Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:merano schreef op 29 oktober 2015 @ 19:03:

[...]

Ze moeten gewoon alleen klanten binnenlaten. Klanten zijn mensen met een eigen portemonnee met geld en langer dan 1.10m.

Voorin de winkel gewoon een grote box neerzetten voor de kinderen. Wel met een geluidsdicht raam ervoor. Kunnen ze gezien maar niet gehoord worden.

Of ze mogen net als hondjes voor de winkel aangelijnd achter gelaten worden😉
quote:merano schreef op 29 oktober 2015 @ 19:03:

[...]

Ze moeten gewoon alleen klanten binnenlaten. Klanten zijn mensen met een eigen portemonnee met geld en langer dan 1.10m.

Goed bedacht! Met zo'n meetlat bij de ingang, net als in pretparken!
quote:Gatti schreef op 29 oktober 2015 @ 20:42:

Ik heb maar één ergenis in de supermarkt. En wel bij de zelfscanner van de A.H.

Dan sta ik daar mijn boodschappen te scannen inclusief een fles alcohol. En zodra ik die fles alcohol scan gaat 't lampje bovenaan mijn scanmachine te branden om aan te geven dat een leeftijdscontrole vereist is.

Ik kijk dan naar 't meisje achter de balie bij 't zelfscanplein en met een geamuseerde blik zie ik haar 't knopje indrukken waardoor mijn leeftijdscontrole lampje uitgaat.

En dan 't besef, ik ben te oud. Te oud voor twijfel bij de leeftijdscontrole. Dat gevoel gaat voorbij hoor, echt.
quote:Pepermint_Patty schreef op 29 oktober 2015 @ 21:17:

[...]

Voorin de winkel gewoon een grote box neerzetten voor de kinderen. Wel met een geluidsdicht raam ervoor. Kunnen ze gezien maar niet gehoord worden.

Of ze mogen net als hondjes voor de winkel aangelijnd achter gelaten worden😉Dat heet Småland, bij Ikea.
[quote]fleetfox schreef op 29 oktober 2015 @ 18:34:

Doe dat toch op een afstand en laat diegenen die het wél al weten gewoon pakken wat ze nodig hebben.

/quote]

Ik zorg dat er altijd nog ruimte is om iets te pakken, als ik een schap aan het bekijken ben. Maar ik had laatst dat er iemand voor mij ging staan om ook het schap te bekijken. Echt asociaal. Alsof ik daar als decoratie sta ofzo.

Dus die heb ik subtiel gevraagd om even een stap opzij te doen.
quote:LunaLoona schreef op 29 oktober 2015 @ 21:44:

[...]

Goed bedacht! Met zo'n meetlat bij de ingang, net als in pretparken!

Ik las dat verleden weekend iemand los is gegaan met zo'n meetlat bij FrightNight in Walibi.

Multifunctioneel ding dus
Je bent zelf een theepot
quote:Gatti schreef op 29 oktober 2015 @ 20:42:

Ik heb maar één ergenis in de supermarkt. En wel bij de zelfscanner van de A.H.

Dan sta ik daar mijn boodschappen te scannen inclusief een fles alcohol. En zodra ik die fles alcohol scan gaat 't lampje bovenaan mijn scanmachine te branden om aan te geven dat een leeftijdscontrole vereist is.

Ik kijk dan naar 't meisje achter de balie bij 't zelfscanplein en met een geamuseerde blik zie ik haar 't knopje indrukken waardoor mijn leeftijdscontrole lampje uitgaat.

En dan 't besef, ik ben te oud. Te oud voor twijfel bij de leeftijdscontrole.
Ik heb last van mijn eigen hoogstpersoonlijke bestekzegeltjesgate. Je kan momenteel bestekzegeltjes sparen bij appie en ik doe nooit mee aan al die spaaracties, maar mn schoonmama heeft ons gevraagd om ook mee te sparen want ze wil graag de messen en omdat mn schoonmama een dijk van een wijf is doe ik dat graag.

Maar de ah caissieres vergeten op een of andere manier steeds te vragen of ik ook zegeltjes wil, en de helft van de keren vergeet ik ook dat ik ze kan krijgen dus we lopen allerlei zegeltjes mis. En dat zou ik nog niet eens zo erg vinden als AH me in voorgaande jaren niet tot gek wordens toe had lastig gevallen met wilt u moestuintjes, wilt u voetbalplaatjes, wilt u wuppies en fluppies en muppets en keukenmini's en superdieren? En NEE die wil ik allemaal niet en ik wil ook geen airmiles en ik hoef ook het bonnetje niet maar wat vragen ze me niet en wil ik nou net wel? Die bestekzegeltjes!

Dus. Zucht. Ik denk dat ik mn schoonmama maar gewoon nieuwe messen ga geven.
Zeg maar Spijker.
Spijker, begrijp ik het goed? Jij weigert ook per definitie alle meuk die je naast de kassabon bijna wordt opgedrongen?

Dan zijn wij daarin gelijk. Hoewel, mijn schoonmoeder heeft al een oerdegelijke Duitse messenset dus ook die zegels laat ik graag aan me voorbij gaan.

Gister nog bij de Appie: Kassadame wil haar hele repertoire al gaan afsteken maar krijgt daarvoor bij mij geen kans. Vriendelijk doch ferm val ik haar in de rede: 'Nee, bedankt ik hoef niks'

Ik moest wel een beetje lachen toen ze wat beteuterd zei: 'maar ik heb nog veel meer'...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Klopt, ik bedank altijd overal voor: nee dank je nee hoef ik niet nee spaar ik niet nee geef maar aan de klant achter me nee doe ik niet aan mee.

En nu bij GROTE uitzondering wil ik de bestekzegels wel en merk ik dat ik ze maar de helft van de tijd aangeboden krijg!

Dus eerst ergerde ik me dat me aan de kassa steeds allerlei spaaracties opgedrongen worden, en nu stoort het me dat ze het me niet iedere keer vragen en ik er dan zelf ook nooit aan denk. Het is ook nooit goed
Zeg maar Spijker.
O, die leeftijdscontrole. Laatst stond ik achter iemand die ik toch wel schatte op een jaar of dertig. Meneer zat goed in zijn haardos, was vlot gekleed, misschien een tikkie té vlot. Meisje achter de kassa vroeg om zijn ID vanwege een fles wijn. Hij bleek 33, kind een knalrode kop, hij kon er wel om lachen, het is eigenlijk een complimentje. Mij vragen ze er niet meer om.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 30 oktober 2015 @ 15:39:

O, die leeftijdscontrole. Laatst stond ik achter iemand die ik toch wel schatte op een jaar of dertig. Meneer zat goed in zijn haardos, was vlot gekleed, misschien een tikkie té vlot. Meisje achter de kassa vroeg om zijn ID vanwege een fles wijn. Hij bleek 33, kind een knalrode kop, hij kon er wel om lachen, het is eigenlijk een complimentje. Mij vragen ze er niet meer om. Vooral mannen kunnen er lang jong uitzien. Ik heb net twee nieuwe collega's die eruit zien als kinderen, terwijl ze 31 en 25 zijn.
Ik las hier laatst dat iemand de spullen wel gewoon aanneemt maar ze vervolgens op het prikbord naast de ingang hangt. Ook een idee.

Maar ik moet bekennen dat ik er ook wel een beetje genoegen in schep om 'nee' te zeggen. Ik vind het namelijk gewoon irritant dat supermarkten zoveel plastic prullaria aanbieden of met onzinnige spaaracties komen (vaak moet je alsnog een Godsvermogen bijlappen om een artikel te bemachtigen).

Ik wil me niet 'gebonden' voelen aan een winkel omdat ik anders mijn spaarkaart niet vol krijg. Of dat de plaatselijke grutter precies weet welke pindakaas wij lekker vinden.

En.... Het zorgt ook voor ontzettend veel onnodig oponthoud. Gister in diezelfde Appie: De klant voor me liet zich wel het hele arsenaal aan kortingsacties aanleunen. Toen bleek dat op dit moment airmiles ingewisseld konden worden voor contante korting. Dit was tijdelijk. Prompt ontstond de discussie waarom dat niet overal vermeld stond en waarom het bij BOL.com wel permanent mag.... De bestekzegels waren nog niet eens aan bod gekomen

Daarom wil ik dit soort geneuzel dus niet. Ik kom er voor mijn halfje bruin en kilo stoofperen. Ik betaal en dan wil ik door.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:SuzanneSuus schreef op 30 oktober 2015 @ 13:43:

[...]

Ik las dat verleden weekend iemand los is gegaan met zo'n meetlat bij FrightNight in Walibi.

Nu ben ik wel benieuwd in welk opzicht losgaan is, ik ben een beelddenker en heb nu 2 verschillende beelden in mijn hoofd

Toen een hele poos geleden er even een week niets te sparen was bij AH maakte ik daar een opmerking over tegen de cassiere dat het wel eens lekker was dat je niets opgedrongen kreeg. Of ze had een ochtendhumeur of mijn toon was verkeerd maar we zijn geen vrienden geworden die dag
quote:SuzanneSuus schreef op 30 oktober 2015 @ 13:43:

[...]

*maakt memo: dat ding moet wel goed vastzitten en gemaakt zijn van materiaal waarmee je iemand anders niet al te erg kunt beschadigen*

Er komt toch meer kijken bij het runnen van zo'n supermarkt dan je denkt.
quote:Spijk-er schreef op 30 oktober 2015 @ 14:12:

Ik heb last van mijn eigen hoogstpersoonlijke bestekzegeltjesgate. Je kan momenteel bestekzegeltjes sparen bij appie en ik doe nooit mee aan al die spaaracties, maar mn schoonmama heeft ons gevraagd om ook mee te sparen want ze wil graag de messen en omdat mn schoonmama een dijk van een wijf is doe ik dat graag.

Maar de ah caissieres vergeten op een of andere manier steeds te vragen of ik ook zegeltjes wil, en de helft van de keren vergeet ik ook dat ik ze kan krijgen dus we lopen allerlei zegeltjes mis. En dat zou ik nog niet eens zo erg vinden als AH me in voorgaande jaren niet tot gek wordens toe had lastig gevallen met wilt u moestuintjes, wilt u voetbalplaatjes, wilt u wuppies en fluppies en muppets en keukenmini's en superdieren? En NEE die wil ik allemaal niet en ik wil ook geen airmiles en ik hoef ook het bonnetje niet maar wat vragen ze me niet en wil ik nou net wel? Die bestekzegeltjes!

Dus. Zucht. Ik denk dat ik mn schoonmama maar gewoon nieuwe messen ga geven. en voor jou . Ik hoef al die meuk ook niet en ik herken het gevoel. Superidee om maar gewoon een mooie set te kopen voor je schoonmoeder.
quote:Spijk-er schreef op 30 oktober 2015 @ 15:37:

Klopt, ik bedank altijd overal voor: nee dank je nee hoef ik niet nee spaar ik niet nee geef maar aan de klant achter me nee doe ik niet aan mee.

En nu bij GROTE uitzondering wil ik de bestekzegels wel en merk ik dat ik ze maar de helft van de tijd aangeboden krijg!

Klopt. Ik wil ook nooit wat, maar die superdieren wilde ik dus wel want mijn zoon spaarde ze. En om de een of andere duistere reden boden ze ze dus nooit aan. Ik begon al helemaal aan mezelf te twijfelen: dat er misschien iets is aan mijn voorkomen waaruit men op kan maken dat ik wel uit de ouderlijke macht ontzet zal zijn en dat ik daarom toch wel geen superdieren zal hoeven, of zo
Ik denk dat de cassières het doen om jullie te pesten. Zo van, je weigert altijd alles, dus blijven we het aanbieden.

En dan op een goede dag zeg je Ja tegen de bestekzegels/superdieren/wuppies en al gauw gonst het door de AH-kantine 'Fenrir wil superdieren! WTF?!'

De cassieres besluiten om je een hak te zetten en bieden het gewoon niet aan. Ondertuseen lachen ze om je verwarde gezicht.

En bij de volgende spaaractie proberen ze je weer die efteling poppetjes door je strot te douwen.

En met al die zegel- en spaar ellende ben ik dus erg blij met de zelf-scan, daar wordt je niks gevraagd en moet je er voor langs de balie.

Maar ik erger me dan stiekem wel weer aan het zelf-scan kassa apparaat, die mij er elke keer op betweterig toontje aan herinnert om vooral niet mijn bankpas te vergeten
quote:Little-Bird schreef op 31 oktober 2015 @ 17:20:

En met al die zegel- en spaar ellende ben ik dus erg blij met de zelf-scan, daar wordt je niks gevraagd en moet je er voor langs de balie.

Maar ik erger me dan stiekem wel weer aan het zelf-scan kassa apparaat, die mij er elke keer op betweterig toontje aan herinnert om vooral niet mijn bankpas te vergeten Met name als je je pasje er al land weer uitgehaald wordt. Als het nu zo is dat hij er te lang in zit....
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Leuk, herkenbaar topic :-D

Niet echt een ergernis, wel grappig:

Ik ben een Belgische, en ging een paar dagen geleden in Nederland shoppen. Normaal begrijp ik heel goed wat mijn Noorderburen vertellen (vroeger ook jaren op een Nederlands forum rondgehangen), maar Jezus, wat wordt er veel gezegd bij jullie aan de kassa. Ik ben dan maar met een half oor aan het luisteren, en veel van die woorden zijn net even anders dan bij ons, waardoor ik heel vaak een beetje als een koe ga staren en hoop dat ik het juiste antwoord geef (want na drie keer 'watblieft?' Kom je ook maar over als een domme Belg :-D)

'Wil je de hangers erbij?'

'Heb je een tasje nodig?'

'Heb je een voordeelpas?'

'Met de pinpas?'

'Heb je nog uitleg nodig bij de medicijnen?'

'Stop ik de bon in je tasje?'

Grrrr, geef me nou maar gewoon m'n boodschappen :-D
quote:Pinkie88 schreef op 04 november 2015 @ 13:08:

Leuk, herkenbaar topic :-D

Niet echt een ergernis, wel grappig:

Ik ben een Belgische, en ging een paar dagen geleden in Nederland shoppen. Normaal begrijp ik heel goed wat mijn Noorderburen vertellen (vroeger ook jaren op een Nederlands forum rondgehangen), maar Jezus, wat wordt er veel gezegd bij jullie aan de kassa. Ik ben dan maar met een half oor aan het luisteren, en veel van die woorden zijn net even anders dan bij ons, waardoor ik heel vaak een beetje als een koe ga staren en hoop dat ik het juiste antwoord geef (want na drie keer 'watblieft?' Kom je ook maar over als een domme Belg :-D)

'Wil je de hangers erbij?'

Ik stond pas wel raar te kijken hoor toen ze me in de winkel vroegen of ik de kapstok erbij wilde hebben, ik dacht dat past toch nooit in mijn tas maar toen begreep ik dat dat in Belgie een hanger is

'Heb je een tasje nodig?'

'Heb je een voordeelpas?'

'Met de pinpas?'

'Heb je nog uitleg nodig bij de medicijnen?'

'Stop ik de bon in je tasje?'

Grrrr, geef me nou maar gewoon m'n boodschappen :-D
Vandaag in de Lidl. Ik heb in 10 min. tijd wel vijf keer kassa drie horen openen en sluiten. Iedere keer dat irritante deuntje. "Beste Klant, kassa 3 gaat sluiten, gaat u alstublieft naar een andere kassa." Dingdong "Beste Klant, kassa 3 gaat open. U kunt alvast beginnen met uw spullen op de band te plaatsen."

Het bleef druk, dus kassa 3 moest iedere twee minuten weer open. Blijf dan gewoon zitten zeg.

Ik kom aan met mandje, inmiddels was kassa 3 weer dicht. Lange rij, twee hele grote gevulde karren voor me. Achter me komt ook een man met een goed gevulde kar. En ja hoor, het muziekje ging weer af dat kassa 3 weer open zou gaan en de eerstvolgende klant mag beginnen met de spullen op de band te zetten (nog geen caissière te bekennen) De mevrouw voor mij had de spullen al op de band, dus die ging niet meer verkassen.

Gaat de man achter mij al een sprintje trekken om als eerste bij kassa 3 te komen. Ik kon afsnijden, dus ik was er eerder, maar het ging nog net of ik had blauwe schenen gekregen door zijn kar. Echt, ik snap zulke mensen niet. Ik sta toch voor je en ook nog eens met maar een paar spulletjes? Serieus, wat ben je dan voor vent? Blegh
quote:Dollycat schreef op 09 november 2015 @ 20:08:

Gaat de man achter mij al een sprintje trekken om als eerste bij kassa 3 te komen. Ik kon afsnijden, dus ik was er eerder, maar het ging nog net of ik had blauwe schenen gekregen door zijn kar. Echt, ik snap zulke mensen niet. Ik sta toch voor je en ook nog eens met maar een paar spulletjes? Serieus, wat ben je dan voor vent? Blegh En nou is het wachten op de Woedende post van de meneer die in de super zo maar gesneden werd in een nietsontziende race naar de zojuist geopende kassa . Echt hoor, ik snap zulke mensen niet.
quote:Little-Bird schreef op 31 oktober 2015 @ 17:20:

Maar ik erger me dan stiekem wel weer aan het zelf-scan kassa apparaat, die mij er elke keer op betweterig toontje aan herinnert om vooral niet mijn bankpas te vergeten

vooral omdat ie dat pas zegt als je je bankpas al eruit gehaald hebt

edit: oh mosterd.

een andere ergernis dan maar: ik was zaterdag bij de Lidl. Dat is eigenlijk al genoeg hè.

Dara hebben ze zo'n vers brood afdeling met allemaal lekkere croissantjes en kaneelbroodjes. Ik had nog niet ontbeten en ik dacht, ik haal een broodje. En meteen een paar voor thuis.

Ik sta dus die broodjes uit de bakken te hengelen (Lidl-klanten weten wel wat ik bedoel) en dat duurde wat lang, want was niet zo handig die dag. Perst er zich tussen mij en de pallet toiletrollen een vrouw die ook bij de broodjes wil. Djeez, vraag dan gewoon of je erbij kan zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven