Executie verkoop bij buren

04-03-2010 19:16 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik heb een vraagje. Bij 1 van mijn buren is volgende week een executie verkoop. Dit betekent dus dat ze in de problemen zitten. Ik zou ze graag op de een of andere manier willen helpen maar ik zou niet weten hoe. En of ze daar überhaupt wel op zitten te wachten. Ik vind het gewoon sneu dat ze schijnbaar zo in de drek zitten dat er een executieverkoop van hun inboedel moet plaats vinden.



Iemand tips?



Edit: ik heb het niet over geld geven of dingen kopen. Ik heb 23 euro op mijn rekening staan, dus dat wordt hem echt niet. Verder ken ik ze ook niet zo goed dat dat aan de orde is.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips ... maar ik vind het heel lief van je.
Alle reacties Link kopieren
Meestal is de enige manier om een executieverkoop af te wenden een bepaald bedrag aan schulden direct af te betalen.

Weet niet of je dat kunt of zou willen.

Blijkbaar ken je de mensen niet dusdanig goed dat je weet wat er speelt; om dan 'zomaar' een bedrag op tafel te leggen, terwijl je geen achtergronden kent ......
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor de buren, en wat lief van jouw dat je ze probeert te helpen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn overburen ook toevallig. Ik ken ze niet echt dus heb ik er verder niet over nagedacht. Heb je goed contact met je buren? In dat geval zou je het beste kunnen vragen wat ze nodig hebben. Ik weet eigelijk ook niet wat er allemaal van de inboedel verkocht gaat worden. Ik geloof dat ze de belangrijkste dingen mogen houden.
Alle reacties Link kopieren
doe een bod op de spullen die echt belangrijk voor ze zijn en geef de spullen terug
Alle reacties Link kopieren
quote:Pauline65 schreef op 04 maart 2010 @ 19:21:

Meestal is de enige manier om een executieverkoop af te wenden een bepaald bedrag aan schulden direct af te betalen.

Weet niet of je dat kunt of zou willen.

Blijkbaar ken je de mensen niet dusdanig goed dat je weet wat er speelt; om dan 'zomaar' een bedrag op tafel te leggen, terwijl je geen achtergronden kent ......Ik zat meer te denken aan een appeltaart bakken of ze helpen met dingen regelen ofzo....
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 04 maart 2010 @ 19:24:

doe een bod op de spullen die echt belangrijk voor ze zijn en geef de spullen terugDat lijkt me echt een lief gebaar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Anders schrijf je eerst een kaartje met sterkte en brengt dat persoonlijk langs. Kun je beetje peilen hoe ze staan tegenover medeleven / hulp.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad geen lening geven. Dat kunnen ze nu toch niet terug betalen. Een appeltaart of misschien een keertje uitnodigen voor het eten is voldoende denk ik.



Ik zou me er verder niet in mengen.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je inderdaad. Ik denk dat ze een taart of iets anders lekkers (keertje voor ze koken?) wel kunnen waarderen. Je medeleven uitspreken kan ook al best waardevol zijn.



De tip van Meds vind ik ook wel een mooie. Maar weet niet of je zo goed in de slappe was zit
Alle reacties Link kopieren
Reisje Egypte aanbieden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tegen ze zeggen dat je graag wil helpen maar niet weet hoe precies.

Hebben ze kinderen? Biedt aan die kids mee te nemen naar speeltuin o.i.d., op de dag van de verkoop als er dan nog geen andere afspraken voor de kids zijn gemaakt of op een andere dag zodat zij eventjes de tijd aan zichzelf hebben. Vraag of ze hulp hebben van bijv. maatschappelijk werk of dat ze het fijn vinden als je helpt met uitzoeken van papierhandel. Als de nood heel hoog is een keer een tas met boodschappen naar binnen schuiven. Trakteer een keer op frietjes. Biedt een luisterend oor.



Vaak is de schaamte groot, en soms is het een dun lijntje waar je op moet balanceren. Je wil niet bemoeizuchtig overkomen, niks opdringen, maar het ook niet voorbij laten gaan zonder je hulp aan te bieden. En precies door dàt te zeggen, heel direct, maak je het makkelijker voor hen om hulp te aanvaarden. Als ze die nodig hebben. Want misschien is het een opeenstapeling van fouten en missers van allerlei kanten en kan het nog opgelost worden en zijn ze daar al mee bezig. Open en eerlijk aangeven wat je wil aanbieden en waarom.



Lief van je dat je zo meeleeft met je buren!
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 04 maart 2010 @ 19:24:

doe een bod op de spullen die echt belangrijk voor ze zijn en geef de spullen terugDenk niet dat dat gaat lukken met ¤23,- op de rekening
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
huur een citybox en stouw die inboedel erin. Op de dag van verkoop staat er dus niets.
Alle reacties Link kopieren
Heel slecht advies Mirjana. Op roerende zaken zou door de hypotheekakte automatisch een pandrecht kunnen rusten. TO zou daarmee (in theorie) de bank kunnen benadelen.
Alle reacties Link kopieren
Moordwijf, je kunt niet zoveel doen vrees ik. Ze een beetje opvangen is het enige wat rest.
Als je de mensen helemaal niet kent, zou ik niets doen. Misschien zijn het wel aso's. Of blijken ze ineens je hulp zo erg te waarderen dat ze iedere dag uithuilen op jouw bank. Of komen ze om meer vragen.. etc. Je weet het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naski schreef op 04 maart 2010 @ 19:49:

Als je de mensen helemaal niet kent, zou ik niets doen. Misschien zijn het wel aso's. Of blijken ze ineens je hulp zo erg te waarderen dat ze iedere dag uithuilen op jouw bank. Of komen ze om meer vragen.. etc. Je weet het gewoon niet.



Als dát nou het criterium moet zijn om mensen niet meer een hart onder de riem te willen steken...



Ik zou ook een kaart doen, en ze daarin sterkte wensen, gewoon om te laten weten dat ze niet scheef worden aangekeken door de hele buurt. Zal voor deze mensen al genant genoeg zijn...
Alle reacties Link kopieren
Naar binnen stappen en vragen of ze hulp nodig hebben. Zo'n verkoop is namelijk te voorkomen met de juiste hulp en mensen die de juiste wegen weten te behandelen.



Ik heb/ben 2 weken geleden een executieverkoop voorkomen bij een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:floor72 schreef op 04 maart 2010 @ 20:23:

Naar binnen stappen en vragen of ze hulp nodig hebben. Zo'n verkoop is namelijk te voorkomen met de juiste hulp en mensen die de juiste wegen weten te behandelen.



Ik heb/ben 2 weken geleden een executieverkoop voorkomen bij een vriendin.Wauw wat super!
Alle reacties Link kopieren
quote:traincha2 schreef op 04 maart 2010 @ 19:48:

Heel slecht advies Mirjana. Op roerende zaken zou door de hypotheekakte automatisch een pandrecht kunnen rusten. TO zou daarmee (in theorie) de bank kunnen benadelen.



de roerende zaken als gemeld in je hypotheekakte is niet je inboedel. de roerende zaken waar jij op doelt zijn roerende zaken die een woning duurzaam dienen, zoals radiatoren, keuken, deuren enz. Het is hier een beetje onduidelijk of het om inboedel gaat of dat de woning wordt geveild.



ik denk dat Mirjana doelt op inboedel
quote:Jorina schreef op 04 maart 2010 @ 20:11:

[...]





Als dát nou het criterium moet zijn om mensen niet meer een hart onder de riem te willen steken...





Ik vind het gewoon heel naïef. Dat is alles. Ik zou familie, vrienden, collega's of goede bekenden altijd helpen of een hart onder de riem willen steken.

Maar je weet echt niet waar je in verzeild zou kunnen raken bij wildvreemden. Het gaat hier om mensen die zeer grote problemen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naski schreef op 05 maart 2010 @ 08:40:

[...]





Ik vind het gewoon heel naïef. Dat is alles. Ik zou familie, vrienden, collega's of goede bekenden altijd helpen of een hart onder de riem willen steken.

Maar je weet echt niet waar je in verzeild zou kunnen raken bij wildvreemden. Het gaat hier om mensen die zeer grote problemen hebben.Ja ver bij uit de buurt blijven he, bij mensen met grote problemen
quote:mirjana schreef op 04 maart 2010 @ 19:45:

huur een citybox en stouw die inboedel erin. Op de dag van verkoop staat er dus niets.En is er dus geen opbrengst om de schulden waardoor de executieverkoop uberhaupt gehouden word mee af te lossen. Briljant plan. Niet dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven