Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 14 november 2007 om 11:51
Groot-Brittanië is niet hetzelfde als het Verenigd Koninkrijk.
GB bestaat uit Engeland, Schotland en Wales (en dat is dus het juiste antwoord).
GB en Noord-Ierland samen vormen het Verenigd Koninkrijk
(officieel: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)
GB bestaat uit Engeland, Schotland en Wales (en dat is dus het juiste antwoord).
GB en Noord-Ierland samen vormen het Verenigd Koninkrijk
(officieel: The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
woensdag 14 november 2007 om 11:58
Ik neem aan dat ik een nieuwe vraag mag stellen.
Het RSV concern ging failliet in de jaren '80 ondanks miljardensteun van de NL overheid. Hun kolengraversproject was zwaar verliesgevend en gaf ze de nekslag. Hoe heette hun Amerikaanse zakenpartner in dat project en waarom had die naam een waarschuwing moeten zijn ?
Het RSV concern ging failliet in de jaren '80 ondanks miljardensteun van de NL overheid. Hun kolengraversproject was zwaar verliesgevend en gaf ze de nekslag. Hoe heette hun Amerikaanse zakenpartner in dat project en waarom had die naam een waarschuwing moeten zijn ?
woensdag 14 november 2007 om 13:37
Kom op mensen, RSV ging failliet en 2,7 miljard (! ) Nederlandse overheidssteun aan RSV ging verloren omdat hun Amerikaanse zakenpartner gewiekster was dan het hele RSV bestuur.
En ze hadden een werkelijk zeer aparte naam. Weet echt niemand hoe dat bedrijf heette ?
En ze hadden een werkelijk zeer aparte naam. Weet echt niemand hoe dat bedrijf heette ?
woensdag 14 november 2007 om 16:06
quote:Donkeyshot schreef op 14 november 2007 @ 15:55:
Moet ik dan het antwoord maar geven en een nieuwe vraag stellen ? Of wachten we tot er iemand komt die het wèl weet ?
Antwoord was: MMWOPS
Betekenis: Making Money While Other People Sleep
(en de RSV zat inderdaad te slapen ... dus zij gingen failliet en MMWOPS verdiende kapitalen ... )
Moet ik dan het antwoord maar geven en een nieuwe vraag stellen ? Of wachten we tot er iemand komt die het wèl weet ?
Antwoord was: MMWOPS
Betekenis: Making Money While Other People Sleep
(en de RSV zat inderdaad te slapen ... dus zij gingen failliet en MMWOPS verdiende kapitalen ... )