Executie verkoop bij buren
donderdag 4 maart 2010 om 19:16
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje. Bij 1 van mijn buren is volgende week een executie verkoop. Dit betekent dus dat ze in de problemen zitten. Ik zou ze graag op de een of andere manier willen helpen maar ik zou niet weten hoe. En of ze daar überhaupt wel op zitten te wachten. Ik vind het gewoon sneu dat ze schijnbaar zo in de drek zitten dat er een executieverkoop van hun inboedel moet plaats vinden.
Iemand tips?
Edit: ik heb het niet over geld geven of dingen kopen. Ik heb 23 euro op mijn rekening staan, dus dat wordt hem echt niet. Verder ken ik ze ook niet zo goed dat dat aan de orde is.
Ik heb een vraagje. Bij 1 van mijn buren is volgende week een executie verkoop. Dit betekent dus dat ze in de problemen zitten. Ik zou ze graag op de een of andere manier willen helpen maar ik zou niet weten hoe. En of ze daar überhaupt wel op zitten te wachten. Ik vind het gewoon sneu dat ze schijnbaar zo in de drek zitten dat er een executieverkoop van hun inboedel moet plaats vinden.
Iemand tips?
Edit: ik heb het niet over geld geven of dingen kopen. Ik heb 23 euro op mijn rekening staan, dus dat wordt hem echt niet. Verder ken ik ze ook niet zo goed dat dat aan de orde is.
donderdag 4 maart 2010 om 19:21
Meestal is de enige manier om een executieverkoop af te wenden een bepaald bedrag aan schulden direct af te betalen.
Weet niet of je dat kunt of zou willen.
Blijkbaar ken je de mensen niet dusdanig goed dat je weet wat er speelt; om dan 'zomaar' een bedrag op tafel te leggen, terwijl je geen achtergronden kent ......
Weet niet of je dat kunt of zou willen.
Blijkbaar ken je de mensen niet dusdanig goed dat je weet wat er speelt; om dan 'zomaar' een bedrag op tafel te leggen, terwijl je geen achtergronden kent ......
donderdag 4 maart 2010 om 19:23
Bij mijn overburen ook toevallig. Ik ken ze niet echt dus heb ik er verder niet over nagedacht. Heb je goed contact met je buren? In dat geval zou je het beste kunnen vragen wat ze nodig hebben. Ik weet eigelijk ook niet wat er allemaal van de inboedel verkocht gaat worden. Ik geloof dat ze de belangrijkste dingen mogen houden.
donderdag 4 maart 2010 om 19:24
quote:Pauline65 schreef op 04 maart 2010 @ 19:21:
Meestal is de enige manier om een executieverkoop af te wenden een bepaald bedrag aan schulden direct af te betalen.
Weet niet of je dat kunt of zou willen.
Blijkbaar ken je de mensen niet dusdanig goed dat je weet wat er speelt; om dan 'zomaar' een bedrag op tafel te leggen, terwijl je geen achtergronden kent ......Ik zat meer te denken aan een appeltaart bakken of ze helpen met dingen regelen ofzo....
Meestal is de enige manier om een executieverkoop af te wenden een bepaald bedrag aan schulden direct af te betalen.
Weet niet of je dat kunt of zou willen.
Blijkbaar ken je de mensen niet dusdanig goed dat je weet wat er speelt; om dan 'zomaar' een bedrag op tafel te leggen, terwijl je geen achtergronden kent ......Ik zat meer te denken aan een appeltaart bakken of ze helpen met dingen regelen ofzo....
donderdag 4 maart 2010 om 19:25
donderdag 4 maart 2010 om 19:26
donderdag 4 maart 2010 om 19:28
Tegen ze zeggen dat je graag wil helpen maar niet weet hoe precies.
Hebben ze kinderen? Biedt aan die kids mee te nemen naar speeltuin o.i.d., op de dag van de verkoop als er dan nog geen andere afspraken voor de kids zijn gemaakt of op een andere dag zodat zij eventjes de tijd aan zichzelf hebben. Vraag of ze hulp hebben van bijv. maatschappelijk werk of dat ze het fijn vinden als je helpt met uitzoeken van papierhandel. Als de nood heel hoog is een keer een tas met boodschappen naar binnen schuiven. Trakteer een keer op frietjes. Biedt een luisterend oor.
Vaak is de schaamte groot, en soms is het een dun lijntje waar je op moet balanceren. Je wil niet bemoeizuchtig overkomen, niks opdringen, maar het ook niet voorbij laten gaan zonder je hulp aan te bieden. En precies door dàt te zeggen, heel direct, maak je het makkelijker voor hen om hulp te aanvaarden. Als ze die nodig hebben. Want misschien is het een opeenstapeling van fouten en missers van allerlei kanten en kan het nog opgelost worden en zijn ze daar al mee bezig. Open en eerlijk aangeven wat je wil aanbieden en waarom.
Lief van je dat je zo meeleeft met je buren!
Hebben ze kinderen? Biedt aan die kids mee te nemen naar speeltuin o.i.d., op de dag van de verkoop als er dan nog geen andere afspraken voor de kids zijn gemaakt of op een andere dag zodat zij eventjes de tijd aan zichzelf hebben. Vraag of ze hulp hebben van bijv. maatschappelijk werk of dat ze het fijn vinden als je helpt met uitzoeken van papierhandel. Als de nood heel hoog is een keer een tas met boodschappen naar binnen schuiven. Trakteer een keer op frietjes. Biedt een luisterend oor.
Vaak is de schaamte groot, en soms is het een dun lijntje waar je op moet balanceren. Je wil niet bemoeizuchtig overkomen, niks opdringen, maar het ook niet voorbij laten gaan zonder je hulp aan te bieden. En precies door dàt te zeggen, heel direct, maak je het makkelijker voor hen om hulp te aanvaarden. Als ze die nodig hebben. Want misschien is het een opeenstapeling van fouten en missers van allerlei kanten en kan het nog opgelost worden en zijn ze daar al mee bezig. Open en eerlijk aangeven wat je wil aanbieden en waarom.
Lief van je dat je zo meeleeft met je buren!
Iets anders
donderdag 4 maart 2010 om 20:11
quote:Naski schreef op 04 maart 2010 @ 19:49:
Als je de mensen helemaal niet kent, zou ik niets doen. Misschien zijn het wel aso's. Of blijken ze ineens je hulp zo erg te waarderen dat ze iedere dag uithuilen op jouw bank. Of komen ze om meer vragen.. etc. Je weet het gewoon niet.
Als dát nou het criterium moet zijn om mensen niet meer een hart onder de riem te willen steken...
Ik zou ook een kaart doen, en ze daarin sterkte wensen, gewoon om te laten weten dat ze niet scheef worden aangekeken door de hele buurt. Zal voor deze mensen al genant genoeg zijn...
Als je de mensen helemaal niet kent, zou ik niets doen. Misschien zijn het wel aso's. Of blijken ze ineens je hulp zo erg te waarderen dat ze iedere dag uithuilen op jouw bank. Of komen ze om meer vragen.. etc. Je weet het gewoon niet.
Als dát nou het criterium moet zijn om mensen niet meer een hart onder de riem te willen steken...
Ik zou ook een kaart doen, en ze daarin sterkte wensen, gewoon om te laten weten dat ze niet scheef worden aangekeken door de hele buurt. Zal voor deze mensen al genant genoeg zijn...
donderdag 4 maart 2010 om 20:25
quote:floor72 schreef op 04 maart 2010 @ 20:23:
Naar binnen stappen en vragen of ze hulp nodig hebben. Zo'n verkoop is namelijk te voorkomen met de juiste hulp en mensen die de juiste wegen weten te behandelen.
Ik heb/ben 2 weken geleden een executieverkoop voorkomen bij een vriendin.Wauw wat super!
Naar binnen stappen en vragen of ze hulp nodig hebben. Zo'n verkoop is namelijk te voorkomen met de juiste hulp en mensen die de juiste wegen weten te behandelen.
Ik heb/ben 2 weken geleden een executieverkoop voorkomen bij een vriendin.Wauw wat super!
donderdag 4 maart 2010 om 20:43
quote:traincha2 schreef op 04 maart 2010 @ 19:48:
Heel slecht advies Mirjana. Op roerende zaken zou door de hypotheekakte automatisch een pandrecht kunnen rusten. TO zou daarmee (in theorie) de bank kunnen benadelen.
de roerende zaken als gemeld in je hypotheekakte is niet je inboedel. de roerende zaken waar jij op doelt zijn roerende zaken die een woning duurzaam dienen, zoals radiatoren, keuken, deuren enz. Het is hier een beetje onduidelijk of het om inboedel gaat of dat de woning wordt geveild.
ik denk dat Mirjana doelt op inboedel
Heel slecht advies Mirjana. Op roerende zaken zou door de hypotheekakte automatisch een pandrecht kunnen rusten. TO zou daarmee (in theorie) de bank kunnen benadelen.
de roerende zaken als gemeld in je hypotheekakte is niet je inboedel. de roerende zaken waar jij op doelt zijn roerende zaken die een woning duurzaam dienen, zoals radiatoren, keuken, deuren enz. Het is hier een beetje onduidelijk of het om inboedel gaat of dat de woning wordt geveild.
ik denk dat Mirjana doelt op inboedel
vrijdag 5 maart 2010 om 08:40
quote:Jorina schreef op 04 maart 2010 @ 20:11:
[...]
Als dát nou het criterium moet zijn om mensen niet meer een hart onder de riem te willen steken...
Ik vind het gewoon heel naïef. Dat is alles. Ik zou familie, vrienden, collega's of goede bekenden altijd helpen of een hart onder de riem willen steken.
Maar je weet echt niet waar je in verzeild zou kunnen raken bij wildvreemden. Het gaat hier om mensen die zeer grote problemen hebben.
[...]
Als dát nou het criterium moet zijn om mensen niet meer een hart onder de riem te willen steken...
Ik vind het gewoon heel naïef. Dat is alles. Ik zou familie, vrienden, collega's of goede bekenden altijd helpen of een hart onder de riem willen steken.
Maar je weet echt niet waar je in verzeild zou kunnen raken bij wildvreemden. Het gaat hier om mensen die zeer grote problemen hebben.
vrijdag 5 maart 2010 om 09:21
quote:Naski schreef op 05 maart 2010 @ 08:40:
[...]
Ik vind het gewoon heel naïef. Dat is alles. Ik zou familie, vrienden, collega's of goede bekenden altijd helpen of een hart onder de riem willen steken.
Maar je weet echt niet waar je in verzeild zou kunnen raken bij wildvreemden. Het gaat hier om mensen die zeer grote problemen hebben.Ja ver bij uit de buurt blijven he, bij mensen met grote problemen
[...]
Ik vind het gewoon heel naïef. Dat is alles. Ik zou familie, vrienden, collega's of goede bekenden altijd helpen of een hart onder de riem willen steken.
Maar je weet echt niet waar je in verzeild zou kunnen raken bij wildvreemden. Het gaat hier om mensen die zeer grote problemen hebben.Ja ver bij uit de buurt blijven he, bij mensen met grote problemen
vrijdag 5 maart 2010 om 09:23