Extremen zijn voor dramaqueens – geef ons gewoon 18-24°C

13-08-2025 18:22 213 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer, liefst met een fijn briesje waar nodig (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden :heart: ).

Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.

Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 13-08-2025 18:58
13.66% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
Vandaag was ook raar weer. Zo is het koud met wind en zo schijnt de zon en in het heel warm. Het raam van mijn slaapkamer staat ook al de hele dag open. Heb ook mijn bed verschoont want ik verwacht geen zweet nachten meer. Vind het altijd zo zonde om mijn bed te verschonen en het dan meteen de volgende ochtend weer badend in het zweet wakker te worden omdat het zo warm is. Al hielp een icepack wel om toch redelijk tot goed te slapen vorige week.

Maar nu vind ik de ochtenden wel koud, soms maar 11 graden ofzo als je dan heel vroeg op de fiets zit maarja een dikke jas mee nemen is ook geen optie want waar laat je die als het wel erg warm is als je weer naar huis fietst.
S-Groot schreef:
18-08-2025 21:12
Flawed, jij zit ook wel echt in het uiterste puntje van Nederland dan zeker? Daar waar het meestal het heetst is. Balen joh.
Ja, klopt idd.
Het is hier prima wonen maar het klimaat is echt niet fijn meer.

Als de kinderen het huis uit zijn vertrek ik richting kust.
S-Groot schreef:
18-08-2025 21:12

Dat vond ik van de ramen boven, beneden ging net :proud: .
Ik heb alleen een beneden. :hihi:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
De 30 graden is weer gepasseerd. Bweh
flawed schreef:
19-08-2025 16:18
Oeps niet leuk. Hier 21 graden.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
flawed schreef:
19-08-2025 16:18
O, gatver! 😲
Hier is het ook nog steeds benauwd in huis, niets schiet op terwijl ik toch echt eens mijn (grote) keuken onder handen wil nemen alsin een deep cleaning.
20,1 ⁰C hier binnen.
Ik zit onder een plaid. :heart:

David Dunning
22 graden binnen, en ik zit in mijn hempie bij de ventilator :lol:
Lady*Voldemort schreef:
19-08-2025 22:12
22 graden binnen, en ik zit in mijn hempie bij de ventilator :lol:
Mijn keuken was nog veel kouder. Was echt onaangenaam.

David Dunning
Ik zit nog lekker buiten in mijn jurkje, geen idee wat de temperatuur eigenlijk is maar ik geniet.
Buiten is het hier 23 maar ik moet om 6 op dus doe een poging tot slapen. Lukt niet want veel te warm hier
Zalig hier. Voordat ik ga slapen zit ik altijd nog even in bed, nu worden mijn armen dan een beetje koud en als ik dan eenmaal onder de deken kruip voelt dat zó lekker :heart: .

Wel jammer dat het vanmorgen voor het bezoek te koud is om buiten te zitten, maar ach verder is het echt ongelofelijk lekker weer :jump:

Ook echt zo'n heerlijk gevoel dat de 'echte' zomer (qua hittegolven met veel te warme nachtelijke temperaturen) wel voorbij is, zaaaaalig :heart: . Nu mag het nog lang zo blijven en een lekkere nazomer straks.
S-Groot schreef:
22-08-2025 08:18
Zalig hier. Voordat ik ga slapen zit ik altijd nog even in bed, nu worden mijn armen dan een beetje koud en als ik dan eenmaal onder de deken kruip voelt dat zó lekker :heart: .

Wel jammer dat het vanmorgen voor het bezoek te koud is om buiten te zitten, maar ach verder is het echt ongelofelijk lekker weer :jump:

Ook echt zo'n heerlijk gevoel dat de 'echte' zomer (qua hittegolven met veel te warme nachtelijke temperaturen) wel voorbij is, zaaaaalig :heart: . Nu mag het nog lang zo blijven en een lekkere nazomer straks.
Helemaal eens :high5:
Het was vanochtend koud in de badkamer toen ik onder de douche vandaan kwam. Ik verheug mij alvast op de vloerverwarming daar die over een tijdje weer aangaat.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven