ik naar het Arbeidsbureau om me aan te melden, en ik kreeg een heuse rekentest voor mijn neus. De tester zou intussen gaan eten, maar hij had zijn broodje shoarma nog niet uitgepakt of ik stond al weer voor zijn neus met een foutloze rekentest. Zou je denken dat ik onmiddellijk aangenomen werd, maar niets was minder waar. Hij nam ze aan met een foutje of tien, en lieden als ik waren niet gewenst want te slim en dan zou ik vast alleen maar ruzie gaan maken met de baas . Waarop ik per kerende post in de bak 'onbemiddelbaar' verdween en maar vrijwilligerswerk ben gaan doen met behoud van uitkering want een mens moet tenslotte wat Dat doet de Hema tegenwoordig toch beter
Je bent zelf een theepot
quote:Lapjespoes27 schreef op 05 oktober 2015 @ 20:28:

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en vind dit een geweldig topic. Hilarisch soms.

Was net bij een van de goedkopere supermarkten. Voor mij stond een man met alleen een sixpack sinas. Hij wilde betalen met...een briefje van 500 euro. Meneer bleek geen Nederlands te spreken en in het Engels legde het meisje uit dat ze het briefje van 500 euro niet aan mocht nemen. Meneer werd boos en verliet zonder zijn sinas de winkel.Oh zo had ik ook eens een klant bij mij aan de kassa, eerste klant van de dag, boodschappenbedrag onder de 10 euro, komt ze met een briefje van 100 euro aan zetten (ik zag dat ze ook een briefje van 10 had). Sorry mevrouw deze kan ik nog niet wisselen, tja, dan ging ze wel naar de andere supermarkt.. Normaal was ik echt wel klantvriendelijk en wil ik echt wel meedenken door het alsnog om te wisselen, maar als je gewoon nog andere biljetten in je portemonnee hebt zitten..
quote:Starshine schreef op 06 oktober 2015 @ 17:01:

een tijdje geleden vertelde iemand hier over een man met een scootmobiel die luid toeterend door de winkel ging?

Welnu, vandaag was hij bij ons in de winkel.

Op de groente-afdeling kon hij niet gauw genoeg bij de ijsbergsla en dat liet hij middels de toeter weten (tering, wat een herrie geeft dat ding).

Ja, die 'iemand' was ik

Niet normaal toch, die toeter?

Alsof de hel is losgebroken.
quote:bieno schreef op 06 oktober 2015 @ 17:30:

[...]

Oh zo had ik ook eens een klant bij mij aan de kassa, eerste klant van de dag, boodschappenbedrag onder de 10 euro, komt ze met een briefje van 100 euro aan zetten (ik zag dat ze ook een briefje van 10 had). Sorry mevrouw deze kan ik nog niet wisselen, tja, dan ging ze wel naar de andere supermarkt.. Normaal was ik echt wel klantvriendelijk en wil ik echt wel meedenken door het alsnog om te wisselen, maar als je gewoon nog andere biljetten in je portemonnee hebt zitten..

Heb ik ook wel eens gehad. Zat ik achter de kassa, winkel net open, en komt iemand afrekenen. Bedrag van ongeveer 80 euro, en betalen met 500. Tja, de winkel waar ik werkte nam die gewoon aan, maar daar had ik natuurlijk geen wisselgeld voor. Dus ik de balie bellen (was vakantiekracht, en dan moet je dat doen), die met heel veel gemopper en gezeur naar de kluis, om een kwartier later terug te komen met wisselgeld.

En vervolgens boos op mij dat zij dat moesten doen. Tja, ik heb het beleid niet bedacht.
quote:bieno schreef op 06 oktober 2015 @ 17:30:

[...]

Oh zo had ik ook eens een klant bij mij aan de kassa, eerste klant van de dag, boodschappenbedrag onder de 10 euro, komt ze met een briefje van 100 euro aan zetten (ik zag dat ze ook een briefje van 10 had). Sorry mevrouw deze kan ik nog niet wisselen, tja, dan ging ze wel naar de andere supermarkt.. Normaal was ik echt wel klantvriendelijk en wil ik echt wel meedenken door het alsnog om te wisselen, maar als je gewoon nog andere biljetten in je portemonnee hebt zitten..Ik heb dat ook wel eens dat ik 5 euro met 50 'moet' afrekenen ook al heb ik ook nog 1 briefje van 10 in mijn portemonnee. Maar die heb ik dan nodig om de oppas later op de dag te betalen. En die aankoop van 5 euro was dan mijn laatste geplande aankoop van die dag. Dan betaal ik wel met die van 50, anders kan ik de oppas niet betalen of ik moet nog wat gaan kopen om die 50 euro te 'breken'.
voor de mensen die zich vervelen of geen ergenissen zien in de supermarkt op de facebook paginas van verschillende winkels staan ook altijd leuke dingen haha!

kan me er echt over verbazen waar mensen over klagen!
Life is like an hourglass glued to the table.
quote:Azuri29 schreef op 06 oktober 2015 @ 20:00:

[...]

Ik heb dat ook wel eens dat ik 5 euro met 50 'moet' afrekenen ook al heb ik ook nog 1 briefje van 10 in mijn portemonnee. Maar die heb ik dan nodig om de oppas later op de dag te betalen. En die aankoop van 5 euro was dan mijn laatste geplande aankoop van die dag. Dan betaal ik wel met die van 50, anders kan ik de oppas niet betalen of ik moet nog wat gaan kopen om die 50 euro te 'breken'.

Dit dus.

Of de kassierster vraagt kleingeld, heel dikwijls heb ik mijn kleingeld nog nodig voor de parkeermeter oid, dus dat geef ik dan echt niet.

Ik vind eigenlijk ook niet dat de kassierster uitstaans heeft met wat ik in mijn portemonnee heb - toen ik zelf nog aan de kassa zat, keek ik echt niet mee in de portemonnee van de klant.

Nu heb ik wel de indruk dat in België men veel gemakkelijker is met wisselen dan in NL. Hier kijkt werkelijk niemand raar op als je 5¤ betaalt met een briefje van 50
Mag een online supermarkt ergernis ook? Vandaag een drukke dag, vanmiddag bezoek waar ik nog eea voor moet bakken, binnenkort een feestje, dus ik had alle boodschappen online besteld. 5 kratten werden gisteravond bezorgd door een hele aardige jongen die alles op het aanrecht zette. Hij zei me nog wel dat ik alles goed moest controleren want er ging wel eens iets fout. En ja hoor, ik miste gewoon 14 (!) producten! Natuurlijk ook de dingen die ik vanochtend nodig heb om te bakken voor vanmiddag. Ik belde met de klantenservice, de eerste 4 pogingen was het te druk en moest ik later maar terugbellen. De 5e keer kreeg ik iemand aan de lijn. Blijkbaar was de bezorger gewoon 1 tas vergeten af te leveren. Ze konden het maandagmiddag komen brengen. Maar ja, daar heb ik dus niks aan. Dus nu krijg ik mijn geld terug binnen een week en kan ik vandaag alsnog zelf naar de winkel…. Hartstikke handig, online bestellen van de boodschappen…NOT! Voor mij voorlopig de laatste keer.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 05 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

Oh dat geloof ik zo. In een grijs verleden (jaren 80) was ik zoals iedereen werkloos en op een goede dag vatte ik het plan op om bij de HEMA te gaan werken, want daar vroegen ze personeel. Zo gezegd zo gedaan, ik naar het Arbeidsbureau om me aan te melden, en ik kreeg een heuse rekentest voor mijn neus. De tester zou intussen gaan eten, maar hij had zijn broodje shoarma nog niet uitgepakt of ik stond al weer voor zijn neus met een foutloze rekentest. Zou je denken dat ik onmiddellijk aangenomen werd, maar niets was minder waar. Hij nam ze aan met een foutje of tien, en lieden als ik waren niet gewenst want te slim en dan zou ik vast alleen maar ruzie gaan maken met de baas . Waarop ik per kerende post in de bak 'onbemiddelbaar' verdween en maar vrijwilligerswerk ben gaan doen met behoud van uitkering want een mens moet tenslotte wat Bedenk me door deze post ineens dat een buurvrouw die de bijstand inging, als tegenprestatie moest gaan werken bij de HEMA. Het is al weer een jaar of 10 geleden dus ik weet niet of dat nu nog steeds is.
quote:momo1980 schreef op 10 oktober 2015 @ 08:10:

Mag een online supermarkt ergernis ook?

Oh, wat kan ik me voorstellen dat je je kapot ergert zeg.

En dat je voorlopig klaar bent met online bestellen.
Die Hemavoorbeelden verklaren dan weer wel waarom daar zo'n stelletje trage soepkippen achter de kassa's staat.
mag een gedroomde ergernis ook?

Ik droomde vannachtd us dat ik boodschappen ging doen en te weinig geld op mijn rekening had. Geen probleem, met internetbankieren kon ik wel geld overboeken. Maar de bankieren app was heel traag en in het duits (?). Niet dat mijn duits zo slecht is, maar ik moest allerlei gegevens invullen en ik snapte er niks van. De rij werd steeds langer natuurlijk en mensen stonden te klagen.

Pff, ik was opgelucht dat ik wakker werd.

"Ik belde met de klantenservice, de eerste 4 pogingen was het te druk en moest ik later maar terugbellen. De 5e keer kreeg ik iemand aan de lijn."

.

Ohw mijn bloed gaat altijd koken van zoiets. Dat het te druk is en ze er zonder pardon uitknallen. Mag ik zelf uitmaken of ik in de wacht wil hangen?

Wel balen, Momo, nu moet je alsnog naar de supermarkt terwijl je het al druk genoeg hebt.
quote:MonicaGeller schreef op 10 oktober 2015 @ 08:00:

[...]

Dit dus.

Of de kassierster vraagt kleingeld, heel dikwijls heb ik mijn kleingeld nog nodig voor de parkeermeter oid, dus dat geef ik dan echt niet.

Ik vind eigenlijk ook niet dat de kassierster uitstaans heeft met wat ik in mijn portemonnee heb - toen ik zelf nog aan de kassa zat, keek ik echt niet mee in de portemonnee van de klant.

Nu heb ik wel de indruk dat in België men veel gemakkelijker is met wisselen dan in NL. Hier kijkt werkelijk niemand raar op als je 5¤ betaalt met een briefje van 50 Dit dus!! En idd heb je het geld vaak later ergens voor nodig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Toen ik indertijd achter de kassa zat kreeg je echt op je donder als je teveel wisselgeld meegaf. Dus moest je echt wel bij de klant porren om gepast(er) te betalen. Onbehoorlijk natuurlijk, je hebt totaal niet het recht om je te bemoeien met de inhoud van de portemonnee van de klant, maar de HoKa (hoofd kassagroep) hijgde met enige regelmaat in je nek.

Ik had op een zeker moment een klant die een pot appelmoes van 0.59 afrekende met 100 gulden. Ik had het amper in mijn lade liggen en belde om de HoKa. Ik kreeg een enorme uitbrander van haar, terwijl de klant notabene aangaf dat het allemaal zijn schuld was en hij het echt niet kleiner had.

Maar ook ik herken het geld klein houden voor de schoonmaakster, glazenwasser etc.
quote:MinkeDeWit schreef op 10 oktober 2015 @ 08:48:

Die Hemavoorbeelden verklaren dan weer wel waarom daar zo'n stelletje trage soepkippen achter de kassa's staat.Nou , inderdaad..
never a failure, always a lesson
Ik vond dat heel ergerlijk in de tijd dat je voor het pinnen van een klein bedrag nog een kwartje extra moest betalen. Maar nu mag je gelukkig 'gratis' ook bedragen onder de euro pinnen, en dat vind ik dan een goed alternatief voor het gebrek aan wisselgeld. Ik snap ook wel ze geen onbeperkte voorraad vijfjes en tientjes hebben.

Ik vind het heel ergerlijk dat in de pinautomaten vaak geen briefjes van vijf meer zitten. Als ik nou gewoon gepast kan pinnen voor mijn schoonmaakster, dan hoef ik geen briefje van vijftig te wisselen in de winkel.
quote:marana schreef op 10 oktober 2015 @ 11:36:

Ik vind het heel ergerlijk dat in de pinautomaten vaak geen briefjes van vijf meer zitten. Als ik nou gewoon gepast kan pinnen voor mijn schoonmaakster, dan hoef ik geen briefje van vijftig te wisselen in de winkel.

Helemaal mee eens!

In veel automaten zitten niet eens meer briefjes van tien.

Erger ik me aan.
dat ook. Ik weet precies in welke automaten nooit kleiner dan 20 euro zit. Ik vind dat ook ergerlijk, want winkels wisselen het niet zo voor je, je moet wat kopen. En dan gaan ze weer miepen of het niet kleiner kan.

Ik snap wel dat winkels het klein willen, want kleingeld moeten ze kopen en dat kost ook.

Het is gewoon een complot om ons te dwingen alles te pinnen en geld voor de werkster over te maken zodat 'ze' weten wat we doen.

Mag een online supermarkt ergernis ook? Wil je niet vertellen welke super?
quote:soetkees schreef op 10 oktober 2015 @ 11:26:

Toen ik indertijd achter de kassa zat kreeg je echt op je donder als je teveel wisselgeld meegaf. Dus moest je echt wel bij de klant porren om gepast(er) te betalen. Onbehoorlijk natuurlijk, je hebt totaal niet het recht om je te bemoeien met de inhoud van de portemonnee van de klant, maar de HoKa (hoofd kassagroep) hijgde met enige regelmaat in je nek. Dat herken ik wel van mijn bijbaantje (heel lang geleden ). De hele tijd dat gezeur over kleingeld en dat ik klanten moest vragen of ze er kleingeld bij hadden. Op een dag deed ik de kassa en ik heb bijna elke klant gevraagd of ze er iets bij hadden. Aan het einde van de dag liep de kassa over van het kleingeld. Dat was ook weer niet de bedoeling
quote:Starshine schreef op 10 oktober 2015 @ 11:03:

mag een gedroomde ergernis ook?

Ik droomde vannachtd us dat ik boodschappen ging doen en te weinig geld op mijn rekening had. Geen probleem, met internetbankieren kon ik wel geld overboeken. Maar de bankieren app was heel traag en in het duits (?). Niet dat mijn duits zo slecht is, maar ik moest allerlei gegevens invullen en ik snapte er niks van. De rij werd steeds langer natuurlijk en mensen stonden te klagen.

Pff, ik was opgelucht dat ik wakker werd.

Ik erger me aan de prijzen hier in de supermarkt. Die worden soms in een week drie keer veranderd. Ik kocht altijd een bepaald merk maandverband daar voor hele zware dagen, en die ging van ¤3,00 naar ¤ 3,50 naar ¤4,05. Kom ik bij de Etos, zie ik per ongeluk dat maandverband omdat ik tampons moest hebben, en kost het verband daar ¤ 2,65! Dat is nogal een verschil, zeg.
Ik erger me aan de Appie. Ik kan daar niet komen of één van mijn favoriete producten is 'tijdelijk uit het assortiment, sorriedeknorrie'. En als het dan een paar weken later op wonderbaarlijke wijze weer terugkeert in het assortiment is het geheid een paar dubbeltjes duurder geworden. Doe die prijsverhoging dan meteen verdomme. Ik ben toch geen demente goudvis die na veertien dagen al is vergeten wat de euroshopper grillworst kostte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven