Ergernissen in de supermarkt deel 3
dinsdag 24 juli 2018 om 12:04
Blondie456 schreef: ↑24-07-2018 11:48De huishouding en de boodschappen doe ik in de ochtend zodat ik de rest van de dag in de tuin door kan brengen. Mij veel te koud in de supermarkt.
Mij veel te heet in de tuin
dinsdag 24 juli 2018 om 12:05
Het lijkt wel of het daar met de inkoop van groenten en fruit iets grondig mis is. En andere artikelen zijn wel voldoende aanwezig? Ik zou dat toch afstemmen op de vraag. Hoe meer vraag, hoe meer of vaker je inkoopt, zou ik denken.Nectarinepit schreef: ↑24-07-2018 11:55Mijn supermarkt heeft de laatste tijd vrijwel geen groente of fruit meer. Het maakt niet uit hoe laat je gaat; de schappen zijn vrijwel altijd leeg. Geen idee waar het aan ligt.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 24 juli 2018 om 12:11
Hans - ja, ik denk dat dat het is. Andere artikelen zijn wel voldoende aanwezig. Vorige zomer hadden we een soortgelijk probleem, maar dat had toen te maken met dure inkoopprijzen (ik woon niet in NL) waardoor er minder ingekocht werd door supermarkten.
Ik ga nu naar een andere supermarkt, wat niet echt ideaal is aangezien het behoorlijk uit de buurt is. Hopelijk gaat het snel beter.
Ik ga nu naar een andere supermarkt, wat niet echt ideaal is aangezien het behoorlijk uit de buurt is. Hopelijk gaat het snel beter.
dinsdag 24 juli 2018 om 12:11
Wat ik denk is dat ze bewust te weinig inkopen omdat de prijzen omhoog schieten met deze temperaturen. Ze zijn bang met restanten te blijven zitten.Nectarinepit schreef: ↑24-07-2018 11:55Mijn supermarkt heeft de laatste tijd vrijwel geen groente of fruit meer. Het maakt niet uit hoe laat je gaat; de schappen zijn vrijwel altijd leeg. Geen idee waar het aan ligt.
Ik kijk per dag voor wat groente en fruit, het verrot veels te snel met die warmte.
dinsdag 24 juli 2018 om 12:21
Terwijl de supermarkt die door Nectarinepit wordt bezocht, vaak onvoldoende groente en fruit heeft, heeft "mijn" supermarkt dat met brood. Vroeger werd daar half brood verkocht, nu zijn dat slechts hele broden. Aan het eind van de dag is het brood vaak op.
Waarschijnlijk moet ikzelf ook daar iets op vinden. Drie broden kopen en thuis in de vriezer bewaren. Tot nog toe koop ik steeds één brood. Als dat op is (of als ik het vergeet in de vriezer te leggen en het daardoor beschimmeld is), ga ik naar de super en koop ik weer opnieuw één brood.
Waarschijnlijk moet ikzelf ook daar iets op vinden. Drie broden kopen en thuis in de vriezer bewaren. Tot nog toe koop ik steeds één brood. Als dat op is (of als ik het vergeet in de vriezer te leggen en het daardoor beschimmeld is), ga ik naar de super en koop ik weer opnieuw één brood.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 24 juli 2018 om 14:45
Ik heb drie broden in de vriezer en per dag/maaltijd haal ik het aantal boterhammen eruit dat ik nodig heb. Is toch zo ontdooit.hans66 schreef: ↑24-07-2018 12:21Terwijl de supermarkt die door Nectarinepit wordt bezocht, vaak onvoldoende groente en fruit heeft, heeft "mijn" supermarkt dat met brood. Vroeger werd daar half brood verkocht, nu zijn dat slechts hele broden. Aan het eind van de dag is het brood vaak op.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:36
Bij de jumbo moeten ze dat 'vierde in de rij' gebeuren gewoon afschaffen. Zodra er drie mensen in de rij staan wordt er geroepen dat er nog een kassa opengaat, zonder dat daar een medewerker bij is. Dus je kan daar in de rij gaan staan, totdat de medewerker genoeg klanten heeft afgewimpeld om plaats te nemen. Maar blijkbaar is de kassa dan al 'open'.
Echt hoor, bij 'mijn jumbo' levert het meer irritatie op dan dat klanten er blij mee zijn.
Kunnen dus goed 5 mensen staan wachten bij de zelfscan met één open kassa en een dichte kassa die open GAAT.
Verder kunnen ze voor geen meter vullen. Kattenvoer, de felix dozen, zijn altijd een drama. Ook ben ik het hele schap met limonadesiroop aan het ontleden om de juiste fles te vinden.
Echt hoor, bij 'mijn jumbo' levert het meer irritatie op dan dat klanten er blij mee zijn.
Kunnen dus goed 5 mensen staan wachten bij de zelfscan met één open kassa en een dichte kassa die open GAAT.
Verder kunnen ze voor geen meter vullen. Kattenvoer, de felix dozen, zijn altijd een drama. Ook ben ik het hele schap met limonadesiroop aan het ontleden om de juiste fles te vinden.
dinsdag 24 juli 2018 om 16:56
Dat is psychisch. Maakt geen reet uit qua versheid namelijk.
dinsdag 24 juli 2018 om 17:08
Ik leg het altijd in de koelkast, al is het winter.Habbekratz schreef: ↑24-07-2018 16:56Nu ik al het groente en fruit in de koelkast leg blijft het wel goed.Daarvoor legde ik het buiten de koeling en was het inderdaad heel snel verrot.
zaterdag 28 juli 2018 om 21:51
Zo is het!MinkeDeWit schreef: ↑10-07-2016 23:15Zijn blote voeten viezer dan schoenen? Die vat ik niet, grapje zeker
donderdag 2 augustus 2018 om 14:04
Waarom moet mensen toch altijd in de rij lopen klagen, alsof het dan allemaal sneller gaat.
En helemaal irritant als hun beschuldigingen nog eens niet terecht zijn.
Vandaag ook weer twee van zulke zeuren achter mij.
Ik stond aan de service kassa, bij deze kassa mag je alleen als je minder dan 10 producten hebt.
De twee zeuren komen achter mij staan.
Langs ons was een gewone kassa, en hier schoof een man met een volle wagen aan.
Beginnen de twee zeuren meteen hard op tegen elkaar te klagen, hoe onbeschoft die man wel niet was en opmerking maken zoals "doen alsof je het niet hoort".
Dus ik draai mij om en zeg in eerste instantie rustig dat die meneer niets fout doet, omdat hij simpelweg niet aan onze kassa mag staan met zijn hoeveelheid spullen.
Zeur 1 leek het te begrijpen en te snappen dat zij te voorbarig reageerde, maar zeur twee vond toch echt dat ik het verkeerd begreep, want zij vond het juist onbeschoft voor mij omdat hij voor mij kroop.
Nogmaals (dit maal wat geiriteerder) legde ik haar nogmaals uit dat hij meer dan 10 spullen had en dus wel aan de andere kassa moest aanschuiven.
Begint zeur te klagen waar ik mij wel niet mee bemoeide (ja duh als je geen reactie van andere wil, loop dan ook niet zo hard te klagen) en dat ze niet snapte wat mijn probleem was bla bla bla.
Ging de zeuren snel naar een andere rij om vervolgens daar weer tegen elkaar extra luid over mij te klagen.
Vreselijk zulke lui ppfff.
En helemaal irritant als hun beschuldigingen nog eens niet terecht zijn.
Vandaag ook weer twee van zulke zeuren achter mij.
Ik stond aan de service kassa, bij deze kassa mag je alleen als je minder dan 10 producten hebt.
De twee zeuren komen achter mij staan.
Langs ons was een gewone kassa, en hier schoof een man met een volle wagen aan.
Beginnen de twee zeuren meteen hard op tegen elkaar te klagen, hoe onbeschoft die man wel niet was en opmerking maken zoals "doen alsof je het niet hoort".
Dus ik draai mij om en zeg in eerste instantie rustig dat die meneer niets fout doet, omdat hij simpelweg niet aan onze kassa mag staan met zijn hoeveelheid spullen.
Zeur 1 leek het te begrijpen en te snappen dat zij te voorbarig reageerde, maar zeur twee vond toch echt dat ik het verkeerd begreep, want zij vond het juist onbeschoft voor mij omdat hij voor mij kroop.
Nogmaals (dit maal wat geiriteerder) legde ik haar nogmaals uit dat hij meer dan 10 spullen had en dus wel aan de andere kassa moest aanschuiven.
Begint zeur te klagen waar ik mij wel niet mee bemoeide (ja duh als je geen reactie van andere wil, loop dan ook niet zo hard te klagen) en dat ze niet snapte wat mijn probleem was bla bla bla.
Ging de zeuren snel naar een andere rij om vervolgens daar weer tegen elkaar extra luid over mij te klagen.
Vreselijk zulke lui ppfff.
donderdag 2 augustus 2018 om 14:14
Andere klanten vind ik ook vaak het ergste in de supermarkt/winkel. Vooral omdat ik vaak opmerkingen over mijn lijf krijg. Ik ben slank, niet mager ofzo. Heb geen ondergewicht, heb een goede hoeveelheid spiermassa tov vetmassa.
Heb ik ook hard voor gewerkt omdat ik bijna altijd aan medicatie heb gezeten die invloed had op mijn schildklier en allerlei andere bloedwaardes, hongergevoel.
Vind het gewoon achterlijk dat mensen blijkbaar opmerkingen mogen maken over wat ik in mijn boodschappenmand doe of hoe ik eruit zie, ik moet dat eens doen bij iemand die dikker is. Laat lekker iedereen in zijn waarde...
Heb ik ook hard voor gewerkt omdat ik bijna altijd aan medicatie heb gezeten die invloed had op mijn schildklier en allerlei andere bloedwaardes, hongergevoel.
Vind het gewoon achterlijk dat mensen blijkbaar opmerkingen mogen maken over wat ik in mijn boodschappenmand doe of hoe ik eruit zie, ik moet dat eens doen bij iemand die dikker is. Laat lekker iedereen in zijn waarde...
donderdag 2 augustus 2018 om 14:35
Wel qua smaak. Het brood dat ik nu heb, smaakt nog steeds goed als het uit de vriezer komt. Terwijl ik ook soms brood heb, dat dan gewoon niet lekker meer is. Misschien maakt het soort brood wel uit?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 2 augustus 2018 om 15:50
Ja verschrikkelijk, en dan ook nog zo hard mogelijk in de hoop dat er meer mensen dan mee gaan klagen.Vergeetmenietje1980 schreef: ↑02-08-2018 15:07Het hardop geklaag inderdaad. Maar niet tegen de persoon, maar tegen elkaar.
Maar owee als je er wat van zegt en hun tegen spreekt, dan is het ineens waar bemoei je je mee
@loVako: dat meen je niet, helemaal onbeschoft.
Snap echt niet wat mensen soms bezielt.
Dikke knuffel voor jou.