Ergernissen in de supermarkt deel 3
donderdag 27 december 2018 om 18:25
donderdag 27 december 2018 om 19:33
Woon je soms bij mij in de buurtlotus77 schreef: ↑24-12-2018 20:18Vandaag wat dingen die vers moesten ingeslagen. Er is weer een hongerwinter op komst blijkbaar, want het parkeerterrein van het winkelcentrum was een zooi van buiten de volle vakken neergedonderde auto's en ruziënde mensen over wie het plekje van wegrijdende auto's mocht hebben. Vrehede op aahaarde.
Voor mij geen irritatie trouwens, want ik was te voet![]()
Voor iedereen een groene tuin
donderdag 27 december 2018 om 19:36
Ik zou met een doodserieus gezicht gezegd hebben dat het van een kameel kwam.ToastAbrikoos schreef: ↑27-12-2018 18:25Wanneer mensen door de winkel zo traag lopen en elke keer als je wilt passeren, ze het precies aanvoelen en je weg blokkeren/stilstaan/ hun karretje diagonaal parkeren.
Ach, Ik had ooit een klant gehad en hij vroeg van welk dier het 'Lamsbout' was.
Ja, dan sta je daar met je mond vol tanden
vrijdag 28 december 2018 om 17:43
vrijdag 28 december 2018 om 18:44
ToastAbrikoos schreef: ↑27-12-2018 18:25Wanneer mensen door de winkel zo traag lopen en elke keer als je wilt passeren, ze het precies aanvoelen en je weg blokkeren/stilstaan/ hun karretje diagonaal parkeren.
Ach, Ik had ooit een klant gehad en hij vroeg van welk dier het 'Lamsbout' was.
Ja, dan sta je daar met je mond vol tanden
Van die mensen die een kwartier lang voor de koeling staan alsof ze elk pakje wat erin ligt, uit het hoofd moeten leren, uiteindelijk aarzelend een pakje pakken, het drie keer omdraaien en van alle kanten bekijken, het weer terugleggen en weer gaan staan staren alsof ze verwachten dat er een soort goddelijke ingeving uit die koeling gaat komen... en jij weet precies wat je nodig hebt en wilt pakken, en als je dan netjes vraagt uiteindelijk of je er even bij mag, krijg je een verontwaardigde blik want "ik was nog niet klaar"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 28 december 2018 om 18:59
Ik ben zo'n vervelend traag twijfelend persoon als ik iets koop wat ik niet regelmatig koop (als ik het regelmatig koop doorlop ik dat proces 1x en daarna niet meer tenzij ik dus vergeet welke ik de vorige keer had uitgezocht), ik ben gewoon kieskeurig haha. Ik sta dan te kijken en dan heen en weer kijken of ik iemand irriteer en steeds op zij te stappen om iemand erbij te laten en weer terug te stappen en verder twijfelen.pejeka schreef: ↑28-12-2018 18:44Van die mensen die een kwartier lang voor de koeling staan alsof ze elk pakje wat erin ligt, uit het hoofd moeten leren, uiteindelijk aarzelend een pakje pakken, het drie keer omdraaien en van alle kanten bekijken, het weer terugleggen en weer gaan staan staren alsof ze verwachten dat er een soort goddelijke ingeving uit die koeling gaat komen... en jij weet precies wat je nodig hebt en wilt pakken, en als je dan netjes vraagt uiteindelijk of je er even bij mag, krijg je een verontwaardigde blik want "ik was nog niet klaar"...
En ja, ik ben hypocriet en erger me rot aan diezelfde trage mensen als ik ergens moet zijn waar ik wèl precies weet wat ik moet hebben. :')
vrijdag 28 december 2018 om 19:11
Van die vrouwen die een paar artikelen kopen, dan bij de kassa wachten tot álles is aangeslagen en dan pas aanstalten maken om hun portemonnee te zoeken... Tas open, graaien en grabbelen, uiteindelijk komt er dan een portemonneetje ter grootte van een postzegel uit, rits open, kan net 1 vinger in, komt er een briefje van 10 uit, 60 keer dubbelgevouwen, dus dat moet dan eerst omslachtig opengevouwen, en dan moet er nog 65 cent bij, vinger weer in dat piepkleine portemonneetje, met veel moeite wordt er een muntje van 20 cent uit gewurmd, vragen aan de caissière "Hoeveel krijg je nog"?... vinger weer in dat piepkleine ding, komt er 5 cent uit, weer vragen, enz... Hun boodschappen inpakken doen ze ook nóóit zodra ze aangeslagen zijn, nee, ze wachten tot de héle band vol ligt en dan komt er een piepklein tasje te voorschijn waar ze dan nog alles in moeten pakken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 28 december 2018 om 19:17
Wanneer klanten roepen dat ze ergens dringend moeten zijn, maar als puntje bij paaltje komt en ze moeten betalen: 'Oei, waar ligt mijn portomonee' of hebben ze zelfs niets gedaan om het sneller te laten gaan (Pinpas al klaarliggen, tasjes al in de winkelkar zodat je alles in kan pakken ofz)
Of nog leuker: eens ze hun geld hebben gevonden, zijn ze heeeeeeeel traag met hun geld bezig.
'Ik dacht dat je graag naar je afspraak moest, Patrick!'
Of nog leuker: eens ze hun geld hebben gevonden, zijn ze heeeeeeeel traag met hun geld bezig.
'Ik dacht dat je graag naar je afspraak moest, Patrick!'
vrijdag 28 december 2018 om 19:38
En dat topic, waarin je tekeer gaat tegen de gehaastheid van tegenwoordig....komt dat voor of na je klaagzang over dat men tegenwoordig alles maar pint en dat je nergens meer met contant geld terecht kan?pejeka schreef: ↑28-12-2018 19:11Van die vrouwen die een paar artikelen kopen, dan bij de kassa wachten tot álles is aangeslagen en dan pas aanstalten maken om hun portemonnee te zoeken... Tas open, graaien en grabbelen, uiteindelijk komt er dan een portemonneetje ter grootte van een postzegel uit, rits open, kan net 1 vinger in, komt er een briefje van 10 uit, 60 keer dubbelgevouwen, dus dat moet dan eerst omslachtig opengevouwen, en dan moet er nog 65 cent bij, vinger weer in dat piepkleine portemonneetje, met veel moeite wordt er een muntje van 20 cent uit gewurmd, vragen aan de caissière "Hoeveel krijg je nog"?... vinger weer in dat piepkleine ding, komt er 5 cent uit, weer vragen, enz... Hun boodschappen inpakken doen ze ook nóóit zodra ze aangeslagen zijn, nee, ze wachten tot de héle band vol ligt en dan komt er een piepklein tasje te voorschijn waar ze dan nog alles in moeten pakken...
woensdag 2 januari 2019 om 11:55
Ik snap die onduidelijkheid over beurtbalkjes niet. Het is toch logisch dat je die neerlegt wanneer je klaar bent met boodschappen op de band leggen, zodat de klant achter jou weet dat je klaar bent en ook de boodschappen neer kan leggen. Nooit geweten dat het een ongeschreven regel zou zijn, maar waar die dingen daadwerkelijk voor bedoeld zijn.
Dat is dus ook gelijk mijn ergernis, wanneer mensen achter mij al boodschappen op de band leggen wanneer ik nog niet klaar ben. En dan ook nog beledigd zijn wanneer ik die boodschappen terug moet schuiven omdat ik geen ruimte heb voor mijn boodschappen.
Dat is dus ook gelijk mijn ergernis, wanneer mensen achter mij al boodschappen op de band leggen wanneer ik nog niet klaar ben. En dan ook nog beledigd zijn wanneer ik die boodschappen terug moet schuiven omdat ik geen ruimte heb voor mijn boodschappen.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor!
woensdag 2 januari 2019 om 12:53
En dat zijn altijd alleen vrouwen?pejeka schreef: ↑28-12-2018 19:11Van die vrouwen die een paar artikelen kopen, dan bij de kassa wachten tot álles is aangeslagen en dan pas aanstalten maken om hun portemonnee te zoeken... Tas open, graaien en grabbelen, uiteindelijk komt er dan een portemonneetje ter grootte van een postzegel uit, rits open, kan net 1 vinger in, komt er een briefje van 10 uit, 60 keer dubbelgevouwen, dus dat moet dan eerst omslachtig opengevouwen, en dan moet er nog 65 cent bij, vinger weer in dat piepkleine portemonneetje, met veel moeite wordt er een muntje van 20 cent uit gewurmd, vragen aan de caissière "Hoeveel krijg je nog"?... vinger weer in dat piepkleine ding, komt er 5 cent uit, weer vragen, enz... Hun boodschappen inpakken doen ze ook nóóit zodra ze aangeslagen zijn, nee, ze wachten tot de héle band vol ligt en dan komt er een piepklein tasje te voorschijn waar ze dan nog alles in moeten pakken...
woensdag 2 januari 2019 om 14:13
Ik heb alleen maar lege schappen gezien in supermarkten de afgelopen tijd... of slechte inkoop of men dacht dat de hongerwinter aan zou breken
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 2 januari 2019 om 14:19
Oh ja! Zoooo herkenbaar! En zoooo irritant! Ik erger me niet snel in een supermarkt maar hier zeg ik altijd wat van. Kom op zeg... je ziet wat er in mijn karretje zit... wacht gewoon ff.
woensdag 2 januari 2019 om 15:39
Bij ons is het ‘t laatste. Echt bizar hoeveel eten mensen kopen rond de feestdagen.GroenTuintje schreef: ↑02-01-2019 14:13Ik heb alleen maar lege schappen gezien in supermarkten de afgelopen tijd... of slechte inkoop of men dacht dat de hongerwinter aan zou breken![]()
¡Apagando las luces!
woensdag 2 januari 2019 om 15:59
SombraOnline schreef: ↑02-01-2019 15:39Bij ons is het ‘t laatste. Echt bizar hoeveel eten mensen kopen rond de feestdagen.
Ik was met kerst in Nederland, dus geen idee hoe de schappen er toen uitzagen in mijn plaatselijke supermarkt, maar oudjaarsavond wel hier gevierd. Ik ben rond 11 uur naar de winkel gegaan en schrok eerlijk gezegd een beetje van de chaos. Karren vol met eten en drank, alsof de wereld ten einde ging. De schappen waren dan ook vrijwel helemaal leeg.
Bizar is een heel passend woord voor deze situatie.
woensdag 2 januari 2019 om 17:16
SombraOnline schreef: ↑02-01-2019 15:39Bij ons is het ‘t laatste. Echt bizar hoeveel eten mensen kopen rond de feestdagen.
Ik dacht dat het na de kerst wel afgelopen zou zijn maar maandag voor Oud & Nieuw was het nog stervensdruk! Blijkbaar zaten die mensen nog niet vol...
woensdag 2 januari 2019 om 17:20
woensdag 2 januari 2019 om 17:24
IBAOHI schreef: ↑02-01-2019 11:55Ik snap die onduidelijkheid over beurtbalkjes niet. Het is toch logisch dat je die neerlegt wanneer je klaar bent met boodschappen op de band leggen, zodat de klant achter jou weet dat je klaar bent en ook de boodschappen neer kan leggen. Nooit geweten dat het een ongeschreven regel zou zijn, maar waar die dingen daadwerkelijk voor bedoeld zijn.
.........
Nee, ze zijn bedoeld voor de caissière, zodat deze weet waar hij/zij moet stoppen met scannen.
Ik snap de mensen dan weer niet die weigeren iets op de band te leggen voordat er zo'n balkje ligt. Als ik er nog niet bij kan doe ik dat later wel, waarom zo principieel?
woensdag 2 januari 2019 om 18:33
woensdag 2 januari 2019 om 21:24
Een beetje inspringen op de beurtbalkje: hatelijk als je als kassierster NERGENS een beurtbalkje ziet en voorzichtig blijft scannen en opeens schreeuwen ze de longen uit hun lijf: 'NEE, DAT IS NIET VAN MIJ!'
Ja, ik kan niet ruiken wanneer je boodschappen stoppen en degene achter je beginnen.
en dan beginnen ze met vingers te wijzen (nooit naar zichzelf) dat de beurtbalkjes niet werden gebruikt.
Ja, ik kan niet ruiken wanneer je boodschappen stoppen en degene achter je beginnen.
en dan beginnen ze met vingers te wijzen (nooit naar zichzelf) dat de beurtbalkjes niet werden gebruikt.