Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ja echt waar...

Bv ik heb een mand vol groenten en fruit. Ik doe 1x alle grote boodschappen, vlees en brood gaat dan in de vriezer. Dus groenten en fruit koop ik nog een keer vers. Maakt een of andere vent de opmerking dat ik wel wat hamburgers erbij mag gooien.

Bij de viskraam met mijn vader, ik was chauffeur die dag. Vader grappen aan het maken met de visboer, hij zegt voor de grap dat ik niks krijgt. Zegt een andere vrouw: vandaar dat ze zo mager is...

In de primark. Ik blij dat er maat 32 is. Lopen er twee vollere dames opmerkingen te maken dat er alleen anorexiamaten hangen en naar mij te kijken.

En ik ben echt niet mager. Ik ben niet in ontkenning. Ik begon zo te twijfelen dat ik naar de huisarts ben geweest om te kijken of ik aan moest komen, die vond me perfect.

Klootzakken allemaal, echt waar
niet goed gelezen.
minnimouse wijzigde dit bericht op 02-08-2018 16:54
80.28% gewijzigd
LoVaKo schreef:
02-08-2018 16:46
Ja echt waar...

Bv ik heb een mand vol groenten en fruit. Ik doe 1x alle grote boodschappen, vlees en brood gaat dan in de vriezer. Dus groenten en fruit koop ik nog een keer vers. Maakt een of andere vent de opmerking dat ik wel wat hamburgers erbij mag gooien.

Bij de viskraam met mijn vader, ik was chauffeur die dag. Vader grappen aan het maken met de visboer, hij zegt voor de grap dat ik niks krijgt. Zegt een andere vrouw: vandaar dat ze zo mager is...

In de primark. Ik blij dat er maat 32 is. Lopen er twee vollere dames opmerkingen te maken dat er alleen anorexiamaten hangen en naar mij te kijken.

En ik ben echt niet mager. Ik ben niet in ontkenning. Ik begon zo te twijfelen dat ik naar de huisarts ben geweest om te kijken of ik aan moest komen, die vond me perfect.

Walgelijk voor woorden, die reactie's.
@LoVaKo
Het zegt waarschijnlijk meer over hen dan over jou.
RikM schreef:
02-08-2018 18:09
@LoVaKo
Het zegt waarschijnlijk meer over hen dan over jou.
Is ook zo. Maak ook nooit een opmerking terug, al zou ik ze graag een spiegel voorhouden op dat moment...
LoVaKo schreef:
02-08-2018 16:46
Ja echt waar...

:hug: Helaas herkenbaar. Ik zit in hetzelfde schuitje.
trikkie schreef:
02-08-2018 14:04
Waarom moet mensen toch altijd in de rij lopen klagen, alsof het dan allemaal sneller gaat.
En helemaal irritant als hun beschuldigingen nog eens niet terecht zijn.

Vandaag ook weer twee van zulke zeuren achter mij.
Ik stond aan de service kassa, bij deze kassa mag je alleen als je minder dan 10 producten hebt.
De twee zeuren komen achter mij staan.
Langs ons was een gewone kassa, en hier schoof een man met een volle wagen aan.
Beginnen de twee zeuren meteen hard op tegen elkaar te klagen, hoe onbeschoft die man wel niet was en opmerking maken zoals "doen alsof je het niet hoort".
Dus ik draai mij om en zeg in eerste instantie rustig dat die meneer niets fout doet, omdat hij simpelweg niet aan onze kassa mag staan met zijn hoeveelheid spullen.
Zeur 1 leek het te begrijpen en te snappen dat zij te voorbarig reageerde, maar zeur twee vond toch echt dat ik het verkeerd begreep, want zij vond het juist onbeschoft voor mij omdat hij voor mij kroop.
Nogmaals (dit maal wat geiriteerder) legde ik haar nogmaals uit dat hij meer dan 10 spullen had en dus wel aan de andere kassa moest aanschuiven.
Begint zeur te klagen waar ik mij wel niet mee bemoeide (ja duh als je geen reactie van andere wil, loop dan ook niet zo hard te klagen) en dat ze niet snapte wat mijn probleem was bla bla bla.
Ging de zeuren snel naar een andere rij om vervolgens daar weer tegen elkaar extra luid over mij te klagen.
Vreselijk zulke lui ppfff.
Los van dat dat luide geklaag inderdaad heel irritant is, hadden de zeuren in kwestie toch ook langs je kunnen lopen naar de gewone kassa als daar de rij korter is?
Geen ergernis maar iets grappig.

Voor mij een man met boodschap op de band, ik had mijn spullen ook al op de band, inclusief aluminiumfolie, die in verpakking enigszins iets weg heeft van een beurtbalkje als je vluchtig kijkt. Ik had 'm ook nog aan het begin van de boboodschappen dwars op de band liggen, dus dan lijkt ie helemaal sprekend natuurlijk ;)
Achter mij begin een vrouw ook al haar spullen op de band te leggen dus ik schuif mijn boodschappen wat naar voren om plaats te maken.
Man voor mij pakt heel resoluut mijn aluminiumfolie en plaatst die pal achter zijn broodje. Om plaats te maken voor mij, zodat ik mijn boodschappen nog wat verder kan schuiven tot aan dat beurtbalkje..
Ik zeg lachend dat het wel op een balkje lijkt maar toch niet is, schuif de folie weer bij mijn boodschappen en leg een echt balkje neer. Man kijkt nog eens goed, zegt oh ja en pakt mijn folie weer en legt hem aan de kant bij de balkjes (??)
Ik pak mijn folie dus weer en leg weer bij mijn boodschappen. Man heeft dit niet gezien want staat met de rug naar me toe.
Even later draait hij zich een beetje om, kijkt naar de band en zegt verbaasd: hey, nu ligt het weer op de band! Ik antwoord dat ik inderdaad toch wel graag aluminiumfolie wil kopen. Hij knippert nog eens goed met z'n ogen, staart naar dat ding en zegt dat hij nu pas begrijpt wat het is. Hij dacht dat het een vreemd voorwerp was dat tussen de balkjes was beland.
We hebben er goed om gelachen samen.
^ Dat doet me denken aan deze: ;-D

https://www.dumpert.nl/mediabase/676516 ... esten.html
AbsolutelyFabulous schreef:
02-08-2018 21:21
Los van dat dat luide geklaag inderdaad heel irritant is, hadden de zeuren in kwestie toch ook langs je kunnen lopen naar de gewone kassa als daar de rij korter is?
Ik had nog iets nodig van de service balie ;-)
trikkie schreef:
03-08-2018 06:07
Ik had nog iets nodig van de service balie ;-)
Ik had het niet over jou maar over de mensen achter je ;)
Maar misschien hadden zij ook iets nodig van de service balie :lightbulb:
AbsolutelyFabulous schreef:
03-08-2018 07:22
Ik had het niet over jou maar over de mensen achter je ;)
Maar misschien hadden zij ook iets nodig van de service balie :lightbulb:
Oeps sorry, het was nog vroeg hihi.
Hun gingen later wel naar een andere kassa,
En toen gingen ze verder over mij klagen :hihi:
Nu het vakantie is en er vaak meer dan 5 mensen in elke rij staan met (bijna) volle karren snap ik nooit dat ze die laatste kassa niet open gooien. Ik zeur er niet om, maar het is wel irritant als jij maar 4 artikelen hebt en je staat achter iemand die een super volle kar heeft.
Bij ons in het dorp is er echt een grappig verschil tussen de lidl en de jumbo, vooral op zondag. Bij de lidl loopt iedereen erbij alsof ze op de camping zitten, en bij de jumbo nog netjes aangekleed, haar en make-up netjes. Ik weet niet, heel opvallend.

Terwijl er toch zat mensen naar beide supermarkten gaan, mijzelf incluis :)

Ik laat mijn kledingkeuze overigens niet afhangen van mijn supermarkt hoor, maar in het algemeen is dat verschil er wel degelijk. Misschien zijn het de verse broodjes die het campinggevoel oproepen bij klanten die alleen daarvoor hun tuintjes verlaten. Groot gelijk.
LoVaKo, ik denk ook wel eens, hm bijzonder volk vandaag. Bij de Aldi valt het mij meestal iets meer op. Maar die ene keer dat ik eens op zondag naar de AH ging, grossierde het ook in mensen in joggingbroeken en adidasslippers + sokken. Niet dat ik er nu altijd zo fashionable bijloop, maar niet daarin. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik was hier eens bij de Lidl, en toen dacht ik echt dat ik de enige Nederlander was in de winkel
Veel Poolse mannen ( pak roze koeken en sixpack blikjes bier) en Marokkaanse vrouwen
Vanochtend naar de supermarkt geweest omdat ik net terug ben van vakantie en mijn koelkast dus best wel leeg is.

Ik gaf in een eerder bericht aan dat er vaak geen groente of fruit te krijgen is. Nou, het probleem lijkt zich te verspreiden. Naast een karig aanbod aan groente en fruit waren ook de schappen met vlees, zuivelwaar en brood zo goed als leeg. Ik was er om 9 uur vanochtend, dan mag je toch verwachten dat je brood en melk kunt kopen lijkt me. De flessen water waren ook op, maar dat heeft waarschijnlijk met de hoge temperaturen van de afgelopen dagen te maken.

Ik ben uiteindelijk naar een andere supermarkt gegaan en heb mijn boodschappen daar gekocht, maar ik vind het toch wel vervelend.
pearle schreef:
08-08-2018 16:29
Ik was hier eens bij de Lidl, en toen dacht ik echt dat ik de enige Nederlander was in de winkel
Veel Poolse mannen ( pak roze koeken en sixpack blikjes bier) en Marokkaanse vrouwen

Dit valt mij ook op. In de buurt zit een Lidl, waar vooral mensen met een buitenlandse achtergrond hun boodschappen doen. Ga je naar de wat duurdere supermarkt, dan zie je ineens een heel ander publiek.

Dit bedoel ik overigens niet op een vervelende manier, het valt me gewoon op.
Nectarinepit schreef:
08-08-2018 16:30
Vanochtend naar de supermarkt geweest omdat ik net terug ben van vakantie en mijn koelkast dus best wel leeg is.

Ik gaf in een eerder bericht aan dat er vaak geen groente of fruit te krijgen is. Nou, het probleem lijkt zich te verspreiden. Naast een karig aanbod aan groente en fruit waren ook de schappen met vlees, zuivelwaar en brood zo goed als leeg. Ik was er om 9 uur vanochtend, dan mag je toch verwachten dat je brood en melk kunt kopen lijkt me. De flessen water waren ook op, maar dat heeft waarschijnlijk met de hoge temperaturen van de afgelopen dagen te maken.

Ik ben uiteindelijk naar een andere supermarkt gegaan en heb mijn boodschappen daar gekocht, maar ik vind het toch wel vervelend.
en hier bij de jumbo is al 1,5 week geen waterijsje meer te krijgen, geen Calippo, geen raketjes geen eigen merk, helemaal niks.
guppekop schreef:
08-08-2018 16:43
en hier bij de jumbo is al 1,5 week geen waterijsje meer te krijgen, geen Calippo, geen raketjes geen eigen merk, helemaal niks.

Nou, mijn probleem valt meteen in het niet. Wat een ramp, geen waterijsjes. :'( ;-D
guppekop schreef:
08-08-2018 16:43

Ja bizar toch?! o_o Elke keer als ik terugkom van de supermarkt die hoopvolle snoetjes en ze dan weer teleur moeten stellen. Nee, nee, er zijn nog steeds geen waterijsjes... Echt je hart breekt... :'(

(Sorry, kon het niet laten. Heb zelfs geen kinderen, maar vriend is best teleurgesteld, maar vist gelukkig zelf ook achter het net. Anders zou hij nog iets kunnen denken als; hm... staan we op dieet of zo. ;-D )
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik had hier op het forum gelezen dat de Jumbo Pos wijnen had. Nou de mijne dus niet.
De ene Jumbo heeft helaas niet wat de andere wel heeft. Ik hou van de meergranen croissantjes. De Jumbo in onze buurt heeft ze niet, ik moet een heel stuk fietsen naar een ander filiaal als ik ze wil hebben.
Toen ik vanmiddag boodschappen deed was er een kindje zo hard aan het krijsen/huilen dat hij er bijna in stikte, het klonk echt niet gezond + dat het echt door de hele winkel te horen was. Verschillende mensen de opkeken of het wel goed ging, ik kan het niet uitleggen, maar het leek wel een sirene.
En ja hoor, toen ik ging betalen gingen ze in dezelfde rij achter me staan, ik bijna doof door het gekrijs. Dan denk ik: ga naar buiten met je kind.
Nu moet ik er bij zeggen dat ik niet zeker weet of beide ouders er bij waren..
Hier in België gelukkig nog overal volop ijs en drinken te verkrijgen :cheer:

Ergernis: 21 juli, onze nationale feestdag, viel dit jaar op een zaterdag, dus winkels de hele dag gesloten.
De enige supermarkt die op zondag de hele dag open was, had een uur na openingstijd al nagenoeg niks meer, ook bij de houdbare producten waren de schappen bijna leeg, ik waande me in het Oostblok in de jaren '80 of zo o_o

Dan zou je toch kunnen bedenken dat je na zo'n zaterdag een stormloop krijgt en je voorraden daarop aanpassen, maar dat was blijkbaar te moeilijk :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven