Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Zal bij mij eerdaags wel gebeuren:

Microfoon:



Attentie dames en heren: Mevrouw Kees is in de AH gesignaleerd, op weg naar kassa 8. Voor een spoedige doorstroming adviseren wij u een andere kassa te nemen.

Attentie personeel: stand-by graag voor prijsspeuren!
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Isabela schreef op 16 augustus 2015 @ 18:35:

[...]





Lol maken ten koste van andere mensen in de supermarkt is niet mijn idee van normaal hoor. Ga maar lekker in de speeltuin spelen en rij mij niet -letterlijk-van de sokken met die achterlijke karretjes. Maar verder kan ik om veel dingen lachen hoor



Eens.



Ze hebben bij ons nu de neiging om vakken van producten die 'uitverkocht' zijn vol te zetten met een ander merk. IJsthee van Lipton was op, dus stond er alleen nog huismerk, maar dan wel verspreid over drie(!) vakken. En Lipton was niet uitverkocht, ik zag een vrouw ernaar vragen, en achter stond nog een heleboel, even later had ze zes flessen.

Nagevraagd bij vriendin die er werkt, want frisdrank is altijd uitverkocht, en die zegt dat ze bij de frisdrank niet verder kijken dan hun neus lang is en nogal lui zijn. Kan ik beamen, hoe vaak ik daar moet vragen of iets uitverkocht is...

Er komt als het goed is een nieuwe supermarkt in het dorp, ik ben bang dat de huidige dan ineens heel wat minder winst gaat draaien.
Alle reacties Link kopieren
tvp
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
tvp
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die, terwijl ik nog mijn kar/mand aan het uitpakken ben en op de band aan het leggen ben, hun spullen alvast op de band leggen meteen achter die van mij terwijl ik nog lang niet klaar ben met spullen op de band leggen. En dan ook gewoon niet even sorry zeggen of spullen terughalen om ruimte te maken voor de rest van mijn spullen. Hoe moeilijk is het om even te wachten tot ik klaar ben en het balkje achter mijn spullen heb gezet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 16 augustus 2015 @ 19:32:

[...]



En dan maak jij niet even gezellig een praatje met die dame...?Om haar op die manier reden te geven om te kunnen zeggen dat ze zich geërgerd heeft aan een vreemde vent die haar aansprak in de supermarkt ?
Niet geschoten is altijd mis
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 16 augustus 2015 @ 20:26:

Om haar op die manier reden te geven om te kunnen zeggen dat ze zich geërgerd heeft aan een vreemde vent die haar aansprak in de supermarkt ?

Ja.

Gun dat mens haar ergernisje.
You don't have to fit into the format
Geen supermarktergernis maar een stationergernis, dat mag vast ook,toch?

Ik sta op de trein te wachten met mijn rug naar zo'n reclamebord. Sta op ong 20 cm afstand van dat bord. De rest van het perron was leeg. Komt er een mevrouw aan die perse achter mij langs moet, dus tussen mij en het reclamebord. Zij past niet door die 20 cm en duwt mij dus gewoon naar voren. Ik stond de andere kant op te kijken dus had haar helemaal niet gezien. Ik schrik dus van die duw en voordat ik kon reageren was ze alweer een stuk verderop. Heel vreemd. Voor mij was nl. 2 meter ruimte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 16 augustus 2015 @ 20:46:

[...]



Ja.

Gun dat mens haar ergernisje.Oke, eerlijk is eerlijk, ik zou best eens geheel vrijblijvend een bakkie met haal willen doen.
Niet geschoten is altijd mis
Geen ergernis, maar wel erg leuk/lief: ik sta met mijn 3 boodschappen achter een oudere dame (zeker in de 80 vermoed ik). Zij draait zich om, kijkt even naar mijn mandje en zegt dan dat ik wel even voor haar mag. "Voor ik mijn mandje leeg heb gepakt en heb betaald ben jij al halverwege huis jongedame".



Wel een ergernis: prijzen die in de winkel anders zijn dan op de kassa, en dan vaak niet in mijn voordeel...
Alle reacties Link kopieren
quote:Tovenaar schreef op 16 augustus 2015 @ 19:19:

Mensen die een artikel pakken met een beschadigde, ontbrekende of onbekende barcode. Bloedirritant. Ik vind dat niet de schuld van de klant maar van de supermarkt. Die moet zorgen dat de producten in dusdanige staat verkeren dat ze te scannen zijn. Ik hoef als klant toch niet te gaan checken of elke streepjescode onbeschadigd is?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 16 augustus 2015 @ 21:19:

Geen supermarktergernis maar een stationergernis, dat mag vast ook,toch?

Ik sta op de trein te wachten met mijn rug naar zo'n reclamebord. Sta op ong 20 cm afstand van dat bord. De rest van het perron was leeg. Komt er een mevrouw aan die perse achter mij langs moet, dus tussen mij en het reclamebord. Zij past niet door die 20 cm en duwt mij dus gewoon naar voren. Ik stond de andere kant op te kijken dus had haar helemaal niet gezien. Ik schrik dus van die duw en voordat ik kon reageren was ze alweer een stuk verderop. Heel vreemd. Voor mij was nl. 2 meter ruimte.Inderdaad nogal raar. Het enige wat ik kan bedenken: ze vindt het eng, dichtbij de rails ofzo. Maar vraag dan even of je er langs mag. Of ga via de andere kant van het perron.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Tvp! Happy new topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me ontzettend aan slome mensen bij de kassa. Die dan heel die bak vol laten stromen en met allerlei andere dingen bezig zijn dan inpakken en nog niet op de helft zijn als ik aan de beurt ben. Ze staan dan ook zo in de weg als ik moet gaan inpakken... Grrrr!



Verder zul je weinig supermarkt ergernissen van me horen sinds ik al mijn boodschappen doe via het Pick Up Point. Heeeeerlijk!

Mijn Albertheijn-koopzegel-ergernis zorgt dat ik ze nooit meer koop, ook niet bij andere supermarkten..



Het is zaterdagavond en tegen sluitingstijd. Het kassameisje is erg jong en oogt nieuw. Bij het afrekenen vraagt ze uiteraard: ,Spaart u koopzegels?' Waarop ik simpel ja antwoord.

Ik reken af en pak mijn boodschappen in terwijl zij het bonnentje pakt en de zegels telt. Ik krijg 8 witte zegels waar wel in het blauw albertheijn op staat.

Ik geef aan dat dit geen koopzegels zijn, want die zijn blauw. Kassameisje houdt vol dat ze goed zijn, want ze had ze net ook aan een klant gegeven. Ik dubbelcheck het nog even bij de puber achter de servicebalie en jawel ik mag ze opplakken.



Goed inmiddels is na lang sparen het boekje vol. Ik ga weer naar de service balie en elke bladzij wordt gechecked. Mijn boekje wordt afgekeurd ivm de witte zegels. Ik raak geirriteerd en vertel hoe ik aan deze zegels kom. Dit blijken de laatste zegels van de rol te zijn en hoe ík hier aan kwam?! Dus ik geef weer aan dat ik ze gekocht heb bij de boodschappen. Ik word uitgelachen en als oplichter weggezet. Ik vraag de manager erbij. Vals als die serviceheks is haalt ze er een ander kassameisje bij die zich uitgeeft voor manager. Ik ben ook niet van gister en vraag nogmaals naar de manager. Gutte gut wat dropen ze af toen de manager mijn verhaal wel geloofde én ze me mijn geld moesten geven. Klant = koning
Alle reacties Link kopieren
Van de week een ergernis in de supermarkt, en dat terwijl ik niet snel te ergeren ben



Ik stond op mijn boodschappenbriefje te turen om te kijken of ik alles gepakt had wat ik nodig had. Op dat moment komt er een man langs lopen die naar me mompelt 'daar kun je toch gewoon je hoofd voor gebruiken?'



Ik was zo verbaasd dat ik niet op tijd kon reageren, in eerste instantie dacht ik zelfs dat hij bedoelde dat ik mijn boodschappenlijstje op mijn hoofd moest krabbelen..

Achteraf bedacht ik natuurlijk allemaal passende reacties op de opmerking
Geen supermarkt maar de Phone House. Daar stond zaterdagmiddag slechts een meisje in de winkel. Het is een enorm servicegerichte winkel, dus ik was nummer 3 in de rij maar heb daar ruim een half uur gestaan. Klant 1 was zijn Whatsapp kwijt. Uiteindelijk bleek hij die gewoon verwijderd te hebben, en heeft het meisje opnieuw voor hem geïnstalleerd. Vervolgens klant 2 die op zoek was naar een nieuwe telefoon met abo en na 25 opties uitgebreid besproken te hebben, besloot om er nog een nachtje over te slapen.

En ik moest verdorie alleen een nieuw oplaadsnoertje hebben, en was zelf dus in 1,5 minuut klaar. Zouden jullie dan gevraagd hebben of je tussendoor mocht?
quote:Little-Bird schreef op 16 augustus 2015 @ 22:56:

Van de week een ergernis in de supermarkt, en dat terwijl ik niet snel te ergeren ben



Ik stond op mijn boodschappenbriefje te turen om te kijken of ik alles gepakt had wat ik nodig had. Op dat moment komt er een man langs lopen die naar me mompelt 'daar kun je toch gewoon je hoofd voor gebruiken?'



Ik was zo verbaasd dat ik niet op tijd kon reageren, in eerste instantie dacht ik zelfs dat hij bedoelde dat ik mijn boodschappenlijstje op mijn hoofd moest krabbelen..

Achteraf bedacht ik natuurlijk allemaal passende reacties op de opmerking Oh gut, dat was een mompelaar. Die man doet dat waarschijnlijk niet expres. Ik heb zelf ook wel eens dat ik per ongeluk zeg wat ik denk, terwijl dat eigenlijk niet bedoeld is voor openbaarmaking. Het is natuurlijk niet netjes dat je het überhaupt denkt, maar stop dat maar eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Little-Bird schreef op 16 augustus 2015 @ 22:56:

Achteraf bedacht ik natuurlijk allemaal passende reacties op de opmerking

Nou?

Kom maar op!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 16 augustus 2015 @ 21:48:

Oke, eerlijk is eerlijk, ik zou best eens geheel vrijblijvend een bakkie met haal willen doen.Dat wordt posten dan, voor de supermarkt
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 16 augustus 2015 @ 23:09:

Zouden jullie dan gevraagd hebben of je tussendoor mocht?

Ik denk dat ik naar een andere telefoonzaak was gegaan.

Meestal zijn er meerdere.

Of bij jullie niet?
You don't have to fit into the format
Ik erger me aan domme mensen. In het algemeen natuurlijk, maar ook in de supermarkt.

Afgelopen week bijvoorbeeld: Bij de groenten en fruit hebben ze in mijn AH een futuristische nieuwe weegschaal met een touchscreen. Je legt je product op de plaat. Kiest de categorie groente of fruit, dan het te wegen artikel en dan op 'bon'.

Echt.......dan staat er zo'n prehistorische muts voor je die nog nooit een touchscreen heeft gezien en die tussen het fruit de sperzieboontje niet kan vinden en ook de 'bon' toets niet.

En uit bezuinigingsoogpunt staat er ook maar een (1) weegschaal op de hele g&f afdeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 16 augustus 2015 @ 23:23:

Ik erger me aan domme mensen. In het algemeen natuurlijk, maar ook in de supermarkt.

Afgelopen week bijvoorbeeld: Bij de groenten en fruit hebben ze in mijn AH een futuristische nieuwe weegschaal met een touchscreen. Je egt je product op de plaat. Kiest de categorie groente of fruit, dan het te wegen artikel en dan op 'bon'.

Echt.......dan staat er zo'n prehistorische muts voor je die nog nooit een touchscreen heeft gezien en die tussen het fruit de sperzieboontje niet kan vinden en ook de 'bon' toets niet.

En uit bezuinigingsoogpunt staat er ook maar een (1) weegschaal op de hele g&f afdeling.

Ik HOU juist van zulke mensen.

Ze zorgen ervoor dat ik zelf heel intelligent lijk.
You don't have to fit into the format
Daar zit wat in Lotte, maar ik wil gvd gewoon effe snel mijn appeltjes wegen.

Ik gebruik niet voor niets de zelfscan, dan heb ik dat geëmmer in de rij niet.



Hoewel, de zelfscan is ook behoorlijk ergerniswekkend af en toe. In principe heb je geen medewerker nodig voor het scannen en betalen, maar als je koopzegels, Freekplaatjes, kristalzegels oid wil, moet een medewerker dat aan je geven. Ook moet je je parkeerkaart door hun laten scannen (krijg je je parkeerkosten gratis). Sta je alsnog in de rij en dan een onoverzichtelijke rij, het walhalla voor voordringers.

Ook ergernis: op je bierkrat moet een 'betaald'sticker, die krijg je van de medewerker als je dus je parkeerkaart laat scannen of om je freekplaatjes komt zeuren. Nou had ik laatst dus geen zin in die rij en dacht 'laat die parkeerkosten a 60 cent maar zitten en stiefel door. Krijg je weer gezeik over die sticker. Pfff.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven