Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik had het een keer in de Quest gelezen, daarin verklaarden ze hoe alle bekende bands aan hun namen kwamen, hierin zeiden ze dat Pearl Jam kwam van het "witte goedje" (=Pearl) wat er uit"spuit" (=Jam) als een man klaarkomt...

Dacht dat de Quest wel waarheidsgetrouw was..
Life is what happens, when you\'re busy making other plans..
volgensmij houden de heren van pearl jam er van om een beetje schimmig te doen over hun naam. na ff googelen las ik ook nog iets over dat een parel voortkomt door een afweerreactie door de oester, dus dat er door een 'indringer'(zandkorreltje) toch iets ontstaat wat mensen heel mooi vinden. en dat ze dat mooie symboliek vonden.

nja...ik ben bang dat we niet achter t juiste antwoord gaan komen.
het heeft toch te maken met de oma van een van de band leden ?of was dit bij een andere band?
Om de vaart er even in te houden stel ik maar een nieuwe vraag... volgens mij wordt de huidige vraag toch niet opgelost...

Volgens mij niet al te moeilijk maar....

Waarom is sneeuw wit?
Omdat het alle kleuren reflecteert.
Tis goed hoor Scorpion!
Wat was de (weinig vleiende) bijnaam die Osama Bin Laden in zijn jeugd te horen kreeg van zijn broers en zussen ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Maareuh...Alles wat alle kleuren reflecteert is wit, dus dat antwoord verklaart alleen maar waarom je het als wit ziet. Dat verklaart nog niet waarom het wit IS, waarom is sneeuw bijvoorbeeld niet doorzichtig zoals water?
quote:Bertrade schreef op 24 januari 2008 @ 14:42:

Maareuh...Alles wat alle kleuren reflecteert is wit, dus dat antwoord verklaart alleen maar waarom je het als wit ziet. Dat verklaart nog niet waarom het wit IS, waarom is sneeuw bijvoorbeeld niet doorzichtig zoals water?misschien door de lucht die er tussen zit?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Maareuh...Alles wat alle kleuren reflecteert is wit, dus dat antwoord verklaart alleen maar waarom je het als wit ziet. Dat verklaart nog niet waarom het wit IS, waarom is sneeuw bijvoorbeeld niet doorzichtig zoals water?

Denk dat het door de dichtheid komt; die van sneeuw is dichter, dus zie je t wit

Oja, en die bijnaam van Osama: geen idéé!

Sneeuw is bevroren water, een sneeuwvlok bestaat uit hele kleine flinterdunne naaldjes ijs. De sneeuwvlok zelf heeft dus geen kleur, is doorzichtig. Je ziet hem als wit omdat het ijs het zonlicht weerkaatst. Een normaal ijsklontje is doorschijnend omdat er niet zo veel kanten zijn die het licht weerkaatsen. Als je een ijsklontje in kleine stukjes slaat zijn ze dus weer wel wit.

Sneeuw IS dus ook niet wit, dat lijkt alleen maar zo...
quote:fachat schreef op 24 januari 2008 @ 15:57:

[...]

Sneeuw is bevroren water, een sneeuwvlok bestaat uit hele kleine flinterdunne naaldjes ijs. De sneeuwvlok zelf heeft dus geen kleur, is doorzichtig. Je ziet hem als wit omdat het ijs het zonlicht weerkaatst. Een normaal ijsklontje is doorschijnend omdat er niet zo veel kanten zijn die het licht weerkaatsen. Als je een ijsklontje in kleine stukjes slaat zijn ze dus weer wel wit.

Sneeuw IS dus ook niet wit, dat lijkt alleen maar zo...Dat klinkt eigenlijk wel goed/logisch ja....
quote:Donkeyshot schreef op 24 januari 2008 @ 00:51:

Wat was de (weinig vleiende) bijnaam die Osama Bin Laden in zijn jeugd te horen kreeg van zijn broers en zussen ?OK .. als het vraagstuk van de witte sneeuw hierme is opgelost: heeft iemand een antwoord op deze vraag ?
quote:Donkeyshot schreef op 24 januari 2008 @ 17:47:

[...]

OK .. als het vraagstuk van de witte sneeuw hierme is opgelost: heeft iemand een antwoord op deze vraag ?geen idee, misschien wel varkentje ofzo, (lijkt me daar nogal n belediging)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een tip dan maar ? Het heeft te maken met zijn moeder ...
Moederskindje?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Nope
Hoerenjong
ook niet
2e en laatste tip: zijn moeder was geen Saoedische. Ze kwam uit Libanon.
Osama, jij #$% banees!
volgens mij is dit een moeilijke
Je meent het! Volgens mij is het ook niet iets wat algemeen bekend is.

Wacht maar, volgende keer dat ik weer mag doe ik een kunstgeschiedenisvraag......
oh that purrrrrrrrrfect feeling
OSman Bin Laden?

Christen?
Ik zal het antwoord geven.

Ze noemden hem "zoon van de slavin"

Papa Bin Laden was een rijk zakenman met 10 vrouwen en meer dan 50 kinderen.

De moeder van Osama was zoals gezegd Libanese, en de meeste Libanezen in Saoedi-Arabië zijn gastarbeiders (en dan ben je in dat land niet veel meer dan een slaaf of een slavin).

Deze belediging zou volgens psychologen Osama diep hebben gekrenkt en hij zou daarom een levenslange drang hebben om zich af te zetten en zich te verheffen boven zijn broers. Bijvooorbeeld door een aanvoerder te zijn in de Jihad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven