Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Oh en over bierkratten gesproken. Bij de emballage zijn ze ook lui bij ons.

Hoe vaak ik flessen en kratten weer terugkrijg omdat de band vol staat.

Of het apparaat accepteert de flessen wel, maar geeft vervolgens geen statiegeldbonnetje, mèn.



En ik erger me ook aan die mutsen die de nieuwste smaak dubbelfris/aardappel anders/autodrop aanprijzen. Even snel wat te snoepen rausen is er niet bij, ze beginnen meteen een verkooppraatje. (ja ik snap dat dat de bedoeling is).
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 16 augustus 2015 @ 23:12:

[...]



Nou?

Kom maar op!



- als ik geen gebruik maak van een lijstje sta ik minimaal 3 keer per dag in de supermarkt en heb ik nog meer kans bemoeials als u aan te treffen

- Mijn hoofd gebruiken om een boodschappen lijstje op te krabbelen? Interessant idee, met een spiegel door de supermarkt om te weten wat ik nodig heb.

- Bemoei je met je eigen boodschappen, nu moet ik weeer bovenaan mijn lijstje beginnen met checken of ik alles heb..



Oké, toegegeven, erg sterk zijn ze niet. Daarom stond ik de bewuste meneer ook maar gewoon verbaasd na te kijken.
Alle reacties Link kopieren
TVP.
Laatst weereens de zelfscanner gepakt bij de ah. Het ging al mis bij het eerste product, de barcode was namelijk onbekend oid. Medewerker snapte er ook niks van, ik moest het ding maar terugzetten. Maar ik had mijn bonuskaart gescand en je kan dat niet ongedaan maken (niet dat dat zo erg is). Denk je even snel je boodschappen te doen...



Heb het ding uiteindelijk meegesjouwd in de winkel en aan de caissiere gegeven met afrekenen (op advies van de vakkenvuller) die ook niet wist wat ze ermee moest.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 16 augustus 2015 @ 23:09:

Geen supermarkt maar de Phone House. Daar stond zaterdagmiddag slechts een meisje in de winkel. Het is een enorm servicegerichte winkel, dus ik was nummer 3 in de rij maar heb daar ruim een half uur gestaan. Klant 1 was zijn Whatsapp kwijt. Uiteindelijk bleek hij die gewoon verwijderd te hebben, en heeft het meisje opnieuw voor hem geïnstalleerd. Vervolgens klant 2 die op zoek was naar een nieuwe telefoon met abo en na 25 opties uitgebreid besproken te hebben, besloot om er nog een nachtje over te slapen.

En ik moest verdorie alleen een nieuw oplaadsnoertje hebben, en was zelf dus in 1,5 minuut klaar. Zouden jullie dan gevraagd hebben of je tussendoor mocht?Nee. Dat wet je toch dat je in de gemiddelde telefoonzaak minimaal een half uur wacht.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 17 augustus 2015 @ 06:53:

[...]



Nee. Dat wet je toch dat je in de gemiddelde telefoonzaak minimaal een half uur wacht.Zeker op een zaterdagmiddag, dat is de drukste tijd in een telefoonwinkel.
quote:Starshine schreef op 16 augustus 2015 @ 23:23:

Ik erger me aan domme mensen. In het algemeen natuurlijk, maar ook in de supermarkt.

Afgelopen week bijvoorbeeld: Bij de groenten en fruit hebben ze in mijn AH een futuristische nieuwe weegschaal met een touchscreen. Je legt je product op de plaat. Kiest de categorie groente of fruit, dan het te wegen artikel en dan op 'bon'.

Echt.......dan staat er zo'n prehistorische muts voor je die nog nooit een touchscreen heeft gezien en die tussen het fruit de sperzieboontje niet kan vinden en ook de 'bon' toets niet.

En uit bezuinigingsoogpunt staat er ook maar een (1) weegschaal op de hele g&f afdeling.Moeilijk hè, je geduld bewaren als iemand wat langzamer reageert dan jij. Je had die persoon ook even kunnen helpen natuurlijk. Sommige mensen zijn slechtziend en zoeken zich een ongeluk op zo'n weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
tvp
quote:mary57 schreef op 17 augustus 2015 @ 08:11:

[...]





Moeilijk hè, je geduld bewaren als iemand wat langzamer reageert dan jij. Je had die persoon ook even kunnen helpen natuurlijk. Sommige mensen zijn slechtziend en zoeken zich een ongeluk op zo'n weegschaal.Stel je niet zo aan zeg. Dit is een topic over ergernissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 16 augustus 2015 @ 23:42:

Daar zit wat in Lotte, maar ik wil gvd gewoon effe snel mijn appeltjes wegen.

Ik gebruik niet voor niets de zelfscan, dan heb ik dat geëmmer in de rij niet.



Hoewel, de zelfscan is ook behoorlijk ergerniswekkend af en toe. In principe heb je geen medewerker nodig voor het scannen en betalen, maar als je koopzegels, Freekplaatjes, kristalzegels oid wil, moet een medewerker dat aan je geven. Ook moet je je parkeerkaart door hun laten scannen (krijg je je parkeerkosten gratis). Sta je alsnog in de rij en dan een onoverzichtelijke rij, het walhalla voor voordringers.

Ook ergernis: op je bierkrat moet een 'betaald'sticker, die krijg je van de medewerker als je dus je parkeerkaart laat scannen of om je freekplaatjes komt zeuren. Nou had ik laatst dus geen zin in die rij en dacht 'laat die parkeerkosten a 60 cent maar zitten en stiefel door. Krijg je weer gezeik over die sticker. Pfff.Al die mensen die die achterlijke zegels of plaatjes sparen Al die kaarten die gescand erger ik mij ook aan.
quote:Starshine schreef op 17 augustus 2015 @ 09:18:

[...]



Stel je niet zo aan zeg. Dit is een topic over ergernissen.Goh, dat had ik nou helemaal niet in de gaten...
waarom miep je dan zo
Nah... Topic over ergernissen of niet, ik ben het in dit geval wel met mary57 eens. Zeker als met "prehistorische muts" een ouder persoon wordt bedoeld? Die snappen het nou eenmaal niet allemaal zo snel en het is niet dat ze het expres doen lijkt me.



Die mensen waarderen het meestal erg als je even wilt helpen, iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
Die hele reut aan diner/kristal/dierentuin/bioscoop zegels, kaartjes, plaatjes, wuppies(of aanverwante frutsels) bonuspunten, airmiles en andere zooi.



Kom op zeg, ik kom hier voor mijn boodschappen. Voor prullaria ga ik wel naar de kermis of zo.



Voel me soms plaatsvervangend bezwaard om overal nee op te moeten antwoorden.



Moet er ook bij zeggen dat ik de kriebels krijg van die gestapo praktijken waarmee de winkelketen precies kan/wil bijhouden welk merk kattenbrokjes ik koop en wanneer ik weer toe ben aan een nieuw pak maandverband.



Daarom weiger ik uit principe elke klantenkaart. Dan maar geen korting. Bovendien wordt bij de Appie in zo'n geval altijd de kaart van de winkel gescand.. Probleem ook weer opgelost.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
TVP
bestaat dat eigenlijk nog, airmiles? Heb er al een tijdje niks van gehoord en er wordt niet meer naar gevraagd aan de kassa
Alle reacties Link kopieren
quote:runningbaleys schreef op 17 augustus 2015 @ 09:45:

bestaat dat eigenlijk nog, airmiles? Heb er al een tijdje niks van gehoord en er wordt niet meer naar gevraagd aan de kassaJazeker.
You don't have to fit into the format
quote:runningbaleys schreef op 17 augustus 2015 @ 09:37:

Nah... Topic over ergernissen of niet, ik ben het in dit geval wel met mary57 eens. Zeker als met "prehistorische muts" een ouder persoon wordt bedoeld? Die snappen het nou eenmaal niet allemaal zo snel en het is niet dat ze het expres doen lijkt me.



Die mensen waarderen het meestal erg als je even wilt helpen, iedereen blij.

nee hoor, ze was volgens mij van mijn leeftijd, maar ik kom vaker mensen van rond de veertig tegen die nog nooit een computermuis oid hebben vastgehouden. (en sommigen zijn daar zelfs heel trots op)

Slechtziend? Weet ik veel, ze hoefde in ieder geval geen bril op, had geen stok bij zich en ook geen geleidehond. Het weglopen ging ook soepel, ze hoefde geen steun te zoeken om al tastend haar weg te vervolgen in de supermarkt.

Overigens help ik vaak mensen als dat nodig is. Met iets van een hoge plank pakken of van de lage plank. (mensen in rolstoel kunnen dat niet.) Ik help buitenlanders om bepaalde producten te vinden of als ze iets niet snappen omdat ze de taal nog niet machtig genoeg zijn. In de buurtsuper komen vaak mensen met een verstandelijke beperking omdat het vlak bij zo'n begeleid wonen project zit. Die help ik ook als het moet en anders klets ik lekker met ze.

Dus, ik ben heel hulpvaardig, ik had er nu gewoon geen zin in. Gewoon, daarom niet, omdat ik ook wel eens een k**dag heb en vind dat een volwassen vrouw best zelf de sperzieboontjes kan zoeken en op een plaatje van 'bon' kan drukken.
quote:hatsetats schreef op 17 augustus 2015 @ 06:53:

[...]



Nee. Dat wet je toch dat je in de gemiddelde telefoonzaak minimaal een half uur wacht.Ik kom er zelden tot nooit, en regel alles telefonisch of via internet. Maar ja, als dan zo'n snoertje de geest geeft op zaterdag moet je wel.
Alle reacties Link kopieren
Starshine, je hoeft je niet te verdedigen joh.

Als ik dat zou doen voor alles waar ik me aan erger, hield ik geen vrije minuut meer over
You don't have to fit into the format
quote:Lotte35 schreef op 17 augustus 2015 @ 09:54:

Starshine, je hoeft je niet te verdedigen joh.

Als ik dat zou doen voor alles waar ik me aan erger, hield ik geen vrije minuut meer over

ach ja, ik erger me dan ook aan mensen die topics afschuimen om dingetjes te zoeken waarover ze kunnen zeuren.

Ik zou zeggen: open een topic over topicergernissen.



Hier alvast een bijdrage waarover gepraat kan worden:

Ik erger me ook aan mensen (in de supermarkt of gewoon op straat, dat is om het even) in scootmobielen die in de weg rijden.

Ja, en ze zijn vast heel hulpbehoevend en zielig en van alles en nog wat. En toch erger ik me daaraan.
aha, dat is het wat anders natuurlijk

Had even een ander beeld door het woord dat je gebruikte en ik denk mary57 misschien ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 17 augustus 2015 @ 10:00:

ach ja, ik erger me dan ook aan mensen die topics afschuimen om dingetjes te zoeken waarover ze kunnen zeuren.

Ik zou zeggen: open een topic over topicergernissen.



Hier alvast een bijdrage waarover gepraat kan worden:

Ik erger me ook aan mensen (in de supermarkt of gewoon op straat, dat is om het even) in scootmobielen die in de weg rijden.

Ja, en ze zijn vast heel hulpbehoevend en zielig en van alles en nog wat. En toch erger ik me daaraan.

En dat heb je dus met ergernissen.

Ze zijn zo slecht tegen te houden.

Misschien een beetje, als je héél erg je best doet.



Maar doe maar niet, want dan is er straks geen ruk meer aan dit topic.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Zo he! Al 9 pagina's vol geërgerd voor ik doorhad dat het topic vol zat en er een nieuwe te zoeken was!



TVP!
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan scheef gesneden brood.

Om een of andere reden is het brood dat door de appie zelf gesneden wordt hier altijd ongelijk.

En het brood is echt een stuk lekkerder dan het fabrieksbrood dus daar zit ik dan weer met mijn boterham die van boven te dik en van onder te dun is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven