Feestje

09-08-2010 11:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met het organiseren van een feest. Ruimte gehuurd, dj geregeld. Begin van de avond (20.00 uur) lounge-sfeertje en later op de avond (vanaf 23.00) dance. Wie ik uitnodig: familie, vrienden, bekenden. Leeftijd 14 tm 80.

Maar, wat is het probleem (nou ja probleem), ik krijg de zaal wel vol, maar veel mensen kennen elkaar niet, omdat ik bijvoorbeeld ook al jaren mijn verjaardag niet uitgebreid vier.

Daarom ben ik op zoek naar ideeën om de gasten met elkaar in contact te brengen, zonder dat men het gevoel krijgt ergens toe gedwongen te worden, zodat het hele gezelschap ook een beetje mingelt. Dus ben op zoek naar de gouden tip.
zaklopen, spijkerpoepen, tikkertje, zakdoekje leggen.

Maar serieus, daar moet je je niet druk om maken, dat zijn dingen die vanzelf gaan (of niet). Als je het gaat organiseren, dan lukt het nooit
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Mensen die wel willen mingelen, mingelen ook zonder activiteiten. Mensen die niet willen mingelen, willen daar ook niet toe "gedwongen" worden. Gewoon laten gaan dus.
probeer mensen te laten lopen, door hapjes etc ergens in de ruimte neer te zetten. Dan voorkom je dat mensen om 8 uur ergens gaan zitten en niet meer opstaan.

Bij hapjestafels, rooktafels etc, wordt meestal makkelijk gebabbeld
Mensen geen gelegenheid tot zitten geven (nou ja, alleen de oudjes van 80 dan). Als je aan statafels moet staan of moet rondlopen, mingelt het al veel beter.

Misschien nog een leuke activiteit erbij doen (met z'n allen op Thriller dansen ofzo).

Waarom vier je het nu zo uitgebreid? Bereik je een 'mijlpaalleeftijd'? Misschien leuk dan om een fotomuur neer te zetten met allerlei kiekjes van vroeger? Mensen gaan daar dan heen om te kijken en komen dan makkelijk met elkaar in gesprek.

Tenslotte: iedereen naamkaartjes laten dragen met hun naam (duh) en hun relatie tot jou ('Sandra - zus' )
quote:Starshine schreef op 09 augustus 2010 @ 11:39:

Tenslotte: iedereen naamkaartjes laten dragen met hun naam (duh) en hun relatie tot jou ('Sandra - zus' )

Dat zou ik niet prettig vinden hoor!

Chantal - Buurvrouw's nichtje.

Marieke - Vage kennis van werk die perse een uitnodiging wilde
Kent niet iedereen elkaar of komen er ook mensen die niemand kennen?

In dat laatste geval is het wel leuk iets te organiseren.

Als het gaat om groepen die elkaar wel kennen maar de andere groepen niet, lijkt het me niet nodig om iets te regelen.

(Ben ik nog te volgen?)
quote:Kabouter23 schreef op 09 augustus 2010 @ 11:48:

[...]

Marieke - Vage kennis van werk die perse een uitnodiging wilde Geweldig! (ga ik meteen bij mn volgende feestje invoeren; mensen zichzelf laten definieren)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wat jammer dat je zo laat begint met dansen. Tot hoe laat heb je het zaaltje?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Kabouter23 schreef op 09 augustus 2010 @ 11:48:

[...]

Dat zou ik niet prettig vinden hoor!

Chantal - Buurvrouw's nichtje.

Marieke - Vage kennis van werk die perse een uitnodiging wilde

ook leuk, laat ze zelf een omschrijving maken

(t'is maar idee hoor, ik zou het ook niet doen)
Hapjestafel vind ik een goed idee. (Wilde het eerst zonder hapjes doen, maar daar kom ik nu op terug). En dat van die statafels had ik ook al bedacht.

Naamkaartjes met naam en relatie vind ik ook leuk.

Samen Thriller dansen vind ik dan weer wat minder.

Ik heb ook geen zin om het contact te forceren, maar ik ben de afgelopen tijd op een paar partijtjes geweest, waarvan ik vond dat 'de gang' er niet in kwam. En laat ik het zo stellen, ik wil graag omstandigheden creëren, waarbij men makkelijk met elkaar in contact komt.
quote:jongjenever schreef op 09 augustus 2010 @ 11:59:

Hapjestafel vind ik een goed idee. (Wilde het eerst zonder hapjes doen, maar daar kom ik nu op terug). En dat van die statafels had ik ook al bedacht.

Naamkaartjes met naam en relatie vind ik ook leuk.

Samen Thriller dansen vind ik dan weer wat minder.

Ik heb ook geen zin om het contact te forceren, maar ik ben de afgelopen tijd op een paar partijtjes geweest, waarvan ik vond dat 'de gang' er niet in kwam. En laat ik het zo stellen, ik wil graag omstandigheden creëren, waarbij men makkelijk met elkaar in contact komt.Veel alcohol en de vermelding "je wordt thuisgebracht" op de uitnodiging Maak een deal met de taxicentrale bv.
Heb met de DJ afgesproken dat hij afhankelijk van de sfeer wat meer dansmuziek gaat draaien. Dat hoeft niet persé om 23.00 uur te zijn. Ik heb de DJ en het zaaltje tot dat het licht wordt, maar dat ga ik vast niet halen. Maar, er is geen eindtijd.
En een aantal mensen kennen elkaar wel van vroeger, maar die hebben elkaar dan dus een lange tijd niet gezien.
Doe fotomuur vind ik wel een leuk idee! En misschien kun je daar ook nog iets mee doen. Ik ben niet zo goed in bedenken hoor, maar bijvoorbeeld dat de gasten moeten proberen om de ´huidige versie´ van iemand op een oude foto te vinden. Dan moet je natuurlijk wel op een leuke manier namen toevoegen aan die foto´s. Of dat ook door de gasten zelf laten doen, leg je er een paar dikke stiften bij en kan iedereen zijn naam en evt een opmerking bij de foto´s zetten. Heb je gelijk een hele leuke herinnering aan het feest.

Of zoiets dus.
quote:jongjenever schreef op 09 augustus 2010 @ 12:03:

Heb met de DJ afgesproken dat hij afhankelijk van de sfeer wat meer dansmuziek gaat draaien. Dat hoeft niet persé om 23.00 uur te zijn. Ik heb de DJ en het zaaltje tot dat het licht wordt, maar dat ga ik vast niet halen. Maar, er is geen eindtijd.

De DJ moet de sfeer maken ( en vast houden ) , niet andersom.

Als je wilt dat álle mensen dansen , ook de tantes en de ooms is het wel handig als er ook voor hen dansbare muziek wordt gedraaid.

Gouwe ouwe doen het altijd goed ( Paradise by the dashboardlight,, By the rivers of Babylon, dat werk )

Ik zou niet al te lang die loungemuziek er in houden in ieder geval ; fijn voor het gehoorapparaat van je oma, maar de jongere gasten vervelen zich dan misschien.
Gewoon iedereen volgieten met drank, komt het allemaal goed

*bedenkt zich dat er natuurlijk ook hele genante taferelen kunnen ontstaan.. je kleine broertje die met je bazin het toilet opduikt..*
Bij een feestje met (bijna) alleen sta-tafels ben ik zo weer weg.

Hou niet van stafeestje en m'n voeten ook niet.

Hapjes zou ik inderdaad sowieso wel doen. Hapjestafel(s) of buffetje.

Van die naambordjes klinkt misschien wel gek, maar bij zo'n gemengd gezelschap kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Verder eens met BGB qua muziek/dansen etc.

Vast veel plezier gewenst!
ik weet niet wat voor budget je hebt, maar wij hadden op onze bruiloft zo'n videozuil. Na de dvd bekeken te hebben bleek dat dat ook een goeie socializer was.

Heb je meteen een leuke herinnering (hoe later op de avond hoe gekker de combinaties werden!)
Of je huurt een groep mensen in die gaat staan feesten en zo de stemming er een beetje in brengt

(geen idee of dat bestaat. Wij hebben met een groep vriendinnen eens heel raar staan doen in een kroeg heel ver van huis, en gezegd dat we ingehuurd waren om de kroeg op te leuken )
quote:Moonlight82 schreef op 09 augustus 2010 @ 12:25:

Of je huurt een groep mensen in die gaat staan feesten en zo de stemming er een beetje in brengt

(geen idee of dat bestaat. Wij hebben met een groep vriendinnen eens heel raar staan doen in een kroeg heel ver van huis, en gezegd dat we ingehuurd waren om de kroeg op te leuken )

Boek Huub Hangop (gastheer Huub) bij PartyNetHuub Hangop (gastheer Huub) boeken of een offerte aanvragen?

Bel PartyNet, tel. 0318-690533Geen feest zal meer saai zijn, geen congres meer slaapverwekkend, geen beurs meer alledaags, geen receptie meer hetzelfde en geen diner meer smakeloos.

Kortom, uw leven, en zeker dat van uw gasten, zal een verrassende wending krijgen!

Vanaf de oprit van de parkeerplaats tot aan de dis, van de garderobe tot op de dansvloer:

alleskunner*)1 Huub Hangop zorgt ervoor dat uw gasten zich snel thuisvoelen op uw evenement of feest.

Wees niet langer bang dat uw genodigden zich vervelen, ergeren of enige andere wanklank jegens u ten gehore zullen brengen: gastheer Huub zorgt ervoor dat iedereen het 200% naar z'n zin heeft!

Een ontevreden gast kent Huub niet!

Voorbeeld: valt er een stilte, springt Huub snel bij met een smakelijke anecdote; blijkt de biefstuk te rauw, Huub brengt snel een nieuwe; moet de wijn gekeurd worden, laat dat maar aan Huub over; heeft u even geen zin om met uw partner te dansen, Huub neemt graag uw plaats in; komt één van uw gasten uit Timboektoe, Huub is uw tolk; voelt u zich eenzaam, met Huub kunt u praten; de soep over uw smoking, Huub heeft een doekje; uw kapsel uit model, Huub heeft altijd een schaar op zak; moet u plassen, Huub wijst u het toilet; draagt degene die naast u zit een onaangenaam geurtje met zich mee, Huub maakt het hem of haar duidelijk; krijgt u tenslotte een hartaanval, Huub reanimeert u; of wilt u liever naar huis?, dan zwaait Huub u uit.

Neem voor meer informatie over Huub Hangop (gastheer Huub) vrijblijvend contact met ons op.

Voor het boeken van Huub Hangop (gastheer Huub) kunt u het offerteformulier invullen.

U vond Huub Hangop (gastheer Huub) bij artiestenbureau PartyNet.
http://www.geerling-evene ... huren-verhuur-inhuren.htm
http://www.allesvooreenfe ... nisatietips.php#entertain
Thanx BGB, zit zelf ook nog te denken aan een intermezzo met een artiest of zoiets.

En voor de rest aan alcohol geen gebrek. Dat gaat helemaal goed komen.
Tijdens veel feesten is er wel iets aan te merken op de muziek. De muziek stond te hard, het was niet je muziekstijl of de zangeres zong vals. Vermijd de volgende valkuilen en voorkom irritaties bij je gasten!

Fout 1: vergeten naar de geluidsrestricties te vragen

Vraag altijd of er regels of restricties aan de geluidssterkte zijn gebonden. Op sommige locaties mag het geluid niet harder zijn dan een bepaald aantal decibel. Er bestaan ook locaties waar na een bepaalde tijd geen muziek meer gedraaid mag worden. Je wilt natuurlijk niet dat je feest vroegtijdig afgebroken wordt.

Fout 2: de DJ niet ontmoet tot de huwelijksdag

Een face-to-face ontmoeting is de beste manier om te beslissen of een DJ voldoende kwaliteit bezit en of het de DJ is die bij jullie past. Het is belangrijk om een persoonlijke klik te hebben met de DJ en dat het de persoon is die jullie een geweldige dag kan bezorgen.

Fout 3: een te kleine dansvloer

Als er geen ruimte is om te bewegen, kan dansen op de dansvloer een nachtmerrie zijn. Iedereen botst tegen elkaar aan, glazen breken en drankjes worden verspild. Meer ruimte nodigt de gasten uit om te gaan dansen!

Fout 4: één soort muziek draaien

Te veel van hetzelfde is te veel van het goede als het over muziek gaat! Op een bruiloft zijn vaak mensen van verschillende leeftijden. Wissel van muziek en iedereen is tevreden.

Fout 5: vergeten een niet-spelen lijst te maken

Het laatste wat je tijdens je bruiloft wilt horen is een lied dat je herinnert aan je ex! Maak een lijst van nummers die absoluut niet gespeeld mogen worden en geef deze aan de DJ of band.

Fout 6: te veel nummers aanvragen

DJs draaien ongeveer 12 tot 15 nummers per uur. Voor een feest dat 4 uur duurt kan je ongeveer 60 nummers uitkiezen. Het is goed om bijvoorbeeld een lijst van 25 nummers op te stellen, de overige nummers laat je de DJ bepalen. Hij kan zelf nummers kiezen of verzoeknummers van de gasten draaien.

Fout 7: een te lang nummer kiezen

Je hebt van die nummers die wel 10 minuten duren. De meeste gasten zijn na 3 minuten toe aan afwisseling. Natuurlijk kan er af en toe een nummer tussen zitten van 5 minuten maar 10 minuten is wel erg lang!

Fout 8: geen aandacht voor de sfeer van het feest

Als de gasten al een receptie en een diner hebben gehad hebben ze waarschijnlijk behoefte aan een rustig praat en drink momentje. Probeer op deze momenten niet iedereen op de dansvloer te krijgen. Voor een meer actieve sfeer kort je de receptie in en serveer je bijvoorbeeld hapjes. De gasten zitten niet zo vol en hebben meer energie over om te feesten!

Fout 9: te veel onbekende nummers

Jij houdt van allerlei soorten muziek, de gasten misschien niet. Ze gaan naar een bruiloft en verwachten muziek te horen die ze kennen en waarop ze kunnen dansen. Onthoud de volgende regel: 90% van de muziek die wordt gespeeld moet bij 90% van de gasten bekend zijn!

Fout 10: niet goed kortsluiten met de DJ

Ben er zeker van dat de DJ waarmee je gesproken hebt ook de DJ is die op je feest komt draaien. Veel grotere bedrijven hebben meerdere DJs in dienst en draaien op meerdere evenementen tegelijk. Vraag daarom altijd naar de DJ die op jouw feest komt draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven