Ergernissen in de supermarkt deel 3
woensdag 17 oktober 2018 om 11:57
Ik heb er laatst eens op gelet en er stond een briefje bij dat het per eind september verhuisd is naar de bakproducten
woensdag 17 oktober 2018 om 12:09
Ik ben ook 1.55 m en heb als tiener in een supermarkt gewerkt. Vond het altijd wel grappig als klanten die een kop groter dan ik waren mij riepen omdat ze ergens niet bij kondenMichella_1991 schreef: ↑02-10-2018 16:00Voorheen nooit zo'n last van gehad, maar was vanmiddag bij de AH en wilde iets van hun eigen merk hebben en omdat ik met mijn 1.55 niet bij het bovenste schap kan moest ik het vragen. Er liep geen winkelmedewerker in de buurt, dus heb ik het aan een ''wildvreemde'' gevraagd. In het voorbijgaan zag ik ook toetjes die ik nog eens wil proberen, weer het bovenste schap...
Kunnen ze niet standaard in elke winkel een krukje neerzetten?
Die stellingen zijn heel stevig, dus ik klim er gewoon op als ik iets moet hebben waar ik niet bij kan.
woensdag 17 oktober 2018 om 12:19
GlitterCupcake schreef: ↑17-10-2018 11:29
Die man staat wat te schuiven en verwachtte blijkbaar dat hij zijn zin kreeg. Dus ik zeg ‘kom op wieberen jij! Zo gaan we niet met elkaar om.’ Schuift ie nog wat. ‘Nou hup hup, pak je spullen en wegwezen. Je krijgt je zin niet’. En verrek hij droop nog af ook![]()
Ik zat qua taalgebruik nog helemaal in uber-mama-modus![]()
Hahaha!! Goed gedaan.
woensdag 17 oktober 2018 om 15:47
Ik ben 20 centimeter langer dan jij en ik ben zo iemand waaraan altijd gevraagd wordt om even iets van het bovenste schap te pakken. En ja, dat doe ik altijd
(Mijn zus en ik hebben/hadden sowieso een winkelmedewerkeruitstraling blijkbaar, want toen we in de twintig waren, waren er in warenhuizen en dergelijke altijd wel mensen die ons vragen stelden over dingen die daar verkocht werden terwijl wij ook maar aan het winkelen waren. Geen idee waar dat vandaan kwam.)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 17 oktober 2018 om 16:34
Ik had ook vaak zoiets. Nu heb ik wel in een winkel gewerkt, en mensen dachten mij ter herkennen en namen aan dat ik er werkte. Ook al stond de naam van andere winkel levensgroot op mijn shirt en was de kleur niet in lijn met de kleuren van de winkel. En de verbazing als ik aangaf dat niet te weten, want ik werkte hier niet. Dat hadden ze vaak dan niet gezien. Ja, het Kruidvat is ook zo makkelijk te verwarren met de AH.DG2015 schreef: ↑17-10-2018 15:47Ik ben 20 centimeter langer dan jij en ik ben zo iemand waaraan altijd gevraagd wordt om even iets van het bovenste schap te pakken. En ja, dat doe ik altijd![]()
(Mijn zus en ik hebben/hadden sowieso een winkelmedewerkeruitstraling blijkbaar, want toen we in de twintig waren, waren er in warenhuizen en dergelijke altijd wel mensen die ons vragen stelden over dingen die daar verkocht werden terwijl wij ook maar aan het winkelen waren. Geen idee waar dat vandaan kwam.)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 17 oktober 2018 om 16:39
DG2015 schreef: ↑17-10-2018 15:47(Mijn zus en ik hebben/hadden sowieso een winkelmedewerkeruitstraling blijkbaar, want toen we in de twintig waren, waren er in warenhuizen en dergelijke altijd wel mensen die ons vragen stelden over dingen die daar verkocht werden terwijl wij ook maar aan het winkelen waren. Geen idee waar dat vandaan kwam.)
Ik liep jaren geleden de Hema binnen in een roze poloshirt. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen want alle medewerkers droegen ook een poloshirt... ook in het roze dus. Ik heb meerdere mensen teleurgesteld omdat ik hen niet kon vertellen waar ze bepaalde producten konden vinden.
Geen idee trouwens of Hema-medewerkers nog steeds deze polo's dragen. Ik woon niet meer in Nederland, dus wellicht is het inmiddels veranderd?
woensdag 17 oktober 2018 om 16:42
Nectarinepit schreef: ↑17-10-2018 16:39Ik liep jaren geleden de Hema binnen in een roze poloshirt. Nou, dat had ik beter niet kunnen doen want alle medewerkers droegen ook een poloshirt... ook in het roze dus. Ik heb meerdere mensen teleurgesteld omdat ik hen niet kon vertellen waar ze bepaalde producten konden vinden.
Geen idee trouwens of Hema-medewerkers nog steeds deze polo's dragen. Ik woon niet meer in Nederland, dus wellicht is het inmiddels veranderd?
Was van de week nog bij de Hema, zou glad niet weten wat ze dragen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 17 oktober 2018 om 17:09
Niet in de supermarkt maar net bij de Action.
Rij met 4 of 5 wachtenden voor de kassa (was wat onduidelijk omdat er ook kinderen stonden)
Er staat nog een vrouw wat bij het snoep te neuzen (niet in de rij) en er ging een 2e kassa open. Caissière riep, "de eerstvolgende die kan pinnen mag ook hier afrekenen" en die vrouw, die dus écht niet de eerstvolgende was sprintte naar de nieuw openende kassa.
Riep haar dochter haar vanaf de eerste kassa...die bleek ze al in de rij geparkeerd te hebben en was ze vergeten.
Hoeveel haast kun je hebben
Rij met 4 of 5 wachtenden voor de kassa (was wat onduidelijk omdat er ook kinderen stonden)
Er staat nog een vrouw wat bij het snoep te neuzen (niet in de rij) en er ging een 2e kassa open. Caissière riep, "de eerstvolgende die kan pinnen mag ook hier afrekenen" en die vrouw, die dus écht niet de eerstvolgende was sprintte naar de nieuw openende kassa.
Riep haar dochter haar vanaf de eerste kassa...die bleek ze al in de rij geparkeerd te hebben en was ze vergeten.
Hoeveel haast kun je hebben
woensdag 17 oktober 2018 om 17:12
Dat heb ik dus ook altijd, dat mensen mij dingen gaan vragen over producten in de winkel, of om advies of ook leuk;of ik even wil kijken of iets nog in het magazijn op voorraad is
die ene keer bij zeeman dat ik gevraagd werd om maat en kledingadvies waarna die vrouw me ineens snel geld in de handen drukte omdat ze bijna te laat op school was om haar kleinkind op te halen blijft bizar, vooral omdat ik notabene met mijn zoon in de buggy en jas aan rondliep
Haar gezicht was goud waard toen ik aangaf dat ik ook gewoon een klant was en dat ze dus echt gewoon bij de kassa moest betalen
woensdag 17 oktober 2018 om 17:14
Ik vraag me af of dat echt met haast te maken heeft hoor.. Niemand vind het leuk om te moeten wachten in de rij (tenminste, ik ken er geen), soms verdenk ik mensen er gewoon van zichzelf belangrijker te vinden dan een ander en dat ze het idee hebben dat ze daarom voor mogen dringen of zo.Pipistrello schreef: ↑17-10-2018 17:09Niet in de supermarkt maar net bij de Action.
Hoeveel haast kun je hebben![]()
donderdag 18 oktober 2018 om 17:17
De kwestie van de balkjes zal hier wel uitentreuren zijn behandeld
maar vanmiddag ving ik het volgende op.
Twee vrouwen staan te wachten. De boodschappen van de voorste vrouw worden gescand. Caissière gaat door met een boodschap van de tweede vrouw.
Die tweede vrouw zegt: ‘Ja, dat is van mij. Maar ja, zíj heeft geen balkje achter haar boodschappen gelegd.’ Voorste vrouw schrikt op en zegt iets als ‘O ja, vergeten.’
De achterste vrouw, wijzend: ‘Kijk, ik leg het balkje wél neer, zoals het hoort, achter mijn eigen boodschappen.’
Achter haar stond niemand
Jeuh wat sneu.
Twee vrouwen staan te wachten. De boodschappen van de voorste vrouw worden gescand. Caissière gaat door met een boodschap van de tweede vrouw.
Die tweede vrouw zegt: ‘Ja, dat is van mij. Maar ja, zíj heeft geen balkje achter haar boodschappen gelegd.’ Voorste vrouw schrikt op en zegt iets als ‘O ja, vergeten.’
De achterste vrouw, wijzend: ‘Kijk, ik leg het balkje wél neer, zoals het hoort, achter mijn eigen boodschappen.’
Achter haar stond niemand
Jeuh wat sneu.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
donderdag 18 oktober 2018 om 17:43
Vorige week in de supermarkt: klein ventje met een behoorlijke loopneus staat op een stokbrood te sabbelen. Ik had hem in het oog omdat hij er al een poosje alleen stond. Komt plots oma van achter de hoek, geeft ventje uitbrander en steekt het stokbrood terug in de bak....
Ik heb oma er vriendelijk op attent gemaakt dat er aan het brood geknabbeld was - het bovenste stukje
was helemaal zompig
- en dat leverde me een “kinderen zijn toch niet vies”-sneer op.
Ik heb oma er vriendelijk op attent gemaakt dat er aan het brood geknabbeld was - het bovenste stukje
was helemaal zompig
donderdag 18 oktober 2018 om 17:46
donderdag 18 oktober 2018 om 17:53
lizenlotte schreef: ↑17-10-2018 17:12die ene keer bij zeeman dat ik gevraagd werd om maat en kledingadvies waarna die vrouw me ineens snel geld in de handen drukte omdat ze bijna te laat op school was om haar kleinkind op te halen blijft bizar, vooral omdat ik notabene met mijn zoon in de buggy en jas aan rondliep![]()
donderdag 18 oktober 2018 om 18:11
Hawkmoon269 schreef: ↑18-10-2018 17:43Vorige week in de supermarkt: klein ventje met een behoorlijke loopneus staat op een stokbrood te sabbelen. Ik had hem in het oog omdat hij er al een poosje alleen stond. Komt plots oma van achter de hoek, geeft ventje uitbrander en steekt het stokbrood terug in de bak....
was helemaal zompig- en dat leverde me een “kinderen zijn toch niet vies”-sneer op.
zondag 4 november 2018 om 20:16
Het was mij al eerder opgevallen, maar waarom hangen mensen altijd op die winkelwagentjes. Ik duw zo'n ding vooruit met mijn handen op die stang. Ik zie (met name veel vrouwen) daar op leunen met de onderarmen en zich meer vasthouden aan dat kinderzitje.
Iemand die dat ook doet en mij kan uitleggen waarom? Of valt dit in dezelfde categorie als die mensen die naast hun wagentje lopen?
Iemand die dat ook doet en mij kan uitleggen waarom? Of valt dit in dezelfde categorie als die mensen die naast hun wagentje lopen?
zondag 18 november 2018 om 20:29
Ik heb me weer eens rot staan ergeren bij de zelfpakbroodjes.
Vrouw knijpt in de broodjes totdat ze blijkbaar een broodje heeft gevonden met de juiste hardheid. Dat broodje stopte ze in een zakje om af te rekenen.
Bij de kassa. Achter mij een vrouw die er nogal overspannen uitzag. Terwijl ik de spullen van mijn mandje nog op de band aan het zetten was, zette zij haar volle mandje in de mandjesstapel èn plaatste ze een blokje op de band, waarna ze zelf ging uitladen.
Zodat ik 1) mijn boodschappen op moest stapelen en 2) daarna mijn lege mandje op de stapel bij een andere kassa moest zetten.
Ik heb niets gezegd, omdat ik bang was dat ze me aan zou vliegen. Raar wijf.
Vrouw knijpt in de broodjes totdat ze blijkbaar een broodje heeft gevonden met de juiste hardheid. Dat broodje stopte ze in een zakje om af te rekenen.
Bij de kassa. Achter mij een vrouw die er nogal overspannen uitzag. Terwijl ik de spullen van mijn mandje nog op de band aan het zetten was, zette zij haar volle mandje in de mandjesstapel èn plaatste ze een blokje op de band, waarna ze zelf ging uitladen.
Zodat ik 1) mijn boodschappen op moest stapelen en 2) daarna mijn lege mandje op de stapel bij een andere kassa moest zetten.
Ik heb niets gezegd, omdat ik bang was dat ze me aan zou vliegen. Raar wijf.
zondag 18 november 2018 om 21:56
Ik had een keer iets nodig van het bovenste schap, terwijl dat ook nog bijna leeg was. Achteraan kon ik het zien staan als ik op mijn tenen stond. Zoiets als WC papier, dat altijd erg hoog staat en waarbij het vak ook volgeduwd wordt.
Toen heb ik mijn kleuter als grijparm gebruikt: uitgelegd wat ze moest pakken, op mijn hoofd gezet en voorover tegen het vak gaan leunen.. Zij half op het bovenste vak en heeft de boodschap gepakt