Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Yep, goed Marije....

Even een voetbal vraag. Bij het begin van het spel zijn er altijd twee spelers die de aftrap nemen in de middencirkel. Hoeveel spelers (en van welke partij) mogen er eigenlijk bij de aftrap in de middencirkel staan?
De Sesamstraat vraag was prima hoor. Poez zat langdurig aan de foon, haha.

Voetbal? Ik sla over.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
oeh voetbal.. uhm, 2 van de eigen partij en 0 van de anderen?
helaas, niet goed

en poezewoes, doe een gokje...
Alleen twee spelers van de aftrappende partij! En verder alleen de scheidsrechter.
niet goed joeysmiles
Ehm... I beg to differ!

Tijdens de aftrap mogen zich slechts 2 speler van de aftrappende partij zich in de middencirkel bevinden. De eerste beweging van de bal moet altijd voorwaarts zijn door een enkele beroering van de bal.

Mis ik een addertje onder het gras?
Okeeee.

Vier? Twee van de ene twee van de andere partij?
Alle spelers op hun eigen helft, alle tegenstanders op tenminste 9.15 m van de bal
Ehm.. ik wil niet flauw doen, maar mijn antwoord klopt hoor.
Als die van Joey klopt, had ik het ook al goed hoor!
Nou Marije, kom eens met het verlossende woord! ben nu wel nieuwsgierig.....
Fachat had het voor mij goed
Het zijn er echt meer, willen jullie nog verder denken of moet ik echt het goede antwoord weggeven?
11; iedereen van de aftrappende partij mag in de middencirkel staan bij de aftrap. Als je maar op je eigen helft blijft staan.
Girl is Right!

De echte voetbalkenner!
Yeehhhhhh!! Idd een echte voetbalkenner; dat ze mij niet gevraagd hebben als opvolger van Van Basten is me ook een raadsel

Maar goed, de volgende vraag:

hoe is de werkzame stof methylfenidaat beter bekend (onder welke 'merknaam')?

Echt geen flauw idee. Hint?
Grappenmaker ben ik he

Maarre wil toch nog ff wachten of iemand anders het wel (meteen) weet. Want veel mensen kennen het wel (misschien niet onder de naam die ik nu heb gegeven, maar de 'merknaam' ken je zeker weten!)
quote:Helaholalalala schreef op 20 maart 2008 @ 10:14:

Alle spelers op hun eigen helft, alle tegenstanders op tenminste 9.15 m van de balDat zeg ik ! Gamma
Misschien had je iets specifieker moeten zijn helahola??

Maarre als je mijn vraag weet mag je alsnog, dusse.....
quote:girl-1983 schreef op 20 maart 2008 @ 22:02:

Yeehhhhhh!! Idd een echte voetbalkenner; dat ze mij niet gevraagd hebben als opvolger van Van Basten is me ook een raadsel

Maar goed, de volgende vraag:

hoe is de werkzame stof methylfenidaat beter bekend (onder welke 'merknaam')?Concerta?
quote:girl-1983 schreef op 20 maart 2008 @ 21:53:

11; iedereen van de aftrappende partij mag in de middencirkel staan bij de aftrap. Als je maar op je eigen helft blijft staan.Sorry, maar dit antwoord is echt niet correct! Elke goede scheidsrechter fluit hier meteen voor!
Poez, Concerta is idd goed. Ritalin was ook goed geweest, daar zit ook methylfenidaat als werkzame stof in.

@Joey, tja, ik weet het ook niet zeker hoor. Omdat twee niet goed was ging ik voor 11. Ik ga ervan uit dat Marije als stelster van de vraag het goede antwoord weet en dat 11 dus goed is.

Maar goed jij zegt t ook zeker te weten. In 'mijn'' (Marije's) verdediging: kijk dat het niet l'ogisch is dat je met zn elven in die middencirkel gaat bivakkeren lijkt me idd helemaalwaar. Het zou ook nogal proppen worden. Dus misschien fluit een scheids wel af omdat het gewoon nooit gedaan wordt, en altijd alleen met 2 mensen, maar dat het niet echt fout is. Maar nogmaals, ik weet het ook niet. Spelregelboek van de FIFA erbij halen? Telefoontje naar Dick Jol?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven