Fail huidskleur Leeuwin poppetjes

10-06-2019 17:28 44 berichten
Ik zit net de folder van de Blokker te lezen en zie dat ze een actie hebben. Je kan poppetjes sparen van het vrouwenelftal.
Het zijn al niet de beste poppetjes, zie o.a. de wenkbrauwen, lippen en gebrek aan wimpers, maar de huidskleuren van Shanice van de Sanden en vooral van Lineth Beerensteyn kloppen helemaal niet. Een lichtbruin en een donkerder bruin poppetje ontwerpen lijkt mij niet te moeilijk maar nee, we gebruiken bruin en zwart.

We leven in 2019 en er leven mensen van alle kleuren in Nederland. Ik vraag me serieus af wie hier akkoord voor hebben gegeven tijdens het ontwerpproces. Hebben ze de foto’s van de meiden wel goed bekeken?

Ja, ik ben verontwaardigd, ik vind het echt een belediging met name voor Lineth en moest even spuien. Wat vinden jullie?
Doe ff normaal. Het zijn plastic poppetjes :-(
Echt hoor, ik pies in mijn broek!
https://mobile.twitter.com/SanderRTLNie ... aliapop%2F

Arme Amalia.
Alle reacties Link kopieren
Belediging, mwa... te lelijk om mee te pronken, dat wel.
Wij kregen van ah een poster,getekend. Leek wel een karikatuur.
Te lelijk om op te hangen, dus weg ermee.
Zonde.
Te lelijk om mee te pronken (om meerdere redenen) vind ik goed uitgedrukt!

Deze van Ronaldo was ook zo’n misser.

https://www.bbc.co.uk/sport/football/44518595
anoniem_6783b5446ec02 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 18:26
7.19% gewijzigd
De donkere poppetjes zijn niet goed van kleur? Alle poppetjes zijn niet goed van kleur!

Dus hoezo is dat een belediging voor alleen de donkere vrouwen?
nimue_iparis schreef:
10-06-2019 18:14
Het zijn überhaupt verschrikkelijke poppetjes inderdaad.
Het is niets politiek corrects in mijn geval, het viel me meteen op en ja, dan ben ik verontwaardigd.

Ik ben helemaal niet bezig met (vrouwen)voetbal.
Maar jij ziet dezelfde plaatjes als RikM?
Zoja: ik begrijp niet waar je het over hebt.
Zonee: doe jouw plaatjes eens.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
nimue_iparis schreef:
10-06-2019 18:24
Te lelijk om mee te pronken (om meerdere redenen) vind ik goed uitgedrukt!

Deze van Ronaldo was ook zo’n misser.

https://www.bbc.co.uk/sport/football/44518595
Die is ook briljant :-D
clueless17 schreef:
10-06-2019 18:18
Belediging, mwa... te lelijk om mee te pronken, dat wel.
Wij kregen van ah een poster,getekend. Leek wel een karikatuur.
Te lelijk om op te hangen, dus weg ermee.
Zonde.
een

Ja, kind vond het idee fantastisch dus wilde de poster en gilde letterlijk toen ze de poster zag.
Ik ben normaal de eerste die graag iets racistisch vind :-D maar deze poppetjes zijn donkerbruin en een raar soort lichtbruin/ mosterd kleur en de rest van de poppetjes beige, en ze kijken veelal scheel.
Dus nee ik vind dit nou net niet schandalig, ze hebben juist hun best gedaan deze twee een soort eigen kleur te geven.
Ik zie geen zwart poppetje. Ben ik dan blind of wat?
De poppetjes zien er allemaal uit alsof ze down syndroom hebben.
Ik ben beledigd. Waarom hebben alle witte poppetjes dezelfde kleur wit?! Alsof 'wij' allemaal dezelfde kleur wit zijn.

Ik denk dat TO zelf ook wel wist wat voor reacties ze kon verwachten. Dit is gewoon zoeken naar discussie.

Los van alles; wat een mega lelijke poppetjes.
Nou ik snap je wel hoor. Toen de AH de smurfenactie had heb ik ook geklaagd vanwege de iets te donkerblauwe kleur. Echt, wat dachten ze wel niet!!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Die verdwijnen straks allemaal weer de vuilnisbak in. Over duurzaam gesproken.
Wij hebben Lieke en nog zo’n dame. Ik zie het verschil niet tussen de twee. Super lelijke poppetjes. Zijn precies hetzelfde alleen het haar zit iets anders.
Het positieve hieraan is dat het blijkbaar erg goed met je gaat. Anders zou je jezelf niet druk maken over een stelletje stomme poppetjes.
Maar de hámvraag; wat moet je met die meuk?!
De Beesies vonden m’n katten ten minste nog leuk om door de kamer te meppen.
.
Over het algemeen vind ik dat men te makkelijk denkt over mogelijke rascistische uitingen weg zetten als overdreven, onzin, onnodig politiek correct. Men voelt zich snel aangevallen als je er wat van zegt. “Je mag ook niks meer zeggen.”
Nee. Klopt. Jij kan iets normaal vinden, maar dat betekent niet dat dat ook zo is, of dat een ander dat niet zo ervaart. Maar goed inlevingsvermogen is veel mensen vreemd.

Dat gezegd hebbende. De dames in kwestie bekeken te hebben en daarnaast de poppetjes (foto hierboven): hier kan ik dan weer niks raars aan zien. Maar goed misschien mis ik hier dan een stuk.
Het lichtbruine en donkerbruine poppetje zijn tenminste nog te herkennen. Die andere poppetjes zijn toch allemaal hetzelfde?
Je kunt méér.
sugarmiss schreef:
10-06-2019 17:41
Ik heb wel eens nauwelijks getinte vrouwen horen zeggen dat ze trots waren op hun zwarte roots.

Dat ik dacht huh maar je bent toch echt niet zwart.
Je zwarte roots zijn je zwarte roots, onafhankelijk hoe jij bent uitgevallen. Ik ben ook licht, maar dat maakt mijn, vader, opa en oma toch niet minder zwart? En mij ook niet, want ik ben nou eenmaal half zwart.

Ik ken trouwens ook mensen wiens beide ouders zwart zijn, maar zelf licht zijn uitgevallen. Er zit natuurlijk door de eeuwen heen van alles door onze genen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven