Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Caitriona* schreef:
02-10-2018 16:45
Bij de toetjes. Tussen de Saroma en de tarwegriesmeel.
Volgens mij staat het bij onze jumbo bij de gewone rijst. En Saroma en Tarwegriesmeel staan bij de bakproducten, Ik zou eerst bij de rijst kijken en dan bij de bakproducten.
Nectarinepit schreef:
02-10-2018 16:08
Ik had afgelopen weekend een zelfde soort probleem. Ik ben ook niet de langste en ik moest iets van het bovenste schap hebben. Geen mens om me heen aan wie ik hulp kon vragen, dus ik ben half in het rek moeten klimmen. ;-D Een krukje zou ideaal zijn!
Grijparm meenemen een idee?
http://www.bellatio.nl/product/10058832 ... gIlgPD_BwE
ñuca schreef:
02-10-2018 17:00
Nogmaals: ik raak niks anders aan dan de broodjes die ik meeneem.
Mensen die staan te graaien alsof het de ballenbak van Lingo is vind ik heel wat anders.
ik doe het ook zo hoor, die tang is maar onhandig.
foeksia72 schreef:
02-10-2018 17:05
Grijparm meenemen een idee?
http://www.bellatio.nl/product/10058832 ... gIlgPD_BwE

;-D ik zie het al voor me.
ñuca schreef:
02-10-2018 16:49
Ik vind het een niet zo'n handig ding. En ik snap niet zo goed wat er aso aan is om gewoon alleen de broodjes te pakken die ik vervolgens ook meeneem. Ik raak de broodjes die in de bak blijven niet eens aan.
Precies! Ik vind het ook maar onhandig, ik plet m'n croissant er half mee of m'n broodje flikkert eens op de grond.. Of er staan alweer een paar ongeduldige mensen achter me die ook snel iets uit dezelfde bak willen pakken. Ik gebruik die tang ook vaker niet dan wel, ik raak ook echt alleen hetgeen aan wat ik zelf meeneem.
Broodjes pak ook ik niet meer met een tang. Ik steek mijn hand in het zakje en pak dan broodjes, en het zakje trek ik dan over de broodjes heen. 😁
Ik ben altijd 'bang' voor de 'gatver wat doe jij?!' mensen als ik die broodjes met de hand sta te pakken, maar ik zie echt de meerwaarde van die onhandige tang niet als ik alleen mijn eigen broodjes aanraak. Dus als er niemand in de buurt is pak ik ze gewoon met mijn hand hoor.
Ik denk dat het hele probleem is dat veel mensen dus wel aan andere broodjes zitten. Voelen, terugleggen, nog eentje voelen, andere pakken. Het feit dat jullie er misschien secuur mee omgaan betekent niet dat iedereen dat doet helaas.

een paar daar geleden, bij de c1000. Moeder en klein kind stonden bij de broodjesbakken, kind haalt met vieze handjes een kaiserbroodje uit de bak, bekijkt heb en laat het op de grond vallen. Wat doet moeder? oppakken en terugleggen.

Een tijdje geleden bij de jumbo, stel schooljongens waarvan 1 een verpakking met donuts in zijn hand had, doordat ze aan het klieren waren liet hij het vallen en alle donuts lagen over de grond. Ik zag dat ze ze terugstopten en wegliepen dus ik ben erachteraan gelopen. Ja hoor, bakje met vieze donuts teruggelegd en voor zichzelf een nieuwe verpakking gepakt. Ik heb het toen tegen het meisje van de bakkerij gezegd.

Ik kan me zo ontzettend ergeren aan mensen die zelf wel een schoon iets willen maar er geen probleem mee hebben om anderen gorigheid te laten eten. Ik zou het daarom een goed idee vinden als de broodjes niet meer zelfbediening zouden zijn.
Wat dat betreft is dat systeem van Lidl ideaal. Daar moet je eerst jouw gekozen broodje met een tang in een soort zij-goot wippen en daar kan je hem dan met je handen pakken.
Haley schreef:
03-10-2018 13:35
Wat dat betreft is dat systeem van Lidl ideaal. Daar moet je eerst jouw gekozen broodje met een tang in een soort zij-goot wippen en daar kan je hem dan met je handen pakken.
Alleen wel jammer dat sommigen dan te veel broodjes wippen en er soms een aantal in die goot liggen. Die in de goot liggen weetje dus niet van of iemand die al in zijn handen heeft gehad (of dat ze op de grond gelegen hebben en in de goot teruggelegd zijn)
Waar is de tijd gebleven dat het meisje van de bakkerij de gewenste broodjes nog in een zak deed voor je? In Duitsland is dat nog heel gewoon. Als ik daar bij vrienden ben, ga ik elke dag verse broodjes halen bij de bakkerij van de plaatselijke supermarkt, achter de toonbank staat een propere dame met een wit schort aan en die pakt netjes mijn 8 kaiserbroodjes en 6 Leine-broodjes in (in een papieren zak... niks plastic) en ik krijg zelfs 2 cent terug als het bedrag 4,98 is en ik met 5 euro betaal... niks gezanik over afronden of dat het lastig zou zijn...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
helmadepelma schreef:
02-10-2018 22:41
Broodjes pak ook ik niet meer met een tang. Ik steek mijn hand in het zakje en pak dan broodjes, en het zakje trek ik dan over de broodjes heen. 😁

Oh, dat is een goeie! :lightbulb:
GinnyJones schreef:
03-10-2018 00:17
Ik denk dat het hele probleem is dat veel mensen dus wel aan andere broodjes zitten. Voelen, terugleggen, nog eentje voelen, andere pakken. Het feit dat jullie er misschien secuur mee omgaan betekent niet dat iedereen dat doet helaas.

........
Dat begrijp ik natuurlijk. Maar met je handen pakken is dus niet per definitie vies voor andere klanten. Ligt inderdaad aan de manier waarop.
Ik denk dat er helemaal niet zo'n probleem is. Ik weet zeker dat ik met enige regelmaat een broodje koop dat reeds uitgebreid bepoteld is door een wildvreemde, maar ik ben er nog nooit ziek van geworden. Net zo min als dat ik ooit aan de noro ben gegaan van sperziebonen waar iedereen met zijn handen in heeft lopen graaien of meloenen waar al twintig mensen in hebben staan knijpen.

Wat niet wegneemt dat ik me een beetje erger als ik iemand aan een broodje zie voelen om dat dan vervolgens weer terug te leggen. Maar dat is dan meer omdat ik het zo dom vind dat die mensen hun ongewenste gedrag niet weten te verbergen.
Michella_1991 schreef:
02-10-2018 16:00
Voorheen nooit zo'n last van gehad, maar was vanmiddag bij de AH en wilde iets van hun eigen merk hebben en omdat ik met mijn 1.55 niet bij het bovenste schap kan moest ik het vragen. Er liep geen winkelmedewerker in de buurt, dus heb ik het aan een ''wildvreemde'' gevraagd. In het voorbijgaan zag ik ook toetjes die ik nog eens wil proberen, weer het bovenste schap...

Kunnen ze niet standaard in elke winkel een krukje neerzetten?

Afbeelding

:idee: :idee:
Nectarinepit schreef:
02-10-2018 16:08
Ik had afgelopen weekend een zelfde soort probleem. Ik ben ook niet de langste en ik moest iets van het bovenste schap hebben. Geen mens om me heen aan wie ik hulp kon vragen, dus ik ben half in het rek moeten klimmen. ;-D Een krukje zou ideaal zijn!
Sommige (medewerkers) gaan inderdaad op het randje van de vitrine staan,Maar ik durf dat niet omdat ik bang ben dat er iets afbreekt of ik zelf val. Zulke dingen heb ik namelijk altijd
Taralina schreef:
02-10-2018 16:46
Maar wat is er op tegen om gewoon die tang te gebruiken?!?
Vind het nogal aso als je dat niet doet.
Omdat het onhandig is om broodjes met die tang in je zakje te doen,zo groot is dat gat niet hoor. Ik pak ook alleen maar wat ik nodig heb en ligt er niks in de schuif om te pakken schuif ik wel de broodjes er naar toe met die tang
Gisteren nog zo'n aso die even dacht voor te piepen toen de kassadame zei dat de eerstvolgende bij haar mocht komen. Dat was ik dus, maar nee hoor meneer achter mij pakt even volle kar en sprint naar die kassa. Ik had vier dingen in mijn mandje. Dus niet he. Ik heb me er gewoon voor gepropt. Man boos, niet mijn probleem. Ja want ik was de aso in dit scenario. Kassadame gaf me groot gelijk en knipoogde nog even naar me. Ik heb zo'n enorme hekel aan dat soort mensen, wacht gewoon je beurt af. Mensen die voordringen pak ik altijd hard aan. Van mijn moeder geleerd.

Die broodjes in de winkel sla ik over puur omdat ik ook vaak zie dat mensen ze op de grond laten vallen en vrolijk weer terug in die bak gooien. Ik bak ze thuis wel lekker af.
Ja, dames die zojuist in de supermarkt voor me stonden, ik wist ook wel dat jullie in de rij stonden. Aangezien jullie het wel erg gezellig hadden met jullie theekransje en zo breed mogelijk stonden te kakelen, had ik geen idee bij welke kassa jullie stonden en waar jullie op stonden te wachten. Ook omdat jullie geen aanstalten maakten om jullie boodschappen op de inmiddels (bijna) lege band van beide kassa's (!) neer te leggen. Ik vroeg gewoon / heel vriendelijk of jullie in de rij stonden, dus die sneer erna dat jullie 'uiteraard' in de rij stonden en dat dat 'logisch' was, was echt niet nodig...
In this mad house we must all survive
Ik wil de supermarktergernis van mijn collega even delen hier.. Hij was bij de kleinere AH hier in de stad, ik kan er de vinger niet op leggen maar ik vind het ook geen fijne winkel en kom er enkel als het echt niet anders kan. Afijn, deze week zijn de aardappelen in de bonus maar alle zakken, echt letterlijk alle zakken, zaten vol met knalgroene aardappels. Dat is niet gezond en ook niet geschikt voor consumptie. Hij heeft ze via facebook benaderd en hier een opmerking over gemaakt. In plaats van vriendelijk te woord gestaan worden werd hem verteld dat hij niet van die domme onzinberichten moest sturen. Heel erg klantvriendelijk. Ik ben zelf gaan kijken en inderdaad, alle aardappelen waren erg groen. Onbegrijpelijk dat een supermarkt hier zo mee omgaat.
Lekker dan. Nou ja, bij sommige supermarkten zie je dat er rot fruit of groente tussen zit. Waarom ze dat er dan niet uithalen? Geef het wel aan hoor en dan halen ze het er wel uit, maar soms is het zo duidelijk...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik was met peuter in zo’n racewagen karretje in de ah. We hadden 4 dingen nodig en liep naar de kassa. Waar er twee vrij waren. Ik koos de rechter want die was dichterbij. Ik loop gewoon normaal in rustig tempo de kassalaan in en wil uit het mandje wat pakken voor op de band.

Schiet er ineens een gehaaste net geklede babyboomer voor mij, beukt tegen het racewagentje en legt zijn spullen op de band. Dus ik zeg dat hij voordringt, dat ik daar niks van moet hebben en hij naar de andere vrije kassa naast ons kan gaan. Zegt ie ‘ja maar dat is een pinkassa’ en kijkt naar de racewagenkar. Dus ik zeg dat ik daar niks mee te maken heb en dat hij ook gewoon op zijn beurt moet wachten. En dat als hij voor mij wilde, hij dat gewoon netjes kon vragen maar niet op deze manier en ik had ook niet veel boodschappen. De caissière keek het allemaal aan. Het was toch rustig.

Die man staat wat te schuiven en verwachtte blijkbaar dat hij zijn zin kreeg. Dus ik zeg ‘kom op wieberen jij! Zo gaan we niet met elkaar om.’ Schuift ie nog wat. ‘Nou hup hup, pak je spullen en wegwezen. Je krijgt je zin niet’. En verrek hij droop nog af ook :bye:

Ik zat qua taalgebruik nog helemaal in uber-mama-modus :biggrin:
Michella_1991 schreef:
04-10-2018 06:18
Sommige (medewerkers) gaan inderdaad op het randje van de vitrine staan,Maar ik durf dat niet omdat ik bang ben dat er iets afbreekt of ik zelf val. Zulke dingen heb ik namelijk altijd

ja, zoiets zou mij ook kunnen gebeuren. ;-D Als het om een vitrine gaat, doe ik het zelf liever ook niet. Bij een gewoon winkelrek dan weer wel. Dat kan wel tegen een stootje, lijkt me.
Ik klim ook altijd in die koelvakken omdat het product wat ik wil hebben vaak op het bovenste schap staat. Zou idd niet gek zijn als ze overal opstapkrukjes weg zouden zetten.
Ha, geweldig GlitterCupcake ;-D Ik zie het zo voor me, haha.
¡Apagando las luces!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven