Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Klubnika schreef:
13-02-2018 13:54
Was er een bommelding en moest het hele winkelcentrum ontruimd worden. Valse melding hoor, dat wel, maar jezus, had die medewerker dat niet éven kunnen melden? :proud:

Ik vermoed dat die medewerker was geïnstrueerd niks te zeggen, om paniek te voorkomen.

Stel je voor dat iedereen naar de uitgang loopt, er vallen wel vaker doden/gewonden in zo'n situatie.

Ik begrijp dat je het vervelend vond, maar vertrappeld worden op de vlucht naar de uitgang lijkt me net iets vervelender ;-D
ñuca schreef:
13-02-2018 13:39
Nou wil ik natuurlijk niks over jouw man beweren, maar ik denk dat er echt wel mensen bestaan die ook van dit soort vertrouwen af en toe misbruik weten te maken.

Controle is helaas gewoon nodig, anders zou ik mijn fiets ook niet op slot hoeven zetten bij de supermarkt.
Dat zal best, ik ben ook niet tegen controles.
Klubnika schreef:

Was er een bommelding en moest het hele winkelcentrum ontruimd worden. Valse melding hoor, dat wel, maar jezus, had die medewerker dat niet éven kunnen melden? :proud:
natuurlijk niet. Zo ontstaat er paniek.
Klubnika schreef:
Meer een medewerker-ergernis, maar toch.

Hypermarkt met allerlei dingen op de bovenste verdieping van een winkelcentrum, buitenland.

Ik wilde een elektrisch kookplaatje kopen, dus ik sta te kijken naar de verschillende kookplaatjes. Komt er een medewerker op me af die zegt dat ik nu moet vertrekken (op vriendelijke toon) en loopt weer weg. Ik dacht dat het sluitingstijd was en het de bedoeling was dat ik mijn product nog even kan uitzoeken en het af kan rekenen, dus ik blijf staan en pak het kookplaatje dat ik wil. De medewerker komt terug en zegt "mevrouw, u moet nu echt weg, wat doet u hier nog?", ik dacht nog "oh, ze willen vast erg graag naar huis", en hij begint mij richting de deur te bonjouren, en voordat ik het weet sta ik buiten met enkel een bovengrondse parkeergarage voor m'n neus. Zonder kookplaatje.

Ik heb geen auto. Hopeloos verdwaald in die parkeergarage natuurlijk, hoe moet ik weten waar de voetgangersuitgang is? Wat gemeen dat hij me meteen naar de uitgang leidt, ik kon net zo goed naar een andere winkel waar ze ook elektrische kookplaatjes verkopen. Er liepen ook al zo veel mensen in die parkeergarage, wil iedereen ineens nu a la minute naar huis of zo?

Toen ik eindelijk de uitgang had gevonden dacht ik "ja, dácht het even niet, ik wil mijn kookplaatje!" en wilde het winkelcentrum weer inlopen, maar dat ging niet, er stond politie en een ambulance. Oké, er is iets gebeurd.

Echt wat een domme post.
Nou, de medewerker had best kunnen zeggen dat ze ivm een incident allemaal weg moesten.
Dan is het tenmniste duidelijk dat er een noodzaak was.
HasseSimonsdochter schreef:
13-02-2018 15:13
Echt wat een domme post.
Nou zeg, ze vertelt gewoon een vrij begrijpelijk verhaal. Kan toch, dat die medewerker dat op zo'n onduidelijke manier heeft gebracht dat ze zich overdonderd liet meevoeren?
HasseSimonsdochter schreef:
13-02-2018 15:13
Echt wat een domme post.

Hoezo?
Hier komt het.
Een vader doet op zondagochtend de boodschappen met een peutertje bij de Lidl, pa doet een klein stukje brie in het karretje bij de peuter en pa gaat verder richting de melkschappen.
Peuter denkt heel handig, he lekker stukje kaas, pa had gezegd wat het was.
Peuter gaat in een stil hoekje staan met het karretje, pakt de brie er uit gaat de verpakking los peuteren en nam een hapje er uit . Opeens krijgt pa haar in het vizier, loopt met grote stappen op peuter af, gritst de brie uit haar handen, en VERSTOPT de open verpakking in de nonfood producten. Hij pakte nog wel even snel een nieuw !! stukje brie.

Daarna loopt hij boos met peuter weg richting de kassa.
Wat moet je met dit soort ouders?
Melden bij een medewerker ik vind dat gewoon aso dat je dat doet als ouder.
8102 schreef:
25-03-2018 14:31
Hier komt het.
Een vader doet op zondagochtend de boodschappen met een peutertje bij de Lidl, pa doet een klein stukje brie in het karretje bij de peuter en pa gaat verder richting de melkschappen.
Peuter denkt heel handig, he lekker stukje kaas, pa had gezegd wat het was.
Peuter gaat in een stil hoekje staan met het karretje, pakt de brie er uit gaat de verpakking los peuteren en nam een hapje er uit . Opeens krijgt pa haar in het vizier, loopt met grote stappen op peuter af, gritst de brie uit haar handen, en VERSTOPT de open verpakking in de nonfood producten. Hij pakte nog wel even snel een nieuw !! stukje brie.

Daarna loopt hij boos met peuter weg richting de kassa.
Wat moet je met dit soort ouders?
Heb je er niets van gezegd???
minnimouse schreef:
25-03-2018 14:53
Heb je er niets van gezegd???
Ik heb er niets van gezegd, ik had eigenlijk verwacht dat de vader een plastic zakje van de groenteafdeling er om heen zou doen ( dat stond naast de koelvitrine )
Op zich vond ik het een grappig gezicht dat die peuter spontaan zo van de brie ging eten, daarom zei ik er niets van, maar dat pa het zo weg legde tussen de non food afdeling had ik niet verwacht. Eigenlijk was ik stom verbaasd van de hele actie.
Een peuter die al brie eet, dat is natuurlijk toe te juichen ;-). Maar enorme aso-actie.

Ik erger me bij de Lidl aan dat systeem van de verse broodjes, waarbij je met een soort schep het broodje naar de zijkant moet schuiven. Tenminste, ik neem aan dat het zo werkt. Weet iemand wat ik bedoel?
Winter is coming...
winterqueen schreef:
25-03-2018 16:27
Een peuter die al brie eet, dat is natuurlijk toe te juichen ;-). Maar enorme aso-actie.

Ik erger me bij de Lidl aan dat systeem van de verse broodjes, waarbij je met een soort schep het broodje naar de zijkant moet schuiven. Tenminste, ik neem aan dat het zo werkt. Weet iemand wat ik bedoel?
Ja, ik snap wat je bedoeld, het is niet echt handig maar ik vind het eigenlijk wel heel prettig dat niet iedereen met z'n vieze tengels aan de broodjes kan zitten en ze zo terug kan leggen. Ik zie dat bij Jumbo en AH zo vaak en ik vind het zo smerig!
Je moet er eens op letten en eens een halfuur stilstaan aan de bakkerij op een zaterdag.
Als ik alles moet wegleggen wat is aangeraakt, blijft er nauwelijks wat over.
ik vraag aan de klanten als ze echt beginnen te knijpen. Te beslissen en niet alles vast te nemen. meestal kijken ze me erg vuil aan maarja, blijf met je handen van de broodjes af als je gaat knijpen.
ik heb een gloeiende hekel aan zo'n acties. Kindje doet iets fout, het kindje weet soms niet beter en de ouders zien er geen betere oplossing dan het foutje te verstoppen en doen alsof er niets aan de hand was.

Ik had met een 5 x gezegd over een roze donut die het kindje aan het eten was terwijl de moeder druk aan het bellen was. 'Nee, mijn kindje at het niet.'
'Je gaf het toen je aan het bellen was;'

kom op! het is maar 50 cent om te betalen!
GinnyJones schreef:
25-03-2018 19:11
Ja, ik snap wat je bedoeld, het is niet echt handig maar ik vind het eigenlijk wel heel prettig dat niet iedereen met z'n vieze tengels aan de broodjes kan zitten en ze zo terug kan leggen. Ik zie dat bij Jumbo en AH zo vaak en ik vind het zo smerig!
Nu leggen de lidl medewerkers ze vrolijk terug, dus dat 'probleem' hou je.
Hier ligt bij de Lidl het tussenstukje vol met broodjes en andere producten die mensen besluiten toch niet te kopen. Wat is daar mee gebeurd? Uiteraard gevoeld, geknepen, betast.
Niet minder vies dan bij AH of Jumbo.
Ik voel me momenteel een “slechte” klant.
Vergat bij zelfscan 2 losse tomaten, kreeg controle...sindsdien 3 keer VOLLEDIGE controle.
GinnyJones schreef:
25-03-2018 19:11
Heb je die grijpdingen weleens gezien bij de Jumbo? Vind het veel smeriger om mijn broodjes daar mee te pakken.

Ik pak dus het broodje wat ik wil zonder andere broodjes aan te raken en doe het in het zakje.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
IBAOHI schreef:
06-04-2018 15:59
Heb je die grijpdingen weleens gezien bij de Jumbo? Vind het veel smeriger om mijn broodjes daar mee te pakken.

Ik pak dus het broodje wat ik wil zonder andere broodjes aan te raken en doe het in het zakje.
Die ik dus ook!
En ik raak echt geen ander broodje aan.
Wat heb je soms een zeikerds zeg...

Stond vanavond bij de kassa van de appie en voor me stond een wat ouder echtpaar. Op één van de dingen die ze wilden afrekenen stond zoiets als 'probeer nu gratis'. Wellicht ging het hier om zo'n actie waarbij je eerst het artikel bij de kassa af moet rekenen om vervolgens het bedrag via je rekening teruggestort krijgt als je je gegevens achterlaat op een site.

Blijkbaar moesten ze het eerst betalen of het betreffende bedrag werd alsnog verrekend, maar op het schermpje stond in ieder geval het bedrag van het product vermeld. Nog voordat de caissière e.e.a. kon uitleggen, wilde meneer het product niet meer hebben en wenste meneer de chef te spreken. De caissière kreeg nog net de kans om de leidinggevende te bellen, waarop meneer vervolgens al vloekend en tierend met z'n spullen (zonder af te rekenen!) en met de leidinggevende achter zich aan richting de servicebalie hobbelt om daar z'n beklag te doen.

Sta je daar met je goeie gedrag te wachten totdat meneer de rest van zijn producten afrekent.
In this mad house we must all survive
Bij de Lidl hier staan ook die bakken met broodjes, er liggen tangen veegdingen bij, en er liggen nu ook plastic handschoenen bij. Keus zat dus

Hoogblond mokkel vond blijkbaar dat zij zich daar niet aan hoefde te houden, want hoppa gewoon met de klauwtjes in de bakken. En tussendoor de vingers even aflikken omdat het broodje met suiker blijkbaar plakte.
Heb nog even indringend naar haar gekeken maar daar was ze niet van onder de indruk ;-)
Zijdehoentje schreef:
03-07-2018 22:48
Wat heb je soms een zeikerds zeg...

Stond vanavond bij de kassa van de appie en voor me stond een wat ouder echtpaar. Op één van de dingen die ze wilden afrekenen stond zoiets als 'probeer nu gratis'. Wellicht ging het hier om zo'n actie waarbij je eerst het artikel bij de kassa af moet rekenen om vervolgens het bedrag via je rekening teruggestort krijgt als je je gegevens achterlaat op een site.

Blijkbaar moesten ze het eerst betalen of het betreffende bedrag werd alsnog verrekend, maar op het schermpje stond in ieder geval het bedrag van het product vermeld. Nog voordat de caissière e.e.a. kon uitleggen, wilde meneer het product niet meer hebben en wenste meneer de chef te spreken. De caissière kreeg nog net de kans om de leidinggevende te bellen, waarop meneer vervolgens al vloekend en tierend met z'n spullen (zonder af te rekenen!) en met de leidinggevende achter zich aan richting de servicebalie hobbelt om daar z'n beklag te doen.

Sta je daar met je goeie gedrag te wachten totdat meneer de rest van zijn producten afrekent.

Het leven lijkt me ook best lastig als je zo dom bent. Elke dag heb je te maken met dingen die je niet begrijpt en het enige wat je kent om daarmee om te gaan is boos worden. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen gelukkig zijn.
RikM schreef:
04-07-2018 09:41
Het leven lijkt me ook best lastig als je zo dom bent. Elke dag heb je te maken met dingen die je niet begrijpt en het enige wat je kent om daarmee om te gaan is boos worden. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen gelukkig zijn.
Hij kreeg het product (alsnog) gratis mee, dus wat z'n probleem nou was... Als ie beter had gelezen, had ie zich er niet druk om hoeven maken en had ie het product zonder gezeik en so wie so gratis gekregen. Lijkt me inderdaad lastig leven als je zo'n stampij maakt om iets kleins.
In this mad house we must all survive
RikM schreef:
04-07-2018 09:41

Aan de andere kant, onwetendheid is misschien wel heel rustgevend. Je hoeft je alleen maar om het hier en nu druk te maken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vandaag drogist, geen supermarkt, mag dat ook? We staan in een hele lange rij. De ene caissière is 186 cadeautjes aan het inpakken voor een mevrouw en de andere kan vrij vlot door. Dachten we. Gaat ze vragen aan de klant of ze al een spaarkaart heeft... Mevrouw zegt nee, gaat de caissière vervolgens alles uit staan leggen over het spaarsysteem. Echt alles erop en eraan, inclusief wat ze dan allemaal kan doen met de spaarpunten straks en bla bla bla bla... Terwijl de rij maar groeide en groeide.
Heel irritant. Geef gewoon een foldertje mee en help zo snel mogelijk de rest van de klanten verder zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven