Filosofische vraag
dinsdag 7 juli 2015 om 10:57
''Vluchten voor de werkelijkheid''
Wat bedoelen mensen daar nou eigenlijk mee? Dat je niks echt aan gaat? En steeds als een soort vlinder/reiziger door het leven gaat ?
Dus een soort van vluchtgedrag of beter gezegd: uitstelgedrag? Dat je opgegeven moment toch wel de confrontatie moeten aangaan met evt verdriet of problemen, omdat je ander 'gek'' wordt?
Wat bedoelen mensen daar nou eigenlijk mee? Dat je niks echt aan gaat? En steeds als een soort vlinder/reiziger door het leven gaat ?
Dus een soort van vluchtgedrag of beter gezegd: uitstelgedrag? Dat je opgegeven moment toch wel de confrontatie moeten aangaan met evt verdriet of problemen, omdat je ander 'gek'' wordt?
dinsdag 7 juli 2015 om 11:04
dinsdag 7 juli 2015 om 11:12
dinsdag 7 juli 2015 om 11:34
quote:perveniunt schreef op 07 juli 2015 @ 11:12:
[...]
Ik denk dat jij ook even moet gaan googlen Ja, me hoela. Filosofie is wijsbegeerte maar m.i. ook een stukje vrije wetenschap waarin je je eigen ideeën mag laten stromen en je eigen ervaringen en wetenschappen over een onderwerp laat stromen. Het is toch geen waarheidsbevinding? Dus als dit Miedo's filosofie over vluchten van de werkelijkheid is, dan valt dat niet te betwisten.
[...]
Ik denk dat jij ook even moet gaan googlen Ja, me hoela. Filosofie is wijsbegeerte maar m.i. ook een stukje vrije wetenschap waarin je je eigen ideeën mag laten stromen en je eigen ervaringen en wetenschappen over een onderwerp laat stromen. Het is toch geen waarheidsbevinding? Dus als dit Miedo's filosofie over vluchten van de werkelijkheid is, dan valt dat niet te betwisten.
dinsdag 7 juli 2015 om 11:36
Vluchten voor de werkelijkheid is -in mijn bevindingen- ontkenning van wat er werkelijk speelt of het beleven van een andere werkelijkheid. Al dan niet bewust. Je hebt mensen die, zoals Leo aangeeft, hun brievenbus niet legen omdat ze bang zijn voor rekeningen of slecht nieuws. Dan doen ze door de bus niet te legen of het er niet is. Je hebt ook mensen die zich ophouden in een andere werkelijkheid door bijv. drugs of psychische aandoeningen. Hun werkelijkheid komt dan niet overeen met hetgeen dat hun directe omgeving ervaart.
Denk ik.
Denk ik.
dinsdag 7 juli 2015 om 11:36
quote:TheJoker schreef op 07 juli 2015 @ 11:34:
[...]
Ja, me hoela. Filosofie is wijsbegeerte maar m.i. ook een stukje vrije wetenschap waarin je je eigen ideeën mag laten stromen en je eigen ervaringen en wetenschappen over een onderwerp laat stromen. Het is toch geen waarheidsbevinding? Dus als dit Miedo's filosofie over vluchten van de werkelijkheid is, dan valt dat niet te betwisten.
[...]
Ja, me hoela. Filosofie is wijsbegeerte maar m.i. ook een stukje vrije wetenschap waarin je je eigen ideeën mag laten stromen en je eigen ervaringen en wetenschappen over een onderwerp laat stromen. Het is toch geen waarheidsbevinding? Dus als dit Miedo's filosofie over vluchten van de werkelijkheid is, dan valt dat niet te betwisten.
dinsdag 7 juli 2015 om 12:41
dinsdag 7 juli 2015 om 12:47
Terwijl mijn man na zijn werk even gaat douchen, een lekker luchtje opdoet, zijn kekke bloesje met de bovenste vier knoopjes open aantrekt en na de maaltijd weer vertrekt om tot diep in de nacht over te werken voor zijn gezin ( de schat ) zit mijn zoontje zoet te spelen in een hoekje met een hamster en een kaasschaaf.
Ik ga dan even naar de buuf, die alweer de bel niet hoort omdat ze haar oorbel onder de bank zocht ( zag ik toen ik achterom liep) voor een lekker bakkie.
Zoiets?
Ik ga dan even naar de buuf, die alweer de bel niet hoort omdat ze haar oorbel onder de bank zocht ( zag ik toen ik achterom liep) voor een lekker bakkie.
Zoiets?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 7 juli 2015 om 13:12