Fail huidskleur Leeuwin poppetjes

10-06-2019 17:28 44 berichten
Ik zit net de folder van de Blokker te lezen en zie dat ze een actie hebben. Je kan poppetjes sparen van het vrouwenelftal.
Het zijn al niet de beste poppetjes, zie o.a. de wenkbrauwen, lippen en gebrek aan wimpers, maar de huidskleuren van Shanice van de Sanden en vooral van Lineth Beerensteyn kloppen helemaal niet. Een lichtbruin en een donkerder bruin poppetje ontwerpen lijkt mij niet te moeilijk maar nee, we gebruiken bruin en zwart.

We leven in 2019 en er leven mensen van alle kleuren in Nederland. Ik vraag me serieus af wie hier akkoord voor hebben gegeven tijdens het ontwerpproces. Hebben ze de foto’s van de meiden wel goed bekeken?

Ja, ik ben verontwaardigd, ik vind het echt een belediging met name voor Lineth en moest even spuien. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je zeurt.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik vind niks, eer je je goed en wel druk maakt is de rage over en liggen die poppetjes of ergens in een hoek, of bij het oud vuil of op de rommelmarkt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik hou niet van voetbal. En van prullaria.
Mwah

Afbeelding
Afbeelding
Uiterlijkheden van poppen worden altijd wat overdreven, zie ook de lichaamsmaten van Barbie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind daar nou werkelijk helemaal niks van, het zijn poppetjes. Geen van die poppetjes heeft de juiste huidskleur, niks om je druk over te maken.
ik vroeg me trouwens wel af wat een fail huidskleur is, Totdat ik me bedacht dat het in is om in je topiconderwerp minstens 1 woord Engels te gebruiken.
Ik vind ze er allemaal nogal griezelig uitzien.
De blanken hebben allemaal dezelfde tint. Schande! Alsof alle blanken hetzelfde zijn
Ik vind het nogal meevallen allemaal.
Bedenk even dat het zo goedkoop mogelijk geproduceerd moet worden en in korte tijd. Waarschijnlijk ligt bij de producent een aantal keuzes en heb je het daar mee te doen als afnemer.

Dit is politiek correct doen om niets.
Ik heb wel eens nauwelijks getinte vrouwen horen zeggen dat ze trots waren op hun zwarte roots.

Dat ik dacht huh maar je bent toch echt niet zwart.

Lineth heeft wel echt een behoorlijk donkere huid. Zal mij niets verbazen als ze zich zelf een zwarte vrouw noemt.
Niets mis dus met een zwart poppetje.
Ik zie niet zoveel verschil in de poppetjeskleur en haar huidskleur...

Maar goed, je mag je er druk om maken en ermee zitten natuurlijk. Zijzelf zit er niet zo mee, anders had je er wel wat over gehoord.

Wat mij dan weer opvalt is dat ik veelal de voornamen van de vrouwen lees en hoor en voornamelijk de achternamen van de mannen. (Ook niet echt iets om je over druk te maken 😁)
Ik vind dat je je enorm aanstelt. Maak je je ook zo druk over het feit dat de huidskleur van de blanke poppetjes ook niet helemaal overeen komt?

Wat een aanstellerij zeg. Over de huidskleur van plastic poppetjes :rofl:
Ik zou meer beledigd zijn dat ze de meeste poppetjes scheel hebben gemaakt terwijl ze dat niet zijn 🤣
Dat poppetje is niet eens zwart. Haar haar is zwart. Heb je iets aan je ogen?
.
Because schreef:
10-06-2019 17:44
Ik zou meer beledigd zijn dat ze de meeste poppetjes scheel hebben gemaakt terwijl ze dat niet zijn 🤣
Pas op nu krijg je alle schelen over je heen
Ik vraag me toch af.

Ben je nou echt verontwaardigd of denk je dat je dat bent omdat het tegenwoordig in de mode is om overdreven politiek correct te zijn? Waarom ‘triggered’ alleen de huidskleur van de zwarte poppetjes je en niet de huidskleur van de blanke poppetjes?
Zonder bril valt het best mee...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn zoon vond z’n gekregen poppetje zó eng dat ik het ergens ver weg moest verstoppen. Ik geef em geen ongelijk. Arme meiden.
Ik zou ze staffen
.
Het zijn überhaupt verschrikkelijke poppetjes inderdaad.
Het is niets politiek corrects in mijn geval, het viel me meteen op en ja, dan ben ik verontwaardigd.

Ik ben blij dat er de laatste jaren meer mensen met een verschillende huidskleur in bijvoorbeeld reclames zitten en dan wat minder als stereotypes afgebeeld. Hoewel daar nog een wereld te winnen is.
Ook ben ik blij met het aanbod van make up in verschillende huidskleuren bij reguliere winkels, van heel licht tot heel donker, dit was vroeger niet.
Hetzelfde geldt voor ondergoed en pleisters in meerdere huidskleuren alleen weet ik niet of dat in Nederland ook te koop is, in de USA wel weet ik.
Mijn god het lijken wel van die cold case schetsen!
Net als toen dat schilderij of beeld (is me even ontschoten) van Amalia destijds, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven