Feest organiseren
donderdag 26 juli 2018 om 00:17
Hoi allemaal,
Binnenkort geven wij een feest voor ongeveer 70 personen. We willen dit thuis doen om de kosten een beetje te drukken. Ik wil graag een maaltijd aanbieden, het feest start om 18:00, misschien een bbq of een buffet? En daarna hapjes, ook misschien in buffetvorm. We hebben een behoorlijke huiskamer met een grote tuin dus eventueel zouden we ruimte nog groter kunnen maken. Het feest zal eind augustus plaatsvinden en alhoewel het nu geweldig goed weer is hebben we natuurlijk geen garantie dat het dan ook zo zal zijn.
Ik zou heel graag tips van jullie krijgen hoe ik dit het beste kan aanpakken! Zal ik het (deels) uitbesteden qua maaltijden en hapjes? De dranken laat ik bezorgen door de plaatselijke supermarkt en een biertap ga ik huren. Ook de indeling van de woonkamer, alle meubels tijdelijk in garage of toch wat laten staan? Deels tafels met stoelen met een paar partytafels? En de aankleding? En wat zou ik als toetje doen, of wordt dat niet meer gedaan?
Alle tips zijn zeer welkom, alvast bedankt!
Binnenkort geven wij een feest voor ongeveer 70 personen. We willen dit thuis doen om de kosten een beetje te drukken. Ik wil graag een maaltijd aanbieden, het feest start om 18:00, misschien een bbq of een buffet? En daarna hapjes, ook misschien in buffetvorm. We hebben een behoorlijke huiskamer met een grote tuin dus eventueel zouden we ruimte nog groter kunnen maken. Het feest zal eind augustus plaatsvinden en alhoewel het nu geweldig goed weer is hebben we natuurlijk geen garantie dat het dan ook zo zal zijn.
Ik zou heel graag tips van jullie krijgen hoe ik dit het beste kan aanpakken! Zal ik het (deels) uitbesteden qua maaltijden en hapjes? De dranken laat ik bezorgen door de plaatselijke supermarkt en een biertap ga ik huren. Ook de indeling van de woonkamer, alle meubels tijdelijk in garage of toch wat laten staan? Deels tafels met stoelen met een paar partytafels? En de aankleding? En wat zou ik als toetje doen, of wordt dat niet meer gedaan?
Alle tips zijn zeer welkom, alvast bedankt!
donderdag 26 juli 2018 om 08:24
Niet verder vertellen: sommige mensen vinden feestjes geven gewoon leukgizzmo-returns schreef: ↑26-07-2018 08:15Voor 2 jaar jullie verjaardagen niet vieren zo uitpakken? Vind je dat niet erg overdreven? Verjaardag vieren is geen verplichting toch?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 26 juli 2018 om 08:45
Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan.
Partytent in de tuin, playlist voor de muziek, starten met koffie met gebak en eind van de middag de bbq aan.
Tap gehuurd, koelkast extra in de tent.
2 soorten soep , diverse salades, stokbrood, kaas , worst en knabbel en frituurhapjes voor later op de avond.
Wegwerpservies, behalve voor het drinken daar hadden we gewone glazen en bekers.
Wat statafels en gewone tafels en stoelen.
Ongeveer dezelfde hoeveelheid mensen.
Ik draai daar mijn hand niet voor om hoor. Het vlees en de huur van de tap was uiteindelijk nog het duurste, maar de totale kosten waren ruim onder de 500 euro.
Dus zelf regelen kan best, maar je moet geen grote stresskip zijn want bijvoorbeeld schalen met salades opmaken kost even wat tijd.
Partytent in de tuin, playlist voor de muziek, starten met koffie met gebak en eind van de middag de bbq aan.
Tap gehuurd, koelkast extra in de tent.
2 soorten soep , diverse salades, stokbrood, kaas , worst en knabbel en frituurhapjes voor later op de avond.
Wegwerpservies, behalve voor het drinken daar hadden we gewone glazen en bekers.
Wat statafels en gewone tafels en stoelen.
Ongeveer dezelfde hoeveelheid mensen.
Ik draai daar mijn hand niet voor om hoor. Het vlees en de huur van de tap was uiteindelijk nog het duurste, maar de totale kosten waren ruim onder de 500 euro.
Dus zelf regelen kan best, maar je moet geen grote stresskip zijn want bijvoorbeeld schalen met salades opmaken kost even wat tijd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 26 juli 2018 om 08:49
Ligt aan je eigen eisen.
Ik zou zelf statafels in de tuin zetten, met daarop een bakje nootjes, en twee grote tafels in de huiskamer.
1 tafel met drank en (wegwerp)bekers en 1 tafel met eten en (wegwerp)borden en bestek.
Wegwerp scheelt veel opruimwerk. Na het feest met een vuilniszak door de tuin en klaar.
Ik zou geen koffie of thee bieden, want dan blijf je bijzetten.
Qua eten zou ik een paar simpele salades maken met aardappel en pasta, zodat het wel vullend is, en aanvullen met stokbrood en smeersels en ik zou een flinke hoeveelheid brownies en appelflappen bakken.
Dan ben je niet zoveel kooktijd kwijt.
Voor mij zou dit genoeg zijn en mijn vrienden en familie kennende zouden zij dit ongeveer hetzelfde doen, aankleding van het feest is echt ondergeschikt aan het gezelschap.
Als je je gasten meer opties wil bieden of het wat sjieker wil doen lijkt me dat een flinke opgave voor zo'n aantal.
Ik zou zelf statafels in de tuin zetten, met daarop een bakje nootjes, en twee grote tafels in de huiskamer.
1 tafel met drank en (wegwerp)bekers en 1 tafel met eten en (wegwerp)borden en bestek.
Wegwerp scheelt veel opruimwerk. Na het feest met een vuilniszak door de tuin en klaar.
Ik zou geen koffie of thee bieden, want dan blijf je bijzetten.
Qua eten zou ik een paar simpele salades maken met aardappel en pasta, zodat het wel vullend is, en aanvullen met stokbrood en smeersels en ik zou een flinke hoeveelheid brownies en appelflappen bakken.
Dan ben je niet zoveel kooktijd kwijt.
Voor mij zou dit genoeg zijn en mijn vrienden en familie kennende zouden zij dit ongeveer hetzelfde doen, aankleding van het feest is echt ondergeschikt aan het gezelschap.
Als je je gasten meer opties wil bieden of het wat sjieker wil doen lijkt me dat een flinke opgave voor zo'n aantal.
donderdag 26 juli 2018 om 09:25
De buren wonen inderdaad een stuk verder, maar dan nog zijn we niet van plan het laat te maken hoor, het feest is al vanaf 18:00.redbulletje schreef: ↑26-07-2018 06:56Woon je ver van je buren vandaan? Ik vind dat je het niet kunt maken om urenlang harde muziek te draaien buiten. Waarom moet er uberhaupt muziek zijn met 70 man? Dan gaan ze nóg harder praten om zichzelf verstaanbaar te kunnen maken. Zet gewoon 'n achtergrondmuziekje op door 'n playlist te downloaden.
donderdag 26 juli 2018 om 09:30
Wat maakt dat nou uit? Ik zou heel blij worden van mensen die niet elke verjaardag vieren maar er een paar combineren en er iets speciaals van maken. Ik lees nergens dat TO het doet omdat ze zich verplicht voelt, volgens mij heeft ze er wel plezier in toch?gizzmo-returns schreef: ↑26-07-2018 08:15Voor 2 jaar jullie verjaardagen niet vieren zo uitpakken? Vind je dat niet erg overdreven? Verjaardag vieren is geen verplichting toch?
Tjezus, wat vals
donderdag 26 juli 2018 om 09:37
Nou inderdaad, stel je toch eens voor dat je te veel leuke feestjes geeft in je leven.MevrouwJack schreef: ↑26-07-2018 09:30Wat maakt dat nou uit? Ik zou heel blij worden van mensen die niet elke verjaardag vieren maar er een paar combineren en er iets speciaals van maken. Ik lees nergens dat TO het doet omdat ze zich verplicht voelt, volgens mij heeft ze er wel plezier in toch?
Geen tips, maar leuk plan TO. Veel plezier alvast
donderdag 26 juli 2018 om 09:52
Leuk! Ook al veel tips gegeven zag ik. Het is natuurlijk wel lang licht buiten, maar ik zag iets over tuinverlichting en aanbieding; je kan ook de kerstlampjes tevoorschijn toveren (en eventueel extra lenen van familie/vrienden)
is misschien handiger (en goedkoper) dan een berg lampjes erbij die je daarna misschien maar sporadisch gebruikt?
donderdag 26 juli 2018 om 10:07
Ik denk dat “laat” niet echt een probleem is, onvoorspelbaarheid wel.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
donderdag 26 juli 2018 om 10:20
Het is lekker als iemand de sfeer een beetje aanvoelt en de boel niet in laat kakken als mensen net komen dansen, of mee staan te zingen. Maar daar hoef je niet persé iemand voor te laten komen, hoor. Als je vraagt of één " jolige " tafel de muziek wil doen is het ook goed.florinsia schreef: ↑26-07-2018 01:17en wat vinden jullie van muziek op een feest? Ik heb inmiddels een paar zeer droevige ervaringen mogen meemaken. Van zeer slechtzingende Nederlandstalige zangers tot sneue dj's. Die breken letterlijk een feestje. Wat is wijsheid gewoon niet doen en zelf een mix maken of heeft iemand dé tip voor mij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 26 juli 2018 om 11:04
Als je nooit of bijna nooit een feestje geeft en je gooit netjes een briefje in de bus dat je op die datum een feestje geeft en dat dit wat overlast kan geven.
Hebben er veel mensen niet zoon probleem mee je moet elkaar ook een keer wat gunnen.
Wij vieren onze verjaardag 1x in de 5 jaar ( vriend en ik zijn in de zelfde week jarig En midden in de zomervakantie)
En dan pakken wij ook altijd goed uit wij regelen de Bbq altijd via de lokale slager met extra bbq er bij.
En wij vragen altijd altijd 2 jongens uit de buurt van een jaar 13/14 of ze een avondje willen werken.
Die zorgen dat de drank bij gevuld blijft en dat er voor de oudere gewoon een drankje gehaald word. En doen het vlees BBQ en daarna alle bordjes enzo opruimen. En dan eind van de avond helpen ze effe mee om de ergste rommel opteruimen.
Dat scheelt zoveel loop en controleer werk voor je eigen.
Hebben er veel mensen niet zoon probleem mee je moet elkaar ook een keer wat gunnen.
Wij vieren onze verjaardag 1x in de 5 jaar ( vriend en ik zijn in de zelfde week jarig En midden in de zomervakantie)
En dan pakken wij ook altijd goed uit wij regelen de Bbq altijd via de lokale slager met extra bbq er bij.
En wij vragen altijd altijd 2 jongens uit de buurt van een jaar 13/14 of ze een avondje willen werken.
Die zorgen dat de drank bij gevuld blijft en dat er voor de oudere gewoon een drankje gehaald word. En doen het vlees BBQ en daarna alle bordjes enzo opruimen. En dan eind van de avond helpen ze effe mee om de ergste rommel opteruimen.
Dat scheelt zoveel loop en controleer werk voor je eigen.
vrijdag 27 juli 2018 om 22:55
Dat lijkt me ideaal. Helaas is het bedrijf van mijn man tot 17:00 open op zaterdag vandaar vanaf 18:00.redbulletje schreef: ↑26-07-2018 09:43Zou eerder in de middag beginnen zodat je er rond 22 uur een eind aan kunt breien.
vrijdag 27 juli 2018 om 22:57
[quote=Browniechocolate post_id=28803102 time=1532595863 user_id=364626]
Als je nooit of bijna nooit een feestje geeft en je gooit netjes een briefje in de bus dat je op die datum een feestje geeft en dat dit wat overlast kan geven.
De buren nodigen we ook uit, is dat probleem ook weer opgelost, we hebben trouwens hele leuke buren, gelukkig.
De buren nodigen we ook uit, is dat probleem ook weer opgelost, we hebben trouwens hele leuke buren, gelukkig.