Executie verkoop bij buren
donderdag 4 maart 2010 om 19:16
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje. Bij 1 van mijn buren is volgende week een executie verkoop. Dit betekent dus dat ze in de problemen zitten. Ik zou ze graag op de een of andere manier willen helpen maar ik zou niet weten hoe. En of ze daar überhaupt wel op zitten te wachten. Ik vind het gewoon sneu dat ze schijnbaar zo in de drek zitten dat er een executieverkoop van hun inboedel moet plaats vinden.
Iemand tips?
Edit: ik heb het niet over geld geven of dingen kopen. Ik heb 23 euro op mijn rekening staan, dus dat wordt hem echt niet. Verder ken ik ze ook niet zo goed dat dat aan de orde is.
Ik heb een vraagje. Bij 1 van mijn buren is volgende week een executie verkoop. Dit betekent dus dat ze in de problemen zitten. Ik zou ze graag op de een of andere manier willen helpen maar ik zou niet weten hoe. En of ze daar überhaupt wel op zitten te wachten. Ik vind het gewoon sneu dat ze schijnbaar zo in de drek zitten dat er een executieverkoop van hun inboedel moet plaats vinden.
Iemand tips?
Edit: ik heb het niet over geld geven of dingen kopen. Ik heb 23 euro op mijn rekening staan, dus dat wordt hem echt niet. Verder ken ik ze ook niet zo goed dat dat aan de orde is.
vrijdag 5 maart 2010 om 11:45
quote:elninjoo schreef op 05 maart 2010 @ 11:33:
Maar waarom heb je dan nooit eerder de moeite willen nemen om contact te zoeken met je buren? Waarom juist nu ze in de shit zitten?We zeiden altijd vriendelijk gedag, heb hun hond wel eens uitgelaten en meer niet. Waarom niet? Nou omdat we zo'n 20 jaar in leeftijd schelen en ik niets meer van ze wilde zijn dan een fijne buur.
Maar waarom heb je dan nooit eerder de moeite willen nemen om contact te zoeken met je buren? Waarom juist nu ze in de shit zitten?We zeiden altijd vriendelijk gedag, heb hun hond wel eens uitgelaten en meer niet. Waarom niet? Nou omdat we zo'n 20 jaar in leeftijd schelen en ik niets meer van ze wilde zijn dan een fijne buur.
vrijdag 5 maart 2010 om 12:17
over die citybox; ik doelde idd op de inboedel. Heeft, om meerderen tegelijk te antwoorden, niets te maken met briljantie, slimheid of wat dan ook. Ik las in OP dat het ging om spullen. Een citybox op een ander zijn naam, is niets vreemds, dat doen meer mensen. Als het om de inboedel gaat; het is wat de gek ervoor geeft, ik weet er alles van. Je verkoopt het voor 500, daar heb je weinig aan als je het over tonnen hebt.
Als er niemand op afkomt gooien ze het waar je bijstaat in een perswagen:weg alles.
Beslag op inboedel is een schrikbewind, weet er alles van!In het verleden zat ik in de problemen, daar kwamen ze hoor, ze keken naar binnen, naar mijn bij elkaar gesprokkelde inboedel en zeiden: nou, dat is het janken niet waar! En dan laten ze het ineens staan! Je schulden blijven toch wel bestaan. Met of zonder inboedelverkoop.
Als er niemand op afkomt gooien ze het waar je bijstaat in een perswagen:weg alles.
Beslag op inboedel is een schrikbewind, weet er alles van!In het verleden zat ik in de problemen, daar kwamen ze hoor, ze keken naar binnen, naar mijn bij elkaar gesprokkelde inboedel en zeiden: nou, dat is het janken niet waar! En dan laten ze het ineens staan! Je schulden blijven toch wel bestaan. Met of zonder inboedelverkoop.
zaterdag 6 maart 2010 om 11:03
Als je deze mensen helemaal niet kent zou ik liever helemaal niets doen. Misschien als ik ze toevallig op straat tegen zou komen zou ik vragen of ze wel een maatschappelijk werkster hebben. Dat lijkt me toch wel het minste in dit geval. Ik vind het wel altijd heel erg om te horen, blijkbaar schort er toch iets aan de hulpverlening dat zoiets niet te voorkomen was. En blijkbaar hebben ze ook geen familie waar ze op terug kunnen vallen. Ik vind dat ook wel heel erg sneu inderdaad.
zaterdag 6 maart 2010 om 16:13
Moordwijffie, je bent echt een engeltje... ik lees zo vaak een post van jou waarin je andere mensen je steun of een luisterend oor bied! Terwijl je het zelf ook echt niet heel erg makkelijk hebt! Ik draag jou echt een warm hart toe...!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!