Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik kom meestal bij de Jumbo, soms bij de Coop en vaak bij de Lidl, hoewel de prijzen schrikbarend gestegen zijn bij die laatste.
quote:Damselindistress schreef op 25 april 2016 @ 19:49:

Hier bij de Aldi vandaag een ontzettend chagrijnige vrouw achter de kassa. Ze baalde dat ze moest bijspringen bij de kassa en gaf na 2 klanten het rode balkje (sluiten kassa) met de mededeling ik heb er echt geen zin in nu .

Zo heb ik ooit één keer eens bij de Hunkemoller aan een medewerkster gevraagd of ze mijn omtrek wilde opmeten, waarop ze al zuchtend wegliep om een meetlint te halen en tegen zichzelf zei: het wordt vanzelf vijf uur... Zo enorm asociaal.

Ik vind overigens vlees en groente van AH ook heel slecht hoor. Vlees haal ik er sowieso niet meer, haal ik altijd bij de slager (eet niet zoveel vlees), verse vis vertrouw ik ook niet bij AH dus die haal ik of daar uit de diepvries of op de markt. En groente en fruit bij AH vind ik over het algemeen ook niet zo best, op appels na.
quote:Eleonora-1 schreef op 25 april 2016 @ 20:42:

Ik kom meestal bij de Jumbo, soms bij de Coop en vaak bij de Lidl, hoewel de prijzen schrikbarend gestegen zijn bij die laatste.Is dat zo? Ik merk het niet echt, vind veel dingen nog steeds wel goedkoop die ik bij de Lidl haal (vooral groente en fruit, luiers, billendoekjes, vuilniszakken, dat soort dingen.
Ik vind van wel.

Bijvoorbeeld IJsthee is bij de Lidl nu duurder dan bij de Jumbo.

Kaas en ander broodbeleg wordt ook steeds duurder, en vlees ook trouwens.

De tijd dat ik voor 70 euro de weekboodschappen deed daar is voorbij.
Oh balen. Ik ga er komend weekend op letten! Had wel al gemerkt dat cashewnoten ineens duur waren geworden!
O ja, dat soort dingen inderdaad.

Ook duurder geworden.

Het is nog steeds op veel fronten een van de goedkoopste supermarkten hoor maar ook bij de Lidl stijgen de prijzen.
De werknemers van 'mijn' jumbo willen geen lege vakken, dus die vullen ze op met andere producten.. Ben dus regelmatig al thuis gekomen met ijsthee light in plaats van de gewone... Hebben ook bijna hetzelfde label! Zo vervelend..
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:Starshine schreef op 23 april 2016 @ 13:52:

Bij de sappen staan hier regelmatig pakken die helemaal kleverig zijn omdat er op de pallet blijkbaar een ander pak kapot is gegaan en gelekt heeft.

Ik snap niet dat zo'n vakkenvuller dan toch dat schap nog vol zet met vieze pakken. Ik weet wel dat de inhoud nog prima in orde is, maar ik koop het liever niet, zo'n vies pak.

Hier gaan al die vieze producten naar een speciale winkel. Nouja, eigenlijk is het meer een vies magazijn maar het is wel erg drukbezocht. Je kan er echt veel vinden: cornflakes waarvan de doos een beetje gescheurd is, wijnflessen met een vies etiket, plakkerige pakken sap, ... Maar ook veel producten waar helemaal niks mis mee is, gewoon een te grote voorraad of bijvoorbeeld chocolade na pasen. Je komt er sowieso met vieze handen buiten maar het is wel stukken goedkoper.

Er staat altijd al een hele rij te wachten voor openingstijd.

Maar in een gewone winkel zou ik ook geen plakkerig pak sap meenemen. Dan neem ik wel liever een andere.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Zo'n speciale 'vieze verpakkingen winkel ', daar zou ik ook wel heengaan. Dat ik voor het kleverige pak gecompenseerd word in de prijs ja, haha.
ik had gisteren ook nog een ergernis. Ik wilde komkommer kopen voor de sla, maar die waren dus stijf uitverkocht bij de AH. Echt alles weg, alleen nog een paar biologische exemplaren voor de dubbele prijs. En dat waren ook nog eens hele dunne miezerige, gerimpelde komkommers.
quote:Starshine schreef op 27 april 2016 @ 19:26:

Zo'n speciale 'vieze verpakkingen winkel ', daar zou ik ook wel heengaan. Dat ik voor het kleverige pak gecompenseerd word in de prijs ja, haha.

+1

Net zoals ik rustig een pakje salami koop dat overmorgen over datum is, maar ik daar niet de volle prijs voor wil betalen.

Aldi wordt hier verbouwd, dus ze zitten tot na de zomer in een ander pand.

Pand ligt midden in een industriezone en heeft formaat zakdoek.

De winkelpaden zijn bij Aldi sowieso al minimale breedte, nu kan ik er amper tussen met een zware (moeilijker bestuurbare) kar

En de helft van de weekaanbiedingen hebben ze niet wegens plaatsgebrek.

Maar er zit wel elke maand een brief met bonnen voor een gratis pot confituur in de brievenbus; die mogen ze van mij houden, ik ga wel naar de Lidl.

Lidl verbouwde ook, op een paar maand tijd hadden ze een gloednieuwe winkel én een tijdelijke locatie die wel comfortabel winkelt, zo kan het dus ook
Toen ik nog een bijbaantje als kassamedewerkster had, waren mijn drie grootste ergernissen:

- Klanten die hun briefgeld niet netjes uitvouwen en het naar je toe smijten.

- Klanten die gaan klagen als ze voor een paar euro te weinig aan boodschappen hebben gedaan voor gratis caviaplaatjes of zo.

- Klanten die de winkel bij elkaar schreeuwen als je een foutje hebt gemaakt bij het afrekenen. Of je lastigvallen met ongevraagde informatie over dat een collega van je een foutje hebt gemaakt met de nodige doodsbedreigingen naar die collega toe erbij.

Nu erger ik mij vooral aan mensen die gangpaden blokkeren in de supermarkt of zo staan dat je een bepaald product niet kan pakken en boos worden als je erbij wilt. Vooral moeders met kinderwagens en vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd met boodschappenwagens die met elkaar staan te beppen zijn daar goed in.
quote:rozebriefpapier schreef op 28 april 2016 @ 19:51:

Toen ik nog een bijbaantje als kassamedewerkster was, waren mijn drie grootste ergernissen:

- Klanten die hun briefgeld niet netjes uitvouwen en het naar je toe smijten.

- Klanten die gaan klagen als ze voor een paar euro te weinig aan boodschappen hebben gedaan voor gratis caviaplaatjes of zo.

- Klanten die de winkel bij elkaar schreeuwen als je een foutje hebt gemaakt bij het afrekenen. Of je lastigvallen met ongevraagde informatie over dat een collega van je een foutje hebt gemaakt met de nodige doodsbedreigingen naar die collega toe erbij.

Nu erger ik mij vooral aan mensen die gangpaden blokkeren in de supermarkt of zo staan dat je een bepaald product niet kan pakken en boos worden als je erbij wilt. Vooral moeders met kinderwagens en vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd met boodschappenwagens die met elkaar staan te beppen zijn daar goed in.

Die klanten die je noemt, herken ik. Heel vervelend inderdaad.

Of klanten die persé gepast willen betalen, ze moeten bijv. 6,65 betalen, en die leggen dan 5 euro neer en bij elk muntje dat ze daarna neerleggen wordt er weer op de kassa gekeken "Hoe veel ook al weer? Ben ik er al?" En dan wordt er weer een 20 cent muntje gepakt en terwijl ze donders goed weten dat ze dan nog 1,45 moeten betalen ofzo, wordt er dan weer gevraagd "Hoe veel nog? Is het zo al goed"? En dan de caissière "Nee, mevrouw, nog 1,35" en vervolgens grabbelen ze nog een stuiver uit de knip en dan is het weer "Hoe veel nog"?....
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 28 april 2016 @ 20:05:

[...]

Die klanten die je noemt, herken ik. Heel vervelend inderdaad.

Of klanten die persé gepast willen betalen, ze moeten bijv. 6,65 betalen, en die leggen dan 5 euro neer en bij elk muntje dat ze daarna neerleggen wordt er weer op de kassa gekeken "Hoe veel ook al weer? Ben ik er al?" En dan wordt er weer een 20 cent muntje gepakt en terwijl ze donders goed weten dat ze dan nog 1,45 moeten betalen ofzo, wordt er dan weer gevraagd "Hoe veel nog? Is het zo al goed"? En dan de caissière "Nee, mevrouw, nog 1,35" en vervolgens grabbelen ze nog een stuiver uit de knip en dan is het weer "Hoe veel nog"?....Vreselijk irritant
quote:Starshine schreef op 27 april 2016 @ 19:51:

ik had gisteren ook nog een ergernis. Ik wilde komkommer kopen voor de sla, maar die waren dus stijf uitverkocht bij de AH. Echt alles weg, alleen nog een paar biologische exemplaren voor de dubbele prijs. En dat waren ook nog eens hele dunne miezerige, gerimpelde komkommers.Hele herkenbare ergernis. Eigenlijk is bij onze AH ongeveer alles altijd uitverkocht als ik het hebben wil. Of het zit gewoon niet in hun assortiment. Als man naar de winkel is gaat geheid drie keer de telefoon: er is weer eens iets van mijn lijstje niet op voorraad en of ik even een alternatief wil verzinnen. En ik heb het over een AH XL he . Het is een hele grote winkel inderdaad, maar helaas wordt die onmetelijke ruimte niet ingenomen door boodschappen-to-be maar door überbrede gangpaden, reusachtige coffeecorners en mevrouwen die allerlei heerlijkheden staan te kokkerellen met spullen die toch uitverkocht zijn.
Nou normaal is mijn ah xl prima gesorteerd maar ik denk dat iemand iets voor koningsdag had bedacht met komkommers.
quote:Starshine schreef op 28 april 2016 @ 20:17:

Nou normaal is mijn ah xl prima gesorteerd maar ik denk dat iemand iets voor koningsdag had bedacht met komkommers.

of

quote:Lady_Voldemort schreef op 28 april 2016 @ 20:14:

[...]

Hele herkenbare ergernis. Eigenlijk is bij onze AH ongeveer alles altijd uitverkocht als ik het hebben wil. Of het zit gewoon niet in hun assortiment. Als man naar de winkel is gaat geheid drie keer de telefoon: er is weer eens iets van mijn lijstje niet op voorraad en of ik even een alternatief wil verzinnen. En ik heb het over een AH XL he . Het is een hele grote winkel inderdaad, maar helaas wordt die onmetelijke ruimte niet ingenomen door boodschappen-to-be maar door überbrede gangpaden, reusachtige coffeecorners en mevrouwen die allerlei heerlijkheden staan te kokkerellen met spullen die toch uitverkocht zijn.

Heel herkenbaar. Bij ons was het een jaar of vijf geleden ook zo bij de ah xl (of welke ah ook). Steevast hadden ze niet wat ik nodig had en dat waren echt geen rare dingen. Ik kan me herinneren dat uien, koriander en crème fraiche altijd een uitdaging waren bijvoorbeeld. Nu is het bij ons wel beter, maak het eigenlijk niet meer mee dat ze iets niet hebben.

Het doet me ook denken aan toen de ah en andere winkels voor het eerst op zondag open gingen. Dan werd die hele winkel leeggeraust, met name groente en fruit enzo, alles weg. Is gelukkig nu ook niet meer zo.
Over die vieze verpakkingenwinkel, klinkt smerig haha. Doet me weer denken aan zo'n programma op tlc, extreme cheapskates, over mensen die zo min mogelijk geld willen uitgeven. In een zo'n aflevering ging een vrouw naar een winkel waar alles over de datum was en kocht ze kaas die al een half jaar verlopen was. Lekker voor bij haar salade van zelfgeplukte paardenbloemblaadjes.

Mijn vader vertelde dat er vroeger nooit data op producten stonden.
quote:pejeka schreef op 28 april 2016 @ 20:05:

Of klanten die persé gepast willen betalen, ze moeten bijv. 6,65 betalen, en die leggen dan 5 euro neer en bij elk muntje dat ze daarna neerleggen wordt er weer op de kassa gekeken "Hoe veel ook al weer? Ben ik er al?" En dan wordt er weer een 20 cent muntje gepakt en terwijl ze donders goed weten dat ze dan nog 1,45 moeten betalen ofzo, wordt er dan weer gevraagd "Hoe veel nog? Is het zo al goed"? En dan de caissière "Nee, mevrouw, nog 1,35" en vervolgens grabbelen ze nog een stuiver uit de knip en dan is het weer "Hoe veel nog"?....

En als ze dan bij €6,60 zijn: 'Nee, ik red het net niet', waarna ze alsnog een briefje van 50

neerplempen
Andersom is het als cassiere ook vervelend, iemand die eerst een handvol kleingeld pakt en je al meteen ziet dat ze zeker die 6,65 hebben, maar dan toch zeggen 'o nee, ik red het niet' en een briefje van 10-20-50 uithalen.

Maar sommige klanten houden expres dat muntgeld apart voor parkeergeld/zakgeld/andere winkel, dat weet ik. Maar haal het dan ook niet boven
Worden er met dit mooie weer geen boodschappen meer gedaan? Of zijn er door het zonnetje gewoon minder ergernissen
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Vooruit dan: kies je voor zelfscan, lekker makkelijk en snel.

Is er één zelfscankassa open waar een enorme rij staat en zitten drie caissieres bij de gewone kassa uit hun neus te eten.

Grrr.
Telt een ergernis bij een frietkraam ook?

Van de week met Jongste een frietje knabbelen. Er is een ander stel waarvan het meisje een aantal vogels wegjaagt. Dat doet ze op nogal agressieve manier: ze stapt 'woest' op de beestjes af en stampt en schreeuwt. De vogeltjes vliegen verschrikt weg. Dat inspireert een oudere dame tot het melden dat ze dit onbeschoft gedrag vindt en een gebrek aan opvoeding.

Afijn, de moeder van dit meisje pikt dat niet en gaat tekeer met dat dochtertje bang is voor vogels, maar de oudere dame blijft bij haar opvoedingspunt.

Uiteindelijk kijken beide kijvende partijen naar mij.

Tsja.

Ik heb mijn zonnebril opgezet en aan mijn milkshake gesabbeld.

En gedaan of ik gek was/ben.

Ik vond het dochtertje wel erg agressief en boos naar de vogeltjes, maar ook de oudere dame wel erg van de aannames inzake wel of geen opvoeding.

Dus ja, iets met waarheid in het midden.

En je er niet mee bemoeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven