Ervaringen slimme meter?

20-10-2018 11:10 208 berichten
Ha allemaal,

Bij ons in het gebouw gaan ze de komende tijd slimme energiemeters installeren maar een buurvrouw gaat hem weigeren en is iedereen in de gang aan het overhalen om hem te weigeren ivm de straling die er vanaf zou komen. Nu heb ik even zitten googlen en ik zie eigenlijk alleen maar voordelen, en de straling wordt op de meeste websites als minimaal beschouwd, behalve op één vage, zweverige website waar ik ook niet echt wijs uit werd. Daarnaast zit mijn energiekast ook nog eens naast de voordeur, dus niet in mijn huis.

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-10-2018 15:16
Geen reactie op je post, maar Stripverhaal, je hebt een pb, over een ander topic, wat inmiddels is verwijderd. Het moet maar even zo.
Sorry, mensen voor de off-topic.

Gezien en gereageerd.
stripverhaal schreef:
23-10-2018 16:51
Gezien en gereageerd.
Dankjewel !
nounou
_melon schreef:
23-10-2018 11:42
Is alleen de rekening hoger of het verbruik ook?

Misschien een flauwe reactie, maar de meeste mensen zullen 'nog nooit zo'n hoge rekening' gehad hebben. De laatste jaren zijn de belastingen etc. alleen maar gestegen. Met een gelijk verbruik ben je nu in 2018 ook veel meer kwijt dan bijv. 2-3 jaar geleden.

Anyway, wij hebben nu bijna een jaar een slimme meter en ik heb geen klachten. Het werkt prima allemaal, het verbruik is niet hoger ofzo én iedere maand leest de energiemaatschappij automatisch de meterstand af. Het enige wat ik zelf jammer vind is dat ik nu niet meer zelf de meterstanden nog tussendoor door kan geven bij Essent. Ik deed dat voorheen iedere week, maar dat ligt misschien wel aan Essent ook, geen idee.

Mwoah.

Ongeveer 850.000 slimme meters die in Nederlandse meterkasten hangen, blijken helemaal niet zo slim te zijn. Ze kunnen in werkelijkheid veel meer meten dan het daadwerkelijke verbruik. Dat maakte de Universiteit Twente vorige week bekend in EenVandaag.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... erughalen/

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/s ... trouwbaar/
Magister schreef:
23-10-2018 10:03
Ik ben zelf geen anti-alles (eerder een power user en internet gebruiker van 't eerste uur) maar gebruik de minst erge apps, goede firewall en VPN... Ik ben wel anti-onwetendheid cq rechtpraterij...
Voorbeeld : ik heb een robot stofzuiger die te hacken is. Heb ik dus zelf gehackt (en afgeschermd). Ik kan hem nu niet alleen op afstand bedienen, maar ook de camera's die erop zitten livestreamen of de ruimte zien die hij in kaart heeft gebracht...
Mocht ik gedwongen worden, want daar gaat het wel naartoe, een smart meter te nemen, dan zal ik hem zeker 'wat modificeren'...
.
Cool. :proud:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
23-10-2018 23:21
.
Cool. :proud:
Het belangrijkste is natuurlijk dat mijn robotstofzuiger korte metten maakt met de alomaanwezige kattenharen terwijl ik van huis ben.
Nope. Het belangrijkste is het hebben van een kat. ;-D
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
groef schreef:
20-10-2018 11:50
Wij hebben hem ook maar ben daar achteraf niet zo blij mee. Wij hebben zonneNpanelen. Bij de oude meters draait de opbrengst gewoon terug, bij de nieuwe meter wordt eea verrekend. Nu is opbrengst en gebruik gelijk in prijs. Ben bang dat dit in de toekomst wel zal veranderen. Ben je van plan zonnenpanelen te nemen dan zou ik er zwaar over twijfelen als ik jou was.
Nou, dit dus.
Ik heb niet genomen. Nu kan ik het eenvoudig controleren.
Het "op afstand apparaten in kunnen schakelen" hoeft ook niet. Wat ik kan. Dat kan een ander ook.
Wat de leverancier nodig vind om in te schakelen. Dat hoeft voor mij niet. Doe ik liever zelf.

Mijn verbruik is momenteel extreem laag en ik ben ook bang voor afrondingsverschillen per dag.
_melon schreef: ↑23-10-2018 11:42
Is alleen de rekening hoger of het verbruik ook?

Misschien een flauwe reactie, maar de meeste mensen zullen 'nog nooit zo'n hoge rekening' gehad hebben. De laatste jaren zijn de belastingen etc. alleen maar gestegen. Met een gelijk verbruik ben je nu in 2018 ook veel meer kwijt dan bijv. 2-3 jaar geleden.

Anyway, wij hebben nu bijna een jaar een slimme meter en ik heb geen klachten. Het werkt prima allemaal, het verbruik is niet hoger ofzo én iedere maand leest de energiemaatschappij automatisch de meterstand af. Het enige wat ik zelf jammer vind is dat ik nu niet meer zelf de meterstanden nog tussendoor door kan geven bij Essent. Ik deed dat voorheen iedere week, maar dat ligt misschien wel aan Essent ook, geen idee.

Mwoah.

Ongeveer 850.000 slimme meters die in Nederlandse meterkasten hangen, blijken helemaal niet zo slim te zijn. Ze kunnen in werkelijkheid veel meer meten dan het daadwerkelijke verbruik. Dat maakte de Universiteit Twente vorige week bekend in EenVandaag.
Ik mag bij Essent maar een keer per maand invoeren.
Het lage verbruik wat ik vooral in de zomer heb. Dat kan de verbruiksmanager niet aan. Geeft gekke resultaten. Ze kunnen al iets op afstand aflezen.
Die standen zijn alleen als controle.
In de zomer staat warm water soms groot deel van de dag uit.
Bij temperaturen van 35 graden buiten. Dan douche ik gewoon koud.
Is heerlijk verkoelend.

Weet trouwens iemand hoe een thermostaatkraan werkt?
Water direct uit de boiler (CV ketel) is lekker warm.
Waar zit dan die thermostaat? Voor de verwarming zit dat ding op een muur naast een radiator. Daarom regel ik alles liever zelf.
In het deel met zon wordt het gewoon wat het ding aangeeft.
In het zonloze deel is dat ongeveer 5 graden minder.
De douche zit dus in het zonloze deel van het huis. Waar wordt het water vermengd en de gewenste temperatuur gemeten?

Dat snapt zo'n slimme meter zeker weten niet.
Ik wacht wel af totdat er bepaalde gassen worden geproduceerd waarvoor alleen een nieuwe ketel nodig zal zijn. Iets van gezien op RTLZ.
Weet alleen niet meer precies wat. Iemand?
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 24-10-2018 00:53
Reden: Vraag werking thermostaatkraan in de douche
2.84% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven