Ergernissen in de supermarkt deel 3

vrijdag 24 mei 2019 om 11:17
GroenTuintje schreef: ↑24-05-2019 11:14Misschien moet je het deel ervoor ook even quoten... Normaal bieden ze die uit zichzelf aan, elke week. En mijn kind zag andere kinderen ook een broodje krijgen, anders had ik het erbij gelaten...
Maar dat ze normaal wel eens iets weggeven maakt het geen recht hé.
Welke waarheid wil je ze zeggen?
vrijdag 24 mei 2019 om 11:21
Mijn kind verheugd zich ook op een broodje, vooral als andere kinderen voor der neus een broodje aangeboden krijgen. Ik kan ook een broodje kopen, maar waarom zou ik als andere kinderen ze ook aangeboden krijgen?Pipistrello schreef: ↑24-05-2019 11:17Maar dat ze normaal wel eens iets weggeven maakt het geen recht hé.
Welke waarheid wil je ze zeggen?
Waarom ze zo snauwend reageert tegen een vaste klant. En waar een kind bijstaat.
Voor iedereen een groene tuin

vrijdag 24 mei 2019 om 11:26
Heb je zelf kinderen? Dan weet je dat kinderen alles onthouden. nee dus, ik had je moeten loepen. En hoezo schooieren? Kom op, je maakt het zelf iets van. Het ligt er om te proeven, zodat men het gaat kopen ( wat ik regelmatig ook doe).Pipistrello schreef: ↑24-05-2019 11:25Tja. Ik blijf erbij dat vragen om gratis broodjes heel raar is.
Misschien heeft de bakkerij wel de regel dat ze alleen iets geven als er niet ook van de andere gratis dingen geproefd is.
Ik zou ook kriebel worden van geschooi om gratis

vrijdag 24 mei 2019 om 11:32
vrijdag 24 mei 2019 om 11:34
Nou prima toch. Je weet dat gratis altijd mensen aantrekt? En ik koop gewoon mijn brood en gebak daar hoor, daar schooier ik niet omPipistrello schreef: ↑24-05-2019 11:32Ik hou er mee op.
Blijkbaar ben ik een monster omdat ik geen kinderen heb. Het gaat mij helemaal niet over jouw kind maar om jouw gedrag.
Ik ben niet opgevoed met vragen om gratis. Als ik iets wil dan betaal ik er gewoon voor.

vrijdag 24 mei 2019 om 11:45
Over de scankassa's:
Ik heb zelf nog nooit een betaalautomaat voor de scanners gezien anders dan bij de AH. Bij Plus, Jumbo en volgens mij ook bij Dirk moet je de scanner afgeven bij een kassière. Zijn er ook plaatsen waar andere supermarkten behalve AH ook automaten hebben?
Ik kom zelden bij AH, daarom had ik een hele tijd alleen maar ervaring met bemande scankassa's. Maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Wel geeft de scanner bij AH een veel minder irritant geluidje dan bij de Jumbo.
Ik heb zelf nog nooit een betaalautomaat voor de scanners gezien anders dan bij de AH. Bij Plus, Jumbo en volgens mij ook bij Dirk moet je de scanner afgeven bij een kassière. Zijn er ook plaatsen waar andere supermarkten behalve AH ook automaten hebben?
Ik kom zelden bij AH, daarom had ik een hele tijd alleen maar ervaring met bemande scankassa's. Maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Wel geeft de scanner bij AH een veel minder irritant geluidje dan bij de Jumbo.

vrijdag 24 mei 2019 om 12:33
Weet dat bepaalde supermarkten caissières een bepaalde snelheid moeten hebben van scannen. En dus een bepaalde tijd hebben voor 1 klant. Als alle boodschappen op band liggen zijn ze sneller met scannenAngelEyes0192 schreef: ↑20-05-2019 09:52Ik kwam donderdag bij de Jumbo. Er stond niemand in de rij, dus ik leg zsm mijn spullen vanuit het mandje op de band zodat ik daarna de spullen weer snel terug in mijn tas kan stoppen. Ik leg mijn spullen dus helemaal vooraan de band zodat de medewerker meteen kan beginnen met scannen. Maar ze begon niet? Ondertussen stonden er al andere mensen achter mij. Ik dacht: doe ik iets verkeerd? De medewerker was ook totaal niet hartelijk. Uiteindelijk begon ze wel. Kon nog net een ‘doei’ vanaf. Is dit normaal bij de Jumbo, dat ze wachten met scannen?
(Houden bij wanneer je start tm afrekenen)

vrijdag 24 mei 2019 om 12:49
Oei oei oei. Ik voorzie een melding over jou in het gierige topic?GroenTuintje schreef: ↑24-05-2019 10:28Ik kon even niet een specifiek topic vinden over gezeur in bijv een bakker.
Bij ons heb je meerdere bakkers, en een aantal daar wordt je zo onbeschoft te woord gestaan. Het is dat ze lekker brood hebben, maar anders.... Je kan vaak iets proeven op de toonbank. Dus ik een stukje proeven en geef mijn kind ook een stukje. Nadat ik heb afgerekend zie ik meerdere kinderen een broodje krijgen ( die van mij ook altijd, ben vaste klant en kom er wekelijks). Dit keer slaat ze bewust mijn kind over, dus ik vraag of ze ook een broodje mag. Krijg ik een snauwend antwoord, ze heeft toch al een hapje koek op?? Tjongejonge... wat een mens denk ik. Gelukkig gaf ze alsnog het broodje, maar de volgende keer zeg ik wel even de waarheid.

Waarom kind laten proeven, kind koopt niet. Het ligt er voor de eventuele kopers.
Vragen naar een gratis broodje? Het is ren gunst en geen must.
Maar goed.......niet mijn reactie hoor, ik weet echter dat er mensen zijn, hier rondwaren, die wel zo stellig denken.

vrijdag 24 mei 2019 om 12:51
Ttroeteltje schreef: ↑24-05-2019 12:49Oei oei oei. Ik voorzie een melding over jou in het gierige topic?![]()
Waarom kind laten proeven, kind koopt niet. Het ligt er voor de eventuele kopers.
Vragen naar een gratis broodje? Het is ren gunst en geen must.
Maar goed.......niet mijn reactie hoor, ik weet echter dat er mensen zijn, hier rondwaren, die wel zo stellig denken.
Ja dat jij anders denkt is wel bekend hoor. Graaien als het gratis is.

vrijdag 24 mei 2019 om 13:06
Zeikerd.Michella_1991 schreef: ↑24-05-2019 12:19Nu snap ik dat sommige kinderen zo verwend zijn.. En noem me een zeikerd, maar ik vind etende kids in supermarkten ook niks en vind dan ook dat ze moeten stoppen met dat gratis fruit..

vrijdag 24 mei 2019 om 13:06
Ik ook niet. Ze mogen er niet om vragen bij mij.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑24-05-2019 12:05Ik heb zelf 2 kleine kinderen, maar geen haar op mn hoofd die er aan denkt ook zo een gratis broodje te vragen. En mn kinderen storten zich gelukkig ook niet ter aarde als ze hun zin niet krijgen.
Soms krijgen ze iets en soms niet. Leren ze maar mee omgaan.

vrijdag 24 mei 2019 om 13:11

vrijdag 24 mei 2019 om 13:17
En dan leg je dat uit. Ze worden inderdaad niet geboren met een volwassen brein. Al zegt dat niks.Ttroeteltje schreef: ↑24-05-2019 13:11Vragen vind ik idd ook not done. Zou zelf niet vragen om het gratis broodje en kind zou dat ook niet mogen. Begrijp wel dat kinderen van bepaalde leeftijden raar opkijken als andere kinderen wel krijgen en zij niet. Het kinderbrein werkt nu eenmaal nog niet zo als dat van een volwassene.
Aangezien er zat volwassenen zijn die denken dat ze recht hebben op gratis dingen. Liefst zoveel mogelijk.
En in dit geval ook nog om gaan vragen na gratis koek.
En hun kind dat leren op die manier.
vrijdag 24 mei 2019 om 13:43
Ik werk zelf bij de vleeswaren bij AH en het vragen naar gebeurd vaker dan je denkt. Ik heb al heel wat klanten gehad die een plakje worst komen vragen voor hun kind. Ik denk er ook het mijne van, absoluut. Maar ik kan niet anders dan het ze geven.
Wat ook weleens gebeurd is dat moeders (nee, nooit een vader) hun kind aansporen om een plakje worst te vragen.
Tsja.
Wat ook weleens gebeurd is dat moeders (nee, nooit een vader) hun kind aansporen om een plakje worst te vragen.
Tsja.

vrijdag 24 mei 2019 om 13:47
Ttroeteltje schreef: ↑24-05-2019 13:11Vragen vind ik idd ook not done. Zou zelf niet vragen om het gratis broodje en kind zou dat ook niet mogen. Begrijp wel dat kinderen van bepaalde leeftijden raar opkijken als andere kinderen wel krijgen en zij niet. Het kinderbrein werkt nu eenmaal nog niet zo als dat van een volwassene.
Hm, blijkbaar heb ik dan een kinderbrein. Want in het geval van GroenTuintje had ik precies hetzelfde gedaan. Gunst of niet, waarom niet alle kinderen gelijk behandelen? Daar gaat het hier om, niet om dat het gratis is.
vrijdag 24 mei 2019 om 13:53
Ik heb op een blauwe maandag nog bij een bakker gewerkt en verbaasde me toen ook dat een vriendelijk gebaar (iets aan een kind geven) uiteindelijk als 'normaal' gezien werd. Zo erg zelfs dat een ouder bijvoorbeeld doodleuk zei ''zij wil een kaasstengel in plaats van een broodje''
Ook die dingen om te proeven, bedoeld om klanten over te halen een bepaald (nieuw) product te kopen. Dat bordje werd doodleuk door ouders van de toonbank gepakt en voor de neus van kinderen gehouden ''pak maar lekker wat hoor!''. Als je dan zei dat het daar niet voor bedoeld is kreeg je nog een grote mond ook.
Ik vind het vooral iets over de houding van klanten zeggen... het is toch de omgedraaide wereld dat je als winkel ''onvriendelijk'' bent als je niet iets gratis weggeeft?
Ook die dingen om te proeven, bedoeld om klanten over te halen een bepaald (nieuw) product te kopen. Dat bordje werd doodleuk door ouders van de toonbank gepakt en voor de neus van kinderen gehouden ''pak maar lekker wat hoor!''. Als je dan zei dat het daar niet voor bedoeld is kreeg je nog een grote mond ook.
Ik vind het vooral iets over de houding van klanten zeggen... het is toch de omgedraaide wereld dat je als winkel ''onvriendelijk'' bent als je niet iets gratis weggeeft?
Pivot! PIVOT!!!

vrijdag 24 mei 2019 om 14:14
KitKeller schreef: ↑24-05-2019 13:53Ik heb op een blauwe maandag nog bij een bakker gewerkt en verbaasde me toen ook dat een vriendelijk gebaar (iets aan een kind geven) uiteindelijk als 'normaal' gezien werd. Zo erg zelfs dat een ouder bijvoorbeeld doodleuk zei ''zij wil een kaasstengel in plaats van een broodje''
Het is onvriendelijk om alle kinderen een gratis broodje te geven en daarbij 1 kind zomaar over te slaan.
Grote mond en dingen als een gegeven paard in de bek kijken ben ik het ook niet mee eens. Maar daar ging het hier niet over.

vrijdag 24 mei 2019 om 14:24
Wel bij de Kruidvat, maar een ergernis:
Een kind (4j?) pakte een snoepje uit zo'n schepsnoep bak, bijt erin, kwijlt erop en legt het terug. Brr, maar even wat van gezegd tegen het kind, toen kwam ook snel moeder aansnellen. Die pakte het ene snoepje eruit, aan de rest van de bak zat uiteraard wel onder het kwijl.
Een kind (4j?) pakte een snoepje uit zo'n schepsnoep bak, bijt erin, kwijlt erop en legt het terug. Brr, maar even wat van gezegd tegen het kind, toen kwam ook snel moeder aansnellen. Die pakte het ene snoepje eruit, aan de rest van de bak zat uiteraard wel onder het kwijl.
vrijdag 24 mei 2019 om 14:25
Het ene kind wel, het andere niet. Dat kan toch? Er gaat iets verkeerd als een vriendelijk gebaar veranderd in 'elk kind heeft recht op een gratis broodje'.
Erger nog, dat een kind blijkbaar vind dat hij ook ergens recht op heeft omdat een ander kind iets krijgt.
En 'alle kinderen' klinkt alsof er een hele klas in die zaak stond en dat ene kind duidelijk overgeslagen werd met de mededeling 'jij krijgt niks'
Pivot! PIVOT!!!

vrijdag 24 mei 2019 om 14:34
Ttroeteltje schreef: ↑24-05-2019 13:05Oh, hahaha. Had mijn bericht net goed en wel verzonden.....en zie daar.
Wat een giller.
Yep. Mijn bullshitalarm ging af. Maar ik heb het daarna uitgeschakeld hoor.