Ergernissen op fora

17-01-2013 20:37 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
De topictitel klinkt wellicht wat zwaar, maar eigenlijk is het een luchtig topic

Ik vraag me af aan welke uitspraken op het forum jullie je nu het meest storen. Dat mag het Viva-forum zijn, maar natuurlijk ook andere fora die je bezoekt.

Het is niet de bedoeling om andere users belachelijk te maken, dus het noemen van nicknames of het verwijzen naar andere users liever achterwege laten ( het moet wel leuk blijven )

Ik trap vast af.

Op het Viva-forum erger ik me aan de volgende uitspraken.

* Tweede leg.

Een (in mijn ogen) zeer respectloze benoeming voor een kind /kinderen die je krijgt bij een andere partner na een scheiding / uit elkaar gaan. We hebben het niet over kippen, maar over mènsen. Ik kan me hier vreselijk aan ergeren.

* Vrouw.

Users die elkaar aanspreken met 'vrouw' (voorbeeld: Nee, zo werkt dat niet vrouw'). Zo vreemd vind ik dat, iemand bij zijn of haar geslacht aanspreken.

* Troll!

Er zijn altijd weer users die direct "troll!" roepen zodra een verhaal (al dan niet in hun ogen) ongeloofwaardig overkomt. Heel irritant.

Zo, en nu jullie!
Vast mosterd maar: 'Asjeblieft niet quoten vanwege herkenbaarheid'.

Verzin dan wat andere namen, leeftijden etc.

TO's die om tips vragen maar vervolgens helemaal geen goede tips ter harte nemen.

Verder alle clichés: - ik lees al langer mee op dit forum en...

- ik heb even een andere nick aangemaakt...

- ik weet niet echt wat ik met dit topic wil maar...

- ik kan niks doen aan mijn spelling, ik heb dyslexie
*cola/thee/koffie/willekeurige drank tegen beeldscherm* met het liefst ook nog een variant van spuugt erbij zoals *proest* of *spuit*.

Dat was inderdaad heel grappig in 1999, toen de meeste mensen nog internet hadden met een inbelverbinding.

Ook nog wel een beetje in 2000. Maar nu?
quote:dee_dee schreef op 17 januari 2013 @ 22:13:

Als iemand klaagt over kind/ werk/ man: wees blij dat je uberhaupt een kind kan krijgen/ werk hebt/ man hebtHier erger ik me aan. Waarom zou iemand niet mogen klagen als diegene iets heeft wat jij niet hebt? Omdat je dan jaloers wordt? Of omdat je dan gelijk aan je eigen misère moet denken? Daarom mag de rest van de wereld niet doorleven? Alsof je de enige bent die problemen mag hebben
quote:lorenne schreef op 17 januari 2013 @ 22:33:

Het is een openbare forum, iedereen mag meeschrijven, ook de mensen die niet perfect Nederlands schrijven, zoals ik bijvoorbeeld

Ik schrijf ook niet perfect nederlands. Maar hopelijk wel begrijpelijk. En met een hoofdletter, en komma`s en een punt of zo aan het einde van een zin.

Ik verdenk er echt soms mensen van dat ze te lui zijn om even een beetje moeite ervoor te doen. En waarom zou ik dan moeite doen om serieus op hun probleem in te gaan?
Vergeet "Ik lees al heel lang mee maar heb nu zelf de stoute schoenen aangetrokken".

Wauw. Wat een avontuur. Zet die eerste zin in je dagboek en beperk je tot de inhoud. Sowieso zouden mensen wat vaker dingen in hun dagboek moeten schrijven.
quote:Spininhoek schreef op 17 januari 2013 @ 21:48:

Hubbie, en dat soort termen.

Nicks die beginnen met 'mamavan...'

En wat me enorm, maar dan ook enorm stoort is dat mensen niet lezen.

Iemand doet enorm zijn best om een duidelijke OP te schrijven, staan details in. Staan leeftijden in vermeld, en dan nog vragen, 'hoe oud zijn jullie?'

Of relatieduur is aangegeven in de OP: 'hoelang zijn jullie bij elkaar?'

Dan kan ik maar net op mijn handen blijven zitten, maar het liefst post ik dan iets van LEES DAN!Wat ik nog veel irritanter vind, mensen die dan gaan verzinnen dat ze helemaal niet zo lang bij elkaar zijn als de to zegt omdat diegene niet kan lezen en dat dat dan klakkeloos overgenomen wordt waardoor je dertig reacties krijgt die helemaal nergens op slaan.
`egopost`

brrr
Grappig dat iedereen zo over meneertje valt. Ik erger me aan de reacties daarop. Het is een woord die je niet zelf zou gebruiken maar dan betekent het nog niet dat je relatie ruk is of dat je een vreselijke moeder bent voor je kinderen. Zelf zou ik het niet gebruiken maar als een to dat woord gebruikt kan ze rekenen op 50 reacties daarover.
Ohja, ik erger mezelf ook aan forummers die hele lappen tekst schrijven, terwijl de essentie in een paar zinnen samen te vatten is.
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 januari 2013 @ 22:41:

[...]

Iemand anders heeft het een keer mooi verwoord, in een soort van deze strekking, `je gaat toch ook niet op de eerste dag op je nieuwe baan zeggen dat je baas een lullo is en je collega`s serpenten`. Nu ik dit zo schrijf bedenk ik mij dat het er niet zo stond maar wel de strekking had.

Ik heb geen hekel aan nieuwelingen hoor als je dat denkt. Maar waarom je eerste topic openen wat er hier allemaal `niet goed` is.

Soit verder.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat TO al jaren meeleest en dus al best wat ergernissen heeft ontwikkeld.

Het klonk gewoon niet zo aardig, maar zoals je zegt; soit!
quote:tristan19 schreef op 17 januari 2013 @ 22:46:

Ohja, ik erger mezelf ook aan forummers die hele lappen tekst schrijven, terwijl de essentie in een paar zinnen samen te vatten is.

Deze vind ik wel moeilijk, eerlijk gezegd.

Ik heb zelf eigenlijk ook ontzettend veel moeite om niet hele lappen overgedetailleerde tekst neer te plempen waar ik me tot een paar zinnen zou kunnen beperken. Misschien omdat ik niets wil vergeten.
nou dit alles gelezen te hebben, kan er maar een heel klein deel hun problemen plaatsen.

dan wordt het wel heel saai hier.
quote:tristan19 schreef op 17 januari 2013 @ 22:46:

Ah, daar maak ik me schuldig aan

Ik probeer het heus, maar het lukt me niet. Denk dat ik mijn motto maar weer ga wijzigen naar I don't do short
mensen die lappen tekst schrijven over hoe fijn het is single te zijn, maar toch continue daten.
Eigenlijk erger ik mij vaak aan mensen die zich gauw ergeren, hoewel ik mijzelf ook weleens erger, daar niet van. Maar om daar dan weer een heel gedoe om te maken, tsja, dat is ook wel zonde van de energie, denk ik dan.

Disclaimer: ik hoop niet dat ik taalvouten heb gemaakt, of terminologie gebruik die niet vlgs de huidige maatstaven vh Viva Publiek behoren Indien dit het geval is dan zal ik mij weer snel terugtrekken binnen de veilige virtuele muren van mijn groepje.
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 17 januari 2013 @ 23:03:

Eigenlijk erger ik mij vaak aan mensen die zich gauw ergeren, hoewel ik mijzelf ook weleens erger, daar niet van. Maar om daar dan weer een heel gedoe om te maken, tsja, dat is ook wel zonde van de energie, denk ik dan.

Disclaimer: ik hoop niet dat ik taalvouten heb gemaakt, of terminologie gebruik die niet vlgs de huidige maatstaven vh Viva Publiek behoren Indien dit het geval is dan zal ik mij weer snel terugtrekken binnen de veilige virtuele muren van mijn groepje.
Mensen die zeggen dat ze heel tolerant zijn. En de hypocrisie niet zien van het afgeven op intolerante mensen, of intolerantie.

Bill Hicks (comedian) zei het ooit heel mooi. Hij maakte vaak grappen over het geloof. Toen werd hij na een show opgewacht door drie figuren die hem kwaad toespraken. "Wij zijn christenen, en we houden niet van de dingen die jij zegt". Waarop hij antwoordde: "Nou, vergeef me dan".
quote:plurque schreef op 17 januari 2013 @ 22:44:

[...]

Ik schrijf ook niet perfect nederlands. Maar hopelijk wel begrijpelijk. En met een hoofdletter, en komma`s en een punt of zo aan het einde van een zin.

Ik verdenk er echt soms mensen van dat ze te lui zijn om even een beetje moeite ervoor te doen. En waarom zou ik dan moeite doen om serieus op hun probleem in te gaan?Ik geef je zeker gelijk! Nederlands is niet mijn eerste taal maar ik probeer wel om zo duidelijk mogelijk te schrijven, al zal foutloos nooit lukken
Mijn grootste ergernis is een weggehaalde OP. Ik ben namelijk niks nieuwsgierig ofzo... en dan denk ik "Dat lijkt me nou een leuk topic"... en dan is de OP weg en weet ik nog niet waar het over gaat....

Maar ook niet reageren door de TO op serieuze reacties vind ik irritant.

Of bijvoorbeeld als je een heel stuk tekst hebt getypt omdat je met TO wilt meedenken en er dan een reactie wordt gegeven als "Laat ook maar zitten, er komen helemaal geen serieuze antwoorden hier"...

Dan kan ik haast uit mijn vel springen...
Met stip aan top `hihi` dat vind ik zo infantiel.

"Vrouw" vind ik dan wel weer stoer klinken.

Als de OP binnen de kortste keren weer weg is.

TO reageert alleen op forummers die in haar straatje praten.

Een heeeeeeeeele lange OP zonder alinea's, punten of komma's.

HELLLP, ben ik zwanger. (Trut, rijdt dan langs het Kruidvat en koop een test)

GIYF!

Maar aan de andere kant, die dingen geven wel sjeu aan het forum.
Goet he
Optimist tot in de kist!
Ik kan er niet tegen dat er continu over 'zwelgen in medelijden' wordt gepraat. Of als er dingen gezegd worden als 'tja, je zit er heeeeeel erg mee, anders open je er geen topic over'.

Daaraan gerelateerd: gezeur over taboewoorden, zoals 'help' en 'meneer'.

Wat ook steeds irritanter wordt is het gevraag aan de mods of 'er echt niet iets gedaan kan worden aan posters die hun OP weghalen'.

En op nummer 1: kritiek als je niet aan de standaard voldoet/de moraalpolitie.
Liever elitair dan een pauper!
quote:_discovery_ schreef op 17 januari 2013 @ 22:08:

En een algemene taalirritatie, maar die hier ook voor bij komt. Zeggen dat je kind 9 maand oud is, hij is niet 9 maand oud, hij is 9 maanden oud. Maar misschien is dat dus wel streekafhankelijk waar ze dat zeggen.Streekafhankelijk ja, in Belgie wordt meestal "maand" gezegd ipv "maanden", met alles.
Ow, en ik kan er ook niet tegen dat TO's blijkbaar de adviezen MOETEN opvolgen. Vooral als "iedereen" op het topic hetzelfde advies geeft. Ookal geven alle mensen op de hele wereld hetzelfde advies, dan nog kan de TO gewoon besluiten op toch iets anders te doen.

Iets met een sloot en anderen en springen...
Liever elitair dan een pauper!
quote:chocokat schreef op 17 januari 2013 @ 20:53:

Edit: ah mosterd! ik ben dus niet de enige die dat irritant vindtHmmm, de mosterd, bitterballen en andijvie komt me trouwens ook de neus uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven