Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
pipootje schreef:
09-12-2018 09:03
Huh? Voor die handscanner heb je toch juist een andere betaalautomaat? Dat scannen op het eind is toch juist handig ipv met die handscanner rond te lopen?
Nee, afrekenen gebeurt bij dezelfde betaalautomaten.
Maar als je toch nog alles moet scannen kun je net zo goed bij de gewone kassa gaan staan.
-Darkside- schreef:
09-12-2018 10:24
Maar als je toch nog alles moet scannen kun je net zo goed bij de gewone kassa gaan staan.
Nou ik heb gekeken en hier is dat echt een ander stuk hoor.
dianaf schreef:
04-11-2018 20:16
Het was mij al eerder opgevallen, maar waarom hangen mensen altijd op die winkelwagentjes. Ik duw zo'n ding vooruit met mijn handen op die stang. Ik zie (met name veel vrouwen) daar op leunen met de onderarmen en zich meer vasthouden aan dat kinderzitje.

Iemand die dat ook doet en mij kan uitleggen waarom? Of valt dit in dezelfde categorie als die mensen die naast hun wagentje lopen?
Ik loop weleens naast mijn karretje en leunen deed ik ook weleens

Waarom ?
Weet ik niet
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
pipootje schreef:
10-12-2018 08:13
Nou ik heb gekeken en hier is dat echt een ander stuk hoor.
Niet elke ah is hetzelfde blijkbaar
-Darkside- schreef:
09-12-2018 10:24
Ik vind het zelf scannen toch wel echt een stuk handiger hoor. Voor zelf scannen zijn er 10 plekken en kan ik meteen beginnen omdat er altijd wel minstens 5 vrij zijn. Bij de kassa moet ik achter minstens 3 mensen wachten en kan ik niet ook meteen alles inpakken omdat degene voor mij in de weg staat en de boel blokkeert.
Als je aan het begin van de winkel met je pasje een handscanner pakt en onderweg alles scant voordat je het in je mandje of kar legt en daarna gaat afrekenen via de zelfscan kassa gaat dat wel heel snel. Tot voor kort ging dat ook zo, maar blijkbaar hebben ze of het apparaat aangepast of hebben mensen ontdekt dat ze ook bij de zelfscan kassa een voor een kunnen scannen.
Dat een voor een scannen van de producten bij de zelfscan kassa gaat tergend langzaam. Daarom staan daar tegenwoordig ook al rijen. Afgelopen zaterdag heb ik geen zelfscanner meegenomen en heb bij een bemande kassa afgerekend. Dat ging mijns inziens toen wel sneller.
Wat ik ook balen vindt is: pak je een karretje, blijkt er een beduimelde reclamefolder in te liggen, een boodschappenbriefje, een kassabon, enz. Kortom, een complete voorraad oud papier. Blijkbaar achtergelaten door mensen die de reclamefolder meenemen om de aanbiedingen te vinden, en die daarna de rest van hun trash achterlaten in de kar. Gooi dat dan lekker in de vuilnisbak voordat je je kar wegzet in plaats van het achter te laten voor een ander.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Vind ik ook altijd irritant als je een karretje of mandje wil pakken en er ligt rommel in
Of mensen die een salade uit de koeling pakken, er toch niet zo een zin in hebben en het ergens in het koekschap dumpen want anders moeten ze he-le-maal terug.
Michella_1991 schreef:
04-10-2018 06:18
Sommige (medewerkers) gaan inderdaad op het randje van de vitrine staan,Maar ik durf dat niet omdat ik bang ben dat er iets afbreekt of ik zelf val. Zulke dingen heb ik namelijk altijd
ik had het vandaag nog. Net dat ene laatste pakje thee dat helemaal achteraan op de bovenste plank stond. Op zoek gegaan naar een lange medewerker en die moest ook op het onderste schap gaan staan om erbij te kunnen. :biggrin:
Vergeetmenietje1980 schreef:
10-12-2018 20:19
Vind ik ook altijd irritant als je een karretje of mandje wil pakken en er ligt rommel in
Of mensen die een salade uit de koeling pakken, er toch niet zo een zin in hebben en het ergens in het koekschap dumpen want anders moeten ze he-le-maal terug.
Oh, ik vind dat echt zo asociaal. Kost echt geen moeite om dat even terug te brengen, of bij de caissière aan te geven het toch niet te willen (al bestaat de kans dan nog steeds dat het afgeschreven wordt).
Zulke producten moesten bij ons binnen 10 minuten terug in de koeling, anders werden ze afgeschreven. We hebben wel eens een rottende biefstuk ergens tussen de chips gevonden :sick:
¡Apagando las luces!
Leuk topic dit, al mijn bijbaan trauma's komen weer helemaal boven drijven. :') Ik heb door dit topic trouwens geleerd dat er een ongeschreven regel aan een beurtbalkje vast zit dat de voorganger hem achter zijn boodschappen moet leggen. Nooit geweten, ik leg ze gewoon neer waar nodig. Soms voor, soms achter, regelmatig beiden, ik heb er nooit over nagedacht eigenlijk!

Klanten die ongewilde producten dumpen en dan vooral gekoeld spul zoals vlees of melk, beseffen die zich niet dat dat weggegooid moet worden? En klanten die rolmandjes op stapels gewone mandjes proppen waar dan andere klanten verder op gaan zitten bouwen met hun mandjes zodat het een crooked stapel mandjes wordt die om dondert als je er een beetje boos naar kijkt en weer uit elkaar gehaald moet worden door een medewerker. Bij de AH maakt dit niet uit maar waar ik vroeger werkte pasten die mandjes dus niet op elkaar. Klanten vonden van wel. Drama!

Ik was dus ooit caissière. Kreeg ik een keer een klant met een pak biefstuk. Daar bleek een gat in te zitten (vinger door het plastic geduwd of zo), dus ik attendeerde haar erop omdat ik niet wist of ze dat zelf had gedaan en het door had of niet. Nee klant had het niet gezien en ging gauw een andere pakken. Kwam ze terug: Wéér een gat in het plastic. Klant zag het nu zelf voor ik wat kon zeggen en liep weer terug voor een nieuwe terwijl ik de andere twee verpakkingen achterhield, die waren onverkoopbaar geworden. Eindelijk rekende de klant af en even later gooide ik de twee pakken biefstuk in de vuilnisbak die bij de ingang stond. Nee zag ik diezelfde klant nog iets later die twee pakken biefstuk uit de vuilnisbak vissen. Fijn dat dat beest niet voor niks gestorven was en ik wil graag geloven dat het allemaal per ongeluk ging en klant het toch wel erg zonde vond en het daarom meenam...

En die balkjes, wat voor slagveld je daar niet mee kweekt met die stukjes plastic! Ik werkte ooit op de dag voor kerst, 1e of 2e kerstdag (weet niet meer welke, in elk geval echt precies op moment supreme) en het was drama, paniek en druk. Iedereen vocht elkaar de tent uit om de kleinste dingen en rijen liepen tot achterin de winkel. Stonden er 2 klanten achter elkaar, vooraan een man en daar achter een vrouw met beiden (bleek achteraf) minstens 50 euro aan boodschappen. Ik was bezig met de man en alles aan het scannen tot ik bij een beurtbalkje kwam (devider heet dat ding officieel geloof ik trouwens) en de prijs noemde. Man had al die tijd staan inpakken en reageerde heel verbaasd: "Zo veel? Nee dat kan niet hoor!" En staarde vervolgens naar de band waar hij op aan het inpakken was. "Dit hoort niet bij mij en dit niet en dit niet en...". Hij had zijn dingen er gewoon tussrn uit staan vissen en de rest genegeerd. Dus ik zo "is dit van u mevrouw?" Tegen de vrouw achter hem, die al die tijd had staan chillen daar en volgens mij net als die man dondersgoed door had wat er gebeurde. "Ja" zegt ze zo droog. Dus die man van "Hoe komen jouw boodschappen bij mij?" En die vrouw "JIJ hebt geen balkje neergelegd" waarop die man "nee dat hoorde JIJ te doen". De exacte discussie weet ik niet meer maar ze hebben met elkaar fel staan bekvechten over wie het balkje neer had moeten leggen terwijl ik meer dan 50 euro aan boodschappen terug kon gaan zitten scannen, bij elk product vragend "Is dit van u...En dit...En dit..." terwijl de rij exponentieel groeide en donderwolkjes boven mensen hun hoofd steeds groter werden. Volgens mij wisten ze allebei dondersgoed dat de boodschappen door elkaar gingen maar hielden uit principe (HIJ/ZIJ moest dat balkje leggen lekker puh kijk nou eens wat er gebeurt niet mijn schuld) hun waffel. Of ze waren allebei echt heel erg dom. Of een combinatie van beiden. Ik vrees het laatste. :facepalm:

Ik krijg er spontaan weer een zenuwtrek van. :'-(

Als klant heb ik verder weinig irritaties vergeleken met mijn vorige leven als caissière, waar het kan doe ik zelf scannen en ik winkel niet op zaterdag en zondag tenzij het echt niet anders kan.
Tweede Kerstdag was altijd een drama, ja :rofl: Alsof er een hongersnood was.
¡Apagando las luces!
Theamuts schreef:
07-12-2018 20:05
Logisch dat het voor jou niet lastig is.
Vandaag had ik het weer: ik had weer keurig van tevoren met de handscanner gescand en liep naar de scan kassa om even snel af te rekenen. Bij werkelijk iedere scan kassa stond iemand die op z'n dooie gemakkie de producten één voor één bij het apparaat stond te scannen.
De volgende keer ga ik maar weer gewoon in de rij bij de kassa staan, de cassieres kunnen tenminste wel op een hoog tempo de boodschappen scannen.
Geruite jas en rode sjaal, dan was ik het. Ik heb bij AH nooit de handscanner gebruikt. Neem bij voorkeur de gewone kassa maar als het daar druk is de zelfscan. En ik heb geen haast, sorry.
Ugli, je gooit die spullen toch niet in de gewone vuilnisbak? Dat moet tochnaar een vuilverwerker?
Theamuts schreef:
10-12-2018 12:25
Als je aan het begin van de winkel met je pasje een handscanner pakt en onderweg alles scant voordat je het in je mandje of kar legt en daarna gaat afrekenen via de zelfscan kassa gaat dat wel heel snel. Tot voor kort ging dat ook zo, maar blijkbaar hebben ze of het apparaat aangepast of hebben mensen ontdekt dat ze ook bij de zelfscan kassa een voor een kunnen scannen.
Dat een voor een scannen van de producten bij de zelfscan kassa gaat tergend langzaam. Daarom staan daar tegenwoordig ook al rijen. Afgelopen zaterdag heb ik geen zelfscanner meegenomen en heb bij een bemande kassa afgerekend. Dat ging mijns inziens toen wel sneller.
Meen je dat nou? Gelukkig nog nooit gezien dat mensen bij de zelfscan alles nog moeten scannen.
Zelf pak ik alle gescande spullen ook al gelijk in m'n tas. Hoef alleen nog maar de Albert Heijn pas te scannen, betalen en ben weg.

Soms ff controle van een medewerker maar dan scannen ze ook maar vier producten ofzo.

Hopelijk blijft dit! Wat heb je anders aan zelfscans.
MinkeDeWit schreef:
10-12-2018 23:21
Geruite jas en rode sjaal, dan was ik het. Ik heb bij AH nooit de handscanner gebruikt. Neem bij voorkeur de gewone kassa maar als het daar druk is de zelfscan. En ik heb geen haast, sorry.
He.. Dit is echt super irritant ja. Hopelijk ontdekken ze dat niet bij onze AH. Pak dan ff een zelfscan uit het rek en laat deze kassa's waarvoor ze bedoeld zijn.

Wat maakt dat je dit zo aanpakt? Begrijp het oprecht niet en zou dat wel willen snappen, waardoor mijn irritatie misschien zakt als ik zo iemand zie.
klop schreef:
10-12-2018 09:55
Ik vind het zelf scannen toch wel echt een stuk handiger hoor. Voor zelf scannen zijn er 10 plekken en kan ik meteen beginnen omdat er altijd wel minstens 5 vrij zijn. Bij de kassa moet ik achter minstens 3 mensen wachten en kan ik niet ook meteen alles inpakken omdat degene voor mij in de weg staat en de boel blokkeert.
Er zijn meerdere voordelen bij zelfscannen. 1. Bij AH hoef je nooit te wachten (bij Jumbo is dat vaak anders), je kunt meteen afrekenen. 2. Ik zet de boodschappenkrat al in de kar en zet meteen alles netjes erin. Begin met de pakken melk enzo. Je hoeft niet alles op de band te zetten en daarna weer terug van de band af te pakken.
pejeka schreef:
10-12-2018 19:31
Wat ik ook balen vindt is: pak je een karretje, blijkt er een beduimelde reclamefolder in te liggen, een boodschappenbriefje, een kassabon, enz. Kortom, een complete voorraad oud papier. Blijkbaar achtergelaten door mensen die de reclamefolder meenemen om de aanbiedingen te vinden, en die daarna de rest van hun trash achterlaten in de kar. Gooi dat dan lekker in de vuilnisbak voordat je je kar wegzet in plaats van het achter te laten voor een ander.
Die haal ik eruit en gooi ik thuis bij het oud papier.
ywtje schreef:
11-12-2018 06:37
He.. Dit is echt super irritant ja. Hopelijk ontdekken ze dat niet bij onze AH. Pak dan ff een zelfscan uit het rek en laat deze kassa's waarvoor ze bedoeld zijn.

Wat maakt dat je dit zo aanpakt? Begrijp het oprecht niet en zou dat wel willen snappen, waardoor mijn irritatie misschien zakt als ik zo iemand zie.
Mensen worden zelfs uit de rij bij de kassa gehaald om hier zelf te scannen, dus het zal wel (ook) de bedoeling zijn.
MinkeDeWit schreef:
11-12-2018 08:22
Mensen worden zelfs uit de rij bij de kassa gehaald om hier zelf te scannen, dus het zal wel (ook) de bedoeling zijn.
Dat heb ik ook 'n keer meegemaakt. Kunnen ze nóg minder kassieres inzetten.
ywtje schreef:
11-12-2018 06:37

Tja....zij heeft geen haast. Maar wel naar de zelfscan gaan omdat de gewone kassarij te lang duurt (uuuuuh???)
En omdat zij geen haast heeft, kan de rest van de wereld best gewoon wachten.
Theamuts schreef:
10-12-2018 12:25
Nou hier is juist een nieuw stuk gemaakt, waar je juist zonder handscanner heen kan. Dat is veel makkekijker als je een mandje hebt namelijk.
redbulletje schreef:
11-12-2018 08:28
Dat heb ik ook 'n keer meegemaakt. Kunnen ze nóg minder kassieres inzetten.
Heb ik ook al een paar keer meegemaakt bij de appie. Met een heel mandje vol.

Ik geef dan altijd als antwoord als ik boodschappen zelf wilt scannen kom ik hier wel solliciteren.

3 dingen scannen vind ik nog oké,maar geen kat of heel mandje vol. Bij de Coop kom ik vaak voor maar een paar dingetjes en dan wil ik ze weleens zelf scannen maar 50% van alle keren moet een medewerker het controleren dus sta je daar achter dat scherm met een melding, sta je alsnog langer te wachten dan in de gewone rij.
#doeslief
MinkeDeWit schreef:
11-12-2018 08:22
Heel vreemd. Zou dit zelf echt niet kunnen waarderen, maar dan weet ik nu dat ik bij de AH medewerkers moet zijn als ik daardoor sta te wachten.
Heb niet voor niks dat scan apparaat gepakt, om dan vervolgens te moeten wachten op iemand die z'n eigen boodschappen nog moet scannen :confused:
De appie heeft die apparaten nu eenmaal de mogelijkheid heeft geven om je producten aan de zelfscan kassa te scannen zonder handscanner. Blijkbaar heeft de appie ze ook bedoeld om op deze manier te gebruiken anders was deze mogelijkheid er niet.

Ik vind het een beetje gek om af te geven op mensen die dat dan vervolgens ook doen en zeggen dat dat niet de bedoeling is. Het is vrij duidelijk wel de bedoeling anders zouden ze die mogelijkheid niet hebben toegevoegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven