Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:MinkeDeWit schreef op 16 augustus 2015 @ 23:09:

Geen supermarkt maar de Phone House. Daar stond zaterdagmiddag slechts een meisje in de winkel. Het is een enorm servicegerichte winkel, dus ik was nummer 3 in de rij maar heb daar ruim een half uur gestaan. Klant 1 was zijn Whatsapp kwijt. Uiteindelijk bleek hij die gewoon verwijderd te hebben, en heeft het meisje opnieuw voor hem geïnstalleerd. Vervolgens klant 2 die op zoek was naar een nieuwe telefoon met abo en na 25 opties uitgebreid besproken te hebben, besloot om er nog een nachtje over te slapen.

En ik moest verdorie alleen een nieuw oplaadsnoertje hebben, en was zelf dus in 1,5 minuut klaar. Zouden jullie dan gevraagd hebben of je tussendoor mocht?Ohhhh ja dit ken ik, maar dan bij de opticien. Ik moet soms lenzenvloeistof voor mijn vriend halen wanneer ik toevallig in de stad ben. Godsie, wat sta ik daar altijd lang te wachten op al die klanten die van alles moeten en weer een medewerker wegkapen richting die gesprekstafels. Ik heb tot op heden nog niet de moed verzameld om aan te geven dat ik alleen maar vloeistof nodig heb en of ik even snel tussendoor mag terwijl ik toch best redelijk assertief kan zijn. Ik ga het de volgende keer gewoon proberen!

Vanmiddag bij de meubelsupermarkt (maar het kan zomaar in elke supermarkt gebeuren...). Iemand ziet iets in het schap wat hij nader wilt bekijken en laat zijn karretje dwars op het pad staan.

Ik vraag tegenwoordig niets meer. Kom op, als diegene zo met zich zelf bezig is, dat hij de wereld om zich heen vergeet in een drukke IKEA, dan duw ik ongevraagd, zonder pardon het karretje aan de kant. In dit geval dus ook wanneer de betreffende persoon het karretje gewoon nog vast heeft en boos wordt. Het enige wat ik dan nog uitbreng is dat hij dan beter moet opletten. Hij is niet alleen op de wereld.

Een andere is wanneer mensen hun spullen op de band hebben gelegd en zelfs een beurtbalkje, maar dan op de band gaan hangen. Dan kan je nog niets. Dan vraag ik overigens wel gewoon beleefd of ik er bij mag hoor. Maar dwarse karretjes.... grrrrr.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:Skadi schreef op 16 augustus 2015 @ 17:53:[/b

OJA, en mensen met een bomvolle boodschappenkar die je zien staan met 2 dingen en niet zeggen 'Gaat u maar even voor hoor'

Fatsoen is tegenwoordig ook ver te zoeken.

Ik snap niet wat het niet aanbieden met geen fatsoen hebben te maken heeft. Je hebt toch een mond? Ik zal zelden weigeren.

Overigens waar ligt de grens? Ik laat soms wel 4/5 mensen voor wanneer ik mijn weekboodschappen nog op de band aan het leggen ben. De 6e ziet dat waarschijnlijk niet. Hoelang moet ik door voor laten gaan dan? Tot alles op de band ligt? Of tot het laatste moment voor er gescand gaat worden. Leg ik verantwoording af als ik de 6e niet voor laat? Laat ik de 6e voor de 7e wel voor, maar de 7e niet meer omdat ik toch ook echt wil afrekenen?

Nu verzin ik dit niet hoor, is mijn wekelijkse ervaring bij de Lidl. Laat vaak veel mensen voor, maar op een gegeven moment wil ik ook graag mijn boodschappen afrekenen. En dan is er zeer geregeld wel iemand met twee boodschapjes die staat te zuchten en steunen of vraagt of hij nog 'ff' voor mag en ik dit weiger.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ondertussen bedacht ik me er ook nog een paar...

Mijn lokale supermarkt concurreert met de Jumbo een paar dorpen verderop, waar ik ook wel eens kom. Voor deze reden steeds vaker: lokale supermarkt is langer open omdat de Jumbo ook lang open is, maar het gevolg is dat ze bestellingen er niet op aanpassen. Wat dus voor een hoop irritatie zorgt, want veel producten zijn vaak niet op voorraad. Wat ik dan zo dom vind, want je drijft de klanten zo in de armen van de (wel goed georganiseerde) concurrent. Ik grijp er ondertussen zo vaak mis dat ik er alleen kom als ik uit het werk de supermarkt kom ingevlogen. De dagen dat ik bewust grote boodschappen ga doen, doe ik nu ergens anders. Zo jammer, want ik ken de supermarkt als mijn broekzak en ik maakte graag een praatje met het personeel omdat ik er al jaren kom.

Andere ergernis, van dezelfde supermarkt, is dat op het moment dat de amandelmelk op is, ze in dat schap gewoon de sojamelk neerplempen. Heb al twee keer gehad dat ik uit gewoonte het pak uit het schap heb gepakt en bij thuiskomst ineens zie dat ik heel wat anders gekocht heb. Allebei zijn het de ongezoete varianten, dus rood van kleur dus je vergist je er snel in. Nu let ik beter op maar denk steeds: waarom laat je het schap dan niet gewoon leeg! Op = op!
quote:IBAOHI schreef op 17 augustus 2015 @ 15:23:

[...]

Ik snap niet wat het niet aanbieden met geen fatsoen hebben te maken heeft. Je hebt toch een mond? Ik zal zelden weigeren.

Overigens waar ligt de grens? Ik laat soms wel 4/5 mensen voor wanneer ik mijn weekboodschappen nog op de band aan het leggen ben. De 6e ziet dat waarschijnlijk niet. Hoelang moet ik door voor laten gaan dan? Tot alles op de band ligt? Of tot het laatste moment voor er gescand gaat worden. Leg ik verantwoording af als ik de 6e niet voor laat? Laat ik de 6e voor de 7e wel voor, maar de 7e niet meer omdat ik toch ook echt wil afrekenen?

Nu verzin ik dit niet hoor, is mijn wekelijkse ervaring bij de Lidl. Laat vaak veel mensen voor, maar op een gegeven moment wil ik ook graag mijn boodschappen afrekenen. En dan is er zeer geregeld wel iemand met twee boodschapjes die staat te zuchten en steunen of vraagt of hij nog 'ff' voor mag en ik dit weiger.

Vind ik ook helemaal niet nodig hoor om de mensen achter je met 2 of 3 boodschappen aan te bieden voor te gaan omdat jij toevallig een volle kar hebt. Het eind is zoek op die manier.

Ik sta zelf ook weleens met een paar boodschappen in m'n hand te wachten, is toch helemaal niet erg. Ik begrijp wel dat de mensen voor me hun volle kar ook graag zo snel mogelijk willen afrekenen.

En dat zuchten en steunen doen mensen toch wel, alles moet snel, snel en dan zie je ze daarna buiten de winkel staan ouwehoeren.
TVP
quote:Starshine schreef op 17 augustus 2015 @ 10:00:

[...]

Hier alvast een bijdrage waarover gepraat kan worden:

Ik erger me ook aan mensen (in de supermarkt of gewoon op straat, dat is om het even) in scootmobielen die in de weg rijden.

Ja, en ze zijn vast heel hulpbehoevend en zielig en van alles en nog wat. En toch erger ik me daaraan.Ik erger me niet aan scootmobielen op zich, ik denk dat mensen daar niet voor hun lol in gaan zitten, maar echt iets mankeren. Maar ik erger me wel aan de snelheid waarmee ze door de stad scheuren. Loop je te kijken naar een etalage, word je door een scootmobieler van je sokken gereden . Je mag niet fietsen in de stad, dus ook met je scootmobiel stapvoets a.u.b!
Alleen kalmte kan ons redden.
quote:Skadi schreef op 16 augustus 2015 @ 17:53:

OJA, en mensen met een bomvolle boodschappenkar die je zien staan met 2 dingen en niet zeggen 'Gaat u maar even voor hoor'

Fatsoen is tegenwoordig ook ver te zoeken.Wat een onzin! Waarom zou het fatsoenlijk zijn dat mensen met een volle kar moeten wachten op mensen met minder boodschappen maar die gewoon later bij de kassa zijn? Die mensen met weinig boodschappen hebben al minder boodschappen moeten verzamelen en zijn dus waarschijnlijk in totaal al sneller de winkel uit. Ik vind de vraag juist irritant en brutaal.
quote:runningbaleys schreef op 17 augustus 2015 @ 09:37:

Nah... Topic over ergernissen of niet, ik ben het in dit geval wel met mary57 eens. Zeker als met "prehistorische muts" een ouder persoon wordt bedoeld? Die snappen het nou eenmaal niet allemaal zo snel en het is niet dat ze het expres doen lijkt me.

Die mensen waarderen het meestal erg als je even wilt helpen, iedereen blij.Das de grap nou net met ergernissen, dat ze niet altijd even aardig of reëel zijn en dat degene die eraan onderhevig is hele lelijke dingen denkt. Dan vind ik prehistorische muts nog best keurig ook. Ik denk altijd veel lelijker dingen als ik me erger.
Ik erger me juist aan mensen die er voetstoots vanuit gaan dat ik ze wel even voor zal laten gaan als zij minder boodschappen hebben dan ik. Er zijn van die dagen dat ongeveer iedereen minder boodschappen heeft dan ik, en ik ben toch echt niet van plan de hele dag door te brengen in de rij voor de kassa. Stel je voor zeg.

En ik heb ook altijd pech. Ik laat gerust wel eens spontaan iemand voor gaan als ik toevallig in een goeie bui ben, en dan zal je altijd zien dat die persoon zijn pinpas kwijt is, of te weinig saldo heeft voor die drie boodschapjes, of de barcode is stuk, of ze zijn vergeten die ene ui af te wegen. Nou geeft mijn portie maar aan Hector.
Bij de hoogvliet kan je bij de kassa zelf je boodschappen scannen. Op zich erg handig, maar het systeem blokkeert regelmatig. Dan moet een medewerker een code intypen, en kan je verder. Alleen is die medewerker vaak in geen velden of wegen te bekennen. Er hoort er 1 in de buurt te staan, maar die is vaak bezig met mandjes verplaatsen, of klanten helpen. Soms sta je een paar minuten te wachten, erg vervelend als je haast hebt.
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 augustus 2015 @ 18:01:

[...]

Das de grap nou net met ergernissen, dat ze niet altijd even aardig of reëel zijn en dat degene die eraan onderhevig is hele lelijke dingen denkt. Dan vind ik prehistorische muts nog best keurig ook. Ik denk altijd veel lelijker dingen als ik me erger.Avada Kedavra enzo
Ik erger me niet zo snel geloof ik, als ik dit allemaal lees. Enige wat ik zo even kan bedenken wat irritant is, zijn mensen die met de kar blijven hangen bij de deur, omdat daar mooie bloemen staan of zo. Zodat niemand meer in of uit kan...
quote:Stokstaartjenl schreef op 17 augustus 2015 @ 18:49:

Bij de hoogvliet kan je bij de kassa zelf je boodschappen scannen. Op zich erg handig, maar het systeem blokkeert regelmatig. Dan moet een medewerker een code intypen, en kan je verder. Alleen is die medewerker vaak in geen velden of wegen te bekennen. Er hoort er 1 in de buurt te staan, maar die is vaak bezig met mandjes verplaatsen, of klanten helpen. Soms sta je een paar minuten te wachten, erg vervelend als je haast hebt.Dit herken ik niet, maar wat ik pas wel had met de zelfscan: controle. De cassiere moest zes dingen scannen met een totale waarde van meer dan 30 euro. Op een of andere manier had ik weinig 'dure' dingen. Een pak koffie, maar dat was het wel. Graven en zoeken naar dingen van meer waarde en maar blijven scannen tot ze bij de 30 euro was. Ik heb me niet echt geërgerd, maar wat een gedoe.
Alleen kalmte kan ons redden.
Ja, dat je in de steekproef zit bij de zelfscan en de caissiere je hele zorgvuldig ingepakte tas of krat overhoop haalt.
Hallo

Ik heb ook een ergernis , La place.

Niet te doen, daar sta je dan met je blad vol!!

Het lijkt wel een hindernisbaan!!
tis goed bedoeld
quote:doemediema schreef op 17 augustus 2015 @ 22:26:

[...]

Dit herken ik niet, maar wat ik pas wel had met de zelfscan: controle. De cassiere moest zes dingen scannen met een totale waarde van meer dan 30 euro. Op een of andere manier had ik weinig 'dure' dingen. Een pak koffie, maar dat was het wel. Graven en zoeken naar dingen van meer waarde en maar blijven scannen tot ze bij de 30 euro was. Ik heb me niet echt geërgerd, maar wat een gedoe.Zes dingen met een totale waarde van meer dan 30 euro? Dat haal ik meestal ook niet, (30 euro wel, maar daar heb ik toch echt meer dan zes producten voor nodig) wat een vreemd controlesysteem.
Ik heb nog nooit een zelfscan gezien. Ondanks de ergernissen zou ik die dingen hier ook wel willen. Ik ga dan, op mijn 27e, wel als een prehistorische muts staan kijken hoe dat moet.

Ik erger me aan de servicebalie. Er zijn steeds meer dingen die je daar moet kopen. Pleisters, pijnstillers, oordoppen, batterijen, hoestdrank, sigaretten, aanstekers en nog veel meer zooi die voorheen in de winkel stond. Dezelfde servicebalie doet dienst als postkantoor. En er staat nooit iemand achter. Echt, als ze een klant geholpen hebben verdwijnen ze in een gat in de grond of zoiets.

Dan worden ze weer omgeroepen en sta je weer 5 minuten te wachten. Ik ben geduldig, maar niet ZO geduldig.

Wat is dat voor smiley?

Laat maar, zie net dat er een update is geweest
anoniem_206887 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 01:04
Reden: Daarom.
% gewijzigd
Hier ook een ergernis. Niet zo zeer de supermarkt maar de meneer die voor de ingang zijn daklozenkrantje verkoopt.

Hij zit altijd op een stoeltje die hij precies zo neer zet dat je hem niet kan negeren. Begroet altijd iedereen met een hele irritante 'haaaaai'. Alleen al van 'haaaaai' word ik kriebelig. Maar als je dan de winkel uitloopt zegt hij nog een keer 'haaaaaai'. Vervolgens kijkt hij de boodschappen die je hebt uit jouw wagen of handen. Persoonlijk vind ik dat heel onprettig, geeft mij een beetje het gevoel dat hij graag iets van je wil krijgen.

Er zijn al heel veel klachten bij de supermarkt binnen gekomen over die meneer. Ik ben gelukkig niet de enige die hem als 'onprettig' ervaart. Vind het alleen oprecht jammer dat de supermarkt er niks mee doet.

Hij zit daar op vaste dagen en als ik op die dagen boodschappen moet doen fiets ik wel een kilometer verder om hem te mijden.
Mijn ergernis is dat ze bij Appie het voorgebakken en voorgesneden brood niet om kunnen verpakken van een heel brood naar 2 halve broden, dit in verband met de hygiëne.

Ik wil dan ook iedereen afraden om het vers gebakken brood te kopen bij Appie want daar heeft men uiteraard dezelfde hygiëne problemen.
Niet geschoten is altijd mis
ik volg je niet Bitje. Ze verpakken geen hele broden om naar halve broden ivm de hygiëne.

Lijkt me logisch want dan moet een medewerker de broodzak openen en dan de helft eruit nemen en in een nieuwe zak doen. Geen enorm gezondheidsrisico, maar er zit toch iemand met zijn vingers aan het brood.

Maar dan kun je toch wel gewoon veilig een heel brood kopen?
Mijn appie heeft wel halve broden. Uit de fabriek, maar ook het verse brood. Wij zijn hier nogal fan van het zonnepittenbrood en ik zie altijd halfjes liggen. Ook van dat hele donkerbruine, en het maisbrood. Ze snijden het ook op verzoek af.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Starshine schreef op 18 augustus 2015 @ 10:19:

ik volg je niet Bitje. Ze verpakken geen hele broden om naar halve broden ivm de hygiëne.

Lijkt me logisch want dan moet een medewerker de broodzak openen en dan de helft eruit nemen en in een nieuwe zak doen. Geen enorm gezondheidsrisico, maar er zit toch iemand met zijn vingers aan het brood.

Dus met de vers gebakken broden die zij zelf ter plekke bakken en snijden loop ik hetzelfde gezondheidsrisico ?

Ik wil graag mijn brood per halfje verpakt hebben. Dan kan het de vriezer in en kan ik er om de 2 dagen een halfje uithalen zonder steeds oud brood te hebben. En soms liggen er alleen nog hele gesneden broden en zijn de halfjes op.
bitje93 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 13:01
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis
Nou dan koop je toch een heel brood dat je zelf in halfjes in de vriezer doet.
quote:Bitje93 schreef op 18 augustus 2015 @ 13:00:

[...]

Dus met de vers gebakken broden die zij zelf ter plekke bakken en snijden loop ik hetzelfde gezondheidsrisico ?

Ik wil graag mijn brood per halfje verpakt hebben. Dan kan het de vriezer in en kan ik er om de 2 dagen een halfje uithalen zonder steeds oud brood te hebben. En soms liggen er alleen nog hele gesneden broden en zijn de halfjes op.Je kan ook zakjes vragen aan de medewerker.ik heb zelf ook op een bakkerij gewerkt en wij mochten ook het fabrieksbrood niet halveren.dus gaf ik zakjes mee aan de klanten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven