Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Tijdens het Ardennen Offensief in WO II werd het Amerikaanse garnizoen in Bastogne belegerd door de Duitsers. De Duitsers stelden een ultimatim en eisten dat de Amerikanen zich zouden overgeven. Wat was het antwoord van de Amerikaanse commandant ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
no....?
Nein?
Cum non tum age
Wat zijn de namen van de rendieren van de kerstman?
Cum non tum age
hmmm kom niet verder dan Rudolf maar volgens mij zijn het er meer
Donder, Comet, rudolph, dancer en......? meer weet ik er ook niet meer
Donder, Comet, Rudolph en Dancer zijn goed.

Nu de andere 5 nog.
Cum non tum age
Vixen & Blitzen

Prancer zat er ook nog bij...

wie doet de rest?
lys wijzigde dit bericht op 17-11-2007 17:35
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Known to cause insanity in laboratory mice
Lys, die zijn ook goed.
Cum non tum age
Cupid en Viken ?
omdat de helft al goed is, stel ik maar vast de volgende vraag:

Wat zit er in de bulten van een kameel?
quote:noa schreef op 17 november 2007 @ 16:45:

Nein?

Dit antwoord was niet goed. Het juiste antwoord is "NUTS !"

In de bulten van een kameel zit vet.
Nog maar even over WO !!: 4 dagen na de landing in Normandië hebben SS troepen een frans dorpje overvallen en ruim 600 ongewapende burgers vermoord. Hoe heette dat dorpje ?
Vet is goed (kameel)

dorpje weet ik niet,volgens mij was dat iets van ...sur glace, (ijsje???).
Cupid en Vixen was goed en de laatste naam van de rendieren was Prancer.
Cum non tum age
...sur Glace of ........Glane.. pffft heel moeilijk!
"sur Glane" is alvast goed Plompiedom: de Glane is het riviertje waaraan het dorp ligt. Nu nog de naam van het dorp ...
geen idee ! meer komt er niet naar boven......
Nou dan blijft de vraag naar de naam staan. Het is een toch wel vrij bekende naam; vergelijkbaar met het dorpje My Lai in Vietnam, waar ook de burgerbevolking door soldaten (U.S.) werd vermoord. Met name het gegeven dat de bevolking van het Franse dorpje in de dorpskerk bijeen werd gejaagd waarna de SS'ers de kerk barricadeerden en in brand staken heeft veel bekendheid gekregen, zelfs in films.

Wie waagt een poging ?
...geen idee. Volgens mij misten we Dasher nog van de rendieren (dat weet ik dan weer wel )
Wie heeft er een nieuwe vraag.............? Denk dat de vorige vraag niet beantwoord gaat worden,erg moeilijk
Ik weet er wel 1:

Welke zeer giftige vis wordt in Japan gegeten als delicatesse en moeten japanse koks zelfs een apart examen voor afleggen om te mogen bereiden?
quote:Donkeyshot schreef op 18 november 2007 @ 11:43:

Nou dan blijft de vraag naar de naam staan. Het is een toch wel vrij bekende naam; vergelijkbaar met het dorpje My Lai in Vietnam, waar ook de burgerbevolking door soldaten (U.S.) werd vermoord. Met name het gegeven dat de bevolking van het Franse dorpje in de dorpskerk bijeen werd gejaagd waarna de SS'ers de kerk barricadeerden en in brand staken heeft veel bekendheid gekregen, zelfs in films.

Wie waagt een poging ?Volgens mij is het geen vrij bekende naam, vooral omdat ik dat toch echt niet langs heb zien komen bij geschiedenis op de middelbare school (of vonden ze dat te erg voor die teergevoelige kindertjes?). Uhmmm...Wat was het ook al weer?
quote:fachat schreef op 18 november 2007 @ 17:37:

Ik weet er wel 1:

Welke zeer giftige vis wordt in Japan gegeten als delicatesse en moeten japanse koks zelfs een apart examen voor afleggen om te mogen bereiden?Kogelvis?
Kogelvis is goed, Bertrade

Volgende vraag....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven